Mercedes a dezvăluit un prototip al viitorului S-Class W224, cu propulsie electrică şi 12.000 km autonomie anuală câştigată datorită energiei solare
14 Octombrie 2025, 21:20 Redacţia PiataAuto.md
Actuala generaţie de Mercedes S-Class W223 a debutat cu vânzări bune la început, dar şi-a stins avântul mult mai repede decât alte generaţii şi acum mai multe luni raportam că ea înregistrează cele mai slabe vânzări pentru S-Class din ultimii 30 de ani. În mod normal, în 2025 ar fi trebuit să vedem un facelift la ea, însă acesta întârzie să apară, zvonindu-se că va fi lansat în 2026. Problema e că vânzările slabe continuă să scadă, accentuate de lipsa de interes pentru acest model în China. Prin urmare, Mercedes are nevoie urgentă de o reinventare în acest segment, iar pentru a recuceri chinezii e nevoie de un nou S-Class Electric, care să debuteze cu opulenţă debordantă, produs o perioadă alături de cel cu combustie, după care vor urma actualizări şi la combustie. Ei bine, Mercedes a dezvăluit astăzi un prototip al acestui viitor S-Class Electric, cu codul de caroserie cel mai probabil de W224, care debutează cu un design impozant şi cu 12.000 km de autonomie anuală câştigată datorită energiei solare.
Viitorul S-Class Electric ar putea debuta exact ca şi GLC Electric, alături de cel de combustie, iar Mercedes are deja puse la punct şi toate detaliile inginereşti pentru acesta, pe o platformă mai are, cu unele elemente comune de la GLC Electric actual. Şi judecând după ingineria acestui model de serie, care e cu adevărat impresionantă şi dezvoltată temeinic de propriii ingineri, şi viitorul S-Class Electric ar putea fi cu adevărat impresionant în parametrii săi de maşină electrică.
Foto: Mercedes GLC Electric
Şi grila frontală se inspiră de la GLC Electric şi adoptă aceeaşi formă masivă, aproape verticală, iluminată, care devine astfel elementul principal al maşinii. Prototipul de acum debutează cu siluetă de coupe, pentru a putea epata şi mai mult în proporţii, dar dimensiunile şi abordarea ne spun clar că viitorul S-Class se va inspira anume de aici şi că ceea ce vedem aici e o prefaţă la formele lui S-Class de generaţie viitoare.
Proporţiile maşinii şi proeminenţa centrală a capotei, care accentuează şi mai mult grila, vin să aducă un stil de art deco acestei maşini. Maşina e impozantă prin grilă, iar blocurile optice aproape că au fost reduse la LED-uri discrete în forma emblemei mărcii.
Şi trebuie să recunoaştem că un asemenea design, cu asemenea proporţii îndrăzneţe, i-ar reda lui S-Class somptuozitatea care-i lipseşte azi. Maşina s-ar face remarcată imediat pe stradă, şi ar deveni rapid un punct de referinţă în designul auto, exact ceea ce ar trebui să fie un S-Class. Şi cu siguranţă şi chinezii ar atrage atenţie la ea, viitorii cumpărători distingându-se în mod evident şi strident cu o asemenea maşină electrică, în raport cu un Aito, Xiaomi sau orice altceva, care par uneori să arate toate la fel. Iar germanii au nevoie exact de asta, de ceva care să le reprezinte marca, dar care să se impună imediat ca modelul cel mai dorit, eclipsând alte modele de lux. Doar aşa au şanse să facă din Mercedes în China din nou o marcă dorită.
Oficial, germanii nu fac acum referinţă la S-Class încă, numind noul prototip Vision Iconic. Însă fac referinţe la multe modele legendare din istoria lor şi e clar că şi nou model vrea să fie unul care să rămână la fel de notabil în istorie.
Iar ca să rămână atemporal, se pare că Mercedes a ascultat lecţia ultimilor ani, care spune că oamenii avuţi au început a fugi de maşini electrice pentru că nu le percep foarte analogice şi a creat un interior cu animaţii analogice, bazate pe ceasornice şi mecanisme care încep a se mişca sincronizat şi mecanic când deschizi uşa şi vrei să porneşti.
Întreg interiorul, de fapt, e o odă adusă componentelor mecanice şi formelor retro, de prin anii 1930. Până şi volanul e ultra subţire, cu 4 spiţe. Nu există ecrane mari, care să acopere planşa. Ele sunt mici şi abia vizibile, discrete, încadrate în proiecţii de lângă obiectele mecanice. Se pare, deci, că germanii au găsit reţeta unui produs atemporal în epoca mobilităţii electrice şi a interioarelor complet acoperite de ecrane.
În acelaşi timp, volanul e acţionat prin fir, nu prin legături mecanice. Iar vopseaua exterioară a maşinii are rol fotovoltaic, generând electricitate chiar şi atunci când maşina e parcată în soare. Toată vopseaua are acest rol, ceea ce face ca şi producţia de electricitate să fie notabilă, iar germanii estimează că în decursul unui an, maşina va câştiga 12.000 km autonomie graţie acestei tehnologii. Şi ei menţionează că vopseaua nu conţine pământuri rare sau silicon şi poate fi chiar reciclată.
Pe lângă asta, maşina va avea sistem de condus autonom de nivel 4, care la Mercedes e deja o realitate certificată. Iar interfaţa care procesează aceste date va fi una neuro morfică încercând să replice arhitectura şi modul rapid de gândire al creierului uman, pentru a luat decizii corecte în condus autonom.
Aşadar, acum câteva luni, la prezentarea lui CLA Electric şi apoi GLC Electric, spuneam că Mercedes pare să-şi fi regăsit busola în inginerie. Iar odată cu prototipul dezvăluit azi, germanii pare să-şi fi regăsit reperul inspiraţiei şi pentru designul superb. Ar trebui să urmeze viitoare limuzine fastuoase de la Mercedes, deci.