Menu
Acasă
Search
CITIRE TEST DRIVE:

Skoda Superb

1 Ianuarie 2009
Ilie Toma
Skoda Superb
Skoda a facut un lucru foarte indraznet odata cu conceperea noului Superb. A sfidat toate conceptiile de pana acum privind clasele si segmentele de piata in ceea ce tine de automobile. Si a facut ceva genial!

Pentru ca cei implicati direct in industria automobilelor, sau reprezentantii presei automobilistice, s-au obisnuit sa gandeasca totul in clase si segmente. Clasa A, clasa D, clasa E, clasa automobilelor business, clasa automobilelor premium, segmentul C... Da, sunt foarte utile pentru cei ce vorbesc in limbaj de specialitate – dar cat de relevante sunt ele pentru cumparatorul de automobil, un cumparator pasionat de masini, care, intotdeauna isi doreste ceva “cat se poate de bun”. De cate ori a venit un cumparator in showroom spunand “imi doresc un automobil de clasa C si as vrea sa vad oferta Dvs.?” Dimpotriva, cei care vin se uita la tot ce vad, si vor intotdeauna mai mult, dar se limiteazala cat le permite bugetul, sau, in cazurile mai fericite, bugetul le-ar permite si mai mult, insa se limiteaza la un automobil care le-a cazut tronc la inima din mai multe motive. Si, daca tot vorbim de inutilitatea segmentelor pentru multi dintre cumparatori, vom mai intreba de cate ori cei care analizeaza posibilitatea cumpararii unui hatchback compact, aleg, pana la urma, un sedan de dimensiuni mari? De foarte multe ori, cred, si Skoda a inteles acest lucru, mai ales ca o mare parte din vanzarile marcii se realizeaza pe pietele in dezvoltare, acolo unde cumparatorului ii pasa si mai putin de segmentarea industriala in clase.

Tocmai de asta, sa incadram noul Superb intr-o clasa anume de automobile ar fi greu si inutil. Dimensiunile extraordinare il clasifica cu mult curaj chiar inaintea unor reprezentanti redutabili ai clasei business sau premium – avem aproape 4,84 metri lungime. Spatiul ultra-generos care exista pentru pasagerii din spate il poate clasifica cu usurinta alaturi de sedanurile nobile, si foarte scumpe. Iar pretul... impresioneaza si concureaza cu reprezentanti ai clasei medii... Este impresionat! Si mai impresionant este sa simti toate acestea prin propria experienta, a volanul lui Superb.

Micile detalii creaza confortul suprem

Nu ma pot opri sa admir exterior noului model. Insa la fel de nerabdator sunt sa simt ce poate oferi in interior, si ce poate oferi la drum. Intru in interior si inchid usa. Uneori, un mic detaliu, precum este sunetul produs de inchiderea usii, iti poate sugera calitatea modelului si atentia cu care s-a conceput acel automobil. Ei bine, la Superb, sunetul produs de inchiderea usii este acel gen de sunet pe care ai vrea sa-l auzi la toate masinile. Insa nu toate reusesc...

In interior, avem un bord elegant, conservator chiar, frumos... Interioarele Skoda au avut intotdeauna o nota de conservatorism, o predilectie in a mentine linii clasice, estetice, fara abuzuri. Si asta bucura mult, si adauga confort vizual. Si peste 5 ani, atunci cand te vei urca in Superb, formele interiorului iti vor fi la fel de placute.

Superb-ul insa te bucura in primul rand cu mult, foarte mult spatiu, in interior. Atat cei din fata cat si cei din spate, au scaune confortabile, mult loc pentru picioare, mult loc in lateral. La cat loc exista in spate, s-ar putea merge si cu sofer... Nu ma voi mira deloc daca in ceva timp ii vom vedea pe reprezentantii insitutiilor statale circuland cu noile Superb-uri. Ba chiar as spune ca vor face cea mai buna alegere posibila!

Nu avem piele in interior si nu beneficiem de dotarea maxima, insa chiar si asa, oriunde nu ai atinge, se simte calitate si durabilitate in timp. Volan, scaune, bord, manivela cutiei de viteze... Apropo de cutie, modelul testat de noi este echipat cu o cutie de viteze automata, sau robotizata cum i se mai spune, de tip DSG. Aceasta cutie dispune de dublu ambreiaj “uscat”
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
MAI MULTE TESTE DRIVE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter