Prima pagină  »  Teste drive  »  MINI Countryman
5 APRILIE 2011
5,107
MINI Countryman
De Ilie Toma
1
De la o vreme incoace, toata lumea s-a pus pe facut SUV-uri. Putine marci mai exista astazi, care sa nu aiba in gama cel putin 1-2 modele cu pretentii de offroad, sport si utilitate. Pana acum un an, MINI era una din marcile care nu avea un astfel de model in gama, familia sa de modele rezumandu-se la tot felul de variatii in jurul hatchback-ului cu doua usi MINI, a versiunii decapotabile a acestuia si a versiunii alungite, break, cu numele de Clubman. Toat renumite pentru o manerabilitate de exceptie, datorita constructiei cu rotile deplasate spre extremitatile masinii. Pasionatii numesc acest fenoment MINI drept “senzatie de kart”, pentru ca asta obtii la volanului unui MINI – capacitatea de a vira asemeni unui kart.



Totusi, Grupul BMW a facut o treaba excelenta in pozitionarea pe piata a marcii MINI, numele MINI capatandu-si o identitate absolut deosebita in toata lumea, iar vanzarile arata si ele binisor. MINI nu mai inseamna doar o masina, ci un stil de viata, plin de originalitate si extravaganta, iar masinutele reusesc sa cucereasca inimile celor mai excentrici clienti. E pacat sa nu profiti de aceasta pozitionare pentru a vinde si un SUV, nu?

Aici s-a nascut si ideea unui SUV MINI. Fanii puritani ai marcii ar putea respinge din start ideea. Altii ar putea-o saluta ca si o evolutie exceptionala. Astazi, primul SUV din istoria MINI a ajuns pe mainile noastre. Este oare MINI Countryman un adevarat MINI?

MINI sau nu?

Nu, nu mai este un adevarat MINI, dar totusi e foarte aproape. Este plin de gadgeturi deosebite, asa cum nu le vezi pe nici o alta masina. A pastrat conceptul de bord specific marcii, cu vitezometrul mare, circular, amplasat in partea de sus a consolei centrale, cu comenzi in forma de comutatoare, cu multa atmosfera placuta. Insa a pierdut senzatia de “go-kart” – Countryman nu mai este acea mica bijuterie care sterge nasul tuturor strecurandu-se prin cele mai provocatoare situatii. Chiar daca am testat versiunea Cooper S, care este si cea mai manevrabila si performanta, arhitectura de SUV nu ii poate oferi un comportament de kart, astfel incat MINI Countryman ramane a fi doar... un SUV foarte bun.



Versiunea Cooper S vine echipata cu jante de 18 de toli, care mentin masina fixa pe asfalt in viraje. Nitel prea fixa, insa, pentru drumurile autohtone, astfel incat la bord ai senzatia unei rigiditati exagerate a suspensiei. Totusi, pe un carosabil bun poti sa il provoci pe Countryman la abordarea virajelor la viteze doarte indraznete.

Motorul este o minune. Din fericire, este acelasi propulsor de pe celelalte modele Cooper S din familia MINI – un benzinar de 1.6 litri turboaspirat, care dezvolta, in ultima sa versiune, 184 CP al 5500 rpm. MINI Coutryman Cooper S poate atinge 100 km/h in doar 7.6 secunde dupa startul de pe loc, iar asta se simte in acceleratii. Turbina se include foarte rapid in actiune, si o face fluent, fara sacadari de putere.



Desi Countryman are pretentii de SUV, in gama exista atat versiuni cu tractiune integrala, cat si cu tractiune pe rotile din fata. Aici cei la BMW sunt laudabili pentru pastrarea traditiei MINI, pentru ca ar fi fost mult mai simplu sa se preia platforma lui BMW X1, spre exemplu, caz in care tractiunea pe doua roti ar fi insemnat ca puntea din spate sa fie motrice. Insa un MINI cu tractiune pe spate nu si-ar mai merita emblema pe capota. Astfel, putem afirma ca inginerii BMW au facut totusi cat a fost posibil din punct de vedere fizic pentru a-i pastra calitatile de kart MINI pentru Countryman, fiind limitati doar de centrul de greutate mai inalt al masinii.

Versiunea testata de noi este una cu tractiune pe fata, si asta ii ofera o apropiere maxima de un Cooper S veritabil, chiar daca stii ca in offroad s-ar face de rusine. De altfel, nici nu ti-ai putea imaginea vreodata un MINI Countryman murdarindu-se in mocirla... Pretentiile de SUV se rezuma la pozitia mai inalta la volan, la garda la sol mai mare, si mai ales la imaginea pe care ti-o ofera.

Originalitate pana dincolo de rational

Un MINI este sinonim cu originalitatea si caracterul excentric. Un MINI este placut in a fi condus si de foarte putine ori achizitia lui este rezultatul unei analize rationale. Si daca in cazul unui MINI Hatch toata suita de originalitate iti acopera oarecum dorinta de a gandi rational, atunci Countryman merge si mai departe cu neconventionalul si excentricul, pana la un nivel in care devine chiar... irational.



Nu ai cum sa-ti cumperi un Countryman pentru ca este spatios, pentru ca are portbagaj mare, pentru ca este potrivit unei familii, pentru ca este prea luxos sau pentru ca este deosebit de aratos. Ti-l cumperi fara sa il judeci, doar pentru ca iti place. Ti-l cumperi pentru ca te consideri tu deosebit de toata lumea si nu-ti pasa ca cei mai multi n-o sa-ti inteleaga alegerea. Si in fine, ti-l cumperi pentru iti place sa iesi in evidenta...



Si in fine, pretul. Modelul testat de noi, in versiunea Cooper S, costa, cu tot cu dotari optionale 27,761 Euro. Pretul de baza al unui Countryman incepe, insa, de la 16,960 Euro.
GALERIE FOTO (28 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!