O colecţie fascinantă de 22 modele BMW M şi roadstere va fi licitată în Germania, care ar deveni imediat un garaj de vis pentru orice pasionat al mărcii
17 Octombrie 2025, 17:55 Redacţia PiataAuto.md
BMW a avut o mulţime de modele M superbe în istoria sa, care au devenit de colecţie în timp. De fapt, BMW e una din puţinele mărci care a reuşit să păstreze consecvenţa modelelor M, lansând modele de succes aproape constant. Şi probabil mulţi pasionaţi ar adora să aibă un asemene model M apreciat în garaj. Dar acum casa de licitaţie RM Sothebys a scos la licitaţie o colecţie de 22 exemplare de modele BMW M din istorie, care, cumpărate la pachet, ar forma imediat un garaj de vis pentru orice pasionat al mărcii.
Cel care a adunat colecţia asta de modele BMW M are cu siguranţă un gust rafinat, dar în acelaşi timp a rămas deschis să aprecieze şi modelele curente din gama BMW M care merită aceeaşi apreciere. Colecţia conţine şi două BMW M4 de generaţie actuală, G82 — unul în Edition 50 Jahre din 2023 şi altul un M4 CSL din acelaşi an. Aceste exemplare de M4 CSL deja se vând pe piaţă la preţuri apropiate de 200.000 euro, mai mult decât costa maşina nouă.
Pasionatul care a colecţionat aceste maşini are în mod evident o mare dragoste pentru modelee M3 şi M4. Există şi un M3 E30 Sport Evolution, din prima generaţie în colecţia sa. Din nou, doar un asemenea exemplar poate ajunge la peste 200.000 euro acum.
Asta era cea mai puternică versiune a lui M3 E30, cu 238 CP la activ. Maşina era mult mai uşoară, iar aceste exemplar vine şi cu o istorie certificată complet, cu proprietari anteriori din Elveţia şi Norvegia şi o cifră de doar 34.447 km pe odometrul său.
Colecţia mai cuprinde un M3 GT din generaţia E36, cea mai dorită ipostază a acestei generaţii. Asemenea maşini într-o stare decentă sunt vândute de obicei la circa 140-150 mii euro.
Există şi un BMW M3 Cabriolet din aceeaşi generaţie E36, dar şi un alt M3 Cabriolet din generaţia E46. Şi tot din generaţia E46, colecţia are şi un exemplar M3 CSL.
Ah, da, există şi M3 Cabriolet din prima generaţie E30, deci în mod clar proprietarul acestei colecţii avea o afinitate specială pentru M3-uri decapotabile.
Nu lipseşte şi generaţia E90 de M3 şi a curios că aici nu a fost aleasă vreo caroserie cabrio sau coupe, ci un sedan în versiune M3 CRT, care valorează azi circa 220.000 euro. Desigur, aici sub capotă e un legendar motor V8.
Dar colecţia asta n-ar fi fost completă fără un M3 Coupe în caroserie E92, şi aici e prezentă cea mai limitată ipostază — M3 GTS, care valorează acum cam 280.000 euro.
Generaţia F82 e prezentă în renumitul model M4 GTS. Şi aceste exemplare costă deja circa 160.000 euro.
Aceeaşi generaţie mai are şi un M3 Sedan 30 Jahre Edition, care e o versiune un pic mai uzuală decât tot ce am enumerat mai sus, dar tot şi-a păstrat excelent valoarea şi costă cam 90.000 euro.
Aşadar, 12 maşini din cele 22 sunt M3-uri sau M4 şi ele cuprins absolut toate 6 generaţii până în prezent, în câteva din cele mai dorite ipostaze! Doar aceste maşini ar fi deja o colecţie de vis, însă lista nu se opreşte aici.
Colecţia mai cuprinde un Z3 M Coupe din 2002 şi un Z4 M Coupe din 2007, două modele ce au multe în comun cu M3-urile din generaţia lor, dar oferă ampatamentul şi stilul de condus specific roadster-elor.
Mai mult ca atât, tot din 2007 există şi un BMW Z4 M Roadster, iar din 2003 colecţia mai include şi un Z3 M Roadster.
Ba chiar există şi o picanterie pe nume Alpina Z8 Alpina Roadster V8. Doar ea poate ating 380-400 mii euro.
Şi tot aici mai e inclus şi un BMW Z1 din 1990, acel roadster care avea uşi de plastic ce se deschideau ascunzându-se în podea.
Tot de acolo, din vremurile mai de demult, există şi un M1 rarisim, care costă azi deja vreo 600.000 euro. Vine şi în culorile corecte pentru a fi nava amiral al acestei colecţii.
Şi mai de demult, e prezent şi un BMW 2002 Turbo din 1975, această maşină fiind şi cea mai vârstnică de aici.
Şi, în fine, colecţia mai cuprinde şi un M2 Coupe din 2016 şi un 1M Coupe din 2012, un model produs pe atunci într-un număr limitat de exemplare.
Surprinzător, dar colecţia nu include nici un M5. Şi nu include nici versiunea originală de 3,0 CSL. Dar ar fi păcat să reproşăm ceva acestei colecţii. Proprietarul care a adunat aceste 22 maşini superbe are în mod clar o predilecţie pentru modelele BMW M de talie corectă, de până la M3 şi M4, nu mai mult de atât. Şi, bineînţeles, aici n-a intrat niciun SUV M, pentru că acele modele nu-şi păstrează valoarea de colecţie. Însă cele 22 maşini incluse aici sunt în măsură să umple din start un garaj gol imens şi să facă din proprietarul care se va îndura să el cumpere un colecţionar cunoscător.
Preţurile exacte depind de concurenţa dintre cumpărători. Cert e că licitaţia va avea loc sâmbătă, 18 octombrie 2025, şi a atras deja mare atenţie printre pasionaţi şi colecţionari.