Prima pagină  »  Teste drive  »  Opel Corsa OPC
16 NOIEMBRIE 2010
8,424
Opel Corsa OPC
De Ilie Toma
1


Acum cateva saptamani publicam un test drive cu Opel Insignia OPC, realizat de noi in Germania si uite ca astazi avem in vizor cel mai mic OPC din gama Opel – Corsa OPC. Trebuie sa recunosc ca aceste doua teste drive au avut loc de fapt in aceeasi zi, iar Corsa OPC am testat-o exclusiv in zona Centrului de Teste Opel din Dudenhofen.

Un model de inalta performanta se simte in apele sale in acest zone izolate de traficul de pe drumurile publice, astfel incat am avut sansa sa fortam micuta Corsa OPC pe cat am putut de mult.

Franeaza. Cat poti de tare.

Desi mica in dimensiuni, Corsa OPC este si destul de usoara, cantarind, la gol, circa 1145 kg. Si asta avand sub capota un motor turboaspirat de 1.6 litri, care dezvolta 192 CP, putere care transforma micuta masinuta de performanta intr-o sageata incredibil de rapida. Iar dimensiunile compacte, inclusiv ampatamentul scurt, ii confera o agilitate greu de atins pentru modelele mai mari, precum Insignia OPC.



Pentru Corsa OPC, manevrarea volanului la viteze inalte pare a fi o joaca de copil. Masina isi schimba imediat directia, si urmeaza intocmai traiectoria scrisa de puntea fata. Instructorul din centrul de teste Opel ne-a si dat prima provocare: urma sa acceleram in linie dreapta cat puteam pana la un punct marcat special, iar in momentul cand ajungeam acolo, trebuia sa franam cat puteam de tare. In fata noastra exista un obstacol realizat din conuri, pe care, la necesitate, trebuia sa il evitam si ulterior sa revenim pe banda initiala. Un soi de test al elanului, daca vreti, doar ca odata presata frana, aveam indicatia de a o mentine asa pana la momentul in care masina opreste de tot si abia apoi sa ne continuam traseul.

Urc la volanul unui Corsa OPC si descopar un interior aproape arhaic, desenat cu lipsa absoluta de gust. Generatia actuala Corsa este lansata inca inaintea lui Insignia, inainte ca Opel sa isi schimbe radical politica si abordarea in constructia modelelor sale. Si diferenta e enorma – Corsa are un interior desenat parca dupa o lunga mahmureala, cand nu ai deloc inspiratie. Pe consola centrala exista mult spatiu pustiu, exista si niste butoane rotunde, plasate fara gust. Iar plasticul pare venit de cativa ani buni in urma si e asamblat cu o acuratete indoielnica.

Interiorul are multe pacate, fara indoiala, insa ceea ce ne intereseaza acum e partea tehnica si performantele pe care le putem obtine. Avem o transmsie manuala in 6 rapoarte, careia ii cuplez treapta 1 si accelerez cu putere. Puntea fata scoate un scrasnet scurt – pentru ca Opel Corsa OPC are tractiune pe rotile din fata – si ma propulseaza cu incredere. Adevarata putere se face insa simtita in treapta a 2-a, cu care si accelerez pana la 80 km/h, pana in momentul in care ajung la punctul de franare. Franez, insa recunosc ca nu presez cu toata puterea pedala de frana. Ma indrept din plin catre obstacol si in ultimul moment fac o manevra brusca de evitare spre stanga. Prea tarziu insa si prea brusc, si bara de protectie atinge unul din conurile obstacolului, proiectandu-l la cativa metri departare. Teoretic, sistemul ABS al franelor iti permite sa continui sa directionezi masina pe o traiectorie sigura, chiar daca franezi la maxim. Eu insa nu am presat franele la forta deplina si manevra de evitarea mi-a fost tardiva si mult prea brusca, iar in acest caz nici ABS-ul nu m-a mai salvat.



Urmeaza o repetare a aceluiasi exercitiu si acum toate decurg mult mai bine. In primul rand, am reusit sa ii sesizez corect greutatea masinii si modul in care poate manevra. In al doilea rand, pe cat de ciudat poate fi, e destul de greu sa-ti impui piciorul sa franeze la maxim in acelasi timp, dar si sa manevrezi ocolirea unui obstacol, atat timp cat acest obstacol este unul imaginar. Mintea ta transmite un soi de mesaj de “alarma falsa” piciorului si ai tentatia de a slabi forta de franare.

In fine, reusesc sa accelerez pana la 84 km/h, in punctul corect aplic frana la maxim, Corsa OPC franeaza brusc, iar eu iau lin spre stanga pentru a evita din timp obstacolul. Constat impresionat ca de fapt, am oprit in drept cu obstacolul, iar calea de franare este extrem de scurta. Mi se spune ca am facut evitarea corect si franarea la fel, si tocmai de asta ABS-ul si-a facut treaba ca la carte, oprind masina in cativa metri, chiar daca viteza era una destul de mare.



In minutele urmatoare repet de mai mult ori manevra, de fiecare data cu mai multa lejeritate si mai multa precizie. Eh, pacat ca scolile auto nu au cel putin o lectie practica dedicata acestui proces... Cu siguranta ar fi de un mare interes si o mare utilitate pentru proaspetii soferi.

Corsa OPC vine dotata si cu jante extrem de mari, si o frana de mana operata manual, care te tenteaza sa o incerci in virajele scurte. Imi permit acest deliciu aici, pe teritoriul centrului de teste Opel si spatele masinii aluneca extrem de usor. Cu cateva exercitii, cred ca se poate invata si o parcare la fix cu frana de mana!

Evita obstacolele!

Dupa o serie de exercitii de evitare a obstacolelor facute cu succes cu Opel Insignia OPC, imi vine onoarea sa conduc si o Corsa OPC pe acelasi traseu. Dupa cele aproape 2 tone ale Insigniei, 1 tona si putin a Corsei fac o diferenta majora in manevrabilitate. Masinuta asta evita obstacolele cu o usurinta incredibila. Poti forta nota pentru a-i imprima o viteza si mai mare si Corsa OPC oricum va face fata. Rotile incep a scrasni scurt la fiecare rotire de volan, masina insa isi pastreaza fixa traiectoria si depaseste cu usurinta fiecare din obstacole.



In viata cotidiana, o manevrabilitate ca asta iti permite sa faci multe prostioare intr-un trafic aglomerat. Dimensiunile compacte si puterea enorma de sub capota iti permit sa te strectori mai rapid ca oricine in spatii inguste si viraje stranse. Si unde mai pui ca Opel Corsa OPC are nevoie de doar 7.2 secunde pentru a atinge prima suta de kilometri la ora, iar viteza maxima sare peste 200 km/h si se opreste undeva la 225 km/h!



E o masinuta nebuna, perfecta pentru un spirit tanar. Desi Corsa OPC are un aspect exterior agresiv – cu prize pronuntate pe barele de protectie fata si spate, cu evacuare unica pe centru si difuzor mare de aer, si cu un eleron masiv pe hayon, prezenta sa nu tradeaza potentialul enorm pe care il ascunde si cel de la volan ar putea cu usurinta sa lase pe multi cu gura cascata. Corsa OPC va fi astfel foarte des eroul pozitiv al proverbului “buturuga mica rastoarna carul mare”, reusind sa umileasca modele mai mari, cu motoare mult mai puternice.

Tanar si nelinistit

O astfel de masinuta in viata de zi cu zi? O da, iti va face calatoriile urbane un adevarat deliciu! Nici consumul de 10.5 litri in regim urban nu pare un pret prea mare pentru placerea pe care ti-o ofera. Interiorul este cel care nu te va bucura vizual, insa acest minus e completat de sunetul motorului si senzatiile de acceleratie nebuna, de scrasnetul anvelopelor si de strecurarile agile in trafic.



Nu este o masina in care sa te bucuri de ambianta interiorului si sa adormi acolo de placere. Cei care vor confort sa stea acasa, pe dormitor. Aici, la bordul lui Corsa OPC, isi fac loc doar cei care vor sa traiasca viata intens, intr-un aer pozitiv si doar cei care au un suflet foarte tanar!
GALERIE FOTO (17 IMAGINI)
COMENTARII (1)
G e o
Floreşti, Moldova
la 5 Iunie 2011 - 19:23
Mi-ar place sa vad acesta masina la WRC.......
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!