CITIRE ŞTIRE:
Un şofer din Serbia, care tracta un Ferrari şi un Mercedes, a învăţat pe propria piele că legile fizicii nu pot fi ocolite la fel de uşor ca legile rutiere
25 Iulie 2025 - 11:15
Redacţia PiataAuto.md
Un şofer din Serbia, care conducea un VW Touareg şi tracta o remorcă pe care erau amplasate două automobile — un Ferrari şi un Mercedes — a învăţat pe propria piele că legile fizicii nu pot fi ocolite la fel de uşor ca şi cele rutiere. Întâmplarea s-a produs week-end-ul trecut, iar pagubele sunt semnificative.
Legile fizicii spun că o remorcă, ce are punct de sprijin doar pe centru, chiar dacă acesta e format de câteva punţi apropiate, nu ar trebui să fie semnificativ mai grea decât maşina care o tractează. Nu pentru că maşina care asigură tractarea n-ar avea putere, ci pentru că e nevoie de forţă la frânare şi mai ales e nevoie de o greutate mai mare a maşinii care tractează pentru a echilibra rapid remorca atunci când acea trece peste denivelări sau ajunge să oscileze. Dacă maşina din faţă e mai uşoară, atunci remorca e cea care domină şi destabilizează maşina.
Exact asta s-a întâmplat cu proprietarul din Serbia, a ataşat remorca sa de un VW Touareg. Desigur, Touareg e un model capabil de remorcări, având peste 2 tone de masă proprie. Problema e că pe remorcă erau amplasate două automobile, un Ferrari 488 GTB şi un Mercedes-Benz GLA, iar împreună acestea cântăresc peste 3 tone.
Un martor al incidentului a povestit că a depăşit Touareg-ul cu puţin timp înainte de asta, iar SUV-ul se chinuia în mod vizibil să tracteze remorca şi să o stabilizeze, întrucât remorca începuse a oscila dintr-o parte în alta.
În cele din urmă, inevitabilul s-a întâmplat. Din cauza acestor oscilaţii puternice, una din anvelopele remorcii a ieşit de pe jantă şi în acel moment remorca şi-a pierdut total controlul, iar din cauza greutăţii sale i-a imprimat şi maşinii o traiectorie haotică.
SUV-ul s-a destabilizat, remorca l-a lovit în aripile spate, iar apoi ea s-a desprins şi s-a răsturnat, ieşind în afara drumului. Respectiv, cele două maşini au ajuns şi ele răsturnate, rămânând legate de remorcă.
E greu de estimat cu exactitate daunele la Ferrari şi Mercedes, dar orice asemenea afectate a acoperişului şi montanţilor înseamnă de obicei costuri foarte mari de reparaţii şi o înregistrare tristă în istoricul maşinii, mai ales pentru un Ferrari.
La rândul său, SUV-ul Touareg s-a ales cu airbag-uri laterale declanşate şi va avea nevoie şi el de reparaţii profunde şi costisitoare.
Nu se cunoaşte dacă cele două maşini tractate îi aparţineau şoferului din Touareg sau dacă acesta doar le transporta pentru proprietarii acestor maşini. De asemenea, nu se cunoaşte nici dacă maşinile erau asigurate.