Şeful de finanţe al Ford a declarat că acum cumpărătorilor de maşini nu le mai pasă ce motor au sub capotă

16 Iunie 2025, 22:56
Redacţia PiataAuto.md
Ford e una din companiile cu cea mai neclară strategie în ultimii ani, mai ales în Europa, unde a anunţat acum câţiva ani că renunţă în totalitate la modelele cu combustie, după care modelele electrice care au fost lansate s-au bazat pe platforme VW. Ford a pensionat modelele compacte precum Fiesta sau Focus în Europa şi nu mai are decât câteva SUV-uri în Europa, chiar dacă peste ocean a mai avut şi câteva sclipiri frumoase precum Bronco sau lansarea unui nou Mustang. Dar acum directorul financiar al Ford, John Lawler, tot el omul numărul 2 în ierarhia companiei, ne spune că în timpurile noastre cumpărătorilor de maşini nu le mai pasă ce motor au sub capotă.
Lawler spune că acest fenomen nu se datorează doar faptului că maşinile electrice devin tot mai populare şi eclipsează din importanţa motorului cu combustie. El spune că e vorba pur şi simplu de o schimbare de comportament şi priorităţi din partea cumpărătorilor. „Cumpărătorii de azi nu mai analizează cu atenţie ce motor are maşina pe care o cumpără — ce tip, ce configuraţie are acesta, câţi cai-putere scoate şi cât cuplu poate livra, sau ce cilindree are. Toate astea au dispărut din priorităţile cumpărătorilor de acum”, spune John Lawler.
Mult mai importante ar fi designul maşini şi mai ales partea de infotainment şi multimedia. E mult mai important pentru cumpărătorii de azi să aibă o interoperabilitate bună cu smartphone-ul lor, decât ar conta dacă motorul de sub capotă are 3 cilindri sau 4 cilindri, spune acesta.
Desigur, ceea ce spune acest directori Ford nu poate decât să nască revolte din partea pasionaţilor auto, care i-ar putea reproşa că atunci când în meniu ai doar motoare EcoBoost cu 3 cilindri, la care ai de ales doar dacă e de 1,0, 1,25 sau 1,5 litri şi câteva gradaţii de putere, poate că alegerea exactă a motorului ajunge să fie de importanţă secundară. Dar tot el, John Lawler, continuă cu nişte confesii care impun un pic mai mult respect pentru ceea ce declară acesta.
Lawler spune că restricţiile tot mai stringente de emisii îi fac pe producători să facă motoare tot mai mici şi mai aplatizate, iar aceste motoare nu mai sunt capabile să livreze emoţie. El recunoaşte că motoarele Ford din Europa nu sunt „încântătoare şi exaltante” în condus, motiv din care nu învinuieşte cumpărătorii că nu le mai pasă care din ele se afla sub capota modelului cumpărat de ei, ci mai degrabă au grijă ca sistemul multimedia să aibă funcţiile dorite.
Acesta se mai plânge că şi trendul de a trece la SUV-uri în Europa a dictat migrarea priorităţilor cumpărătorilor. Oamenii care cumpărau înainte hatchback-uri compacte urbane aveau mai multă grijă ce motor are maşina lor sub capotă, spune acesta, într-o observaţie neaşteptată.
Lawler spune că vânzarea unor maşini emoţionale, precum un Mustang cu motor e 5,0 litri V8, e o sarcină aproape imposibilă în Europa, din cauza reglementărilor stricte şi taxelor imense, care-l fac intangibil. Spune că i-ar plăcea ca Ford să poată vinde multe asemenea maşini emoţionale pe continent şi să-şi mulţumească fanii, dar nu o poate face, aşa că vine maşinuţe cu motor de 1 litru.
Tot el spune mai spune, însă, că „timpurile în care o maşină era definită de motorul său în primul rând au apus”. „Azi motorul e doar o cifră în fişa de date tehnice, una de fundal pentru cei mai mulţi cumpărători”, zice acesta.
Cu siguranţă aceste afirmaţii au şi anumite reflecţii în realitatea de pe piaţă, şi cu siguranţă mulţi cumpărători au ajuns să prioritizeze astfel elementele unei maşini. Doar că marea întrebare este dacă acest lucru e o cauză care dictează maşini mai amorfe sau un efect al unor maşini cu motoare amorfe, care au inhibat orice interes competitiv şi plin de pasiune de altă dată? Cert e că atunci când auzim că un producător consideră că motoarele nu mai sunt importante pentru maşini, ne dă motive să ne gândim cum îşi mai concepe acesta maşinile, cu o asemenea consideraţie faţă de ele.
2
32,920
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!