O proprietară norvegiană a unui Honqqi E-HS9 să plânge că nu se poate încălzi suficient în maşina sa electrică chinezească de lux la doar 0 grade Celsius

22 Octombrie 2025, 09:00
Redacţia PiataAuto.md
Acum câteva luni, scriam despre un fenomen curios al modelului electric chinezesc Hongqi E-HS9 în Norvegia, sute de exemplare ale căruia au umplut service-urile din Norvegia din cauza că suspensia pneumatică de pe puntea faţă nu rezistă la căldurile verii, şi maşina îşi pierde toată garda la sol disponibilă, roţile sale scufundâdu-se în interiorul aripilor, fiindu-le imposibil să mai vireze. Pare un fapt incredibil că tocmai în clima nordică a Norvegiei acest fapt a putut să se manifeste, dar explicaţia e că doar în această ţară europeană au fost vândute atât de multe asemenea modele, încât problema să se facă observată la nivel de fenomen. Şi fenomenul era amplificat de durata lungă de livrare a pieselor de schimb, ceea ce făcea ca maşinile să stea în curţile service-urilor luni de zile. Ulterior, reprezentantul Hongqi din Norvegia a anunţat un recall oficial pe această problemă, confirmând existenţa şi frecvenţa mare a acestei probleme în care suspensia faţă a maşinii nu rezistă la căldurile de vară. Doar că acum se pare că maşina nu se împacă prea bine nici cu frigurile toamnei şi iernii din Norvegia. O proprietară norvegiană a unui Hongqi E-HS9 se plânge că nu se poate încălzi suficient în maşina sa chinezească de lux, chiar dacă afară sunt abia 0 grade Celsius.
„Afară sunt 0 grade Celsius, iar maşina are climatizarea pusă pe regim HI, şi o conduc de o oră, dar aerul în habitaclu e abia dezmorţit”, spune proprietara, pe nume Caroline Kristiansen. Ea spune că a avut multe maşini înainte de asta, şi chiar dacă obişnuia de multe ori să-şi seteze climatizarea la un regim mai cald la început şi în acele maşini, ulterior oricum îşi seta o temperatură normală, iar maşinile reuşeau să asigure o ambianţă caldă în interior.
Foto: Imagiena publicată de proprietara de Hongqi, cu sistemul său de climatizare

„Mi-am cumpărat maşina în primăvară şi încă n-am avut ocazia să o conduc iarna, dar acum cred că ea are o problemă în a fi foarte rece în habitaclu şi a reuşit cu greu să şi-l încălzească. Experienţa de acum, din toamnă, nu pare foarte promiţătoare pentru iarna pe care o avem în faţă”, spune ea pe un grup dedicat proprietarilor de Hongqi E-HS9 din Norvegia şi îi întreabă şi pe ceilalţi care e experienţa lor cu acest model.
Imagine simbol

„Ah, e o problemă bine cunoscută a acestui model” — au fost primele comentarii, deloc încurajatoare pentru ea, de la ceilalţi proprietari. Mulţi alţi proprietari i-au confirmat că întâmpină aceleaşi probleme, iar cei care sunt mai adaptaţi cu frigul, i-au spus că ceea ce în altă maşină ar fi o temperatură acceptabilă, aici trebuie setat cu 4-5 grade Celsius mai sus în sistemul de climatizare. Spre exemplu, să ai 25-26 grade Celsius setate, ca să obţii căldura minimă decentă pe care o obţii în alte maşini la cu setare la 21 grade Celsius.
Unii proprietari i-au dat şi câteva sfaturi de a minimiza efectul, îndrumând-o să verifice climatizarea de pe bancheta spate, care are zone separate. Dacă acolo ea rămâne activată la o temperatură ceva mai mică, nu se mai face cald niciodată în maşină.
Au mai existat proprietari care i-au recomandat să pornească maşina de la distanţă cu o jumătate de oră înainte de a porni, iar astfel, în jumătate de oră, climatizarea slabă ar trebui să reuşească să încălzească niţel aerul în habitaclu.
Alţii i-au dezvăluit şi un truc de a beneficia de aer cald, totuşi — să includă regimul de dezgheţare a parbrizului prin aer cald suflat la maxim spre parbriz, apoi să reducă un pic viteza ventilatorului. Se pare că în acest regim, maşina include un încălzitor prin rezistenţă, care încălzeşte mai rapid aerul şi astfel aerul suflă cald. Însă au avertizat-o să nu schimbe direcţia pe unde e suflat aerul, pentru că de la acel încălzitor adiţional maşina poate sufla doar spre parbriz.
Totodată, proprietara a fost avertizată că dacă va include acest regim şi va merge cu el, îi va fi cald în habitaclu, dar consumul va creşte drastic, din cauza încălzitorului arhaic folosit, el fiind în mod original prevăzut pentru doar câteva minute de dezgheţare a parbrizului.
Sistemul propriu-zis de climatizare foloseşte o pompă de căldură. Nu e o problemă că ea ar fi prea slabă în capacităţile ei tehnice, ci e o problemă în modul în care ea e gestionată electronic de maşină. Unii proprietari i-au spus că există o actualizare de soft la maşină pe care au instalat-o, după care climatizarea a început a funcţiona mai bine şi habitaclul a devenit mai confortabil în regimul termic.
Paradoxul e că proprietarii norvegieni sunt nevoiţi să înfrunte aceste probleme elementare la maşină şi să ofere recomandări spartane, pentru un model al cărui preţ în Norvegia abia porneşte de la 1 milion de coroane, adică echivalentul a circa 86.000 euro. În ipostaze de dotări mari, maşina chinezească se apropie sau chiar poate depăşi preţul de 100.000 euro! Şi după ce s-au lăsat convinşi să plătească aceste preţuri exorbitante pentru un model chinezesc de lux, acum proprietarii norvegieni află că maşina nu se împacă nici cu vara, nici cu iernile norvegiene şi elaborează adevărate liste de sfaturi cu ce ar trebui să faci ca să nu-ţi fie frig, elementar, în maşină.
Iar dacă aceste probleme se fac simţite la 0 grade Celsius afară, e uşor de imaginat cât de frig ar fi în maşină la -20 grade Celsius, sau la -30 grade. Norvegia e totuşi o ţară nordică, şi arde regiuni arctice, unde asemenea temperaturi sunt o normalitate.
1
63,283
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!