Germanii de la DEKRA au pus un VW Golf Mk2 într-un test de siguranţă modern, cu rezultate devastatoare pentru modelul clasic

29 August 2025, 11:05
Redacţia PiataAuto.md
VW Golf Mk2 a fost un model foarte apreciat de pasionaţi, rămânând în istorie şi ca una din cele mai fiabile generaţii de Golf. Totuşi, standardele de siguranţă erau pe atunci cu totul altele, ceea ce e absolut evident şi cunoscut. Doar că germanii de la DEKRA cred că puţini dinte noi sesizăm cu adevărat cât de diferită era siguranţa în acele maşini şi cât de mult a evoluat ea cu adevărat într timp, aşa că au pus un VW Golf Mk2 într-un test de siguranţă modern. Rezultatele au fost devastatoare şi totodată elocvente.
Testul a avut loc la centrul de testare DEKRA din Neumünster şi s-a bazat pe acelaşi scenarii de teste făcute de Euro NCAP pentru Golf Mk8, după standardele de până în 2020.
Maşina a avut un impact cu o barieră deformabilă la 64 km/h, la 40% din suprafaţa sa frontală. Testul simulează un impact frontal parţial cu o altă maşină, iar standardele moderne stipulează că în asemenea cazuri celula habitaclului trebuie să rămână integră, doar partea frontală efectuând întregul rol de absorbţie.
La Golf Mk2, însă, toată faţa s-a deformat haotic, iar celula habitaclului a suferit un adevărat colaps structural, atât la montant, când la structura podelei.
Experţii au concluzionat că oamenii din interior ar fi avut puţine şanse de supravieţuire din cauza structurii care a pătruns intrusiv în maşină în zonele vitale. Până şi volanul s-a deplasat foarte mult spre cutia toracică.
Pentru comparaţie, în Golf Mk8, oamenii din interior ar ieşi nevătămaţi sau maxim cu câteva mici urmări, dar conştient şi fără vreo rană gravă.
Bineînţeles, Golf Mk2, produs între anii 1983 şi 1992, nu avea niciun airbag la acea vreme, aşa că nu a existat niciun element care să absoarbă forţele de decelerare ale corpului uman şi să îi protejeze pe cei din interior de traume.
Inginerii DEKRA au comparat şi ţinuta de drum şi distanţele de frânare între cele două modele. În cazul lui Golf Mk2, aceştia au luat un exemplar în stare tehnică perfectă, fabricat în 1989, iar pentru Golf Mk8 s-a luat un exemplar fabricat în 2024. La frânare în toate scenariile maşina modernă a avut o distanţă în mediu cu 30% mai mică.
Experţii DEKRA au făcut şi testul elanului cu ambele modele. Golf Mk2 a reuşit să-l treacă în siguranţă, condus de un pilot profesionist, la maxim 65 km/h. Golful actual a putut-o face la 75 km/h. Dar Golful clasic şi-a ridicat puternic roata spate din interiorul viajului în timpul acestei manevre.
Au fost comparate şi luminile celor două Golfuri iar luminile halogen de pe Mk2 au fost devansate semnificativ de LED-urile oferite standard în prezent. E valabil atât la LED-urile faţă, pentru iluminarea drumului pe timp de noapte, cât şi la cele spate, care fac maşina vizibilă pentru alţii.
Aşadar, concluzia a absolut clară — diferenţa e enormă între cele două modele. E tot un VW Golf, dar la peste 35 ani distanţă maşina furnizează un nivel cu totul diferit de protecţie şi siguranţă, atât activă, cât şi pasivă.
2
55,386
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!