Şeful Xiaomi a lăudat sistemul FSD de la Tesla cu o modestie chinezească exemplară, declarând că ei mai au de învăţat

2 Iulie 2025, 09:19
Redacţia PiataAuto.md
Sâmbătă, Tesla a anunţat o realizare istorică, când un prim exemplar de Model Y, echipat cu FSD şi funcţii avansat din programul Robotaxi, a ieşit singur de pe poarta uzinei din Texas şi a condus complet autonom timp de 30 minute spre casa cumpărătorului, „livrându-se” singură, fără nevoia unui camion care să fi transportat acea maşină. Tesla a publicat şi un video cu tot parcursul maşinii drept demonstraţie. După asta, şeful Xiaomi, Lei Jun, a lăudat public sistemul de condus autonom al Tesla, cu o modestie chinezească exemplară, declarând că „noi mai avem de învăţat”.
Foto: Şeful Xiaomi şi nou SUV electric YU7

Partea curioasă e că aceste aprecieri din partea şefului Xiaomi pentru Tesla vin tocmai când Xiaomi îi spulberă vânzările lui Model Y în China prin lansarea noului SUV electric YU7, care a înregistrat aproape 300.000 de comenzi doar în prima oră de la startul vânzărilor.
Şi toţi cei care-l condus pentru prima dată spun că maşina e uimitor de echilibrată şi rafinată în interacţiunea componentelor sale, acestea simţindu-se funcţionând în unison aşa cum ar aştepta de la un Porsche. Noul YU7, însă, costă cu doar câteva sute de dolari mai puţin decât Tesla Model Y şi în mod evident îi ia deja lui Tesla o mare parte din potenţialul său de vânzări în China.
Totuşi, şeful Xiaomi, Lei Jun, a făcut o manieră tipică din filosofia veche chinezească, când era de bun gust să-ţi minimizezi propriile merite şi propriul potenţial şi să le apreciezi public pe cele ale adversarului, pentru ca ulterior victoria să fie şi mai apreciată de public. Dacă te lauzi prea mult pe tine însuţi înainte de a lupta în runda finală, victoria nu-ţi va aduce la fel de multă apreciere, iar înfrângerea îţi va aduce o umilinţă dublă. Însă dacă îţi minimizezi propriul potenţial şi-l lauzi pe cel al adversarului, îţi formezi imaginea unui adversar onorabil, care-şi nu-şi supraestimează potenţialul şi care va lupta poate chiar dintr-o poziţie dezavantajată cu un adversar mai experimentat. Şi apoi, orice victoria îţi dă valuri imense de apreciere.
Prin urmare, e crucial să înţelegem această abordare, implantată adânc în educaţia chinezească, pentru a înţelege acest gest. Elon Musk şi mulţi alţii ar putea vedea acest gest ca o victorie simbolică a Tesla şi ca un semn se slăbiciune din partea Xiaomi. Însă de fapt, gestul e unul de putere în China, prin care un adversar îşi afişează calităţile onorabile şi-şi atrage admiraţia.
Gesturi similare se întâmplă periodic şi între şefii companiilor chinezeşti, care-şi laudă reciproc produsele, le conduc sau chiar le cumpără, într-un semn de apreciere.
Aşa că şeful Xiaomi şi-a arătat doar calitatea de a fi bine educat şi onorabil, dar asta nu înseamnă că Xiaomi va avea un avânt mai mic în succesul imens pe care-l are acum cu noul său SUV electric sau că va muşca mai gentil din felia imensă pe care o avea Tesla Model Y în cota de vânzări din China.
Noul model Xiaomi YU7 vine echipat standard cu un sistem de asistenţă în condus, numit ADAS, cu o putere de procesare uriaşă de 700 TOPS, dar până şi producătorul nu-l califica drept un sistem de condus autonom, ci unul de asistenţă, fiind mai conservativ în abordările şi deciziile autonome pe care le preia pe drumurile publice. Aşa că în toată declaraţia recentă e şi mult adevăr, Xiaomi mai are de învăţat la acest capitol. Doar că la cât de repede s-au mişcat lucrurile la Xiaomi în doar un an şi jumătate de la lansarea primului automobil, nu ne-am mira dacă şi învăţarea în această direcţia va fi una fulgerător de rapidă.
4
23,844
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!