Prima pagină  »  Teste drive  »  Mercedes-Benz S-Class HYBRID
9 APRILIE 2010
21,683
Mercedes-Benz S-Class HYBRID
De Ilie Toma
4
Mercedes-Benz intra in lumea hibrizilor. Sa vedem ce inseamna un hibrid in pielea lui S-Class!


De ceva timp incoace, sigla HYBRID a devenit o atractie comerciala pentru tot mai multe automobile. Producator dupa producator, nume mari si sonorifice din industria auto, au anuntat in ultimii ani dezvoltarea si lansarea unor modele hibrid. Si foarte bine ca ecologia a capatat in sfarsit o tenta comerciala. Pentru ca ne putem aminti cu usurinta ani si decenii de-a randul in care fiecare salon auto international avea expuse cateva modele excentrice, cu propulsie alternativa, insa acestea nu mai ajungeau niciodata in productie, ci mai degraba isi faceau loc in pelicule science-fiction de pe marele ecran. Probabil, cel mai mare rol in aducerea propulsiilor electrice in viata cotidiana ii revine lui Prius, care a revolutionat perceperea lumii intregi fata de ideea de a detine si de a exploata in regim cotidian o astfel de masina. Ne mai amintim insa si anul 2008, acel an de dinaintea crizei, cand preturile la barilul de petrol au depasit orice limita a bunului simt. Si uite ca 2008 a fost anul care i-a impus pe multi producatori auto sa demareze urgent si intr-un ritm accelerat dezvoltarea propulsiilor alternative. Si desi in 2009 preturile la petrol s-au injumatatit, schimbarea cea mare a avut loc, si ea s-a realizat acolo unde conteaza cel mai mult – in mentalitatea automobilistilor. Iar automobilele cu propulsie alternativa nu mai sunt doar o demonstratie de potential al unui producator, ci un instrument de baza in impulsionarea vanzarilor. Si mai important este ca propulsiile alternative isi fac loc in toate segmentele – de la compacte la limuzine de lux, iar asta ne spune sigur ca peste zece ani lumea auto va arata foarte diferit fata de cum o vedem astazi!

In toamna lui 2008, apoi cu glas sigur si tare in vara lui 2009 a strigat “Bingo!” si Mercedes-Benz. Unul din liderii incontestabili in implementarea tehnologiilor de ultima ora, producatorul german si-a anuntat lansarea pe piata a primul model de serie cu propulsie hibrida, putin dupa anuntul facelift-ului Clasei S, varful de gama al marcii Mercedes-Benz. O limuzina atat de impunatoare cu un consum mediu de doar 7.9 litri la 100 km...

Dar sa o luam pe rand, si sa descoperim minunile zilei de azi, cu care nemtii de la Mercedes-Benz isi doresc sa impresioneze lumea...

Odata cu facelift-ul, Clasa S a primit noi proiectoare, bazate pe tehnologia LED-urilor. E in trend sa ai LED-uri, insa trebuie sa recunoastem si ca arata mult mai bine decat proiectoarele de ceata dinaintea facelift-ului.


Mercedes-Benz Clasa S – un succes de peste jumatate de secol.

In 1951 debuta Mercedes-Benz Type 220, un automobil de lux, considerat strabunicul gamei S-Class. De atunci si pana astazi, Mercedes-Benz a vandut peste 3.3 milioane de vehicule din acest segment, S-Class obtinand astfel titlul de cel mai de succes sedan de lux creat vreodata. Generatia curenta, de la lansarea sa in 2005 si pana la facelift-ul din mai 2009, reusise deja sa inregistreze 270 000 unitati vandute. Fiind intotdeauna un varf de gama pentru producatorul german, fiecare noua generatie a adus tehnologii revolutionare pentru timpul sau, iar nivelul de confort si dotari de lux, oferit de Clasa S, a fost intotdeauna un etalon pentru intreaga industrie auto.

Deschizatorul segmentului Clasei S - Mercedes-Benz Type 220 (W 187), produs intre 1951 si 1954.


Type 220, modelul lansat in 1951, cu numele de cod W187, aducea o tehnologie revolutionara pentru acei ani – un sistem patentat ce prevenea deschiderea usilor in cazul unui accident, pasagerii fiind astfel mai protejati. Tot pe acest model era disponibil si un sistem de incalzire a habitaclului, cu ventilatoare care suflau aerul cald in interior, iar franele fata aveau tamburi dubli, pentru o mai buna eficienta in franare.

Generatia a doua adopta o structura in trei volume a caroseriei, pastrata pana astazi.


Din 1954 pana in 1959, o a doua generatie aducea o suspensie fata cu cadru independent, frane cu tamburi cu “turboracire” si un ambreiaj revolutionar, hidraulic automat, numit atunci “Hydrak”.

Generatia a treia, in persoana versiunii 300SE.


Din 1959, Mercedes-Benz isi demonstreaza inca o data grija fata de protectia pasagerilor, echipand noua generatie a gamei de varf cu un cadrul dur al compartimentului de pasageri, si zone programate de absorbtie a impactului in partea frontala si cea din spate a automobilului. Si vorbim de anul 1959! Tot aici si-au facut loc si centurile de siguranta cu prindere in trei puncte, si aproape imposibil de crezut, in anul 1961, Mercedes-Benz aduce si o cutie de viteze automata cu patru trepte! Pe aceeasi generatie, in 1962 apar si franele cu discuri, iar versiunea 300E a acestei generatii era deja disponibila in versiune cu ampatament marit si suspensie pneumatica!

Generatia a patra, 1965.


Voi mai pune multe semne de exclamare probabil, insa, privind noul S400 HYBRID, nu pot sa nu enumar toate aceste realizari remarcabile realizate de germani pentru aceasta linie de modele. In 1965, o noua generatie aducea o coloana de directie cu o zona prevazuta pentru absorbtia impactului, iar primul motor in 8 cilindri isi face aparitia pe varful de gama.

Generatia a 5-a, W116, 1972.


In 1972 apare cea de-a 5-a generatie, numita pentru prima data si “S-Class”, pe langa indicii traditionali. Codul de caroserie al acestui model este W116, si a fost si prima limuzina de lux din lume, echipata cu un motor diesel. Din 1978, S-Class este echipat si cu sistemul ABS!

Generatia a 6-a, W126, 1979.


Din 1979 isi face aparitia cea de-a 6-a generatie, W126, iar lista tehnologiilor este si mai mare. Noua Clasa S era primul automobil de serie din lume prevazut de ingineri pentru siguranta pasagerilor in cazul unui impact frontal asimetric (de tipul celui care face parte din teste EuroNCAP de astazi). Este de asemenea si primul model de productie de serie din lume echipat cu un airbag pentru sofer si centuri de siguranta cu pretensionare (din 1981)! In 1987 si pasagerul din dreapta fata beneficiaza de un airbag! Modelul mai impresiona si cu un diferential autoblocant, centuri de siguranta cu prindere in trei puncte pentru pasagerii spate si sistem anti-derapare pentru acceleratie, din 1985!

Renumitul W140, produs din 1991.


Din 1991 isi face aparitia si renumitul W140, foarte bine cunoscut moldovenilor, datorita numarului mare de unitati importate in tara noastra in perioada anilor 2000. Acest model a fost primul S-Class care a beneficiat de un motor cu 12 cilindri, pentru versiunea de top S600. Modelul mai debuta si cu o suspensie cu rigiditate adaptiva, centuri de siguranta cu inaltime reglabila automat, airbag-uri laterale (din 1995) si program de stabilizare electronica ESP (de asemenea din 1995). Mai exista insa si o istorie trista, dar si extrem de curioasa, legata de acest model, si anume cea a mortii Printesei Diana, la 31 August 1997. Ea, impreuna cu partenerul ei, Dodi Fayed, se aflau pe bancheta din spate a unui S-Class S280, la volan se afla soferul Henri Paul, iar rolul pasagerului din fata dreapta il ocupase bodyguard-ul lor, Trevor Rees-Jones. Dintre cei patru ocupanti ai limuzinei, doar bodyguard-ul purta centura de siguranta, desi masina rula cu viteza prin Paris in incercarea de a evita paparazzii insistenti. In tunelul Pont de l'Alma, din Paris, soferul a pierdut controlul volanului si a avut un impact frontal asimetric (pe stanga) intr-unul din stalpii de sustinere ai tunelului, viteza estimata in momentul impactului fiind de 110 km/h! Nici o sansa se supravietuire la un astfel de impact, am spune cu totii, insa iata ca unicul pasager al masinii care purta centura de siguranta a fost si unicul supravietuitor al unui asemenea impact, desi ocupa pozitia din imediata apropiere a zonei impactului. Cercetarile au aratat ca toate sistemele de siguranta ale masinii, inclusiv airbag-urile, au functionat in modul prevazut si, cine stie, daca si pasagerii din spate aveau sa aiba centurile cuplate, poate aveau sanse sa supravietuiasca impactului. Totusi, functionarea conforma a sistemelor de siguranta ale automobilui, si existenta unui supravietuitor, unicul care a circulat regulamentar, au servit drept o tableta de onoare pentru Mercedes-Benz in fata publicului. In anul urmator impactului, 1998, S-Class a venit totusi cu o noua generatie.

Generatia a 8-a, W220.


W220 vine in 1998 cu si mai multe tehnologii inovative. Printre acestea se numara si airbag-uri de tip cortina, centuri cu pretensionare pentru pasagerii spate, detectare automata a scaunelor de copii, sistem de protectie a ocupantilor PRE-SAFE, suspensie pneumatica, scaune ventilate...

In fine, generatia actuala, sau W221 dupa numele de cod, vine cu alte inovatii remarcable in 2005. In primul rand, e vorba de radarul care detecteaza obstacolele frontale si care poate aplica frana pentru a opri automobilul sau a reduce cel putin viteza de impact. In materie de confort, aici apar scaunele cu functii de masaj. De asemenea, un sistem pe nume Night View, ce functioneaza pe baza tehnologiilor cu raze infrarosii, afiseaza soferului pe un display o imagine a partii frontale a automobilului, care ajuta la identificarea eventualilor pietoni in zonele slab iluminate.

Astfel arata interiorul lui S-Class in 1954...


Odata cu lansarea versiunii facelift, in 2009, S-Class mai beneficiaza de o suita de noi tehnologii – sistemul Night View apare intr-o versiune evoluata, iar farurile trec singure de la faza lunga la cea scurta, identificand automobilele din intampinare. De asemenea, noua Clasa S dispune si de un sistem complicat, numit Active Body Control, functia principala a caruia este identificarea curentilor laterali si stabilizarea automobilului in fata acestora.

Arborele genealogic. De la a doua generatie pana la cea actuala, a 9-a. Poza de grup, datata cu anul 2005, anul aparitiei actualei generatii.


HYBRID in limbajul Mercedes-Benz: cum functioneaza sistemul hibrid al Clasei S?

Clasa S este o limuzina de lux in primul rand, si dezvoltarea propulsiei hibrid avea in fata cateva provocari majore. In primul rand, spatiul. O limuzina de lux trebuie sa fie spatioasa, sa aiba un portbagaj foarte generos, iar, atunci cand vine vorba de propulsie electrica, bataia cea mare de cap o dau bateriile. Sunt mari, de obicei, si foarte grele. Mari inseamna spatiu, si pozitionarea acestora taie de obicei din spatiul portbagajului, sau eventual, din spatiul interiorului, iar in cazul lui S-Class o astfel de abordare e nepermisa. Greu inseamna multe kilograme in plus, care pot afecta substantial distributia maselor pe axe, si in rezultat, si comportamentul masinii. Din nou nepermis, pentru Clasa S. Mai ales ca nu se vobeste de conceperea de la 0 a unui automobil, ci de evolutia pe baza unei platforme deja existente, concepute initial pentru propulsii traditionale.

S400 HYBRID. In imagine poate fi observata localizarea motorului V6 pe benzina, a celui electric, precum si a bateriei.


Stim insa ca inginerii germani sunt printre cei mai inventivi din lume si gasesc solutii atunci cand acestea par fi imposibile. In primul rand, s-a recurs la folosirea bateriilor pe baza de Lithium-Ion, si nu la cele de nichel/metal hibride. De fapt, Mercedes-Benz S400 HYBRID este primul automobil din lume echipat cu o baterie lithium-ion, dezvoltata special pentru un automobil. Baterii Lithium-Ion exista si la Tesla Roadster, insa acolo bateria este, de fapt, formata dintr-un conglomerat de cateva mii de baterii concepute pentru telefoane mobile, unite intre ele intr-un circuit comun. Bateriile Lithium-Ion ofera o mai mare densitate in stocarea energiei si posibilitatea livrarii unui mai mare voltaj, iar in cazul lui S400 HYBRID, bateria depaseste doar cu putin volumul unei baterii obisnuite, folosita pentru pornirea motoarelor conventionale. De sub capota lui S400 HYBRID au disparut insa bateria clasica, starterul si generatorul – nu a mai fost nevoie de ele. Locul bateriei clasice este luat la propriu de noua baterie cu functii de alimentare a propulsiei electrice, iar odata cu instalarea unui motor electric, acesta a obtinut si rolul de starter, motorul conventional fiind astfel pornit cu ajutorul acestuia. De asemenea, motorul electric are si rol de generator in momentele de franare a masinii, atunci cand inertia impinge motorul, acesta transformand energia cinetica in energie electrica si stocand-o in aceeasi baterie. Este interesant si faptul ca bateria unica este conectata si la intreg sistemul electric al masinii, care asigura functionarea tuturor sistemelor electrice, care se gasesc in mod firesc pe o masina – de la lumini pana sisteme media. Astfel, spatiul interior si volumul portbagajului lui S400 HYBRID au ramas aceleasi ca si la orice alta versiune a Clasei S.

Schita tehnica pentru S400 HYBRID. Se poate observa in detaliu bateria lithium-ion, dar si localizarea motorului electric intre motorul pe benzina si cutia de viteze 7G Tronic.


Motorul electric are o forma de disc, si si-a facut loc intre axul cardanic al motorului si cutia de viteze 7G Tronic – deci, intre motor si cutie de viteze. Acesta are o putere de 20 CP si un cuplu de 160 Nm. Bine, dar 20 CP nu pot fi suficienti pentru a propulsa o limuzina de talia Clasei S, nu? Intr-adevar, nu sunt suficienti, insa aici apare si elementul cu care S-Class se distinge de un hibrid de la Toyota sau Lexus, spre exemplu: propulsia lui S400 HYBRID nu se realizeaza niciodata in mod exclusiv electric, oricat de incet nu am accelera, ci doar impreuna cu motorul pe benzina. Astfel, rolul propulsiei electrice este de a “pune umarul la treaba”, nu de a inlocui propulsia pe benzina in anumite momente. Prin cei 160 Nm, motorul electric contribuie la forta necesara acceleratiei, sarcina ce revine motorului cu ardere interna fiind astfel mult mai mica, si astfel realizandu-se si economia de combustibil. In momente de acceleratie puternica, puteti considera ca aveti un supliment de 20 CP, pe langa cei oferiti de motorul pe benzina, iar asta inseamna o accelerare mai puternica.

Motorul electric are forma de disc.


S400 HYBRID a fost dezvoltat pe baza lui S350, avand in calitate de motor pe benzina acelasi motor de V6 de 3.5 litri de pe S350. Pentru versiunea hibrid au fost reajustate insa atat motorul pe benzina, cat si cutia de viteze. Motorului i-au fost reajustati timpii de deschidere a valvelor, puterea acestuia crescand cu 7 CP fata de motorul de pe S350, iar transmisia a beneficiat de configurare speciala pentru buna functionare alaturi de motorul electric. Astfel, motorul V6 produce acum 279 CP, iar, daca luam in calcul si cei 20 CP ai motorului electric, sistemul de propulsie al lui S400 HYBRID insumeaza 299 CP! Cu acesti aproape 300 CP, limuzina accelereaza pana la 100 km/h in 7.2 secunde!

In detaliu: motorul electric al lui S400 HYBRID.


Pentru o economie de combustibil sesizabila, era nevoie si de alte sisteme inovative. Astfel, pe noul S400 HYBRID si-a facut loc si un sistem START/STOP, care deconecteaza motorul pe benzina atunci cand se sta pe loc in traficul urban – la semafor, spre exemplu. In momentul in care se ia piciorul de pe pedala de frana, motorul electric porneste si motorul pe benzina, intr-un mod aproape insesizabil, iar masina porneste fara cea mai mica ezitare.

Experimentam sistemul START/STOP pe cont propriu. Stationarea la culoarea rosie a semaforului inseamna economie de combustibil si emisii egale cu 0. La luarea piciorului de pe frana motorul pe benzina porneste silentios si este gata sa livreze putere, impreuna cu cel electric.


Mercedes-Benz a declarat ca modelul S400 HYBRID este cea mai economa limuzina de lux cu motor pe benzina din lume. Adica exista diesel-uri mai econome, atat in gama Mercedes-Benz, cat si in gama altor producatori. Care este insa economia reala a lui S400 HYBRID fata de modelul de pe care a fost dezvoltat – S350? Modelul S400 HYBRID indica un consum mediu de 7.9 litri/100 km, in timp ce pentru S350 acelasi indice se situeaza la valoarea de 10.1 litri/100 km. Diferenta efectiva este, prin urmare, de 2.2 litri la 100 km. Emisiile de CO2 ale lui S350 se cifreaza la 242 g/km, in timp ce S400 HYBRID se lauda cu doar 186 g/km. Intre cele doua exista insa o diferenta de pret de peste 7300 Euro, conform preturilor de baza din Republica Moldova. In mod evident, cei 2.2 litri de benzina economisiti la fiecare 100 km nu pot justifica diferenta de pret daca stai sa calculezi economiile pe care le poti realiza. Doar ca, in segmentul de lux, hibrizii nu sunt cumparati doar din rationamente de calcule de consum, ci mai degraba pentru imagine, pentru placerea de a beneficia de noile tehnologii, si de ce nu, pentru un confort mai mare al motorizarii hibride in raport cu versiunile pe benzina. Este insa la fel de adevarat ca in regim urban, economia efectiva de combustibil este de 3.8 litri/100 km, valoare mult mai importanta.

S400 HYBRID aduce cea mai sesizabila economie de combustibil in mediul urban.


Dar sa vedem cum se simte de fapt un S400 HYBRID in condus.

S400 HYBRID in condus: Mediul urban.

Ei bine, in mod evident S-Class este un automobil care duce confortul pana la o definitie de apogeu, si aceasta e o caracteristica valabila pentru toate versiunile familiei S, nu doar pentru motorizarea hibrid. S400 HYBRID aduce insa mai mult liniste, atunci cand opresti in oras. Motorul se deconecteaza intr-adevar, si in acel moment sub capota e o liniste absoluta. Toate sistemele bordului continua sa functioneze normal, doar ca in interior se contempleaza tacerea. In momentul in care incepi a ridica piciorul de pe pedala de frana, motorul porneste foarte fluent si usor, si, pana ai si reusit sa iei piciorul de pe frana, automobilul a si pornit.

Relaxare. Asta inseamna o calatorie la bordul Clasei S.


La accelerari usoare, se simte contributia motorului electric, mai ales prin surplusul de cuplu, de 160 Nm, oferit de acesta. Inginerii de la Mercedes-Benz spun ca montarea motorului electric a contribuit si la reducerea vibratiilor trenului de rulare, iar asta ar trebui sa se traduca prin accelerari fara cel mai mic soc. Si realitatea confirma teoria, insa, si la versiunile cu motoare conventionale ale Clasei S nu se prea simt socuri. E mai mult o treaba pentru instrumente de masurare, decat pentru simturile umane...

Indicatoare de directii inserate in oglinzi
Faruri cu LED-uri.
Proiectoare cu LED-uri.


Frana insa se simte cu totul altfel decat pe un automobil cu care esti obisnuit, si chiar altfel decat la un hibrid. Este partea pe care as putea sa o pun in capitolul “critici” aduse lui S400 HYBRID, pentru ca iti aduce suprize nedorite in comportament, si frana este partea de la care iti doresti anume lipsa suprizelor. Adevarul este ca S400 HYBRID nu regenereaza energia atunci cand se ruleaza, spre exemplu, in coborare, decat daca se aplica frana. Franezi – regenerezi. Nu franezi – nu regenerezi. Pacat insa, pentru ca si rularea in inertie, fara apasarea franei, ar fi putut aduce o contributie in regenerarea energiei. Cel putin hibrizii de lux ai japonezilor o fac. Astfel, motorul lui S400 HYBRID are sansa sa devina generator doar cand masina franeaza. Iar deoarece timpii de franare ai unei masini nu sunt, de obicei, foarte lungi, trebuie sa se profite la maxim de acele clipe si asta face motorul electric al lui S-Class – opune rezistenta mai mare, actionand si ca o unitate de franare a masinii, regenerand o cantitate mai mare de energie intr-un timp mai scurt. In pedala, insa, asta se simte printr-o etapa initiala mai dura, cand, probabil, motorul electric preia o mare parte din sarcina in speranta de a utiliza energia de miscare, apoi, cand automobilul isi micsoreaza viteza si este gata de franare – printr-o “inmuiere” a pedalei si simtirea aplicarii directe a franelor. La diferite intensitati de aplicare a franei schimbarea acestor faze are loc in timpi diferiti, ceea ce iti provoaca o usoara nedumerire. Iar daca presezi frana nu pentru a opri automobilul, ci pentru a reduce din viteza, senzatiile din pedala sunt din nou diferite in dependenta de viteza si intensitate. Tin sa mentionez insa ca nu exista senzatia ca ai fi in pericol sau ca franele nu ar fi eficiente – dimpotriva, acestea opresc automobilul foarte rapid cand e nevoie. E vorba doar de o incoerenta in predictibilitate pentru rezistenta pedalei la apasare.

Iar cand se doreste o accelerare cu senzatii, S400 HYBRID o poate livra.


Spuneam mai sus ca datorita motorului electric exista 20 CP in plus, iar in momentele cand vrei sa accerezi cu incredere asta se simte. V6-ele de sub capota iti aminteste ca S Class nu a uitat ce inseamna putere, iar pe langa cei 350 Nm ai motorului cu ardere interna, se fac simtiti si altii, 160 Nm, ai celui electric. Iar in total avem 510 Nm – deloc putini!

Sa vorbesc despre confort intr-un S-Class ar fi ca si cum as descoperi America a doua oara. Pot spune doar ca prefer bancheta din spate, decat locul soferului. E prea mult rasfat acolo, ca sa nu ti-o doresti, desi si in fata nu se sta rau deloc. Si apropo de tehnologiile de ultima ora, odata cu facelift-ul, S-Class a mai primit si sistemul SPLIT VIEW, tradus printr-un display central exceptional. Acesta permite vizualizarea a doua imagini concomitent, pe aceeasi suprafata - una proiectata spre sofer, si alta spre pasagerul din dreapta. Or, asta permite soferului sa foloseasca, spre exemplu, sistemul de navigare, iar pasagerului sa urmareasca un film pe DVD, fiecare vazand doar imaginea sa pe acelasi display unic. Modelul testat de noi ne-a fascinat de-a dreptul cu acest sistem!

Inscriptiile care spun tuturor cat de uzuale au devenit tehnologiile de ultima ora pentru Dvs.


S400 HYBRID in condus: Traseu extra-urban.

In calatoriile lungi confortul Clasei S se face in mod deosebit sesizat. Scaune ventilate, masaj, draperii pentru locurile spate – esti rasfatat pe deplin.

Calatoriile lungi te rasfata.


Cat priveste consumul, daca in regim urban propulsia hibrida economiseste 3.8 litri de combustibil, in regim extra-urban economia este de doar 1.4 litri, si asta se datoreaza vitezei mai mari de rulare, dar si setarilor specifice ale propulsiei. Pana la urma cam acesta este principiul tuturor automobilelor hibride: sa economiseasca in consum in primul rand in orase. Astfel, un S400 HYBRID are nevoie de 6.3 litri de benzina pentru 100 km parcursi.

Scaunul soferului e confortabil. Bancheta din spate insa e un adevarat tron, prin urmare e mai bine acolo in calatorii!


Cu cei 300 CP, depasirile se fac rapid si cu usurinta. Relaxare este probabil cuvantul de ordine pentru cei de la bordul Clasei S. Fie ca se merge cu 100 km/h, sau cu 160 km/h, in interior de simti la fel de linistit, la fel de confortabil, si la fel de sigur de comportamentul masinii, daca esti la volan.

Interiorul si atentia cu care este executat nu poate sa nu-ti trezeasca admiratie insa. Stiind cat de mult sunt apreciate de cititorii nostri pozele cu interioarele masinilor testate, ne-am zis ca acum e momentul sa dedicam timpul pentru o ampla galerie de imagini cu detaliile interiorului!

Interior: pasiunea pentru detalii.

Daca vrei sa compari un interior de automobil, ia drept reper Clasa S. Germanii au stiut dintotdeauna sa aduca bucuria micilor detalii pe masinile care le produc. Si S-Class ne demonstreaza asta. Nu veti gasi nici macar un milimetru patrat din suprafata interiorului unde calitatea sa nu exceleze. Fie ca e vorba de pielea perforata a scaunelor, de cusaturile pielii usilor, de bord, butoane, sau orice altceva – sunt calitative, imbinate cu precizie fara gres, si placute la atingere.

Daca vrei sa compari un interior de automobil, ia drept reper Clasa S...


Inscriptia “HYBRID” de pe consola centrala vine sa-ti aminteasca si ea de noile tehnologii care-ti stau la dispozitie. Iar podul captusit cu material de culoare gri inchis aduce o nota finala de stil ambiantei interiorului.

Micile detalii dau valoare tabloului...


Merita mentionat si micutul “telefon” de la capatul cotierei. De fapt, sistemul media al masinii functioneaza prin tehnologie BlueTooth cu telefonul Dvs., iar unealta despe care vorbesc te ajuta doar sa operezi usor cu acesta, insa aceasta e realizata cu atata stil, incat e greu sa nu o mentionezi.

Micutul “telefon” de la capatul cotierei arata excelent.


Am apreciat intotdeauna prezenta unui ceas analogic pe actualul S-Class. Si ma bucur ca amploarea de noi tehnologii n-a scos din decor acest ceas de pe consola centrala. E frumos, e elegant, si reprezinta rafinamentul marcii germane.

Bancheta din spate – locul unde te simti cu adevarat privilegiat.


Electro-lux.

Viitorul automobilelor pare sa tinda tot mai mult catre electrificare. Cert este faptul ca tehnologiile propulsiilor alternative au evoluat in ultimii doi-trei ani cat n-au evoluat in 10 inainte.

Vorbind despre S400 HYBRID in particular, modelul porneste de la un pret de 87 010 Euro in Republica Moldova. Modelul testat de noi, datorita listei destul de generoase de optiuni, costa putin peste 107 000 Euro. Nu e putin. Insa cei care si-l pot permite, vor cunoaste superlativul in fiecare zi a vietii. Superlativul in confort, in tehnologii, in senzatii si daca poti beneficia de toate aceste avantaje trecand mai rar pe la statiile de alimentare, este si asta un confort, nu?

Ecologie versus poluare. Alaturi de noi isi duce veacul pe traseu o dubita, lasand un nor cenusiu de fum. Pe de alta parte, S-Class HYBRID ne ajuta sa respiram un aer mai curat cu totii...


Voi aprecia daca cititorii nostri nu vor face remarci de genul celor ca nu trebuie sa testam automobile scumpe atat timp cat marea majoritate nu si le poate permite. Dar adevarul este ca nici in Germania, in patria lor, sau oriunde altundeva, S-Class si limuzinele de lux in general nu sunt create pentru majoritate. Pentru cei dintre noi care tind spre astfel de standarte, nu ne ramane probabil decat sa muncim mai mult, mai inteligent, mai eficient, pentru a ajunge intr-o buna zi in fotoliul ventilat al unui S-Class...

Lux, eleganta, dar si performanta.


Volga – si ea o "clasa S" a anilor apusi...


Un breloc pentru adevaratii pasionati Mercedes-Benz...


Date tehnice.



Distribuitor General Autorizat Mercedes-Benz in Republica Moldova:
"GRAND PREMIUM" SRL
Showroom Mercedes-Benz: str. Varnita, 8, Chisinau
Telefon: 407-188
GALERIE FOTO (50 IMAGINI)
COMENTARII (1)
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 11 August 2011 - 17:39
Principalul ca calpacurile de la Volga is de la Mercedes... ma amuzat un pik chestia asta.
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!