Design interior
Treptat, de la particularităţi tehnice, trecem la confortul şi ambianţa din habitaclu. Interiorul e locul în care îşi petrece timpul proprietarul, până la urmă, iar un interior reuşit garantează o experienţă mult mai plăcută.
Din cauza celor 7 ani de carieră, interiorul lui RAV4 pare cel mai demodat, în mare parte din cauza display-urilor cu afişare grafică monocoloră. Designul lui RAV4 rămâne, din nou, fidel aerului de maşină de teren adevărată, în care comenzile trebuie să fie operate prin butoane mari, pe care să le poţi apăsa şi cu mâinile îmbrăcate în mănuşi. E plăcută şi pielea Alcantara din dotarea exemplarului din test. În mod ciudat, exemplarul testat de noi nu a venit echipat cu un sistem multimedia, distribuitorul declarând că eventualul cumpărător are posibilitatea de a alege un tip de sistem media avansat inclus în preţ, care îi este instalat înaintea vânzării. Prin urmare, nu ne putem expune în nici un fel asupra modului în care operează acesta. Calitatea materialelor e îndreptată mai mult spre durabilitate decât spre plăcerea atingerii.
Mitsubishi ASX vine cu un design oarecum conservator, în stilul mărcii, la interior, dar plăcut. Afişajul cadranelor de bord e uşor de citit, iar sistemul multimedia vine cu sunet Rockford, de o putere excepţională. În portbagaj ASX vine dotat şi cu un subwoofer enorm, care transformă maşină într-o sală de sunet agresiv, dar foarte calitativ.
Sistemul mulimedia e intuitiv în operare. Padelele de operare a transmisiei par a fi, însă, prea mari şi prea departe de volan montate. Calitatea materialelor e bună, cu zonele cheie acoperite cu material plăcut la atingere.
Interiorul lui Sportage aduce un design plăcut, cu o planşă de bord care imită formele grilei frontale a modelului. Habitaclul păstrează acelaşi aer musculos, prezent la exterior, deşi, ca şi Mitsubishi ASX, aduce afişaje roşii monocolore. Sistemul media e relativ simplu şi intuitiv în operare.
Kia a făcut un salt enorm în calitatea interioarelor sale, iar asta se simte într-un mod plăcut la bordul lui Sportage.
Mazda CX-5 aduce un interior în care alternează lucrurile care te surprind plăcut prin calitate şi fineţe, cu cele de la care ai vrea mai mult. Plasticul planşei de bord e moale, dar lasă urme foarte uşor şi ţi-ai dori să denote ceva mai multă calitate. Pielea cu care sunt tapiţate scaunele, însă, e de o calitate excelentă, fiind şi foarte elastică, fapt care îi garantează longevitatea.
Unii dintre Dvs. ar putea să menţioneze că designul bordului lui Mazda CX-5 este niţel inspirat din cel al interioarelor BMW, şi ar putea avea parţial dreptate. Însă chiar şi aşa, nu e o plagiere curată, ci o uşoară inspiraţie de la cei cu succes în segmentul SUV-urilor compacte, zicem noi. Plasticul striat, care înconjoară manivela transmisiei şi butoanele de operare a geamurilor, e greu de încadrat în tabloul general, zicem noi, dar poate e o mostră în plus de originalitate. Totuşi, sistemul media e cel care îţi dă cele mai multe bătăi de cap, fiind foarte greu de intuit în operare, cu o logică destul de dificilă. Sistemul de navigare al acestuia, pe care nu am avut unde să-l probăm, vine de la TomTom. Problemele, însă, nu vin de la el, ci de la operarea în setările multimedia.
Mult mai plăcut e designul cadranelor de bord, unde plasticul striat circular conferă un iz sportiv maşinii. Acestea