Prima pagină  »  Teste drive  »  Kia Soul
22 APRILIE 2010
6,364
Kia Soul
De Ilie Toma
2
Graffiti. Funky. Jazzy. Cubic. Intr-un cuvant - original, poate chiar cel mai original model produs de coreeni in ultimul timp!


Kia lansa la Salonul Auto de la Paris, din toamna lui 2008, un crossover de clasa compacta, model care a devenit in foarte scurt timp un mare succes pentru Kia in Europa si America de Nord. Noul Soul este catalogat de companie drept un vehicul urban, ce poate fi personalizat de proprietarul sau in diferite modalitati, fapt salutat si de numeroasele premii de design obtinute de Soul pe parcursul anului trecut, printre care si prestigiosul Red Dot Award.

Intr-o frumoasa zi de primavara iata ca am decis sa vedem oare cum se va descurca Soul pe strazile capitalei noastre… Din start am stiu ca gropile din asfalt nu il vor speria foarte mult pe acesta, in primul rand, datorita garzii la sol de 164 mm de care dispune coreeanul. Modelul testat de noi, avea sa fie caracterizat de o frumoasa culoare exterioara bej, care iesea foarte bine in evidenta pe strazile capitalei.

Soul este oferit in Republica Moldova cu o gama de propulsoare formata din doua unitati, dintre care una pe benzina si alta diesel, ambele de 1.6 litri. Noi am pus mana pe motorizarea pe benzina, cuplata la cutia manuala cu 5 raporate, in versiunea de dotare Soul Comfort.

Soul se lauda si cu o garda la sol generoasa.


Design.

Unul din atuurile principale ale coreanului Kia Soul este, desigur, designul non-conformist. De altfel, anume pe acesta latura Kia a pus cel mai mult accentul, ca in rezultat sa fie definit si publicul noului model, si anume persoanele si familiile tinere. Si se pare ca asa si va fi! Designul modern, in paralel cu numarul imens de elemete de personalizare a exteriorului, oferite chiar de catre producator, vor impune clientii noului Soul sa-si petreaca multe ore la sediul reprezentantei pentru a-si alege varianta finala al exteriorului. Lucrurile nu se limiteaza doar la alegerea culorii, dar si la alegerea liniilor si vinilurilor de diferite forme si culoare.

Insa, chiar si in versiunea testata de noi, care nu dispunea de elementele de personalizare de care vorbeam mai sus, Soul atragea foarte multe priviri pe strada, reusind sa se evidentieze foarte mult din multime, si ba chiar sa scoata foarte multe zambete de la trecatori si alti participanti la trafic.

Acest fapt se pare ca se datoreaza partii frontale impozante, cu blocuri optice mari si grila radiatorului neobisnuit de mica pentru automobilele moderne. Un alt lucru care atrage atentia, sunt bumperele vopsite in nuanta caroseriei. Datorita acestui fapt, exteriorul pare a fi mai voluminos, ceva mai dominant, in timp ce partile de jos a bumperelor dispun de “bare de noroi” de culoare neagra, care vin sa ne aduca aminte ca Soul ar putea iesi un pic si in off-road.

Blocuri optice mari, de o forma deocheata.
Un spate aproape patrat, dar atat de bine stilat!


Interior.

La fel ca exteriorul, care aduce multa bucurie pe fetele trecatorilor, si habitaclul isi bucura pasagerii. Primul lucru pe care il observi odata ajuns aici, este spatiozitatea. Multumita constructiei caroseriei, Soul ofera foarte mult spatiu pe inaltime, insa nu uita si de spatiul pentru picioare, aici spunandu-si cuvantul ampatamentul de 2.550 mm. In rezultat, Soul poate adaposti fara mari probleme pana la cinci pasageri adulti.

Habitaclul continua tenta moderna de la exterior, care ne este sugerata de jocul de culori de pe plansa de bord si de interiorul spatiilor de depozitare, dominate de o frumoasa culoare rosie. Scaunele captusite cu material textil de inalta calitate sunt un alt element placut de la interior. Pasageri primesc astfel confortul multor locuri practice, unde poti depozita tot felul de lucruri intr-o calatorie, dar, pe langa utilitate, acestea mai inspira si buna dispozitie datorita elementelor stilistice originale.

Cat priveste portbagajul, inginerii se pare ca au mai sacrificat din volumul acestuia pentru confortul pasagerilor. Cu un volum total de 340 litri, Kia Soul nu detine pozitia de frunte la acest capitol in clasa, insa, daca se opteaza pentru rabatarea randului spate de scaune, spatiul creste considerabil, pana la 818 litri, suficient pentru a transporta lucruri voluminoase.

Per total, interiorul este unul foarte reusit. Pozitia este foarte buna, chiar si de pe locul conducatorului, cel care se va acomoda dintr-o data cu dimensiunile lui Soul, datorita capotei foarte sugestive. Un alt element placut sunt si comenzile. Fiind amplasate pe partea superioara a consolei centrale, exceptie facand doar porturile USB, IPod si AUX amplasate ceva mai jos, toate comenzile pot fi foarte usor accesate de catre conducator, sau de catre pasagerul din dreapta.

In interior, stilul jucaus continua. Spatiile de depozitare au un interior de culoare... rosie!


Propulsor.

Dupa cum spuneam ceva mai sus, sub capota modelului testat de noi se afla un propulsor pe benzina, DOHC, de 1.6 litri. Daca este sa vorbim despre puterea acestuia, atunci vom descoperi ca unitatea in patru cilindri produce 126 CP la 6.300 rpm, si un cuplu maxim de 156 Nm la 4.200 Nm. Setarile propulsorului sunt foarte adecvate mersului prin oras, dar si pentru mici escapade in afara acestuia in weekend.

Performantele sunt sufieciente, as spune eu, pentru conducatorii cu un stil mai linistit de mers, acceleratia pana la 100 km/h dureaza 11.0 secunde, in timp ce viteza maxima atinsa de aceasta versiune este de 177 km/h. Multumita setarilor propulsorului si cutiei manuale in 5 trepte, Soul dispune de un consum foarte bun, de doar 7.9 l/100 km in mediul urban, si 5.7 l/100 km in mediul extra-urban.

Insa daca si acesti indici de consum sunt prea mari pentru Dvs, ar fi bine sa va indreptati atentia spre cel mai eficient propulsor oferit pentru Kia Soul, si anume dieselul de 1.6 litri CRDi. Consumul acestuia este absolut fenomenal, in mediul urban ii vor fi suficienti doar 6.3 l/100 km, in timp ce pe traseu indicele de consum nu va trece de 4.6 l/100km.

Este foarte probabil ca in viitor sa vedem si o versiune hibrid pentru Kia Soul, una care va combina existentul propulsor pe benzina de 1.6 litri cu un electromotor. Primul pas a fost facut in aceasta directie la Salonul Auto de la Paris din 2008, atunci cand Kia, prezenta in paralel cu alte modele si un concept hibrid pe baza lui Soul. Aceasta versiune ar fi foarte binevenita, mai ales ca la momentul lansarii, reprezentantii companiei Kia il numeau pe Soul drept un “erou de oras” datorita abilitatilor sale de a se descurca in acest mediu.

Iar atunci cand vine momentul sa iesi de pe asfaltul urban, Soul se catara cu placere in afara lui.


Siguranta.

In vara anului trecut, Kia Soul a fost testat de EuroNCAP, programul european de testare a sigurantei la modelele noi. In urma testelor efectuate, Soul a reusit sa obtina punctajul maxim – “5 stele”. Acest calificativ, a fost obtinut datorita protectiei inalte de care a dat dovada Soul la testarea sigurantei ocupantilor adulti (87 %), copiilor (86 %), pietonilor (39 %), si nu in ultimul rand, testul sistemelor de asistare (86 %).

Kia Soul se poate mandri cu un calificativ de 5 stele la teste EuroNCAP.


In cazul in care se va opta pentru o versiune similara celei testate de noi, pasagerii vor beneficia de doua airbaguri frontale, doua laterale, si doua airbaguri de tip cortina chiar si pentru pasagerii din spate. Pe langa aceasta, mai exista si o multime de sisteme de asistare, printre care ABS, EBD, ESP, BAS si TCS, si, nu in ultimul rand, centurile de siguranta in trei puncte pentru toti pasagerii, dar si tetierele fata active.

Formele originale nu au sacrificat catusi de putin din siguranta modelului, dimpotriva, Soul este printre cele mai sigure automobile testate de EuroNCAP in 2009.


Dotari.

Distribuitorul oficial Kia Motors ne-a pus la dispozitia noastra una din cele mai bine echipate versiuni din gama Kia Soul. Este vorba de versiunea Kia Soul Comfort, aceasta se bucura de un nivel foarte inalt al echiparilor, reusind sa cedeze doar versiunii de top Premium, care aditional, ofera camera retrovizoare spate, jantele din aliaj pe 18 inch, spoilerul spate si tapiteria colorata.

Astfel, daca este sa enumeram cele mai principale elemente din lista dotarilor, atunci modelul testat de noi venea echipat cu:
Inchidere centralizata cu telecomanda
Imobilizator electronic
Alarma
Sistem de deschidere usi in caz de impact
Sistem de sistare a combustibilului in caz de impact
Servodirectie cu actionare electrica
Instalatie audio RDS Radio CDP/MP3, 4 2 boxe
Dispozitiv USB 2.0 AUX, cablu conectare IPod
Comenzi audio pe volan
Proiectoare de ceata fata/spate
Geamuri fata/spate cu actionare electrica
Scaun sofer ajustabil pe inaltime
Sistem de prindere a scaunelor pentru copii ISOFIX
Airbaguri frontale, laterale si de tip cortina
Oglinzi exterioare cu reglaj electric, incalzire si sistem de pliere
Aer conditionat manual
Rayling pe acoperis
Tapiterie stofa – SOUL SHINING
Jante din aliaj, anvelope 205/55 R16
Avertizor sonor pentru marsarier
Scaune fata cu sistem de incalzire
Priza 12 V in portbagaj
Pachet piele: volan, schimbator viteza captusite cu piele.

Efectuam si manevre de viraje in derapaje scurte. Rotile scrasnesc placut, dar scurt, datorita ESP-ului.


Pret Garantie.

Pretul total pentru modelul testat de noi este de 15.980 Euro. Din momentul procurarii, automobilul este insotit de o garantie de 3 ani sau 100.000 km.

In Republica Moldova, pretul pentru Kia Soul incepe de la 12.550 Euro pentru versiunea de intrare Kia Soul Base cu propulsor de 1.6 litri pe benzina si cutie manuala cu 5 trepte. Versiunea de top, o reprezinta Kia Soul Premium dotata cu propulsorul diesel 1.6 CRDi ce este cuplat la cutia automata cu patru trepte. Insa pretul pentru aceasta versiune este deja de 20.180 Euro.


Verdict

Dupa cum era si de asteptat, Soul se simte ca pestele in apa cand vine vorba de traficul aglomerat din mediile urbane. Manevrabilitatea si garda la sol inalta isi vor face treaba din plin, in special in orase invadate de gropi precum capitala noastra. Pentru a obtine poze cat mai frumoase, am decis sa iesim putin si de pe asfalt. Insa mai intai a trebuit sa facem fata unei bordure inalte, pe care Soul a trecut-o fara nici un fel de problema. Atat timp cat nu se va abuza de garda la sol, Soul isi va transporta pasagerii cu multa incredere, importantul e sa nu se uite ca totusi coreeanul nu este dotat cu o tractiune integrala, chiar daca ar fi fost foarte interesant sa existe una.

Dimensiunile compacte sunt un alt atu pentru Soul, cel care deseori reusea sa-si faca cu succes loc printre automobilele prinse in ambuteiaje. Dupa cum spuneam si mai sus, si pasagerii se vor bucura de mult spatiu chiar si pe bancheta din spate. Iar design-ul original, in stil “cubic”, indica unicitatea personalitatii celui de la volan. Aici putem ghici cu o rata mai mica de eroare decat un astrolog: cu siguranta cei care detin un Kia Soul sunt firi foarte interesante, originale si placute in comunicare.

Per total, Soul este cu adevarat un automobil reusit, iar daca este sa mai adaugam si pretul rezonabil pentru lista bogata de dotari, acesta va fi foarte atractiv pentru clientii din Republica Moldova.

Date tehnice.



Dealer oficial Kia in Republica Moldova:
''Alvim Auto''
Showroom Kia: bd. Decebal, 139, Chisinau
Telefon: 888-181
GALERIE FOTO (42 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!