Veste îngrijorătoare pentru fanii BMW: viitorul M3 electric va cântări cu peste 400 kg mai mult decât actualul M3, dar va fi mai uşor decât M5

28 Iunie 2025, 11:54
Redacţia PiataAuto.md
Inginerii diviziei M de la BMW nu-şi ascund entuziasmul despre noul BMW M3 electric, pe care-l dezvoltă, iar anterior aceştia dezvăluiseră şi multe informaţii intrigante despre ingineria sa, cu 4 electromotoare şi o putere estimată de peste 1.000 CP, dar şi cu ventilatoare active care să-i dea forţă de apăsare imensă chiar şi atunci când maşina stă pe loc. Ei bine, acum noul BMW M3 electric a fost surprins de fotografi, care au prins în obiectiv şi plăcuţa cu cifrele de greutate a maşinii, amplasată pe montantul central dreapta la modelele BMW, după cum informează publicaţia Carscoops. Iar această plăcuţă revelează informaţii extrem de interesante.
Prima cifră e cea de 2.675 kg, urmată de 4.475 kg, apoi vin şi cifrele cu indicele 1 şi 2, de 1.250 kg şi 1.475 kg. La modele BMW, aceste cifre au semnificaţii foarte clare — prima cifră reprezintă masa totală admisă a maşinii, care include masa proprie plus toată sarcina maximă admisă, adică pasageri, bagaje şi orice altceva. A doua cifră indică masa maximă cu tot cu o remorcă admisă, şi poate lipsi la un modele dacă ele nu sunt autorizate pentru tractare de remorci. Iar celelalte două cifre reprezintă masa maximă pe fiecare din punţi, faţă şi spate.
Foto: Plăcuţa cu masele admise, de pe prototipul noului BMW M3 Electric

Astfel, acest abţibild de pe noul BMW M3 electric ne arată că masa totală a viitorului M3 electric va fi de 2.675 kg. Cu cât e mai greu, deci, viitorul M3 electric, în comparaţie cu BMW M3 G80? Întrucât noul BMW M3 electric are tracţiune integrală, cel mai corect al fi să-l comparăm cu M3 Competition xDrive actual. Noi am mers în propriul garaj pentru a fotografia aceeaşi plăcuţă de pe M3-ul Competition xDrive pe care-l deţinem, iar masa totală a acestuia e de 2.260 kg, şi ştim că masa proprie a acestuia e de 1.780 kg, deci avem o sarcină utilă de 480 kg.
Foto: Plăcuţa cu indicarea maselor de pe actualul BMW M3 Competition xDrive G80, fotografiată pe exemplarul nostru

Judecând după masa maximă admisă, la noul BMW M3 electric ea va fi cu 415 kg mai mare şi e logic să estimăm că sarcina utilă va fi aproximativ egală. Deci putem deduce şi faptul că viitorul M3 electric va fi cu peste 400 kg mai greu decât actualul M3 G80 cu combustie. Sau cu 415 kg mai greu, dacă e să raportăm direct greutatea la actualul M3 Competition xDrive.
De asemenea, dacă e să scădem sarcina utilă de 480 kg din greutatea viitorului BMW M3 electric, am ajunge la o cifră de 2.195 kg masă proprie a acestei maşini. Deci, putem prezuma că viitorul M3 electric va avea o greutate proprie de circa 2,2 tone.
Asta îl face în mod clar mai greu decât actualul model cu combustie, şi-l va face pe G80 şi mai preţuit de fani, dar totodată putem constata că inginerii BMW M au reuşit să facă aproape imposibilului, adică să facă noul M3 electric mai uşor decât modelul actual M5, cu sistem plug-in hibrid. M5 va rămâne cu circa 240 kg mai greu.
Foto: BMW M5 de generaţie actuală

E foarte curios că prototipul noului BMW M3 electric are indicată şi o masă maximă de tractare, or, actualul M3 G80 este declarat oficial drept o maşină care nu trebuie să remorcheze nimic, întrucât are un şasiu concentrat spre performanţă maximă, nu spre tractare de case de vacanţă şi remorci. Uzina BMW nu oferă niciun cârlig de tractare pentru acest model, inclusiv din cauza eşapamentului mare proiectat şi amplasat în acea zonă, iar dacă se instalează un cârlig aftermarket de tractare şi maşina e antrenată în tractare, atunci garanţia maşinii poate deveni nulă.
Noul M3 electric, însă nu pare să aibă o problemă cu asta. Forţă cu siguranţă va avea suficientă, dar ne putem imagina cum vor arăta viitoarele M3 electrice trăgând case de vacanţă după ele şi ce consum de electricitate vor genera.
Aşadar, viitorul M3 electric, care ar putea fi dezvăluit deja în acest an, va fi simţitor mai greu decât actualul M3 cu combustie, ceea ce poate îngrijora fanii. Dar, partea liniştitoare e că măcar acesta va fi mai uşor ca M5-ul plug-in hibrid actual, atât de criticat pentru greutatea sa mare.
1
2,374
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!