Prima pagină  »  Teste drive  »  Mercedes-Benz ML 250 BLUETEC
22 SEPTEMBRIE 2011
8,274
Mercedes-Benz ML 250 BLUETEC
De Ilie Toma
3


În recenta noastră călătorie spre Germania, am avut ocazia să cunoaştem, în premieră naţională, noua generaţie M-Class. Mai mult ca atât, în mâinile noastre a nimerit şi o versiune deosebit de interesantă – ML 250 BLUETEC – echipată cu noul propulsor diesel în patru cilindri. Patru cilindri pe un SUV de talie medie? Hmm... Să vedem!

Silueta noului M-Class este mult mai suplă


O nouă siluetă

Noua generaţie M-Class părăseşte imaginea SUV-ului înalt şi burduşit şi abordează o nouă siluetă, mult mai coborâtă şi alungită, care îi dă ceva mai multă eleganţă, dar o şi îndepărtează de noţiunea de maşină de teren veritabilă. Totuşi, tracţiunea integrală, sistemele de asistenţă în offroad şi dotări precum suspensia cu garda la sol variabilă promit să-i asigure noii Clase M capacităţi demne în offroad.

Interiorul poate fi cu greu numit „de SUV”, atât timp cât in imaginaţia multora dintre noi SUV-urile sunt asociate cu noroiul şi treburile murdare. Noul M-Class vine cu un interior exemplar, lucrat cu fineţe admirabilă, desenat într-o manieră a simetriei armonizate perfect. Este exact genul de interior pe care să-l priveşti an de an pe parcursul exploatării şi care să nu-ţi pară învechit niciodată. Iar condimentul cel mai de preţ al interiorului sunt, fără îndoială, cusăturile cu aţă contrastantă – prezente peste tot. De la partea superioară a bordului la cea inferioară, de la uşi până la scaune. Practic, zonele de plastic pot fi declarate lipsă în noul M-Class...



Deşi profilul lateral al noii Clase M pare unul mai coborât, la interior nu se simte vreo reducere a spaţiului pe verticală. Datorită poziţiei mai coborâte a scaunelor, ocupanţii bordului se bucură de aceeaşi înălţime utilă, atât în faţă, cât şi în spate. Mai mult ca atât, pasagerii banchetei din spate beneficiază acum de mai mult spaţiu pentru genunchi şi de o bachetă profilată mai reuşit pentru un confort excelent.



Deşi te ademeneşte cu un interior de sportcar mofturos, noua generaţie M-Class reuşeşte să te ţină, totuşi, conectat cu drumul. Vorbim de o direcţie asistată electric, dar, chiar şi aşa, feedback-ul în coloana de direcţie este unul bun atât pe autostradă, cât şi în zonele unde asfaltul lipseşte. Levierul transmisiei automate 7G TRONIC este poziţionat pe coloana de direcţie, ca şi la generaţia precedentă, şi ca şi în cazul majorităţii modelelor recente Mercedes-Benz. E o soluţie care lasă liber o mulţime de spaţiu pe tunelul central, unde ar trebui să fie poziţionat, în mod normal, levierul. Însă, într-un SUV, te privează oarecum de plăcerea controlului brut al distribuţiei cuplului, făcându-te să te simţi... ceva mai „american”. Totuşi, atât timp cât achiziţionezi un Mercedes-Benz în primul rând pentru confortul de la bord, poziţia levierului transmisiei nu te va deranja câtuşi de puţin.

Ţinută de drum

Noua siluetă a Clasei M face din SUV-ul celor de la Mercedes-Benz unul din cele mai aerodinamice modele de pe piaţă. Iar asta aduce şi implicaţii sesizabile la condusul rapid, pe autostradă. Fiind în Germania, ţara autostrăzilor în care chiar ai voie legal să conduci cu viteze ameţitoare, am îndrăznit să aducem SUV-ul până la viteze de 180 km/h – 200 km/h, atunci când traficul de pe autobahn ne-a permis. Poate părea de necrezut, dar să conduci un SUV cu 200 km/h poate fi la fel de relaxant ca şi conducerea unui sedan la 140 km/h. Silueta aerodinamică, suspensia excelentă şi rapoartele bine etajate ale transmisiei favorizează o atmosferă lejeră chiar şi la viteze mari.



Despre izolarea fonică ar fi în plus, probabil, să mai vorbim. Silenţiozitate în stil Mercedes-Benz, dar evoluată la nivelul unei noi generaţii. Iar motorul, deşi unul diesel, nu deranjează acustic nici la 200 km/h.

Suspensia exemplarului testat de noi este una adaptativă, iar condusul de autostradă l-am efectuat în regim Sport. Totuşi, chiar şi includerea regimului Confort nu modifică esenţial parametrii de manevrabilitate pe autostradă, efectul fiind mai degrabă simţit pe drumurile cu denivelări mici şi dese. Suspensia generaţiei precedente M-Class avea un mic neajuns: o cursă prea lungă, care făcea maşina să oscileze prea mult în denivelări abordate cu viteză ceva mai mare. Noua generaţie rezolvă acest neajuns şi vine cu o cursă a suspensiei bine calculată, întărită spre marginile acesteia, astfel încât oscilaţiile caroseriei rămân decente în orice condiţii.

Downsizing? Criză sau raţionament?

E clar, toată lumea trece la motoare de capacităţi cilindrice mai mici, care, ajutate de turbine, reuşesc să livreze puteri aproximativ identice cu cele ale predecesoarelor lor. Sunt de vină şi preţurile la combustibil, şi mai ales rigorile tot mai stricte cu privire la emisii, dar până la urmă, un SUV de talia lui M-Class, cu un motor de doar 4 cilindri – este asta o soluţie de criză sau e pur şi simplu un mod mai raţional de mobilitate?



Noul motor diesel de 4 cilindri, prezent pe modelul de test, a debutat pe S 250 CDI, primul S-Class cu motor de patru cilindri din istoria de decenii a modelului. Atunci pe buzele celor mai mulţi dintre noi a răsunat o întrebare similară – o fi oare suficient un astfel de motor pentru a garanta performanţe dinamice demne unei limuzine? Ulterior, noul diesel şi-a făcut loc sub capota a tot mai multe modele Mercedes-Benz, ajungând şi la noua generaţie M-Class.



Cifrele sunt încurajatoare. Două sute patru cai-putere (204 CP) şi cinci sute newton-metri cuplu (500 Nm). Dacă 204 CP pot părea relativ neimpresionanţi pentru o maşină de talia lui M-Class, atunci jumătate de mie de newtoni nu pot fi neglijaţi. Or, dacă puterea îţi spune cu câtă forţă poţi propulsa un automobil, atunci cuplul îţi spune cât de repede poţi ajunge la acea putere, iar 500 Nm sunt o valoare deloc de neglijat. Prin urmare, şi în condusul practic, cuplul imens al motorului îşi face simţit efectul, iar noul M-Class nu pare deloc vlăguit de putere. Dimpotrivă, odată inclusă acceleraţia, maşina îşa face treaba de minune, fără ezitări şi fără vreo oarecare senzaţie de sub-motorizare. De fapt, cu un start de pe loc, e nevoie de doar 9.0 secunde pentru a accelera ditamai SUV-ul la o viteză de 100 km/h!

Chiar şi pe autostrăzile germane, dacă rulezi cu 150 km/h şi îţi doreşti o depăşire în care să accelerezi rapid până la 180 km/h, lucurile se realizează fără prea mare efort.



ML 250 BLUETEC mai este dotat şi cu sistem start/stop, faţă de care noi suntem, de obicei, destul de reticenţi. E adevărat că poate fi enervant atunci când opreşti înaintea unei intersecţii pentru a ceda trecerea pentru câteva secunde, iar maşina decide să-ţi oprească propulsorul, iar când îţi doreşti să porneşti, 1/3 de secundă se realizează pornirea. Totuşi, la finalul testului, atunci când am revenit în inima Frankfurt-ului la o oră de trafic maxim, sistemul start/stop şi-a demonstrat cu adevărat eficienţa. Cu tot condusul de autostradă la viteze mari, cu tot timpul petrecut în afara asfaltului şi în comunele germane tradiţionale şi cu tot ambuteiajul interminabil din Frankfurt, consumul lui M-Class a ajuns la doar 8.8 litri / 100 km... Şi unde mai pui că cifrele oficiale indică un consum urban de 7.0 litri / 100 km şi unul extra-urban de doar 5.4 litri / 100 km.

De cele mai multe ori, să achiziţionezi un model ultra-eficient în consum şi emisii echivalează cu privarea de la anumite plăceri ale condusului sau cu senzaţia unui automobil neîmplinit, care îşi cere preţul pentru eficienţa pe care ţi-o oferă. Nu este şi cazul noului M-Class, însă. Într-un SUV cu un interior atât de elevat şi elegant, cu un exterior atât de dichisit cu inserţii opţionale, cu o conduită atât de bună la drum şi cu un dinamism atât de demn, nu ai cum să te simţi nedreptăţit. Şi, până la urmă, în confort deplin, te bucuri de inovaţiile tehnice care îţi aduc cu adevărat o viziune mai raţională, dar la fel de plăcută, de mobilitate.
GALERIE FOTO (20 IMAGINI)
COMENTARII (11)
Autoexpert
Chişinău
la 22 Septembrie 2011 - 14:41
Desi nu sunt fan al Mercedes-Benz pot sa spun ca atit noul model cit si propulsorul 2.1 sunt demne de expresia : Jos Palaria!!!
0
0
Autoexpert
Chişinău
la 22 Septembrie 2011 - 14:42
Apare o alta intrebare cind v-a fi in libera vinzare si care v-a fi pretul de baza pentru Moldova?
0
0
Viorel
Chişinău
la 22 Septembrie 2011 - 19:34
Personal nu consider generatia actuala mai atragatoare ca generatia anterioara (W164)
0
1
GrandPremium
Chişinău
la 22 Septembrie 2011 - 20:05
generatzia trecuta arata mult mult mai bine!!!aista parca ii dishovii!!!
0
0
Mihail
Chişinău
la 22 Septembrie 2011 - 21:32
nu tot frumos la prima vedere anume din motivu ca comu toate viata se adapta ... neam deprins cu un design cind vedem altceva reactia poate fi pozitiva dar si negativa cum multi se pling :)...
glumesc nia unu nii interesant...vad un design prefesionist unde nimic nui la intimplare... la asa branduri totul se descopera incetu cu incetu...
0
0
Eugen
Frankfurt am Main, Germania
la 25 Septembrie 2011 - 12:26
jurnalistii germani l-au testat sa vada daca consumul mediu de 6.0 litri promis de producator este adevarat. O cursa din Spania pina in Germania au ajuns la consumul de 6.3 litri. Nu e rau !
0
1
Sergiu
Chişinău
la 25 Septembrie 2011 - 17:27
cu acest motor cind va fi second hand va fi foarte ieftin sa-l importi din .de , o sa fie hit la noi in tara. devamarea este mai ieftina la motoarele diesel pina la 2.5 . decit la concurenti care au motoare mai mari de 2.5.
0
2
Mihail
Chişinău
la 25 Septembrie 2011 - 23:03
Sergiu eu sper ca pina cind va ajunde masina second hand moldova sa aiba o situatie mult mai bune incit sa nu atrgem atentia asupra asta... :P(is optimist si eu :)..
0
0
Sandu96
Chişinău
la 27 Septembrie 2011 - 14:16
http://www.youtube.com/watch?v=o744Kui8idA&feature=related
0
0
Redacţia PiataAuto.md
Chişinău
la 19 Octombrie 2011 - 21:40
Mulţumim pentru link, Sandu96, aţi observat probabil că în testul AutoBild este prezent acelaşi exemplar Mercedes-Benz ML, (numere de înmatriculare S ML 8206).
0
2
Sandu96
Chişinău
la 25 Februarie 2012 - 13:54
ma bucur si eu ca ati observat :)))
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!