Toyota a lansat bZ5, un nou SUV coupe electric, cu baterie BYD, conceput pentru a cuceri China cu încărcare lentă

11 Iunie 2025, 00:21
Redacţia PiataAuto.md
Toyota a lansat noul bZ5, un SUV coupe electric, construit pe o platformă tehnică Toyota, dar echipat cu baterii Blade de la BYD, fiind conceput pentru a cuceri piaţa Chinei. Noul model are şi un preţ neaşteptat de accesibil, pornind de la puţin peste 18.000 dolari în China.
Noul model e creat pe platforma e-TNGA a celor de la Toyota, folosită şi de bZ4X, dar şi alte modele noi de la Toyota şi Subaru. Însă doar suspensiile şi scheletul de bază al acestei maşini e comun cu e-TNGA, întrucât componentele sunt aproape în întregime diferite, fiind alese împreună cu partenerul local al Toyota, FAW.
Electromotorul e de origine chinezească, fiind produs de Fudi Power. Acesta dezvoltă 200 kW putere maximă, sau 272 CP, iar cuplul maxim ajunge la 330 Nm.
Există două opţiuni de baterii, ambele LFP şi ambele produse şi livrate de BYD pentru FAW Toyota. Una din baterii oferă 550 km autonomie în regim CLTC, iar alta 630 km. Bateria cu 550 km autonomie promisă are 65,28 kWh, iar cea de 630 km — 74 kWh.
Puterea de încărcare e incredibil de mică, în raport cu performanţele pe care le ating modelele BYD în prezent. Doar 90 kW e puterea maximă pe care o va admite noua baterie, ceea ce ar fi fost mediocru chiar şi în anul 2018, darămite acum, în 2025.
La 90 kW putere, bateria va avea nevoie de 27 minute pentru a se încărca de la 30% la 80%. Însă nimeni nu încarcă de la 30 la 80%, acest indicator fiind doar o formă de masca timpul lent. De obicei se indică un timp de la 10 la 80%. Aici, însă, efectiv 50% iau 27 minute. Iar încărcarea completă, ţinând cont de puterea ai mică a ultimelor procente, va lua mai mult de 1 oră! În anul 2025, să vii în China cu un asemenea model, e de-a dreptul de neînţeles.
Dar, modelul e un generos în dimensiuni, la 4,78 metri lungime, şi are elemente de design care ar putea să-i atragă pe cei ataşaţi de maca Toyota, care ar avea încredere să opteze pentru un model nipon.
Chinezii de la FAW s-au ocupat de puterea de procesare a maşinii, senzori LiDAR şi sistem multimedia şi tot restul softului, aşa că noul model Toyota ar trebuie să se simtă familiar chinezilor.
Versiunea incipientă începe de la echivalentul a circa 18.000 dolari, iar versiunea de top cu baterie mai mare costă 22.000 dolari. Motorizarea e una singură, cea cu tracţiune faţă, menţionată mai sus. Toyota speră să poată culege roadele imaginile sale de cândva din China, mai ales acum, când există un val de dezamăgire în China pentru producătorii autohtoni, care şi-ar fi umflat cifrele artificial. Dar se pare că şi cei de la BYD au avut grijă să le livrez celor de la Toyota tehnologie arhaică de undeva din subsolurile depozitelor, făcându-i pe şoferii de Toyota bZ5 să încarce cu 90 kW, în timp ce proprietarii BYD vor încărca la 1.000 kW putere.
4
4,830
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!