Un avocat de top din Norvegia a cumpărat o Tesla care a ruginit profund după doar 4 ani, iar acum o instanţă a obligat producătorul la despăgubiri semnificative

11 Octombrie 2025, 11:47
Redacţia PiataAuto.md
Tesla a avut câţiva ani de producţie în care unele partide de automobile livrate aveau probleme în calitatea vopselei aplicate pe caroseriei. Aceasta era fie mult prea subţire şi inconsistentă, fie nu adera de stratul de grund corect, fie lacul de deasupra era aproape inexistent şi n-o proteja deloc, iar în unele cazuri proprietarii, mai ales cei ce trăiesc într-o climă mai rece, se plângeau că vopseaua se ia de pe maşină la simpla spălare a acesteia. Norvegia e o ţară în care s-au remarcat multiple asemenea cazuri, iar mulţi proprietari şi-au cerut dreptul la revopsirea maşinii de către producător în instanţă şi asemenea procese şi despăgubiri continuă să fie pe rol. Printre proprietarii care s-au pomenit dezamăgiţi în calitatea vopselei de pe Tesla se numără şi Lars Inge Orstavik, un avocat de top din Norvegia, partener principal la una din cele mai mari şi mai reputate case de avocatură din ţară. Una din acele case de avocatură ilustrate în serialul „Suits”, dacă e să ne imaginăm mai simplu.
Foto: Avocatul norvegian Lars Inge Orstavik şi imaginea cu rugina de pe Tesla sa pe ecranul din fundal

Maşina sa, o Tesla Model 3, a avut iniţial puncte de vopsea sărită, iar când acesta a mers la service să le indice celor de la acolo problema, i s-a spus că nu au ce-i face maşinii, pentru că punctele sunt cauzate, cel mai probabil, de pietre de pe drumuri, care au sărit pe maşină şi au ros mecanic vopseaua.
Imagine simbol

După 4 ani de exploatare, starea estetică a maşinii a devenit deplorabilă, punctele de rugină ieşind la suprafaţă. Sub vopseaua prost aplicată s-a dezvoltat coroziune masivă. Acolo unde cădea vopseaua nouă, după ea se vedea metal ruginit.
Foto: Rugina de pe maşina norvegianului

Hayonul, capota, aripile, părţile inferioare ale uşilor — toate erau afectate de rugină. Avocatul a mers din nou la service-ul Tesla, cerându-le să-i repare toate aceste coroziuni şi să-i revopsească maşina. Tesla i-a propus o despăgubire de 20.000 coroane, echivalentul a 1.700 euro. Avocatul a considerat că oferta e o ofensă şi a refuzat-o, dându-i în judecată.
Un alt service specializat a determinat atunci că o reparaţie corectă a maşinii ar costa minim 65.000 coroane, deci circa 5.600 euro. Tesla a refuzat să-i plătească o asemenea sumă, justificată prin factura pe care avocatul o avea drept dovadă a costurilor de reparaţie.
Ei bine, după un an de când procesul e pe rol, acum o instanţă de judecată din Hordaland, Norvegian, a emis verdictul, constatând că vopseaua de pe Tesla Model a fost aplicată cu defecte grave de fabricare, iar defecţiunea a fost cauzată de aceste defecte.
Cei de la Tesla au desemnat o altă casă de avocatură, dar avocaţii Tesla n-au putut convinge juriul, pentru care argumentele avocatului proprietar de Tesla au fost mai convingătoare, mai ales că acesta a adus şi rezultatul unei expertize independente realizate de NAF, un soi de paralelă a ADAC-ului în Norvegia, pentru acest model, care determina că vopseaua e prost aplicată pe maşină.
Instanţa a emis aşadar un verdict prin care Tesla e declarată responsabilă pentru calitatea proastă a vopselei pe maşina produsă de ei şi e obligată să achite acum 87.000 coroane în acoperirea costurilor de reparaţie pentru această maşină, echivalentul a circa 7.500 euro. Pe lângă asta, Tesla e obligată să plătească şi 27.600 coroane, sau circa 2.400 euro pentru orele de muncă a avocatului care s-a reprezentat singur în acest proces în care tot el e şi proprietarul maşinii. Or, el şi-a alocat ceva timp pentru pregătirea de proces şi prezentarea la proces, iar tipul costă bani. Avocaţii Tesla au anunţat deja că nu vor depune un recurs.
Prin urmare, Tesla are acum o factură de aproape 10.000 euro de plătit doar în acest caz. Şi mai interesant e că acesta poate fi un precedent pentru zeci de alte cazuri aflate încă pe rol în instanţă, unde Tesla acuzată e aceeaşi calitate proastă a vopselei de pe maşinile sale de acum câţiva ani.
Acum câteva luni, tot cei de la NAF făcuseră şi o inspecţie profundă la o Tesla Model 3 după 6 ani de exploatare pe drumurile din Norvegia şi descoperiseră cu stupoare cât de ruginită a putut fi acea maşină.
2
34,837
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!