Prima pagină  »  Teste drive  »  A5, 335xi Coupe, CLC 180 K
17 IULIE 2009
31,491
A5, 335xi Coupe, CLC 180 K
De Ilie Toma, Constantin Mihalachi
2
Am anuntat recent o luna de teste drive fantastice pe PiataAuto.md, o luna in care vom testa automobile care genereaza vise si pasiuni, automobile care se asociaza perfect unei calatorii incredibile catre taramuri riverane. Ei bine, ceea ce vedeti astazi sunt trei bijuterii tehnice, care pot sa-l transforme si pe cel mai ursuz proprietar intr-un tip plin de pasiune...

Trei coupe-uri sport in pregatirea pentru marele test.


Exista pe lume masini mici si econome, care te vor bucura cu costuri mici de alimentare si intretinere. Exista sedane exclusiviste, in care ti-ar sta mai bine ca si pasager pe locul dreapta spate, de unde sa-i poti ordona soferului incotro sa o ia, ca ai o intalnire de afaceri in cateva minute. Exista van-uri spatioase, unde poti incapea cu toata familia si poti calatori continentul in lung si in lat. Insa, mai e si o categorie absolut egoista de automobile, care se incapataneaza sa fie extrem de putin practice, dar care ofera ceva ce altele nu o pot face: o conexiune incredibila intre dorinta ta si directia lor, dintre senzatia produsa de ele si asteptarile tale. Acestea sunt coupe-urile, coupe-urile adevarate…

Un german, inca un german, si inca un german…

Ne-am dorit trei coupe-uri la test, dar nu tineam neaparat sa fie concurente sau sa provina din aceeasi tara. Ba dimpotriva, ne-am zis ca ceva diversitate va adauga condimente unui test exclusiv. Am identificat primul coupe, apoi inca unul. Cu al treilea am fost mai indecisi, insa pana la urma am hotarat in favoarea BMW-ului. Apoi, am privit ironic foaia de dinaintea mea: am creat o situatie “clasica” – trei germani – Audi, BMW si Mercedes-Benz vor participat intr-un test comun… Trei concurenti redutabili, intr-o continua cursa pentru suprematia in clasa premium – iata ca ii avem astazi intr-un test fenomenal.

Prezenta magnifica. Asta inseamna trei coupe-uri adevarate, atunci cand defileaza amical pe traseu.


Planurile ne sunt mari si cuprind o calatorie pe unul din cele mai placute trasee moldovenesti din Nordul tarii. Avem portiuni in linie dreapta, avem si serpantine cu privelisti la inaltime, avem peisaje incredibile – un mic “driving heaven” autohton, am putea spune… De ce nu? La bordul unor astfel de masini, poti calatori oriunde, ca tot vei avea cea mai placuta experienta de condus…

Diversitatea face bine totusi

Si totusi, desi vorbim despre trei coupe-uri, automobilele noastre aduc si multe deosebiri. Avem un Audi cu tractiune pe fata, un Mercedes-Benz cu una pe spate si un BMW cu toate patru roti motrice. Hm.. Deja sunt interesant… Mai aruncam o privire si sub capota si descoperim o diversitate si mai mare.

In acest moment, ne place sa mergem incet...


Mercedes-Benz are motorul cel mai putin puternic dintre automobilele din test – acesta este unul cu kompressor, de 1.8 litri, ce produce 143 CP si 220 Nm. Tot C-Class Sports Coupe, sau CLC, cum i se mai zice modelului, este insa si cel mai mic in dimensiuni, iar asta ar trebui sa compenseze printr-o agilitate mai mare. Audi A5 are si el un sub capota un motor de 1.8 litri, insa aici, in loc de kompressor, avem o turbina si injectie FSI. Cele patru inele de pe grila radiatorului ascund o putere de 170 CP si un cuplu de 250 Nm, disponibili intr-un diapazon foarte generos de turatii.

Daca in cazul lui Mercedes-Benz CLC 180 K si Audi A5 1.8 TFSI vorbim de motoare de entry-level, BMW-ul vine in test cu un motor top-level, si unde mai pui ca dispune si de tractiune integrala. Puterea lui este aproximativ dubla decat a celoralte doua modele, si asta se datoreaza unui motor genial bi-turbo de 3.0 litri, care dezvolta 306 cai-putere, si un cuplu de 400 Nm, disponibili intre 1300 si 5000 rotatii per minut!
Sumate, puterile motoarelor din test fac 619 cai-putere, suficienti cat sa ne injecteze un puternic virus al vitezei si pasiunii nesupuse…

Observati LED-urile lui Audi A5. Sunt superbe, nu?


Design. Sunt cea mai frumoasa, nu-i asa?

Daca sunteti posesorul unui coupe si va indreptati catre masina, iar alaturi se intampla sa treaca si o tanara superba, s-ar putea sa priviti mai intai masina, si abia apoi sa aruncati si o privire catre tanara din preajma. Ba chiar s-ar putea sa priviti coupe-ul atat de mult, incat nici sa nu mai apucati sa priviti tanara pana a ajunge la masina. Insa, in cazul asta, cu siguranta Va priveste ea, tanara, pe Dvs., cel care urca intr- o masina atat de eleganta si speciala…

Ai putea sa le privesti ore in sir si tot nu te-ai plictisi...


Si asta se intampla deoarece coupe-urile sunt cele mai frumoase masini, care stiu sa transmita emotia artei de design intr-un mod irepetabil. Dintre automobilele noastre, fata lui Audi pare cea mai agresiva, impresie data de grila masiva, coborata pana spre partea de jos a barei de protectie, de profilarile pronuntate a partii frontale dar, mai ales de farurile cu LED-uri. Odata aprinse, acestea ofera lui A5 o prezenta magnifica pe drum. Pe lateral, design-ul lui Audi A5 ofera privelistea unei linii continue, curbata in zona aripilor. Linia acoperisului coboara fluent catre portbagaj, intr-o alura de clasicism al anilor ’60, imbinata cu un puternic curent de inovatie. De fapt, desi e mai putin agresiva, partea spate imi pare chiar mai stilata la A5, pastrand liniile si unghiurile traditionale ale unui Coupe.

BMW-ul este ceva mai cuminte in aspect, partea frontala dispunand doar de o bara de protectie cu pronuntari, dar aici toate sunt facute pentru a asigura un flux corect de aer pentru un motor fierbinte de tot. Farurile cu inele iluminate circular dau o nota de agresivitate, insa adeveratul aer de “baiat rau” se vrea totusi a fi generat de sunet de motor si acceleratii fulminante, decat de aspect.

Siluete perfecte


Linia acoperisului pastreaza si ea unghiurile clasice ale coupe-urilor, iar in spate suntem deja avertizati de puterea imensa prin dubla evacuare si inscriptia 335xi…

Mercedes-Benz ofera, pe de alta parte, cel mai elegant design, insa nu uita nici de elementele sport. Sigla mare, incadrata in grila frontala, respecta traditiile modelelor cu caracter sportiv ale marcii, iar plasa din partea de jos a barei de protectie fata este martorul fidel al predilectiei catre sportivitate a lui CLC.

Partea din spate are un aspect mai neobisnuit, iesind din tiparele conformismului. Linia geamurilor cunoaste un unghi inclinat spre cer, iar spatele continua in acelasi ton. Pe de o parte, insertiile generoase de crom pe caroserie dau o nota suplimentara de eleganta, pe de alta parte, elemente precum grila frontala sau difuzorul de aer din bara de protectie spate ii subliniaza caracterul sportiv… Mercedes-Benz a reusit sa imbine foarte iscusit eleganta si practicismul cotidian cu elemente de sportivitate autentica.

Linii clasice, evacuari duble sau forme neconformiste, trei stiluri diferite de abordare


Jantele merita o apreciere separata. Toate trei coupe-uri au jante excelente, intr-un ton comun cu aerul de exclusivitate emanat de cele trei supermasini. Mercedes-Benz are jante cu cinci spite duble, imbinate inedit cu discul circular. BMW continua curentul spitelor duble, doar ca aici spitele duble alterneaza cu cele singulare, intr-un total de 10 la numar. Audi aduce cele mai neordinare jante, cu sapte spite sculptate intr-un mod aproape malefic…

Aici incepem un mic deliciu al acceleratiior...


Motoare. De foc.

Avem in test trei motoare, toate turboaspirate. Modul in care o fac este, insa foarte diferit. Pentru Mercedes-Benz, avem un supercharger cu compresor, in timp ce Audi dispune de o turbina, iar BMW de doua. Motoristii entuziasti discuta foarte aprins la subiectul avantajelor si dezavantajelor folosirii kompressoarelor, vizavi de turbine. In primul rand, marele avantaj al unui kompressor este simplitatea in functionare, si deci o durata de viata de multe ori mai mare. Insa, la capitolul dezavantaje, se inscrie nevoia kompressorului de a fi propulsat de catre motor, ceea ce inseamna ca in mod normal o parte din putere este “furata” in permanenta de kompressor, chiar si atunci cand acesta nu este inclus in lucru activ. In momentul in care se preseaza pedala puternic, kompressorul induce un flux puternic de aer comprimat in unitatea de ardere a combustibilului, impunand motorul sa produca un randament cu mult mai mare pentru fiecare cilcu, generand, in rezultat, o putere mult mai mare, decat in cazul motoarelor aspirate natural.

180 K. Un motor ce inglobeaza in sine traditia multor decenii de experienta in folosirea kompressoarelor mecanice.


Astfel, caii-putere “inghiti” de kompressor pentru propria functionare sunt inmultiti si livrati intr-o masura mult mai mare in rezultat final. Pentru o imagine mai clara, putem spune ca pentru actionarea kompressorului se pot “consuma” in unele cazuri si 15% din puterea totala a motorului, insa acesta isi poate atribui si pana la 30% din puterea maxima de care este capabil un motor. Toate bune, daca acest principiu de functionare nu s-ar reflecta si in consum. Odata ce ai nevoie in permanenta sa depui forta pentru a actiona mecanism, implicit obtii un consum mai mare. Este insa la fel de adevarat ca tehnologia folosirii kompressoarelor pe motoarele Mercedes-Benz dateaza cu multe decenii, fapt care le-a permis inginerilor de acolo sa optimizeze foarte mult parametrii de functionare si sa obtina un consum mediu demn, de 7.8 litri la 100 km. Si totusi, atunci cand conduci un astfel de motor, iar in cazul nostru CLC 180 K, mai ales daca ai ocazia sa treci rapid catre o alta masina cu turbocharger, diferenta se simte, si se simte si senzatia de rezistenta a kompressorului. Insa, in momentele cand presezi puternic pedala, motorul iti aminteste de ce Mercedes-Benz continua sa foloseasca aceasta tehnologie – lucrurile evolueaza simplu si eficient, iar masina cunoaste acceleratii minunate.

1.8 TFSI. Un motor turboaspirat, o alta abordare a puterii. Acceleratie lejera, sunet placut.


Audi, pe de alta parte, foloseste un turbocharger cu intercooler. Scopul este acelasi, de a crea presiune mai mare in amestecul de gaze care intra in proces de ardere, insa modul in care o face un turbocharger este diferit. Daca kompressorul este propulsat de motor, atunci turbocharger-ul este propulsat de gazele de esapament proprii ale motorului, prin urmare se obtine o economie de combustibil mai mare. In condus, Audi A5 se simte mult mai “liber”, si accelereaza cu o lejeritate de invidiat.

BMW impinge la extrem folosirea turbochargerelor, echipand motorul cu doua turbine identice, care, odata activate, imping puterea motorului pana la incredibilii 306 CP. Folosirea a doua turbochargere micsoreaza cu mult timpul de reactie la apasarile puternice de acceleratie, iar daca mai luam in calcul si capacitatea cilindrica de 3.0 litri a motorului, atunci chiar ne putem astepta la senzatii uluitoare.

3.0 Bi-turbo. Doua turbine simetrice si o capacitate cilindrica mare, asta pare sa fie reteta unei puteri incredibile.


Pe traseu, BMW accelereaza intr-adevar incredibil de repede si mentine o manevrabilitate aproape fantastica la viteze ridicate. Odata trezit la viata, motorul bucura cu un sunet calibrat, de motor in linie cu 6 cilindri (asta e specialitatea casei la BMW), si te lipeste de scaun. Viteza este limitata electronic la 250 km/h, dar pasionatii motoarelor vorbesc ca in cazul dezactivarii limitatorului de viteza, masina ar putea atinge pana spre 300 km/h…



Tinuta de drum. Predictibil de perfecta.

Viteza te lipeste in scaun, si, chiar si in cele mai stranse viraje, ai control deplin asupra masinii. Asta este BMW. Tot el, insa, dispune de o suspensie foarte rigida, iar atunci cand nimeresti pe o portiune de drum denivelat, iti anuleaza orice senzatie de confort. Este poate firesc, pentru ca o astfel de putere si astfel de parametri de performanta nu s-ar fi descurcat cu o suspensie mai moale in reactii.

BMW. Virajele sunt abordate atat de ferm, incat simti cum trupul ti le lipeste strans de suportul lateral al scaunului.


Mercedes-Benz ofera un confort sesizabil mai mare, iar manevrabilitatea masinii ramane excelenta la viteze sporite. Desi suspensia lui CLC manifesta totusi un anumit grad de rigiditate, in ton cu caracterul sportiv, ea ofera totusi un grad ridicat de confort si se descurca foarte bine pe portiunile de asfalt “cariat”.

Mercedes-Benz. Confort sporit, dar si stabilitate excelenta la viteze inalte.


Cea mai “moale” suspensie o are Audi A5, si aici ramai chiar impresionat de caracteristicile de rulare ale modelului. Daca nu presezi motorul prea tare, ai putea uita de ADN-ul sportiv al modelului, si te-ai putea pomeni conducand lejer, fara sfortari, plutind pe suprafata soselei. Iar asta nu e rau deloc, nu? A5 ascunde, practic, doua personalitati intr-o singura masina – una moderata si calma, care iti permite sa faci o plimbare in deplin confort, si una in care poti lasa in urma masinile de alaturi, innegrind asfaltul cu cauciucul rotilor… Chiar daca vorbim de un motor de “doar” 170 CP, Audi A5 accelereaza minunat, chiar si la viteze mai mari. Dintre toate modelele din test, A5 este unicul echipat cu o cutie de viteze manuala, in 6 trepte. Aceasta se manevreaza usor, si chiar iti indica pe instrumentele de bord momentul oportun pentru a schimba treptele (probabil din rationamente de consum), insa, ar fi preferabila o transmisie automata pentru un coupe de vis… Bine ca Audi ofera aceasta optiune pe toate motorizarile lui A5, prin urmare oricine are posibilitatea sa aleaga o transmisie automata.

In acelasi timp, cutia manuala ii confera lui A5 un aer si mai puternic de autencitate, in stilul “good times, old times”. Libertatea de a-ti alege rapid treapta in care vrei sa accelerezi, si turarea motorului dupa bunul tau plac iti dau o si mai mare senzatie de libertate, iar acceleratiile se transforma in zvacniri spontane ale caracterului tau.

La viteze mari, A5 isi pastreaza controlul si suspensia pare ceva mai hotarata in abordarea virajelor.

Desi suspensia este mult mai soft, curbele sunt abordate la fel de increzator.


Mercedes-Benz, pe de alta parte, datorita kompressor-ului, dispune de o rezerva mare de putere, iar atunci cand se apasa pedala in regim kickdown, libertatea iti intra in piept cu adevarat. Chiar daca circulati cu 140 km/h si presati puternic acceleratia, masina oricum isi incordeaza nervii si devanseaza concurentii de pe traseu.. Bine, la un moment dat, vine 335xi din spate, si in cateva secunde ne si intrece, insa, ca sa vorbim de performante comparabile cu BMW, ar fi fost minunat sa avem in test motorizarea de 3.5 litri V6 a lui Mercedes-Benz CLC, un motor fara kompressor sau turbina, dar care produce 272 CP. Atunci avea sa fie o lupta dreapta, acum insa este o calatorie amicala intre trei masini de vis...

Nordul tarii. Un mic "driving heaven" autohton.


Interioare. De rasa.

Vorbim de trei modele premium, iar interioarele nu aveau cum sa fie altfel decat bine desenate, bine executate si cu o ambianta excelenta. Aici, in interior, cele trei modele chiar pot concura pe dreptate, avand toate echipari destul de bune, captusire cu piele si executie in maniera sportiva.

Audi are cel mai “tehnologizat” interior, ca doar asta inseamna patru inele, nu – progres prin tehnolgie. In audi te simti ca intr-o masina sportiva, datorita volanului de forma nitel abatuta de la cercul perfect, dar te simti mai degraba intr-un automobil foarte sofisticat, datorita multitudinii de butoane de pe consola, display-ului si sistemului MultiMedia Interface, care par sa vina dintr-un viitor mai indepartat. Pana si frana de mana este una electronica, si are doua butoane de actionare – pornire si dezactivare pe unul din ele si pornirea regimului automat pe altul, in care masina nu aluneca spre spate la pornirile in panta. Dar asta e si cel mai minunat lucru intr-un astfel de coupe – posibilitati multiple si avans tehnologic. Sa fim seriosi, nu i-am inteles niciodata pe cei care critica masinile cu multe butoane, mai ales daca acestea sunt aranjate logic si simetric. O fi nevoie de o zi sa citesti vreo doua-trei pagini de instructiuni, daca nu-ti este clar vreun buton, insa dupa asta vei saura din potentialul enorm al tehnologiilor pe care le ai la indemana.

Audi a ales tonuri mai calme pentru aceasta versiune. Insa insertiile de lemn si stilul spotiv sunt la fel de prezente.


Sistemul audio pe A5 este unul din seria Audi Symphony. Iar daca asta nu va spune nimic, aflati ca acesta a debutat pe A8. Iar daca nici asta nu va spune foarte multe, incercati sa va imaginati o orchestra simfonica cu vreo 5 vioare, 3 violoncele, 2 pianuri, 1 contrabas… Am uitat ceva? Pai uite o astfe de senzatie ai si in Audi, ca te inconjoara vreo 16 surse diferite de sunet, toate distincte si clare, menite sa-ti creeze o atmosfera greu de redat in cuvinte.

BMW a ales sa joace pe combinatii de culori selecte pentru interiorul lui 335xi. Pielea oranj de pe scaune si usi alterneaza cu negrul bordului, iar tabloul general este completat de insertiile de lemn. Volanul este si aici executat intr-un stil profund sportiv, iar manivelele de schimbare a treptelor, de langa volan, sunt extrem de mari, pentru a fi la indemana intotdeauna. Datorita pachetului “M” de design, incripta M in culori rosu-albastru este prezenta si pe volan. Sistemul audio este mai putin camuflat, fiind axat mai mult pe sunet de senzatie.

Interiorul lui BMW 335xi. Combinatie excelenta de culori, un volan in stil profund sportiv.


Mercedes-Benz este modelul cu un interior executat intr-un aer clasic de sportivitate. Insertii de aluminiu pe consola centrala, pe levierul cutiei de viteze, pe volan sau pe indicatoarele de bord, un volan cu trei spite profilat asemeni unor muschi bine antrenati, si, din nou multe butoane. Aranjamentul acestora aduce aminte mai mult de masinile clasice de cursa, cu care Mercedes-Benz parcurgea glorios competitie dupa competiei, iar sunetul motorul turat iti completeaza inspiratia si respectul pentru marca germana. Combinatia culorilor interiorului este cea mai excentrica, aici rosul puternic nuantat intalnindu-se cu negrul si aluminiul din jur. Pozitia la volan este joasa, iar masina ti se supune imediat ce ai pus mana de volan. Pedalele acoperite cu metal perforat dau o ultima nota de sportivitate modelului. Iar daca mai privesti si instrumentele de bord, executate intr-o textura de plasa sportiva, atunci ai putea spune ca C Class Sports Coupe este sportivul pur-sange din acest test…

Aici sportivitatea vine printr-o executie in cinstea modelelor sportive legendare ale lui Mercedes-Benz. Excelent.


Caii vs caii-putere.

La un moment dat, geografia din Nordul tarii noastre ne-a dus catre un loc minunat - un club de hippism, cu un grajd ce parea adus dintr-un film western. Cel mai bun peisaj pentru cei 619 cai-putere din testul nostru aveau sa fie alti cativa cai, de aceasta data unii care alearga cu coama in vant…

619 cai-putere repartizati in trei motoare geniale.


Sunt momente unice, in care masinile din test au vorbit fara cuvinte. Ne-au aratat libertatea in forma ei deschisa, vasta, naturala… Ne-au spus ce inseamna sa calatoresti pe trasee magnifice de vara la bordul unei coupe. Sunt egoiste si dominante pe traseu, nu se supun decat dorinte tale de a simti libertatea, nu se lasa depasite decat de inaltimile peisajelor, alaturi de care zbor in viteza…

Audi A5, BMW Seria 3 Coupe, Mercedes-Benz C Class Sports Coupe… Unul e tehnologizat si axat pe confort de rulare, altul e brut si puternic pana unde iti este greu sa mai crezi, iar al treilea este elegant si exceptional de capabil… Alegeti ce Va place mai mult, iar cel mai bine ar fi… sa le alegeti pe toate trei…

Asta inseamna libertate...


Doi cai fluturandu-si coama in adierea vantului de vara.


...mai ales daca e vorba de trei supermasini intr-un test de vis!


Constantin Mihalachi despre cele trei coupe-uri de vis:

Dupa cum am promis cu putin timp in urma, Redactia PiataAuto.md urmeaza sa posteze pe parcursul lunii Iulie o serie de teste drive fantastice care la sigur vor place vizitatorilor nostri fideli. Iata ca va prezentam primul dintre acestea, un test drive care a strans trei dintre cele mai grele nume ale industriei auto mondiale, trei nume care, fiind din aceeasi tara, sunt rivali intr-o lume intreaga. Desigur, vorbim despre Audi, BMW si Mercedes-Benz.

Chiar daca modelele alese de noi nu pot fi comparate direct, un lucru le uneste pe toate, fiecare din ele sunt perfecte pentru o vara torida plina de soare si sentimente placute. Astfel modelele testate de noi sunt Audi A5, BMW 335xi si Mercedes-Benz CLC 180 K…

Trei dintre cele mai grele nume din industria auto mondiala: Mercedes-Benz, BMW si Audi.


Din start vreau sa va spun ca toate trei sunt unice in felul sau, si ca nici unul din ele nu ne-a dezamagit, insa nici nu cred ca ne-am fi putut astepta la acest lucru de la germani. Toate trei masini aveau sub capota un propulsor pe benzina, Audi dispunea de un motor turbo aspirat cu patru cilindri de 1.8 litri TFSI, care livra 170 cai-putere si un cuplu maxim de 250 Nm; BMW-ul era cel mai puternic dintre toate trei si adapostea sub capota un propulsor cu 6 cilindri in linie, care livra 306 cai-putere si un cuplu maxim de 400 Nm; Mercedes-ul la randul sau era ceva mai linistit, insa destul de agil, fiind propulsat de un motor cu patru cilindri de 1.8 litri Kommpresor, care livra 143 cai-putere si 220 Nm.

Daca este sa continui cu partea tehnica, va pot spune ca propulsorul de pe Audi A5 era cuplat la o cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte, puterea fiind transmisa pe puntea fata, iar in asa mod acceleratia acestuia pana la 100 km/h dureaza 8.4 secunde, in timp ce acul vitezometrului se opreste undeva in jurul a 228 km/h. BMW-ul e dotat cu tractiune integrala si e cuplat la o cutie de viteze automata cu 6 rapoarte, care asigura, impreuna cu propulsorul, o acceleratie de doar 5.4 secunde (cu 0.6 secunde mai mult decat un BMW M3) si o viteza maxima de 250 km/h limitata electronic. La randul sau, Mercedes-Benz CLC 180 K dispune de tractiune spate, iar propulsorul acestuia e cuplat la o cutie de viteze automata cu 5 rapoarte, care ofera o acceleratie de 9.9 secunde si o viteza maxima de 220 km/h.



Dupa cum spuneam la inceput, automobilele testate nu fac parte toate din aceeasi clasa, Ca si silueta, Audi A5 si BMW 330xi sunt genul de coupe-uri clasice, in timp ce Mercedes-Benz CLC 180 K aduce a silueta unui hatchback. Si, chiar daca Audi A5 si BMW Seria 3 Coupe sunt concurenti directi pe piata, dupa cum vedeti, versiunile testate de noi se deosebeau mult dupa puterea propulsorului, care era in favoarea BMW-ului, insa si Audi nu ramanea cu mult in urma.

Aflandu-ne din start in oras, automobilele s-au comportat bine in ambuteiaje si erau extrem de manevrabile printre gropile capitalei, pe care le-au evitat foarte bine datorita raspunsului exact la comenzile conducatorului. Un lucru e sigur, toate modelele testate ii fac pe trecatori sa le acorde o privire lunga si plina de dorinta, iar fiecare din cele trei avea publicul sau aparte. Mercedes-ul atragea doamnele si domnisoarele datorita dimensiunilor compacte si design-ului atragator, BMW-ul cucerea partea masculina, care si-l inchipuia aruncat in derapaje controlate eliminand nori de fum de sub roti. Cat priveste Audi A5, acesta era preferatul tuturor, posibil din cauza farurilor de zi LED cu design ingenios, posibil din cauza formelor apetisante, dar, la fel de posibil, doar din cauza celor patru cercuri de pe grila radiatorului – care totusi raman a fi un semn de calitate si traditie seculara pentru multi dintre noi.



La putin timp dupa aceasta am iesit la traseu, iar de aceasta data am ales drumul national Chisinau-Orhei. Pe aceasta portiune de drum am avut ocazia sa testam si abilitatile dinamice ale masinilor - desigur un avantaj vadit il avea BMW-ul, care sub capota ascundea 306 cai-putere, dornici sa alerge iute pe asfalt, insa in cazul cand acesta incetinea un pic, Audi A5 si Mercedes-ul CLC il ajungeau rapid, semn ca si ele nu se dau batute cu una, cu doua. La viteze de peste 100 km/h, toate masinile testate s-au lipit la propriu cu rotile in asfalt si nu mai aveau de gand nici pentru o secunda sa se desprinda de acesta, astfel ca stabilitatea este caracteristica pentru toate trei si nici una nu iesea din limitele normalului, neobservandu-se vreun oarecare comportament neadecvat sau vibratii suplimentare.

Cat priveste dotarile modelelor Audi A5, BMW 335xi si Mercedes-Benz CLC, pot mentiona ca toate trei erau bine echipate si nici uneia nu-i lipseau scaunele tapitate cu piele, sistemul de incalzire a scaunelor, computer-ul de bord, radio cu CD, aer-ul conditionat, geamurile actionate electric, sistemul de conectare a telefonului mobil prin Bluetooth, farurile cu xenon si cele anti-ceata, airbag-urile frontale/laterale si de tip cortina, centurile pretensionate, sistemele ABS, EDS, ASR, ESP si multe altele.

Soare de vara si trei coupe-uri... Asa se naste pasiunea.


La final pot spune ca fiecare din aceste trei masini isi merita din plin banii, iar daca cineva ar afirma ca pretul e un pic cam piperat, sa nu uitati ca siguranta si calitatea nu este o caracteristica pentru toate automobilele oferite pe piata, iar pentru aceasta este cerut un efort financiar rezonabil. Din momentul cand urcati in una din aceste masini, uitati de preturi, griji si lucruri negative, deoarece tineti in mana un volan ascultator, sub picior aveti pedala acceleratorului ce respunde repede la apasare, iar in fata aveti un traseu care asteapta sa fie explorat.

Asa deci, nu va complicati viata, ci traiti-o din plin, iar Audi A5, BMW Seria 3 Coupe si Mercedes-Benz CLC cu siguranta va vor ajuta sa o faceti!



Cele mai frumoase coupe-uri din istoria Mercedes-Benz:

Mercedes-Benz 220 S Coupe. (W 180/W 128 series, produs intre anii 1956 - 1960).

Un clasic inca din timpul vietii sale - Mercedes-Benz 220 SEb Coupe, produs intre 1961 si 1971.

Mercedes-Benz 300 Sc - eleganta a fost pentru Mercedes-Benz un element definitoriu intotdeauna. Acest model dispunea deja de un motor cu injectie directa!

Mercedes-Benz 500K, datat cu 1934, inca pe atunci apreciat pentru designul sau magnific

Asa-numitul Stroke8, strabunicul Coupe-urilor din Clasa E de astazi

Eleganta in forma sa suprema, modelul 320, datat cu 1937

Mercedes-Benz 600 Coupe, 1965. Acest model n-a apucat sa fie produs niciodata in serie, ramand in istorie doar ca un automobil de test. Pacat…

Mercedes-Benz 220 SE Coupe, produs intre 1956 si 1960. Coupe-ul se putea mandri deja cu patru locuri!

Mercedes-Benz 220 coupe, anii 1953-1955. Notiunile de acoperis panoramic sau trapa isi au radacine aici…Optiuni incredibile pentru acei ani, insa Mercedes-Benz a fost pioner in multe inventii din lumea masinilor…

Da, da, e chiar W124 Coupe! Isi merita si el locul aici, nu?

Mercedes-Benz CLS - primul coupe cu patru usi din lume (modelul se afla inca in productie).

Apogeul anilor ’90 - Mercedes-Benz 600 SEC, dotat cu motor in 12 cilindri.

Ultimul in lista, dar probabil primul Coupe din lume - Benz Mylord, model produs tocmai in 1901!


Cele mai frumoase coupe-uri din istoria Audi:

Auto Union 1000S Coupe, motor in 3 cilindri si 1000 de cm cubi, putere de 55 CP.

Auto Union 1000S Coupe de Luxe, anul 1962.

Audi 100 Coupe S, motor de 4 cilindri si 1.9 litri, 115 CP. Anul 1971.

Audi Coupe, motor in cinci cilindri, anul 1982.

Audi S2 Coupe - istoria continua cu multa putere

Audi Coupe Quattro - tractiunea integrala isi face loc si pe coupe-uri

Audi TT RS Coupe, prezentat publicului in mai 2009.


Cele mai frumoase coupe-uri din istoria BMW:

Anul 1959, BMW 700 Coupe. Membrii consiliului de administrare a BMW AG, prezenti la inaugurarea modelului.

BMW 3200 CS, produs intreb 1962 si 1965.

BMW 328, anul 1938, participant al legendarei cursei de 1000 de mile, Mile Miglia.

BMW 3.0 CSi, produs intre 1971 si 1975.

BMW Mile Miglia, un concept creat in 2006 in cinstea curselor legendare.

BMW 2000 CS, model produs intre 1965 si 1970.

Legendarul BMW M3 E30 DTM, numit si "Warsteiner", anul 1987. Succesul in cursele DTM si culorile rosu si doua nuante albastru l-au transformat intr-o legenda nemuritoare.

BMW 507, anul 1958.

BMW 503, produs intre 1956 si 1960.

Seria 8, desigur... nu avea cum sa nu fie prezenta aici!

Superba aparitie a prezentului – Seria 6 Coupe


Astazi, pasiunea pentru coupe-uri ia noi forme...

In imagine e noul Mercedes-Benz E Class Coupe. Europa a avut parte de curand de o campanie publicitara plina de pasiune pentru acest model. Ce va spuneam noi? Coupe-urile sunt cele mai dorite masini, cele mai pasionale...
GALERIE FOTO (93 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!