Un proprietar de Alfa Romeo Tonale din Canada se plânge că maşina sa rugineşte la doar un an de la achiziţie, iar dealer-ul îi spune că aşa e construit acest model
4 Iunie 2025, 10:56 Redacţia PiataAuto.md
Din când în când, Alfa Romeo are sclipiri geniale de inspiraţie, oamenii de acolo par să se adune şi să promită din nou lumii o revenire la gloria de altă dată, cu maşini superb de bine gândite, iar după asemenea declaraţii de obicei chiar urmează şi modele superbe, care rămân în istoria mărcii drept unele adorate de fani. Aşa s-a întâmplat ultima dată în perioada când au fost create modele precum Giulia şi Stelvio. Dar apoi, Stellantis a venit cu abordarea sa de aceeaşi Mărie cu altă pălărie şi noile modele Alfa au fost create cu gândul de a putea fi replicate ca modele din gama altor mărci. Şi se pare că odată cu aceste abordări, a dispărut şi simţul responsabilităţii de a crea o Alfa Romeo care să aibă standarde premium nu doar în materiale alese pentru interior, ci şi în manevrabilitate, dar şi precizia şi calitatea producţiei. Acum o lună, poliţia din Italia se plângea pe Alfa Romeo Tonale că versiune hibride nu pot face faţă unui ritm intens de condus şi devin periculos de instabile. Iar acum un proprietar din Canada şi-a împărtăşit experienţa sa cu acest model, despre care el spune că rugineşte la doar un an de la achiziţie, iar dealer-ul îi spune că e perfect normal, că aşa e construit acest model.
Poză simbol
Maşina a fost cumpărată nouă în 2024 de acelaşi proprietar. După mai puţin de un an, a observat că în partea inferioară şi interioară a hayon-ului are urme de vopsea căzută, împinsă de rugina care se dezvoltă dedesubt, în locul în care folia exterioară de metal e sudată cu partea perpendiculară.
Foto: Starea hayon-ului
Consternat de o asemenea descoperire, proprietarul a mers al dealer pentru a cere remedierea problemei pe garanţie. Cei de acolo au inspectat vizual maşina şi i-au spus că nu există vreo problemă cu ea, că aşa e doar modul în care au fost sudate acele părţi, şi e ceva absolut normal la Alfa Romeo Tonale.
Proprietarul a insistat mai apoi prin mesaje scrise şi corespondenţe oficiale, cerând remedierea problemei, care părea să avanseze. Managerul general de garanţie al service-ului oficial i-a răspuns în scris că aspectul actual al hayon-ului e absolut normal, şi că e o caracteristică pentru toate exemplarele Tonale.
Pe lângă asta, garanţia se aplică doar dacă rugina străpunge vopseaua şi metalul, spune proprietarul, aşa că el va fi nevoit să repare din propriul buzunar maşina, pentru a nu lăsa rugina să se extindă.
Cred că e revoltător ca la o maşină de 1 an să se întâmple asta, a scris acesta pe o reţea socială. Evitaţi Tonale aşa cum aţi evita ciuma, a scris acesta.
Totuşi, deşi dealer-ul i-a spus că e o situaţie comună pentru toate exemplarele Alfa Romeo Tonale, mai mulţi posesori de Tonale din Europa au comentat la postarea sa şi au menţionat că ei nu au vreo problemă similară, suspectând că e vorba de un defect de fabricare la acest exemplar, sau de vreo maşină care ar fi fost afectată înainte de vânzare şi reparată superficial.
Nu putem şti dacă toate exemplarele de Tonale au o asemenea problemă majoră, care se manifestă eventual în condiţii de climă mai rece, dar felul în care arată acest exemplar e cu siguranţă impropriu pentru o maşină de un an şi în mod normal, chiar dacă e o problemă mai răspândită, ea ar trebui oricum să fie acoperită de garanţie.
Acum mai mulţi ani noi am avut o problemă cu vopseaua pe bara de protecţie a unui Mercedes C-Class la scurt timp după achiziţie. O mică gaură neacoperită a făcut ca după o ploaie mai intensă apasă intre acolo şi să ridice vopseaua în sus, formând un mic balon. Problema a fost remediată pe garanţie fără nicio problemă sau contestare şi n-a mai apărut niciodată.
Foto: Problema de la Mercedes din arhiva noastră
Proprietarul canadian de Alfa Romeo Tonale spune că în cazul maşinii sale rugina apare din cauza unei scurgeri prost gândite în acea zonă, în care elementele de drenare sunt încercuite de plastic de câţiva milimetri înălţime, iar astfel apa trebuie să fie mai înaltă de acel plastic pentru a se scurge, iar tot ce e sub acel nivel rămâne acolo pentru mult timp, accelerând coroziunea.
E păcat de imaginea Alfa Romeo, care are de suferit din cauza unor asemenea scăpări iniţiale, amplificate mai apoi şi de modul în care e gestionată problema apărută. O marcă atât de adorată ar merita cu siguranţă o predilecţie mult mai mare spre calitate pentru toate aspectele de interacţiune a ei cu proprietarii.