Menu
Acasă
Search
CITIRE TEST DRIVE:

BMW Seria 5 Touring

19 Iunie 2012
Ilie Toma
BMW Seria 5 Touring
Caroseriile wagon... Cine să le înţeleagă? Familiştii, cu siguranţă. Însă noţiunea asta de „familist” nu mai înseamnă demult să fii un şofer inhibat, care a sacrificat orice tentaţie de viteză şi dinamism atunci când se află la volan. Şi deoarece BMW nu face van-uri şi nici nu va face în viitorul apropiat, dacă vrei dinamism bavarez într-un automobil în care să încapă toată familia în călătoriile lungi, cu tot alaiul de bagaje, Seria 5 Touring e cel mai indicat model.

Vorbim de o maşină premium, iar asta se traduce imediat într-un preţ destul de usturător. Versiunea 520d, cea testată astăzi de noi, costă, fără opţionale, peste 41,305 Euro. Iar exemplarul din test a fost echipat cu o listă lungă de dotări, pentru un familist care chiar nu vrea să-i lipsească nimic de la bord. Avem pachet M, cu un kit aerodinamic agresiv, jante de 18 inch, scaune sportive, volan sportiv cu emblemă M şi tapiţare de culoare neagră a plafonului. De asemenea, plafonul e unul panoramic iar lista opţionalelor continuă mult, până atinge un preţ sumat de... 53,818 Euro. Să vedem, deci, ce oferă BMW Seria 5 Touring proprietarului său şi familiei acestuia pentru aceşti bani!

Design Încă de la primul nostru contact cu actuala generaţie a Seriei 5, admiram formele musculoase ale modelului. Ei bine, această siluetă de atlet a fost păstrată excelent şi pe versiunea Touring, astfel încât break-ul bavarez e unul din cele mai sportive modele din segment. În cazul modelului din test, kitul aerodinamic al pachetului M accentuează acest caracter sportiv, asigurând un look de înaltă clasă al maşinii. Proprietarul unei astfel de maşini nu va trebui să se sfiască niciodată în faţa unui sedan Seria 5 şi nici chiar în faţa unui X5 sau X6. Dimpotrivă, maşina denotă un caracter de cunoscător al proprietarului său, care a ştiut ce obţine atunci când achiziţionează un BMW Seria 5 Touring.

Prin urmare, îi oferim cu plăcere nota maximă pentru design lui Seria 5 Touring. Dinamică motor Treaba asta cu dinamica motorului e aproape firească să fie la absolut într-un BMW. E suficient să aruncăm o privire în istoria premiilor Motorul Internaţional al Anului ca să vedem cât de constant domină BMW acolo.

Motorul de pe versiunea 520d ne este cunoscut nouă şi de pe alte modele, inclusiv de la testul nostru drive din Spania cu noua Seria 3. La un prim contact, ne întrebam dacă nu va fi caroseria Seriei 5 prea mare pentru ca motorul de 2.0 litri şi 184 CP să asigure un dinamism bun maşinii. Răspunsul ne-a fost clar de la primele accelerări. Motorul se descurcă foarte bine chiar şi cu greutatea mai mare a break-ului. Cuplul maxim de 380 Nm, disponibil încă de la 1,750 rpm, favorizează o forţă excelentă de tractare, astfel că maşina nu se va lenevi în acceleraţii nici dacă toate locurile vor fi ocupate la bord. Ca şi la toate motoarele moderne BMW, senzaţia de turbolag e aproape inexistentă. Deci din nou, notă maximă pentru motor. Dinamică operare transmisie automată BMW Seria 5 Touring are cea mai performantă transmisie automată din segment, care vine cu tocmai 8 trepte. Şi asta în timp ce concurenţii săi vin cu 6 sau maxim 7 trepte. Numărul mare de trepte a modelului BMW favorizează acceleraţia mai rapidă şi eficienţa, însă precizia şi promptitudinea de schimbare a treptelor e cea care garantează adevărata performanţă a maşinii. La drum lung, transmisia adoră la propriu schimbarea regimurilor de condus şi se adaptează imediat schimbărilor de acceleraţie. Astfel, depăşirile sunt prompte, fără ezitare şi foarte plăcute. Iar asta o face din Seria 5 Touring o maşină în care să tot vrei să pleci în vacanţe la bord Feedback direcţie Direcţia Seriei 5 este asistată electric, însă feedback-ul rămâne foarte bun. La viteze moderate, poţi avea uneori dorinţa de mai multă informativitate în volan, însă odată ce apeşi puternic acceleraţia, volanul devine mult mai informativ şi direcţia capătă un caracter mai pronunţat de sportivitate. Din caza dimensiunilor mari, cu o lungime de 4.90 metri, agilitatea maşinii în spaţii urbane foarte inguste şi parcări la limită este pusă serios la încercare, însă, din nou, informativitatea bună a direcţiei te ajută să manevrezi corect şi uşor.

Manevrabilitate în viraje Virajele de traseu sunt o adevărată plăcere pentru Seria 5 Touring. Graţie înălţimii de doar 1,462 mm şi a centrului de greutate coborât, graţie suspensiei multi-link în spate, dar şi a celei cu braţ dublu în faţă, manevrabilitatea în viraje a Seriei 5 Touring este excepţional de bună.

Chiar dacă este, prin definiţie, un model familist, BMW Seria 5 Touring poate arde cauciucurile cu succes şi pe un circuit sportiv. În aceste situaţii extreme de viraje, tracţiunea spate exclude orice tendinţă de subvirare, ba dimpotrivă, cu sistemul de stabilizare a traiectoriei decuplat, e foarte uşor să intri într-un derapaj controlat cu puntea spate.

Confort la rulare Pe drumuri bune Seria 5 Touring asigură un confort de nota 10. Fie că vorbim de autostrăzi întinse, pe care se poate circula cu viteze îndrăzneţe, fie de serpantine montane, modelul va păstra pasagerii izolaţi de denivelările uşoase şi de textura carosabilului. Pe un asfalt avariat, însă, ca cel din ţara noastră, suspensia maşinii dă semne că nu se încadrează în peisaj, scoţând mici sunete mecanice. Ăsta e preţul plătit pentru arhitectura complexă a suspensiei, puternic focusată spre sportivitate şi manevrabilitate. Izolare fonică Un model premium trebuie să fie imun la sunetele exterioare, venite de la vânt, rulare sau alte tipuri de zgomote pe care nu ţi le doreşti în ambianţa de la bord. BMW Seria 5 Touring reuşeşte să facă faţă acestor cerinţe cu brio, cu excepţia acelui sunet de suspensie menţionat mai sus. Ne place că maşina lasă sunetul motorului să pătrundă plăcut la interior la turaţii înalte.

Design interior / calitate materiale Datorită aceluiaşi pachet M, instalat pe exemplarul testat din nou, designul interiorului aduce o ambianţă ultra-sportivă, care va fi pe placul fanilor adevăraţi ai mărcii bavareze. Planşa de bord vine cu o inserţie în stilul fibrei de carbon, care tronează pe întreaga lungime. Opţional aici poate fi aluminiu sau lemn. Aceeaşi textură de carbon se face remarcată şi pe tunelul central. Tapiţeria scaunelor şi a panourilor interioare ale uşilor e formată dintr-o combinaţie de material textil şi Alcantara, cusute cu aţă contrastantă. La prima vedere, textilul ar putea părea nepotrivit la bord, însă atunci când remarci culorile emblemei M pe scaune, sesizezi că rolul acestuia este să accentueze stilul puritan, în maniera diviziei M.

Spaţiu / confort pasageri faţă Date fiind scaunele sport din faţă, pasagerii de aici se vor bucura în primul rând se o susţinere laterală excelentă şi o poziţie fermă şi abia apoi de confort. Totuşi, mulţimea de reglaje fac posibilă găsirea unei poziţii confortabile şi pentru călătorii lungi. Poziţia joasă de condus şi cotiera înaltă vor spori confortul şi plăcerea de condus a break-ului. Spaţiu / confort pasageri spate Un break trebuie să ofere spaţiu generos pentru ocupanţii banchetei spate. E o axiomă. BMW Seria 5 Touring va bucura doar doi pasageri cu spaţiu suficient pentru picioare, cel de-al treilea pasager fiind privat în mare parte de această plăcere, din cauza tunelului masiv. E de înţeles, pentru că avem de-a face cu o maşină cu tracţiune spate şi în acel tunel se află arborele care transmite cuplul motorului către puntea posterioară, însă parcă Seria 5 Touring are un tunel mai masiv decât în cazul concurenţilor direcţi. Bancheta e plăcut profilată, iar unghiul de înclinare este reuşit, contibuind la confortul ocupanţilor de aici. Şi spaţiul pe înălţime e potrivit, chiar dacă Seria 5 Touring are o înălţime ceva mai joasă în raport cu concurenţii săi. Deci, doi ocupanţi se vor simţi bine aici pe orice distanţe, cel de-al treilea, însă, are loc doar pentru distanţe scurte. Practicalitate portbagaj Linia coborâtă a plafonului se accentuează în zona portbagajului, coborând dinamic spre posteriorul maşinii. Aceste soluţii frumoase de design sacrifică din spaţiul superior al portbagajului şi reduc capacitatea de a încărca obiecte voluminoase fără a încărca obiecte voluminoase fără a rabata bancheta spate. Totuşi, deoarece vorbim de un break, volum portbagajului lui Seria 5 rămâne a fi generos, iar pentru cazuri de excepţie, versatilitatea interiorului rezoltă problema. E plăcut să descoperim în portbagaj mai multe elemente de fixare, care pot susţine obiectele mici atunci când acestea se află singure în portbagaj.

Consum Dieselul de pe versiunea 520d e un etalon al eficienţei, cu un consum mixt oficial de 4.9 litri/100 km. Cu trei ocupanţi la bord, în regim de traseu extra-urban, cu condus dinamic pe dealurile şi văile traseului Leuşeni, tot poţi ţine cifra consumului sub 7 litri la sută. Iar dacă încerci un condus lejer şi eficient, atunci te apropii mult de datele oficiale. La eficienţă contribuie şi un sistem de injecţie inteligent, dar şi sistemul start/stop, cu care este echipată maşina şi care îşi adevereşte existenţa mai ales în traficul urban aglomerat. Atunci când călătoriţi pe distanţe lungi, îl puteţi deconecta, ceea ce am făcut şi noi.

Preţ de achiziţie Pentru cei care nu se limitează strict la un buget echivalent cu preţul maşinii, Seria 5 Touring îşi merită banii din plin, datorită performanţelor sale, designul dinamic şi a manevrabilităţii de excepţie. La interior Seria 5 Touring e perfectă pentru un fan care şi-a petrecut toată tinereţea fragedă admirând marca bavareză, iar atunci când a trecut de 30 de ani şi şi-a format o familie, s-a copt suficient pentru un break, dar nu şi-a uitat pasiunea pentru marca bavareză. Dacă stăm strict cu pixul în mână, s-ar putea să descoperim un preţ ceva mai accesibil pentru motorizarea comparabilă a break-ului E-Class sau pentru un Vovo V70, ultimul fiind însă un veteran. Însă e puţin probabil ca un fan BMW să aleagă un Volvo V70 în locul Seriei 5 Touring... Costuri de întreţinere Cât credeţi că va costa o vizită la service cu BMW Seria 5 Touring la 15,000 km? Dar la 30,000 km sau la 60,000 km? Mmm, e un model premium, deci sunt fireşti şi nişte costuri premium în mentenanţă, nu? Ei bine, aflaţi că pentru fiecare vizită programată la service cu BMW Seria 5 Touring veţi plăti exact 0 lei. Şi tot aşa până maşina atinge 100,000 km parcurşi sau 5 ani de exploatare! Şi asta datorită unui program de lungă durată a distribuitorului BMW în Moldova, valabil pentru cea mai mare parte dintre modelele mărcii bavareze! Prin urmare, nu putem să nu acordăm maşinii un binemeritat punctaj maxim la acest capitol! Iar viitorii proprietari vor aprecia cel mai mult satisfacţia costurilor nule de deservire! Deci, ce oferă BMW Seria 5 Touring? BMW Seria 5 Touring nu e cel mai practic break, deşi te bucură cu o bună versatilitate şi cu spaţiu generos. Însă, modelul nu ar mai fi un adevărat BMW dacă ar pune accent în primul rând pe practicalitate sau volum de portbagaj. Nu. Altele sunt valorile pe care mizează în forţă Seria 5 Touring. Design dinamic, dinamică motor, dinamică transmisie, manevrabilitate excelentă şi un consum extraordinar de bun. Uite că tocmai am dat, fără să vreau, definiţia scurtă a filosofiei EfficientDynamics, pe care Seria 5 Touring o înglobează perfect. Seria 5 Touring nu te privează de nici una din plăcerile condusului, chiar dacă oferă suficient spaţiu întregii familii. Şi chiar dacă are un preţ puţin mai mare decât al concurenţilor, diferenţa se recuperează din costurile nule de deservire, iar dinamismul maşinii e de neîntrecut în faţa concurenţilor. Instrumente utile: BMW 520d Touring vs concurenţi
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (39 IMAGINI):
MAI MULTE TESTE DRIVE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter