Prima pagină  »  Teste drive  »  Volkswagen Passat CC
7 IULIE 2009
22,516
Volkswagen Passat CC
De Ilie Toma
1
Cine din noi a condus macar o data un automobil pe un traseu de pe care se vede marea, tine minte acele senzatii si astazi. Sunt senzatii unice, pentru care se merita eforturi deosebite. Iar atunci cand automobilul mai este si unul care se potriveste cu atmosfera, puteti considera ca ati gustat o parte a paradisului...



Coupe-uri, decapotabile, sau chiar si sedane sau wagon-uri pot sa-si atribuie perfect rolul de purtator de vise pe geografii de litorale. Iar noi am vrut sa testam un automobil care s-ar potrivi si el perfect soarelui ce apune dupa valurile marii, traseelor cu multe viraje in care zaresti iahturi in larg si confortului deplin in calatoriile de mii de kilometri...


Coupe-ul cu patru usi

Coupe-urile sunt, prin definitie, masini cu doua usi. Si totusi, exista cativa producatori in lume care s-au gandit sa sfideze regulele si sa creeze... coupe-uri cu patru usi. Ca doar regulile exista pentru a fi incalcate, nu?... Si uite astfel a aparut Passat CC, un automobil cu un design creat cu mare inspiratie, si, cum avea sa aflam, un automobil care ofera si senzatii de mare pasiune.



CC inseamna Comfort Coupe. Chiar daca numele contine si cuvantul Passat, iar tehnic cele doua modele sunt inrudite, Passat CC este totusi mai lung, mai lat, mult mai putin inalt, si dispune chiar si de un ampatament mai mare in raport cu Passat. Prin urmare avem o silueta diferita, linii mult mai fluide, iar design-ul, in ansamblu, trece hotarul utilului in cel al artei. Ai tot vrea sa privesti un Passat CC asemeni unui tablou dintr-o galerie de arta, realizat de un mare maestru. Partile caroseriei nu mai coabiteaza intr-un tot comun de dragul integritatii si utilitatii, ci integritatea si armonia sunt ceea ce emana modelul, iar tu nici nu observi linia de hotar a capotei, sau a usilor... Pentru ca acestea nu mai exista aici, cel putin daca nu esti un mecanic auto. Pentru ochiul liber, formele lui Passat CC sunt atat de armonizate, incat ai impresia ca cel care a desenat-o a trait o stare de extaz paradisiac...



La deschiderea usii, geamul coboara cativa milimetri, pentru a iesi de sub cadrul acoperisului. Ca doar coupe-urile au usi specifice, nu? Fara cadru deasupra geamurilor, iar daca le mai si coborati atunci puteti apuca usa din zona liniei de iesire a geamurilor, in traditiile bune ale coupe-urilor. Si asta e valabil si pentru usile din spate!


Confort interior

Odata urcat in masina, sesizezi imediat ca o sa ai parte de ceva special. Pozitia in scaune este foarte joasa, asa cum le sta bine coupe-urilor, insa acestea sunt excelent profilate, iar corpul tau intra intr-o inertie placuta in ele, mana aluneca pe cotiere, iar masina pare nerabdatoare de calatorii aventuroase. In spate, linia coborata a acoperisului, te-ar putea duce cu gandul ca cei mai inalti nu prea au ce cauta acolo. Si totusi, germanii au adoptat o solutie isteata, coborand si mai mult scaunele in adancime, si castigand astfel spatiu chiar si pentru cei mai inalti pasageri. Este placuta si combinatia din piele naturala si piele alcantara pe scaune, dar si captusirea cu piele a cotierei, volanului sau a levierului cutiei de viteze.



Am pornit motorul, un TSI genial de 2.0 litri, care produce, atentie, 200 de cai-putere! Germanii, probabil, au ramas ei insisi surprinsi de posibilitatile pe care le-a deschis tehnologia TSI, dezvoltata abia acum cativa ani. Daca dintr-un motor de 1.4 litri se pot scoate 180 cai-putere, atunci motorul lui Passat CC produce lejer 200 de cai-putere, la o cilindree de 1984 cm cubi. O alta parte a monedei de aur numita TSI este si cuplul mare oferit de motor pe o planja mare de turatii: de la 1700 la 5000 de rotatii, aveti disponibil 280 Nm de cuplu! Iar aceste date tehnice, luate impreuna, fac din Passat CC unul din cele mai placute automobile de condus pe trasee riverane.

Cei de la Volkswagen au si o transmisie automata care, odata conceputa, iarasi i-a impresionant chiar si pe ei. Aceasta poarta denumirea de DSG, si a trimis transmisiile automate clasice in arhiva. DSG dispune de dublu ambreiaj, iar modul in care schimba aceasta treptele asigura o continuitate excelenta a tractiunii si un consum excelent. Trebuie sa mai mentionez ca si dirijarea electronica a acesteia este foarte reusita, motorul ramanand intotdeauna intr-un diapazon de turatii firesc.



Aveam la dispozitie o seara si o noapte pentru testul nostru drive. Un timp excelent de vara ne garanta placerea unui test special.


Calatorii la apus de soare

Este o seara placuta de vara, iar noi calatorim la bordul unui coupe minunat, unul cu patru usi. Trebuie sa remarc tinuta de drum excelenta a masinii – masina sta pur si simplu perfect pe traseu in asa fel incat tu, cel de la volan, sa nu mai ai grija stabilitatii masinii, ci sa savurezi pur si simplu drumul. Directia este si ea foarte precisa si placuta, volanul se manevreaza usor si predictibil. Unicul aspect care nu place suspensiei lui Passat CC sunt gropile dese si late, in care amandoua rotile din spate sunt nevoite sa intre odata. In acest moment, masina pare vizibil iritata de calitatea carosabilului si parca ti-ar zice “ei, poate facem o calatorie pe un drum mai bun, ce zici?”. In alte tipuri de denivelari comportamentul suspensiei ramane excelent, iar senzatia generala oferita este una de confort si rulare “moale”.



Motorul fascineaza. In prima parte a testului, l-am condus in regim intens. Odata apasata cu putere pedala, 200 de cai-putere incep sa izvorasca intr-un flux continuu, iar masina devine o sageata. E nevoie de doar 7.8 secunde pentru a atinge 100 km/h, iar viteza maxima ajunge la 232 km/h... Suntem la un semafor de traseu, si, in momentul in care s-a aprins culoare verde, am presat puternic pedala acceleratiei. Un traseu liber in fata ne-a garantat posibilitatea atingerii unei viteze ridicate. Daca pana la 100 km/h e nevoie de mai putin de 8 secunde, peste inca vreo 6 secunde aveam 150 km/h... Cine va calatori catre litoral cu un Passat CC va avea mare noroc...



Ne-am oprit pentru o sesiune foto. Soarele de apus se reflecta deosebit de frumos in negrul metalizat al caroseriei, iar insertiile cromate dau un ultim ton de eleganta masinii.


Un cavaler in noapte

In scurt timp s-a lasat si noaptea. O noapta fierbinte de vara, care te cheama la pasiune. Pasiunea pare sa fie si cuvantul cheie pentru Passat CC. Fiecare clipa de condus lejer iti ofera placere – si nu e vorba de acea placere tehnica, ci mai degraba una bazata pe simturi. In momentele in care vrei sa incordezi motorul, apare si satisfactia de a fi lipit de scaune intr-un coupe minunat.



Dupa ce am condus in spirit neastamparat, Volkswagen Passat CC imi spunea ca mai am doar 110 km de condus cu combustibilul din rezervor. Odata cu venirea noptii, insa, am iesit la traseu, si am condus atat de incet si relaxat, incat nu-mi recunosteam nici eu stilul de condus. Se vede ca uneori, intr-o masina cu un confort de exceptie, obtii o placere la fel de mare din defilarea agale, linistita, in raport cu un condus extrem. Cred ca am mentinut o viteza intre 50 si 70 km/h la un traseu nocturn, liber.

Pot spune ca ambianta interiorului este la fel de deosebita ca si aerul de cavaler al masinii. Culori bine alese, lizibilitate luna a instrumentelor de bord, ambianta generala relaxanta. Conducand tot mai relaxat kilometru cu kilometru, distanta pe care masina ma anunta ca mai pot conduce cu combustibilul din rezervor.. crestea. Dupa 30 de kilometri mersi, mi se spunea ca mai am de parcurs inca 130 km... E si explicabil, atunci cand conduceti in regim de traseu, Passat CC indica un consum incredibil, de doar 6.4 litri la 100 km... Iar dupa inca 35 de kilometri parcursi, distanta ramasa indica 110 km...



Dupa calatorii de traseu, am revenit in Chisinaul nocturn. In centul capitalei, exista mai multe locuri in care poti petrece o seara deosebita de vara, chiar daca e trecut de ora 0. O masina neagra, silentioasa, se strecura langa localurile bune ale Chisinaului. Am gasit in fine un local pe placul nostru si am facut o pauza... Cat timp am stat la terasa localului, am tot urmarit din priviri masina noastra. E frumoasa, cu adevarat frumoasa, si asta n-o poate nega nimeni...


Insomnia cavalerului nocturn

Germanii, chiar daca creaza lucruri pline de pasiune, nu uita niciodata de aspectul practic. Am vrut sa intoarcem intr-un spatiu restrans, iar la cei 4.80 metri ai masinii, pe timp de noapte, e nevoie de atentie. Am intors volanul in extrema stanga si m-am apropiat de un perete. Am fost surprins sa constat ca Passat CC dispune de proiectoare suplimentare, incadrate in faruri, care se aprind atunci cand se intoarce puternic volanul intr-o directie. Am intors stanga, s-a aprins proiectorul stang, pentru a-mi spori vizibilitatea zonei de colt a partii frontale. Am intors dreapta si scenariul s-a repetat pe flangul drept... Impresionant, dar si foarte practic, mai ales ca exista si un sistem de senzori care va redau pe display-ul central imaginea masinii Dvs. si distantele pana la obstacolele din jur.



Chiar daca e vorba de un coupe, nu trebuie sa va faceti grija ca nu o sa va incapa nimic in portbagaj. 532 litri volum sunt mai mult decat suficienti chiar si pentru valize mari, genti pentru calatorii la mare sau orice altceva va doriti.

Si totusi Passat CC sufera de insomnie. O insomnie fierbinte, acuta, si care te cheama sa traiesti viata din plin. E trecut de ora 2.30 noaptea, iar noi inca mai vizitam cele mai frumoase strazi ale Chisinaului. Si nu ne-am oprit decat la venirea diminetii.



Este un model absolut uimitor. Un model care va continua sa-si inspire zi de zi, noapte de noapte, proprietarul... Doar ca s-ar putea sa va schimbati ritmul de viata – sa deveniti mai spontan, mai nocturn, mai dornic de calatorii fantastice, si mai pasional...

Fisa tehnica:




Distribuitor oficial Volkswagen in Republica Moldova:
RUMEON SRL
Showroom Volkswagen: str. Varnita, 22, Chisinau
Telefon: 407-700
GALERIE FOTO (36 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!