Şeful Xiaomi a recunoscut că inginerii săi au dezmembrat exemplare de Tesla Model Y pentru a le studia şi a declarat că maşina americanilor e fascinantă

27 Septembrie 2025, 21:45
Redacţia PiataAuto.md
Şefii producătorilor auto îşi fac din cât în când gestul de respect reciproc faţă de concurenţă, dar arareori admit că studiază profund maşinile concurenţilor. Totuşi de curând şeful Xiaomi, Lei Jun, a ţinut de curând discursul său anual despre planurile de viitor, în cadrul căruia a fost neobişnuit de onest în a recunoaşte că el şi compania sa au cumpărat 3 exemplare de Tesla Model Y, doar pentru ca inginerii să le dezmembreze până în cel mai mici detaliu şi să le studieze. Şi după acest experiment şeful Xiaomi a declarat public că maşina americanilor e fascinantă.
„Noi am cumpărat 3 exemplare de Tesla Model Y încă a începutul acestui an şi le-a dezmembrat pe toate, studiindu-le fiecare component separat, dar şi întreaga logică a construcţiei.” — le-a spus acesta celor adunat în sală.
„Ne-am convins că Tesla Model Y e un automobil fascinant de bine gândit şi bine construit”, a mai spus acesta, în timp ce în spatele său era proiectată o imagine cu comparaţia parametrilor de pe Tesla Model Y cu Xiaomi YU7, primul SUV electric al companiei chinezeşti şi cel de-al doilea model lansat în istoria ei. În momentul lansării, Xiaomi YU7 a marcat şi recordul celui mai mare număr de precomenzi pentru cel mai scurt timp vânzând peste 200.000 exemplare în primele trei minute şi toate maşinile din cota de producţie pentru un an înainte în prima oră.
Şeful Xiaomi le-a spus celor din faţa lui că „dacă nu alegi un Xiaomi YU7, atunci probabil poţi lua în considerare o Tesla Model Y.
Lei Jun nu e la prima sa exprimare a admiraţiei pentru Tesla. În luna iulie a acestui an, el lăudase sistemul FSD al celor de la Tesla şi, cu o modestie exemplară, declara că ei mai au de învăţat.
Iar în discursul său de acum el a vorbit despre calităţile lui Xiaomi YU7 raportând-o în permanenţă la Tesla Model Y, drept reper principal. S-a referit la interior, dar şi la tehnologia bateriei, un semn absolut clar că Xiaomi a luat Tesla Model Y drept un model de ghidare în proiectarea maşinii sale.
Cândva, şeful Toyota îşi arăta admiraţia pentru Tesla şi recunoştea că şi inginerii niponi au dezasamblat exemplare ale acestui producător şi se minunau de abordarea cu randament maxim în construcţie şi proces de fabricare, după care au început să-şi regândească şi propriile procese.
Totuşi, şeful Xiaomi a menţionat că YU7 e mai bună şi decât Tesla, mai ales la preţul pe care-l are. Şi a ţinut să menţioneze că asta nu e o critică pentru Model Y, ci doar o apreciere pentru ingineria excelentă a maşinii, care o plasează foarte aproape de propriul model.
Aceste comentarii publice ale şefului Xiaomi vin într-un context în care vânzările Tesla continuă să scadă în China, iar producătorul american pierde cotă de piaţă acolo.
Totuşi, e important să înţelegem că în China recunoaşterea calităţilor adversarului nu e văzută drept un semn de slăbiciune, ci mai degrabă de putere şi de luptă onorabilă, care îţi sporeşte respectul din partea publicului. Iar în materie de vânzări, Xiaomi i-a întrecut deja în China pe cei de la Tesla, deci aprecierea de acum e şi un pic frustrantă pentru Tesla. Şi vânzările Xiaomi sunt limitate acum de capacitatea sa de producţie, cererea fiind mult mai mare decât maşinile ce pot fi asamblate.
Iar în acest context al concurenţei dintre Xiaomi şi Tesla, nu putem să nu amintim şi despre recenta cursă dintre un Xiaomi SU7 Ultra şi o Tesla Model S Plaid, unde cele două modele au luptat din greu pentru fiecare centimetru de avans şi pentru a-şi adjudeca rezultatele finale.
2
87,391
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!