Francezii au măsurat autonomia noului DS No8 electric în viaţa reală pe autostrăzile din Europa, anunţând cifrele pentru câteva scenarii

13 Octombrie 2025, 14:23
Redacţia PiataAuto.md
Francezii au dezvăluit încă la finalul anului trecut noul model DS No8, un model electric cu un concept de design inspirat din legendarul Citroen SM şi cu cea mai mare autonomie printre modelele grupului Stellantis, de 750 km în ciclu WLTP. Francezii sunt atât de mândri de acest model nou, încât au creat un exemplar până şi pentru preşedintele Franţei, el devenind astfel primul şef de stat care călătoreşte cu o maşină electrică. Ei bine, acum, acest model electric e în perioada în care să ajungă în primele showroom-uri şi la primii clienţi, iar francezii au măsurat autonomia noului DS No8 electric în viaţa reală, pe autostrăzile din Europa, anunţând şi cifrele obţinute în diverse scenarii.
DS No8 a fost lansat cu trei motorizări, două cu tracţiune faţă şi una cu tracţiune integrală. Versiunea cu autonomie de 750 km, însă, e cea de mijloc, cu tracţiune faţă şi 280 CP şi o baterie mare de 97,2 kWh.
Pentru testele de viaţă reală de acum, francezii au implicat 4 exemplare diferite, care au făcut aceste teste independent unul de altul, dar înregistrând rezultatele centralizat. Cele 4 teste au avut loc în Franţa, Germania, Spania şi Italia.
Călătoria la distanţe lungi cu noul DS No8 ar trebui să fie una lipsită de grija faţă de autonomie — spun francezii şi de la acest deziderat au şi pornit testele în viaţă reală. Noul model francez ar trebui să fie maşina în care nu autonomia rămasă îi dictează unde să facă următoarea oprire, ci propria dorinţă de a lua pur şi simplu o pauză de la condus, pentru revigorare, mai spun aceştia.
Iar francezii spun că autonomia de 750 km în ciclu WLTP se traduce în minim 500 km parcurşi la viteze de autostradă, când şoferi menţin o viteză uzuală europeană de 120-130 km/h.
În Germania, Citroen DS No8 a parcurs distanţa dintre Munchen şi Koblenz, de 506 km, şi a ajuns la final cu 10% din baterie rămasă şi 56 km autonomie. Teoretic, putea merge peste 560 km în total.
Doar că în condusul la distanţă lungă de autostradă, e adeseori logic să încarci bateria până la 80-90% din baterie, nu până la 100%. Aşa că după prima pornire de acasă cu 100%, autonomia ulterioară între opriri, de la 80-90% şi până la 10%, când să se intre din nou la staţie, ar fi de circa 390-450 km.
În testul din Franţa, DS No8 a parcurs 450 km între Paris şi Lyon, ajungând la final cu 10% baterie şi 60 km autonomie indicată. Deci, aici consumul a fost mai mare şi teoretic autonomia totală ar fi atins puţin peste 500 km.
În Spania, modelul electric francez a parcurs 470 km între Madrid şi Denia, ajungând la final cu 20% rămase în baterie şi o autonomie disponibilă de 128 km. Aici clima spaniolă mai blândă l-a ajutat pe DS No8 să fie mai eficient.
Şi, în fine, în Italia maşina electrică a parcurs 450 km între Melfi şi Nera Montoro, ajungând la final cu 28% şi 195 km autonomie disponibilă.
Nu sunt rezultate tocmai perfecte, dar sunt mult mai bune decât alte modele electrice Stellantis, în special cele mai compacte. În vara acestui an, noi am condus o Alfa Romeo Junior electrică în Italia, şi autonomia reală pe autostrăzi era mult mai mică, fiind nevoie de opriri aproximativ la fiecare 170-200 km. Pe un acest fundal, cei minim vreo 400-450 km ai lui DS No8 reprezintă într-adevăr un progres notabil pentru Stellantis.
Bateria maşinii nu se încarcă prea rapid, puterea maxim acceptată fiind de 200 kW, însă ea fiind disponibilă doar pe timp scurt în condiţii perfecte. Puterea garantată de producător până când bateria atinge 55% încărcare e de 160 kW, ceea ce e la nivelul unor modele electrice lansate acum 4-7 ani. Modelul francez nu utilizează vreo arhitectură ultra modernă de 800V, ci a rămas tot la una de 400V, iar asta explică parţial şi puterea relativă mică de încărcare.
Însă nu putem nega marele merit al francezilor în a face această maşină electrică una cu un design superb, plină de personalitate şi originalitate a formelor. Maşina asta e gândită în design ca şi legendarele modele franceze de cândva, ultra confortabile, ultra originale în toate soluţiile de design aplicate, care ştiau să-ţi cucerească posesorii în exploatare.
2
20,743
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!