Prima pagină  »  Teste drive  »  Mitsubishi ASX
18 AUGUST 2010
11,003
Mitsubishi ASX
De Ilie Toma
1
Segmentul SUV-urilor, tot mai compacte, pe care le poti numi fara sa gresesti pseudo-SUV-uri, castiga tot mai multi clienti. Odata, ne imaginam ca RAV4 intruchipeaza perfect notiunea de SUV compact – usor manevrabil, agil, practic, dar dotat totusi cu o tractiune integrala care sa-i adevereasca pretentiile de masina de teren. Dupa care Qashqai si Tiguan au inregistrat vanzari uimitoare, chiar daca au considerat ca tractiunea integrala poate fi doar una din optiunile oferite clientilor.



Si uite ca astazi avem un nou producator inrolat in tabara celor care au inteles ca segmentul asta de piata le poate aduce venituri bune si trebuie sa actioneze. Toamna trecuta, Mitsubishi prezenta un concept pe nume RVR, care prefata un viitor SUV compact. Catre sfarsitul lui februarie, Mitsubishi lansa in Japonia modelul cu acelasi nume, iar la inceputul lunii martie, l-a prezentat si Europei, la Salonul Auto de la Geneva, cu numele sau european – ASX.



Mitsubishi isi face astfel debutul intr-un nou segment, deosebit de important pentru planurile strategice ale producatorului japonez.

Design

Cam toate ultimele modele, sau revizuiri de modele in gama Mitsubishi, au primit aceleasi linii ale partii frontale, lansata odata cu Lancer X. E o tendinta larg raspandita pentru mai multi dintre producatori sa aplice aceeasi stilizare a grilei radiatorului sau a intregii parti frontale, insa Mitsubishi pare ca merge prea departe uneori. Si nu neaparat pentru ca face lucrurile gresit, ci pentru ca Lancer X a beneficiat de o fata foarte originala si usor recognibila, care s-a infiltrat bine in memoria noastra vizuala, iar atunci cand sesizam asemanari, ii si aplicam unui nou model eticheta de “fata de Lancer X”.

Privit indeaproape, noul Mitsubishi ASX nu mai pare atat de similar cu fata lui Lancer. Farurile au devenit mai intinse, capota a obtinut un cu totul alt profil, trapezul grilei radiatorului a devenit si el mai profilat, iar bara de protectie beneficiaza de o zona generoasa de protectie cu plastic negru, in partea inferioara, pentru a se proteja de teren imperfect.



Partea laterala a fost si ea foarte bine stilizata, cu arcuri iesite in parti in zona aripilor frontale, element care ii confera lui ASX un aspect interesant si agresiv. Indicatoarele de directie si-au facut loc in corpul oglinzilor, iar pe pavilion au aparut si barele de fixare a unor sisteme suplimentare de bagaje.

Spatele aduce un design cu iz ceva mai futuristic cu linii ascutite, dar bine proportionate.

Interior

Cea mai mare critica, care li se aduce de obicei interioarelor masinilor japoneze este bordul din plastic dur, care vine intr-un contrast mai putin placut in raport cu concurentii lor germani, ce ofera, de obicei, materiale mult mai nobile pentru acesta.

Ei bine, Mitsubishi ASX rezolva partial aceasta diferenta, oferind o fasie generoasa, de material “moale” la atingere, pe bord. Astfel, prin aceasta solutie interiorul capata incredibil de rapid un aer de european, care tine mult mai mult confortul pasagerilor sai si la calitata ambiantei interiorului.

Mitsubishi ASX ofera o plansa de bord cu material "moale", placut la atingere.


Ceasurile de bord sunt cu mult mai moderne decat cele ale unui Lancer X sau Outlander XL. Acestea sunt mult mai clare si bine desenate, iar pe centru si-a facut loc un mic display color.

Pozitia in scaune este comoda si, de la volan, ai senzatia unei masini foarte inchegate si usor manevrabile. Datorita garzii la sol usor marite, ai un oarecare plus de incredere in atacul terenului dificil, dar totusi, nu trebuie sa uiti ca dispui doar de tractiune pe fata.

Partea tehnica

Mitsubishi ASX vine in Moldova cu optiunea a trei propulsoare, toate pe benzina – 1.6 litri, 1.8 litri si 2.0 litri. Propulsoarele de 1.6 si 1.8 litri pot fi echipate doar cu tractiune pe rotile pe fata, in timp ce motorul de 2.0 litri vine doar in tandem cu tractiunea integrala. Noi am testat motorizarea de 1.8 litri – avem deci doar rotile din fata motrice – iar transmisia este una automata cu raport continuu variabil (CVT). Este aceeasi cutie de viteza care se regaseste pe Mitsubishi Lancer X si pe Outlander, in motorizare 2.4 litri.



Propulsorul de 1.8 litri ofera o putere de 140 CP, si un cuplu de 177 Nm. In majoritatea tarilor europene, acesta este disponibil si pe Lancer X, in tara noastra insa nu il putem gasi in lista de optiuni ale fratelui mai mic din gama. Parerea noastra este ca acesta ofera mijlocul de aur intre performanta unui motor de 2.0 litri si economia de carburant, apropiata de cea a unui motor de 1.5-1.6 litri. Mai exact, producatorul indica in datele tehnice oficiale un consum urban de 9.8 litri, in timp ce pe un traseu urban Mitsubishi Lancer X are nevoie de 6.4 litri la 100 km, conform acelorasi informatii oficiale. La un condus initial in mediul urban, in ritm linistit, pe o distanta de cca 10 km, am reusit sa obtinem o indicatie de 10.3 litri / 100 km ale calculatorului de bord. Dupa o resetare si un alt interval de condus de traseu, calculatorul de bord a indicat 7.8 litri la 100 km.

Transmisia opereaza foarte eficient, asigurand in permanenta cele mai optime rotatii ale motorului, pentru a se beneficia de cel mai potrivit nivel al cuplului. Tind sa cred tot mai mult ca transmisiile de tip variator, in egala masura cu cele cu dublu ambreiaj, sunt cele mai potrivite solutii pentru automobilele cu puteri de pana la 200 CP, oferind o rulare foarte lina si o optimizare buna a consumului. Mai ales ca si unul din automobilele noastre redactionale dispune de o transmisie similara si am parcurs cu el peste 35 mii kilometri, fara cel mai mic deranjament.



Transmisia lui ASX il ajuta foarte eficient pe acesta sa-si puna in valoare potentialul motorului. Masina demareaza bine de la semafoare si motorul se simte foarte elastic. La orice apasare a pedalei, exista reactii neintarziate, ceea ce iti alimenteaza senzatia de condus dinamic.

In testul drive cu Mitsubishi Outlander XL din primavara acestui an, mentionam platforma tehnica comuna a lui Lancer X si Outlander XL. Ei bine, aflati ca si ASX este construit pe aceeasi platforma si are un ampatament identic cu celelalte doua modele: 2670 mm. Acest fapt ar trebui sa ii permita sa ofere un spatiu interior similar lui Outlander XL, insa, in practica, ASX se simte totusi ceva mai putin incapator – in primul rand din cauza plafonului mai coborat. In esenta, avem de-a face cu o noua interpretare a lui Outlander XL – cu linie a plafonului mai coborata, cu spate care sfarseste imediat dupa ce sfarsesc si rotile din spate, si o parte frontala ceva mai scurta. Astfel, daca un Outlander XL masoara 4,64 metri lungime, ASX indica putin sub 4,30 metri.



Insa tocmai platforma tehnica similara ne face sa credem ca o versiune dotata cu tractiune integrala s-ar putea descurca destul de bine pe un off-road de gravitate medie, cum o face si Outlander XL. Unicul impediment in calea tractiunii integrale pe un Mitsubishi ASX este pretul si indisponibilitatea sa decat pe motorul de top: daca o versiune de baza cu motor 1.6 litri costa putin sub 20 mii USD, cea mai ieftina versiune, echipata cu tractiune integrala, costa aproape 26 mii USD. Tocmai de asta, tind sa cred ca cele mai multe exemplare vandute in Moldova vor avea tractiune pe fata.



Probabil pe asta mizeaza producatorul. Pe faptul ca multi cumparatori si-ar putea dori doar unele din avantajele unui SUV – garda la sol sporita, protectie sporita in partea inferioara a automobilului, roti ceva mai mari, silueta specifica si pozitie la volan mai inalta si, de ce nu, un anumit grad de prestigiu social – si ar putea renunta la altele – tractiune integrala si capacitati de trecere in offroad dur. Ramane la discernamantul fiecarui cumparator sa isi faca optiunea potrivita.

Concluzii. Plusuri si minusuri.

Mitsubishi si-a facut debutul cu dreptul intr-un nou segment. ASX aduce o noua interpetare a filosofiei marcii, si de aceasta data abordeaza lucrurile mult mai aproape de viziunea consumatorului european, desi ingineria ramane in continuare traditionala, japoneza. In interior gasim o atentie mult mai mare fata de detalii, si o focusare mai eficienta spre confortul la bord. Ca si conduita, ASX da imediat senzatia unui automobil agil, care se descurca bine in viraje, la acceleratii si viteze ceva mai mari.



La capitolul “minusuri” putem trece doar indisponibilitatea tractiunii integrale pe motorizarile mai accesibile, si lipsa unui diesel in gama (in Europa ASX va fi oferit in versiune diesel).



Conducand foarte des un model inrudit tehnic - Mitsubishi Lancer X -, ne place in mod deosebit ca ASX a rezolvat cam toate “problemele” prezente la primul: bordul din plastic dur, calitatea medie a materialelor de interior, si izolarea fonica slaba la viteze ridicate. ASX are un bord mult mai placut la atingere, materialele de interior au crescut considerabil in calitate, iar izolarea fonica, desi inca nu poate fi egalata cu cea a unui concurent german, este totusi destul de confortabila.
GALERIE FOTO (40 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!