Şeful grupului Renault, Luca de Meo, a demisionat subit, deşi lui îi sunt atribuite multe din succesele Renault şi Dacia din ultimii ani

16 Iunie 2025, 11:04
Redacţia PiataAuto.md
Şeful grupului Renault, Luca de Meo, şi-a anunţat ieri seară demisia subită de la şefia grupului francez, menţionând că va urma o cale a provocărilor din afara industriei auto. Demisia e una neaşteptată şi bizară, întrucât Luca de Meo e omul căruia îi sunt atribuite multe din succesele majore ale grupului Renault din ultimii 5 ani, cu o revenire spectaculoasă pe profit a producătorului şi cu lansări de succes în gama Renault şi Dacia.
Luca de Meo a lucrat pentru Seat înainte de a venit la Renault, iar în 2020, când a preluat şefia grupului francez, Renault avea pierderi de peste 7 miliarde de euro anual. Noul şef a reuşit să revigoreze grupul prin crearea unor modele cu marjă de profit mai mare şi prin reducerea timpului necesar dezvoltării fiecărui model.
De asemenea, inspiraţia retro a Renault a fost cea care a revitalizat multe modele cu inspiraţii din trecut, precum Renault 5 şi Renault 4, iar aceste modele au generat şi vânzări bune, dar au impulsionat şi percepţia generală a mărcii Renault pe piaţă.
Foto: Renault 5 electric

Totodată, Renault a lansat mai multe SUV-uri de toate taliile posibile şi a găsit formula unor sisteme hibride simple în esenţă, cu motoare cu combustie extrem de simplificate, dar care funcţionează foarte eficient în tandem cu propulsia electrică şi sunt extrem de eficiente în costurile de producţie.
Foto: Renault Rafale hibrid

Şi la Dacia noul Duster vine pe aceeaşi filosofie, şi tot lui Luca de Meo îi este atribuită şi lansarea lui Bigster, un al doilea SUV, construit pe aceeaşi platformă, dar care îi permite lui Dacia să capteze noi segmente de cumpărători la costuri adiţionale mici.
Şi, bineînţeles, nu putem omite nici participarea lui Dacia în raliul Dakar, prin cel mai ambiţios program de motorsport din istoria sa, cu echipe de piloţi dintre cei mai buni din lume. Toate astea n-ar fi fost posibile fără susţinerea intensă a şefului grupului Renault.
De asemenea, şi Alpine a fost revigorată ca o marcă ce adoptă tot mai multe modele electrice noi, unele decizii fiind controversate şi neordinare pentru numele Alpine, dar acestea au contribuit în a-i da noi perspective de dezvoltare mărcii.
Tot Luca de Meo e cel care a avizat formarea companiei Horse, responsabilă de producţia de motoare cu combustie şi sisteme hibride, ca una relativ separată, deţinută de Renault împreună cu Geely şi Aramco.
Ei bine, acum Luca de Meo va mai rămâne la cârma grupului Renault până la 15 iulie, după care va preda compania în mâinile unui succesor, pe care compania franceză îl va desemna.
Luca de Meo nu menţionează exact care vor fi noile sale provocări din afara industriei auto, spre care acesta pleacă, însă publicaţia franceză Le Figaro menţionează că Luca de Meo va prelua şefia grupului Kering, care deţine mărcile Gucci, Balenciaga, Yves Saint Laurent, Bioni şi altele.
2
1,713
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!