Prima pagină  »  Teste drive  »  BYD S6
13 NOIEMBRIE 2011
5,497
BYD S6
De Ilie Toma
4
De fiecare dată când avem ocazia să testăm o maşină chineză, sesizăm dezvoltarea cu paşi imenşi pe care o realizează industria auto din China. Chiar dacă maşinile chineze mai au elemente care ne trezesc uneori zâmbete şi ironii, distanţa dintre acestea şi media industriei auto globale devine tot mai mică.

Este imposibil să nu recunoşti silueta generaţiei precedente Lexus RX...


Astăzi avem la test un BYD S6 – sau, altfel spus, primul SUV al celor de la BYD. Nu face să ocolim prea mult ceea ce este evident – designul noului SUV BYD este copiat aproape la indigo după cel al generaţiei precedente Lexus RX. Aceeaşi siluetă, aceeleaşi detalii şi forme, unica diferenţă făcând-o grila frontală şi blocurile optice uşor diferite. Fără îndoială, avocaţii Toyota ar avea un motiv solid să îi dea în judecată pe cei de la BYD, însă lăsăm aceste griji pe seama juriştilor celor doi producători, iar noi vom încerca să privim modelul în esenţă, făcând abstracţie de problemele de copyright.

Primele elemente, care arată o evoluţie clară a procedeelor de asamblare ale uzinelor BYD, sunt componentele de caroserie, îmbinarea cărora este alineată cu un nivel net superior faţă de cel acum 1-2 ani. Se mai pot observa mici scăpări de finisaje şi ştanţare a componentelor metalice, însă asamblarea caroseriei a fost făcută la un nivel demn.

Ca şi Lexus RX, BYD S6 vine cu un spoiler care continuă linia plafonului şi acoperă parţial luneta. Deşi, în cazul lui BYD, acesta poartă un caracter strict decorativ, pentru că performanţele dinamice ale modelului sunt mult mai modeste decât ale muzei, din care este inspirat.

Ca şi Lexus RX, BYD S6 vine cu un spoiler care continuă linia plafonului şi acoperă parţial luneta.


Sub capota modelului chinez este montat un motor de 2.0 litri, aspirat natural, care dezvoltă 138 CP. Este firesc să apară o primă întrebare, dacă un astfel de propulsor nu este prea slab pentru o astfel de caroseriei, cu toată greutatea sa.

Răspunsul îl vom afla în practică. Deci, urcăm la bord pentru a porni într-o călătorie de test cu noul SUV chinez.



De fapt, BYD S6 aduce doar anumite avantaje ale caroseriei de SUV – precum garda la sol sporită sau poziţia înaltă la volan – însă nu şi un sistem de tracţiune integrală. În cazul lui BYD S6 forţa propulsorului este transmisă exclusiv roţilor din faţă. Problema îşi pierde din importanţă dacă ne amintim că şi Lexus RX dispune de versiunea RX 270, dotată doar cu tracţiune pe puntea din faţă.

Totuşi, garda la sol ridicată permite maşinii să se aventureze în zone cu denivelări mai pronunţate, în cazul în care carosabilul nu este alunecos.

Garda la sol ridicată permite maşinii să se aventureze în zone cu denivelări mai pronunţate, în cazul în care carosabilul nu este alunecos.


Suspensia lui BYD S6 absoarbe bine denivelările drumurilor autohtone, fără a produce sunete suspecte şi fără a părea deranjată. Situaţia în care suspensia maşinii nu mai este la înălţime este cea în care se încearcă abordarea în viteză a unor viraje strânse – or, S6 nu este conceput să facă faţă forţelor laterale la fel cum o face un Lexus RX, spre exemplu. Totuşi, la viteze raţionale, se poate conduce foarte relaxat, chiar şi pe un drum cu multe denivelări.

Vorbind de relaxare, interiorul lui BYD S6 vrea să facă tot ce îi stă în puteri pentru a asigura confortul celor de la bord. Scaunele sunt tapiţate cu piele perforată, spaţiul este mai mult decât suficient, iar reglajele sunt extrem de multe la număr – până şi bancheta din spate are scaune care pot fi reglate individual. Totuşi, dacă în cazul unui SUV japonez sau german suntem obişnuiţi ca cea mai mare parte a reglajelor să se realizeze prin butoane şi comenzi sofisticate, atunci în cazul lui BYD abordarea este ceva mai simplă, toate reglajele scaunelor fiind efectuate manual.



Şoferul este ajutat la drum lung şi de o cotieră conectată cu scaunul, asemănătoare celei din SUV-ul japonez de la care se inspiră modelul chinez. Păcat că pasagerul din dreapta a fost privat de această opţiune utilă. Cu ajutorul acesteia însă, comoditatea poziţiei la volan creşte simţitor, şi modelul devine foarte ospitalier pentru călătorii lungi.



Cu mâna dreaptă pe cotieră, se poate menţine poziţia corectă pe volan, dar e comodă şi schimbarea treptelor tranmisiei. Apropo, şi poziţionarea manivelei transmisiei este identică celei de pe Lexus RX, doar că, dacă RX aducea doar transmisii automate, BYD S6 vine cu o transmisie manuală în 5 rapoarte.



În condus, sunetul motorului pătrunde destul de intrusiv în interior, din cauza unei izolări fonice slabe. Cel mai sesizabil neajuns al motorului vine însă chiar din puterea lui, care este cu adevărat insuficientă pentru dimensiunile şi greutatea proprie de 1,620 kg a modelului pe care a fost instalat. Rulând cu 110 km/h în linie dreaptă, cu transmisia cuplată în treapta a 5-a, trebuie să fiţi vigilenţi atunci când în faţă urmează o urcare lungă în pantă, pentru că în treapta a 5-a, cu 2000 turaţii şi 2 oameni la bord, motorul efectiv nu are suficientă forţă pentru a continua propulsia cu menţinerea unei viteze constante. În acest caz se observă simţitor că maşina îşi pierde din viteză, iar o retrogradare rapidă este absolut necesară pentru a continua escaladarea pantei. Efectul vine din valorile modeste ale cuplului şi puterii, dar şi din cauza că maximele acestor parameri se realizează la peste 3-4 mii rotaţii. Prin urmare urcarea în pantă trebuie să se realizeze cu motorul turat în această zonă, şi nu mai jos.

Efectul despre care vorbim este demult dat uitării în majoritatea SUV-urilor de lux, însă să nu uităm că în cazul lui BYD S6 vorbim de o maşină de 3-4 ori mai accesibilă decât una germană sau japoneză, iar capacitatea cilindrică mai mică o fac şi de câteva ori mai raţională la plata accizelor vamale.



Chiar şi aşa, consola centrală a modelului pare să aducă destul de multe elemente din zona SUV-urilor de lux. La cuplarea marşarierului, display-ul central afişează imaginile unei camere de luat vedere, montate în spatele maşinii, iar imaginile sunt însoţite şi de un ghidaj al traiectoriei de virare. Mai mult ca atât, BYD S6 vine şi cu un sistem media cu citire DVD şi TV.

Prezenţa acestor dotări nu poate să nu ne ducă cu gândul la preţul de vânzare al modelului. Pentru piaţa noastră, acesta constituie 16 mii euro. E un preţ picant, dacă îl raportăm la ceea cu ce ne-au deprins până acum chinezii, cu maşini de maxim 10-12 mii euro. Totuşi, e un crossover de talie generoasă, şi vine cu o serei de dotări care pe alte modele de lux sunt opţionale, iar valoarea lor poate însuma în sine cât preţul lui S6. Decizia va fi întotdeauna luată în lumina prezenţei sau lipsei scepticismului faţă de maşinile chineze. Dacă suntenţi sceptic faţă de chinezi, atunci întotdeauna veţi găsi o modalitate mai potrivită de a cheltui 16 mii de euro. Dacă, însă, nu aveţi vreo problemă cu maşinile chineze, atunci BYD S6 poate fi un model care să vă atragă în mod deosebit atenţia şi s-ar putea să vă bucure până la urmă.



Cert este că, cu fiecare nou model maşinile chineze fac un pas major înainte. Ştiaţi că de curând BYD a semnat un contract de parteneriat cu renumita companie BOSCH, prin care aceasta se va ocupa de întreaga parte electrică a maşinilor BYD? Ştiaţi că Valeo, un alt distribuitor renumit, va furniza în curând o mulţime de alte componente pentru modelele BYD? Ei bine, ce-ar fi ca peste 5 ani să vorbim şi despre topuri de fiabilitate în care să regăsim şi modele chineze? Pare încă puţin credibil astăzi, însă peste câţiva ani am putea să ne convigem că realitatea depăşeşte aşteptările şi ruinează stereotipurile...
GALERIE FOTO (18 IMAGINI)
COMENTARII (18)
Jeremy Clarkson
Chişinău
la 13 Noiembrie 2011 - 16:14
Culmea-culmilor !!! Nici nu-mi inchipui cit de incapatinat trebuie sa fii ca sa faci copia fix in fix(partea laterala) a unei masini de succes. Pentru asta si urasc producatorii chineji !!!
0
1
Mihail
Chişinău
la 13 Noiembrie 2011 - 16:54
eu totusi inca nam gasit raspuns la asa o intrebare.... 1 din 7 oameni de pe pamint e chinez!! sunt o gramada de chinezi care lucreaza ca designeri pe la branduri ca mercedes,bmw..... chiar nu gasesc chinezii niste designeri sa faca ceva aparte? omg!.....
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 13 Noiembrie 2011 - 17:45
Baieti, nu prea sunt adept al plagiilor chineze, insa o spun ferm convins ca la un facelift daca va fi, sau cel tirziu al viitoarei generatii al acestui model, cu siguranta toate minusurile prezente, va repet inca o data, toate pina si ale motorului, vor fi eliminate. Cu toate ca e chinez, insa "morda" le-a iesit cu mult mai bine decit japonezilor... Iar daca mai incepe implementarea tehnologiilor BOSCH si Valeo, sunt posibile 2 evenimente: pretul ramine acelasi si toti cumpara "Made in China" sau pretul se mareste si "Made in China" devine aproape de liderii mondiali. Mie cam imi pare ca probabilitaea primei variante e mai mare.
0
0
dima
Chişinău
la 13 Noiembrie 2011 - 18:45
caroserie lexus, fund seat leon, fata hyundai santafe, salon toyota avensis, in total rahat chinez.
VB_1One fara suparare insa poti sa pui pe o masina chineza si detalii pur elvetiene si tot rahat va ramine!
1
0
Sandu96
Chişinău
la 13 Noiembrie 2011 - 19:17
asta inca nui copie, uitativa aici si o sa vedetihttp://news.infocar.ua/ ah_kitayyema_auto_pokaza_klonov_audi_a4_volkswagen_tiguan_i_ infiniti_ex_57878.html
0
1
Sandu96
Chişinău
la 13 Noiembrie 2011 - 19:17
:D
0
0
G e o
Floreşti, Moldova
la 13 Noiembrie 2011 - 20:40

Ah da sa nu aratam cu degetul la cei care copie masinile,eu nustiu ce au Chinezii acestia,parca nu stiu ce sa faca,sunt mai mult de 1000 000 000 si nici la unu nu ii vine in cap sa faca ceva nou,sau am impresia ca ei stiu de la calculator numai Ctrl+C apoi Ctrl+V sh gata,e o masina noua si au scris pe masina BYD si gata. de la inceput cind am deschis pagina siteului si am vast acest BYD mai bine zis lexus chiar mi-a venit in cap deodata ideea ca cei de la Lexus au creat ceva nou pt aceasta masina,sau e un model nou. dar cind am citi TEST DRIVE: BYD S6 am ramas cu gura deschisa. mi-am pus intrebarea? ce e asta? de unde? BYD? mi-am pus miinile in cap,si m-am gindit ca oare ce au facut Chinezii din biatul lexus RX dar apare o parte pozitiva aici,iti procuri 2embleme de la lexus iti procuri acesta BYD la 1/3 de pret scoti emblema BYD si le pui pe cele de la lexus si iata.problema rezolvata pentru cei cu buzunarele mai goale. In orice caz nu mi-a placut acesta stire,adica stirea e buna dar masina de la Chinezi nu ma satisfacut.
0
0
Mihail
Chişinău
la 13 Noiembrie 2011 - 20:59
dima totusi nus nis deacord cu tine... spre deosebire de noi chinezii muncesc macar...
cine erau eri si cines azi... eprformantele tehnice ale acestei masini sunt foarte bune .... designu ca designu pina intro zi cind cred ca se vor apuca chinezii de treaba si la acest capitol ... ceea ce vreau sa spun e ca china azi oleaca miine oleaca si va fi sus de tot ....da moldova :*(

totusi cu copiatu eu cred ca sunt multe motive pentru care chinezii inca mai copie... de la platforma pe hirtie pina la platforma in natura noua ne pare cai putin dar e mai mult decint ne putem imagina... poate ca pentru ei cu o platforma gata facuta le este mai usor sasi configureze robotii :).... daca moldovenii ar fi macar ca chinezii eu mas mindri si mai mult... nus vinoveti chinezii ca istoria ia facut sa fie cu un pas in urma iar acum intra agresiv pentru a merge in rind cu lumea.... dear putea si moldovenii sa copie macar ca in ziua de azi de marca nu de marca original flas da piata merge banii vin... :)
0
0
dima
Chişinău
la 13 Noiembrie 2011 - 23:02
baieti aici nui vorba de chinezi, cine sint ei ca natie si cine sintem noi, aici e vorba de automobile, eu am vazut, am mers si am reparat vro doua masini chinezesti, RAHAT, ce nati spune voi in aparare.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 14 Noiembrie 2011 - 09:06
dima: nimeni nu ia apararea chitaitilor, pur si simplu azi fac kkt, iar miine tot acelasi kkt nu va avea miros, dar poimine kkt-ul va avea si o aroma placuta, insa peste timp nimeni nu-si va da seama ca cindva a fost kkt si acum uite ce perfect este. Este si o vorba: "Nu-i important cum ai pornit, e important cine ai ajuns." Cine isi aminteste de inceputurile Kia, Hyundai, Daihatsu... inka aceste chitaene arata cit de cit bine si mai au ceva dotari in standard, dar marcile sus numite nu tineti minte cum toti le ziceau: ce de kkt mai sunt, nici asamblare, nici performanta, nici comfort, se stricau la tot pasu'... Gata lume uitati acele vremuri. Cine a ajuns azi Kia si Hyundai, ca concureaza umar la umar ku ceilalti si pe piata second-hand. Iar altii din contra sunt satisfacuti de modele si le cumpara chiar din salon. Cine ar fi crezut...? Asa si China, are nevoie de cel mult 10 ani si va lasa cu gurile cascate pe toti.
0
1
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 14 Noiembrie 2011 - 10:55
BYD nu este un producator serios. Din punctul meu de vedere probabil ca singurii producatori chinezi care conteaza sunt Geely si Great Wall Motors. De remarcat este ca BYD vrea sa se impuna pe piata automobilelor electrice, si in 2012 chiar vor testa primele autobuze electrice in cateva capitale europene. Sa vedeti acolo tehnologie ...
0
0
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 14 Noiembrie 2011 - 12:39
presupun ca peste putin timp condus prin md, caroseria va scoate sunete neplacute.

VB_1One: eu sunt sigur 95% ca al doilea eveniment mentionat de tine va avea loc. Piesele de la Bosch sau Valeo nu vor costa capici, chiar daca vor fi produse cu forta de munca chineza. la inceputul secolului XX Germania era criticata ca copia produsele britanice (+calitatea redusa). In anii '70 Japonia parcurgea drumul pe care se afla acum China.
Va asigur ca odata ce China va ajunge la frontiera tehnologica si vor fi impusi singuri sa cheltuie sume imense de bani pentru Research&Development, produsele lor nu vor mai costa doi bani. Desigur si calitatea va fi la nivel.
0
0
Bentley
Chişinău
la 14 Noiembrie 2011 - 14:30
oricum ar fi, acest BYd il va cumpara cine vrea si cine poate.
0
0
Mihail
Chişinău
la 14 Noiembrie 2011 - 15:27
VB_1One corect spus... nu conteaza de unde ai pornit conteaza cineai ajuns...
eu zic casi merita banii uitativa si salon are si dotatii.... la sigur nu se compara cu o masina chineza de acum 5 ani...
0
0
Mihail
Chişinău
la 14 Noiembrie 2011 - 15:31
eu unu acum sustin china si mai mult in cresterea economiei ei si dezvotarii... china intra agresiv si pe piata vinurilor moldovenesti ... cumpara din ce in ce mai mult in scut timp va depasi russiaa... shi nu vad de ce sa tin cu europa care nu cumpara nimic de la noi ... si de ce sa nu tin cu china care cu cresterea ei ne dezvolta si pe noi ... iar noua la ce tara mica suntem mai mult nici nu ne trebue ... sa ne cumpere vinurile la preturi bune si buna dziua :)
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 14 Noiembrie 2011 - 16:37
Mihai: ai dreptate.
0
0
Dennis
Hânceşti, Moldova
la 27 Noiembrie 2011 - 11:54
se gasesc si la noi cine sa cumpere asa clone, am vazut deja citeva prin Chisinau.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 4 Aprilie 2012 - 21:39
Dennis: se gasesc prosti... nu-i padure fara uscaturi :))
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!