Prima pagină  »  Teste drive  »  Toyota Corolla City
12 DECEMBRIE 2009
12,933
Toyota Corolla City
De Ilie Toma
1
Exista o vreme in lumea automobilelor cand masinile erau apreciate pentru viteza, puterea rezultata dintr-un motor cat mai mare, burnout-urile de la start, acceleratiile lipitoare de scaune si exhibitionismul cat se poate de evident al puterii si individualitatii exprimate de automobil. Se intampla mai ales in America anilor 60-70, atunci cand costul petrolului usura contul soferului cu doar cativa centi per litru, iar motoarele V8 erau cu atat mai apreciate, cu cat aveau o capacitate cilindrica mai mare. O epoca de aur, ce mai, iar uneori chiar imi doresc sa fiu transpus pentru o perioada intr-o serie de astfel de teste.



Japonezii au cam avut insa intotdeauna o alta conceptie asupra automobilului, pentru ei acesta fiind in primul rand o solutie de mobilitate, si mai putin un simbol al statutului social sau al V8-urilor cu muschii incordati. O mare perioada de timp japonezii nu puteau invata lectia percepetiei europene si americane asupra luxului si individualitatii intr-un automobil, insa cu timpul a aparut Lexus, Acura si Infiniti, pe langa Toyota si Honda, si lucrurile s-au indreptat si in aceasta directie. Si se pare ca filosofia lor, a rationalului, a identificarii si etajarii corecte a prioritatilor, a garantari unei calitati de exceptie, invinge tot mai mult intr-o lume in care pretul resurselor naturale este tot mai ridicat si costul vietii tot mai atent calculat de fiecare dintre noi.

Lumea se schimba rapid, pe alocuri intr-un mod drastic. Cei care anticipeaza schimbarea, si pot canta cu o bataie de ritm inaintea acesteia, supravietuiesc si devin tot mai puternici. Cei care insa se incapataneaza sa exprime nostalgie, asteptand revenirea timpurilor de aur, isi muta existenta din viata cotidiana in enciplopediile de cunostinta generala...



Sa conduci astazi, intr-un oras european, un motor V8 pe un automobil “normal” este aproape o nesimtire totala si o lipsa brutala de rationament. Poluezi, ocupi spatiu, esti privit ca un obraznic ce se incapataneaza sa fie in afara trendului general. Drumuri excelente ca si calitate a carosabilului, orase tot mai aglomerate si necesitatea tot mai strigenta de a rationaliza costurile de consum si exploatare – sunt factori care par sa lase goala lista de motive care te-ar face sa optezi astazi pentru masini mari, cu motoare mari, care consuma corespunzator de mult.

Si uite aici isi fac tot mai mult lor motoarele de generatie noua, mai mici ca si capacitate cilindrica, dar gandite intr-atat de minutios, si optimizate intr-atat de mult, incat de cele mai multe ori ele devanseaza predecesoarele lor de capacitati cilindrice mai mari. In unele cazuri se aplica tehnologii de ultima ora de ajustare a ciclurilor de functionare a valvelor, in altele se recurge la turboaspirare pentru a scoate un maxim de putere dintr-un minim de capacitate cilindrica. Cert este faptul ca balanta pare sa incline anume spre aceasta directie a downsizing-ului, si deci, este interesant sa observam tot mai aproape ce ne ofera prezentul si ce ne pregateste viitorul.



Corolla City. O Corolla de oras?

Modelul Corolla este deja unul renumit in gama Toyota, iar generatia actuala are deja un stagiu de cariera suficient cat sa-si demonstreze calitatile si atractivitatea pe piata. Odata cu venirea unei periode dificile din punct de vedere financiar la nivel global, a fost nevoie insa de a aplica noi solutii.

Acum un an, Toyota a lansat un automobil compact, in format de 3 locuri 1. Platforma acestuia este atat de revolutionara, incat pozitionarea aproape a tuturor elementelor componente este radical diferita de automobilele de constructia clasica, reusindu-se sa se obtina o dimensiune record de compacta si o eficienta deosebita a acestui concept pentru uzul cotidian. Odata cu acest model si-a facut aparitia un nou motor in gama Toyota – de 1.33 litri pe benzina. Avantajele majore ale noului propulsor au fost dimensiunile compacte, greutatea redusa, dar mai ales eficienta de lucru: 101 cai-putere generati din 1.33 litri ai unui motor aspirat natural, fara turboaspirare.



Se pare ca noul propulsor a generat un val puternic de aprecieri pozitive, si si-a demonstrat in scurt timp fiabilitatea de exceptie. Toyota a decis prin urmare, in vremuri grele, sa recurga la mici facelift-uri la marea majoritate a modelelor sale, acordandu-le o noua prospetime vizuala, insa pe langa partea estetica s-a recurs si la optimizarea parametrilor tehnici si alinierea majoritatii modelelor la standartul Toyota Optimal Drive. In consecinta, noul motor de 1.33 litri si-a facut loc sub capota lui Yaris si Auris. Iar daca vorbim de Auris, in mod predictibil trebuia sa urmeze si Corolla, vedeta clasei compacte medii.

Un motor de 1.33 litri pe un automobil ca si Corolla inseamna taxe mai mici de import, inseamna pret final mai mic. Suna atractiv, nu? Iar daca se mai produce si o versiune optimizata la maxim din punct de vedere al dotarilor si costurilor – atunci se obtine un model irezistibil in timpurile noastre. Tocmai asta reprezinta editia City a lui Toyota Corolla 1.33. O editie in care nu veti gasi foarte multe dotari de lux, in schimb automobilul va avea lucrurile absolut necesare, va indica cifre incredibile de consum, si va va cere mult mai putin bani pentru o a putea parca in garajul casei Dvs.



Interior si dotari

Daca Toyota Corolla 1.6, in nivel mediu de echipare, ofera deja o lista foarte generoasa de optiuni incluse, atunci pentru editia Corolla City modelul a trecut printr-o cura de slabire in fata dotarilor. Aici nu exista faruri anti-ceata, jante din aliaj usor sau elemente cromate pe caroserie. La interior, exista sistem audio cu recunoastere de CD-uri MP3 si surse auxiliare de sunet, insa acesta a fost deposedat de boxele din fata, ramanand doar cele din spate. Geamurile fata sunt in continuare actionate electric, insa pentru cele din spate s-a recurs la actionare manuala. S-a renuntat la insertiile de aluminiu si s-a recurs la plastic, insa, spre bucuria noastra calitatea materialelor din Corolla City a ramas la nivelului unei Toyota, adica foarte buna.

La fel de mult de bucura si pastrarea unor optiuni precum incalzirea scaunelor din fata – in diminetile de iarna este un atribut extrem de placut in drumul Dvs. de acasa catre serviciu. S-a pastrat aceeasi identitate reusita a Corollei si in raport cu iluminarea indicatoarelor pe timp de noapte, acestea avand o culoare calma si placuta, de nuanta galbena-oranj.

Pe langa particularitatile editiei Corolla City, exista si multe lucruri de spus in raport cu Toyota Corolla ca si model, lucruri comune pentru toate versiunile si motorizari. Iar aici vorbit in primul rand de spatiul generos din interior si profilarea foarte confortabila a scaunelor, atat fata cat si spate. Ca si sofer, odata ce iti reglezi corect scaunul, obtii o pozitie de condus excelent de relaxanta si o vizibilitate foarte buna asupra situatiei de drum.



Motor si transmisie

In primul rand, atunci cand ridicati capota, veti constata cu un zambet placut pe buze, ca propulsorul de 1.33 litri, ocupa doar ceva mai mult de jumatate din spatiul de care dispune Corolla in compartimentul motorului. Iar explicatia vine de la dimensiunile sale compacte si excelent proportionate, acesta fiind prevazut sa incapa si intr-o Toyota iQ.

Un motor mai compact si mai usor, renuntarea la multe echipamente optionale – toate inseamna o reducere per total a greutatii masinii, iar asta inseamna agilitate mai mare si consum mai mic. De fapt, consumul este indicele care se vrea drept argument principal in decizia de achizitie a unei Toyota Corolla City. In cel 32 de kilometri parcursi la testul nostru in mediu urban, intr-un regim normal de ambuteiaje si accelerari uneori pronuntate, am obtinut un consum de 7.9 litri la 100 km. Cu mai multa straduinta pentru minimizarea consumului, se poate obtine de 7.2-7.3 litri la 100 km in regim urban. Si vorbim aici de un automobil generos dimensionat!



De fapt, pentru a ne ajuta in atingerea unui consum optim, Toyota s-a gandit sa echipeze modelul cu un indicator care ne anunta cat este momentul oportun de schimbare a treptelor. Astfel, efortul motorului ramane intdeauna optim, iar randamentul acestuia maxim. Ne ajuta si cutia de viteze cu sase trepte, care este foarte bine etajata si ajuta la accelerarea usoara a automobilului in conditii urbane. Totusi, treptele 5 si 6 par a fi rezervate pentru conditii de traseu, in traficul de oras acestea fiind foarte rar utilizate.

Motorul este destul de agil, insa atunci cand aveti nevoie de accelerari rapide, si mai putin de indici record de consum, va fi nevoie sa-l turati cel putin la 3-4 mii de rpm. Atunci isi fac simtita prezenta cei 101 cai-putere si automobilul capata o doza demna de sportivitate. Trebuie sa remarcam in schimb izolarea fonica foarte buna a propulsorului – sunetul acestuia nu deranjeaza habitaclul nici la peste 4 mii rpm.



Suspensie

Vorbim de suspensia Corollei la general, pentru ca Toyota Corolla City nu face distinctie in aceasta privinta. Putem spune ca modelul are o setare foarte reusita a suspensiei, fiind ales un echilibru aproape perfect intre confort, rulare “moale” si trecerea cu bine a denivelarilor. Sustinerea laterala nu este una cu caracter sportiv, insa pe denivelarile carosabilului autohton, Toyota Corolla va face fata cu bine si va va bucura si printr-o fiabilitate excelenta in timp.



City vs Outside the City?

Corolla City este o editie perfect setata pentru a fi cea mai buna solutie pentru mobilitatea Dvs. de oras. Foarte accesibila in achizitie, fara dotari de moft, dar cu pastrarea dotarilor esentiale, mai ales pentru pasagerii din fata, si cu un motor foarte econom, Toyota Corolla City vine sa spuna “In vremuri de criza renuntam la mofturi, dar nu renuntam la calitate”!

Si pentru asta, probabil, merita o distinctie aparte din partea noastra. Un motor de capacitate cilindrica mai mica nu inseamna o placere mai mica de condus, iar dotarile prezente va vor face sa fiti in continuare mandru atunci cand vorbiti despre automobilul Dvs.



Si inca un detaliu care ne-a bucurat mult de tot. La foarte multe automobile de clasa compacta, etajarea trepelor transmsiei este optimizata pentru traficul de oras si mai putin pentru calatoriile de croaziera, acolo fiind necesara, in acele cazuri, turarea motorului la viteze mai inalte. Corolla ne-a bucurat insa printr-un comportament calm si eficient al motorului si in regim de croaziera, iar treptele 5 si 6 sunt intr-adevar destinate in mare parte condusului extra-urban. In tandem cu o rulare placuta la traseu si o pozitie confortabila in scaune, Toyota Corolla poate fi gazda perfecta si pentru calatoriile de distante lungi.



In esenta, de asta avem nevoie cei mai multi dintre noi, nu? Un automobil practic, placut, acesibil in achizitie si in deservire tehnica, calitativ asamblat si pregatit pentru calitatea carosabilului tarii noastre, care sa fie gata sa ne transporte catre directiile noastre cotidiene, dar sa fie la fel de capabil sa ne impresioneze placut in acele cateva calatorii pe an pe care le facem la distante mai lungi! Tocmai asta este Corolla, iar editia City renunta la mofturi, insa pastreaza calitatea legendara a japonezilor de la Toyota!



Fisa tehnica:



Dealer Oficial Toyota in Republica Moldova:
Centrul Toyota Chisinau "Continent"
Showroom Toyota: str. Arborilor, 17/1, Chisinau
Telefon: 791-477, 791-466, 791-455
GALERIE FOTO (30 IMAGINI)
COMENTARII (1)
BigLion
Chişinău
la 1 Martie 2012 - 15:22
Am avut ocazia sa conduc o toyota auris cu motor 1.33 l si am ramas dezamagit de motor, cu 4 persoane la bord e enervant de slab. Depasirile sunt ... mai bine sa nu le faci, treapta a 6-a a cutiei de viteze e buna numai la vale. Chear si un Golf II cu cilindrea de 1.6 TD e mai sprinten. Mi-a placut mult suspensia
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!