Prima pagină  »  Teste drive  »  Audi A5 Sportback
19 MARTIE 2010
11,356
Audi A5 Sportback
De Ilie Toma
2
Coupe-urile cu patru usi par sa devina un adevarat trend in lumea auto.


Creatorii de automobile sunt întotdeauna într-o continuă căutare de noi idei, noi forme şi noi clase de automobile. Dacă în anii '70 oamenii au avut parte de revelaţia hatchback-ului, odată cu imensa popularitate a lui VW Golf, anii '80 au redescoperit sedanul, iar anii '90 wagon-urile, atunci prezentul pare să fie de partea coupe-urilor cu patru uşi.

Silueta este cu adevărat elegantă.


Cu doi ani în urmă puteam vorbi doar despre un singur reprezentant al acestei noi clase: Mercedes-Benz CLS. Elegant, bine echipat, dar accesibil unui public destul de restrâns, din cauza preţului mare. Apoi, nemţii de la VW s-au gandit că ideea coupe-ului cu patru uşi ar putea prinde şi într-un segment mai accesibil şi au creat Passat CC. Dacă între apariţia lui CLS şi cea a lui CC au trecut mai bine de doi ani în linişte, ultimul pare să fi stârnit orgoliul a tot mai mulţi producători.

Dacă partea frontală emană aerul viitorului, spatele are un look mult mai sportiv, calitate subliniată şi de cele doua ţevi de eşapament.


Porsche Panamera, BMW Seria 5 GT, Aston Martin Rapide şi iată, Audi A5 Sportback. Cei mai respectaţi producători au adus modele situate în diferite segmente de preţ, concurenţi direcţi sau indirecţi, dar toate modelele purtând acelaşi titlu mândru – de coupe cu patru uşi.

Şi dacă Porsche şi Aston Martin au creat noi platforme tehnice pentru modelele lor şi le-au lipit ulterior un ecuson de preţ pipărat, atunci ceilalţi au ales să utilizeze platforma unui model deja existent, schimbându-i forma şi conceptul, şi creând astfel, un model mult mai competitiv în materie de preţ. Dacă BMW a utilizat platforma Seriei 7 pentru a crea Seria 5 GT, atunci Audi a utilizat platforma lui Audi A4, creând un grand turismo cu 30% mai accesibil decât 5 GT.

Jantele cu cinci spiţe accentuează sportivitatea modelului.


Stil.

Dacă platforma tehnică este în mare parte comună cu Audi A4, diferenţa este dată de design-ul de un stil mult mai rafinat. Partea frontală păstrează, cu excepţia unor mici detalii, silueta deja cunoscută a lui A4 şi A5 Coupe. Linia acoperişului coboară însă fluid şi rafinat spre spate, exact aşa cum i se cuvine unui coupe adevărat. Iar uşile nu dispun de cadru metalic superior – încă o caracteristică proprie coupe-urilor. Farurile faţă şi felinarele spate nu puteau să nu fie echipate cu LED-uri, iar aranjamentul acestora aduce înca o notă de nobleţe automobilului.

Albul este clasic. Iar lui Audi A5 Sportback îi stă bine în alb.


Adevăratul răsfăţ este oferit însă de interior. A5 Sportback poate adăposti în confort egal patru persoane, iar condiţiile sunt privilegiate atât în faţă, cât şi pe bancheta din spate. Scaunele moi, bine profilate, si cu o susţinere laterală foarte eficientă te bucură cu un nivel de confort împins până aproape de absolut, aşa cum le stă bine automobilelor gran turismo. Pe de altă parte, aceleaşi grand turismo, datorită confortului foarte bun oferit pasagerilor din spate, sunt adeseori conduse cu şofer, boss-ul relaxându-se pe bancheta din spate. Nu prea este însă şi cazul lui Audi A5 Sportback – şi asta pentru că acesta se conduce într-atât de plăcut, încât ar fi păcat să stea altcineva la volan în locul tău… Până şi orientarea consolei centrale îi dă prioritate şoferului, oferindu-i acces vizual şi tactil direct către toate comenzile.

Albul este clasic. Iar negrul împrejurimilor te ajută să sesizezi contrastul.


Motor şi conexiune cu drumul.

Există o lege a fizicii cunoscută de pasionaţii de automobile înnebuniţi de partea tehnică a acestora. Şi acea lege spune că poţi avea tracţiune pe faţă până la o putere de pănă la 200 CP. Dacă ai un motor mai puternic, şi ai roţi motrice doar pe puntea din faţă, în momentele de accelerare, puterea prea mare poate destabiliza traiectoria de curs a automobilului, iar dacă volanul ar fi scăpat din mână, automobilul ar putea-o lua razna în direcţie imprevizibilă. Ford a lansat acum un an versiunea Focus RS cu 300 CP sub capota şi tracţiune pe faţă, şi maşina aia te poate omorî dacă nu ştii să-i stăpâneşti pornirile sălbatice. Tocmai de asta, producătorii instalează motoare de peste 200 CP pe modele cu tracţiune spate, de obicei. Iar pentru cei care au standard tracţiunea pe faţă, de foarte multe ori versiunile cele mai puternice vin în standart cu tracţiune integrală, astfel fiind posibilă transmisia cuplului imens către toate cele patru roţi şi problema fizicii fiind rezolvată.

Puternic şi firesc. Ăsta este comportamentul lui A5 Sportback.


Şi totuşi, ceea ce testăm noi astăzi pare să încerce ispita cu vârful degetelor. A5 Sportback testat de noi este echipat cu un motor de 2.0 TFSI de 211 CP şi are tracţiune doar pe roţile din faţă. Din patru versiuni disponibile, acesta este unicul ce nu dispune de sistem de tracţiune Quattro. Cei 11 CP sunt suficienţi însă pentru a provoca şoferii mai puţin experimentaţi. În primul rând, pentru că motorul turboaspirat pune foarte rapid turbina în funcţiune şi acceleraţiile capătă foarte uşor accent pronunţat. Iar în acele momente roţile apucă setoase asflatul pentru a imprima automobilului cea mai iute accelerare. Dacă dai drumul volanului, automobilul nu mai menţine o traiectorie în linie dreaptă în acel moment, tocmai de asta, cel de la volan trebuie să fie permanent conectat la situaţia drumului. Însă asta e cea mai importantă distracţie pe care o obţine cel de la volan: conexiunea directă cu puterea care vrea să treacă niţel dincolo de limitele raţionalului, şi senzaţia că totul depinde de iscusinţa ta în condus! În acelaşi timp, dacă accelerezi în curbă, controlul încă rămâne în mâinile tale, direcţia se menţine informativă, iar suspensia continuă să asigure fermitate maşinii.

O caracteristică importantă, cel puţin pentru mine, pe care o regăsesc la tot mai multe modele Audi cu care am ocazia să fac cunoştinţă – e uşurinţa cu care automobilul rulează. Aşa, pur şi simplu, se face simţită o senzaţie că automobilul nu întâmpină propria rezistenţă în roţirea angrenajelor sale, a roţilor, de parcă ar merge într-o interţie continuă. Tind să pun această senzaţie deosebită pe seamna construcţiei inteligente a şasiurilor modelelor din ultimii ani din gama Audi, cu utilizarea tot mai predominantă a aluminiului, iar aluminiul cantareste mai putin, si are o rezistenţă mai mică la frecare. Tehnologie şi progres în Ingolstadt, ca de obicei… Cel mai important e că toate acestea se fac simţite în condus, iar tehnologiile înalte aduc beneficii evidente.

Din acest unghi profilul aduce a Audi R8...


Călătorii la clasa premium

Călătoriile lungi la bordul lui Audi A5 Sportback sunt chiar indicate, vorba doctorului. Cu senzaţii de condus atât de vii, şi un confort excelent la bord, puteţi porni oricând, la orice distanţe, în călătorii.

Interior elegant, orientat spre cel de la volan.


Pentru A5 Sportback au fost selectate doar motorizări puternice, de la 211 CP la 265 CP, iar odată cu acestea, producatorul oferă şi niveluri de echipări extrem de generoase, care vor completa ambianţa plăcută a interiorului şi vor contribui la confortul general din habitaclu. Modelul testat de noi dispune de sistemul Audi Media, cu ecran de înaltă rezoluţie, sistem navigare, conexiune bluetooth cu comenzi pe volan, şi posibilitate de configurare a parametrilor maşinii direct din acest sistem. Avem de asemenea frână de parcare electronică cu posibilitatea activării automate a acesteia, senzori de parcare, sistem de climatizare bi-zonală, cruise-control şi până şi scaunele dispun de zonă culisabilă a şezutului, pentru reglaje fine ale poziţiei ocupantului.

Spaţiu generos în spate şi confort la nivel înalt.


De asemenea, dată fiind linia fluidă a acoperişului în partea posterioară ne putem întreba în mod logic dacă pasagerii de pe bancheta din spate nu duc lipsa de spaţiu pe verticală. Adevărul este că germanii au prevăzut o banchetă mult mai adâncită, astfel încât să compenseze spaţiul-lipsă în zona de sus. A fost modificată până şi forma rezervolului de benzină, pentru a putea amplasa şi mai eficient bancheta din spate. Iar rezulatul este foarte bun, pentru că nici pasagerii de 1.90 înălţime nu se vor simţi neglijaţi acolo.

Aer aristocratic.


Audi A5 Sportback are şi o carismă de nebănuit. Rulând pe stradă, staţionat sau parcat, acesta atrage privirile din jur. Deşi nu toţi cei care il privesc cunosc modelul, cu toţii simt eleganţa acestuia şi aspectul voluptos, plin de tentaţii.

Plin de carismă.


Şi acum, cât costă stilul, originalitatea şi confortul premium? Versiunea testată de noi este cea mai accesibilă şi, în Republica Moldova, are un preţ de bază de 32640 Euro. Pentru sistemul de tracţiune integrală Quattro, propulsat de acelaşi motor 2.0 TFSI de 211 CP, ar trebui să mai scoateţi din buzunar încă 2170 Euro.

Probabil cel mai stilat automobil din gama Audi.




Distribuitor oficial Audi in Republica Moldova:
RUMEON SRL
Showroom Audi: str. Varnita, 22, Chisinau
Telefon: 407-700
GALERIE FOTO (27 IMAGINI)
COMENTARII (1)
Dennis
Hânceşti, Moldova
la 23 Februarie 2012 - 00:04
cea mai frumoasa masina!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!