Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Kia Rio vs Chevrolet Aveo
8 Mai 2012
Clasa sedanurilor compacte e percepută, de obicei, ca un segment ultra-bugetar şi ultra-raţional. Preţ accesibil, calitate mediocră, motorizări slabe, suspensii gălăgioase şi nu prea confortabile şi, desigur, condus de dragul deplasării din punctul A în punctul B, şi nicidecum savurarea procesului de condus.

Mai nou, însă, segmentul compact devine tot mai important în structura de vânzări a multora dintre producători, iar asta înseamnă că noile modelele din această clasă se bucură de o tot mai mare atenţie în concepere şi inginerie, astfel încât să poată concura cu succes într-o nişă foarte
aglomerată. Ţara noastră nu este o excepţie în acest sens, sedanurile din clasa compactă conducând topurile vânzărilor de automobile noi.
La testul de astăzi am adus doi reprezentanţi proapseţi din acest segment, care se laudă cu un design expresiv, dar şi cu adaptări tehnice foarte serioase pentru regiunea noastră, astfel încât să fie cât mai aproape de preferinţele publicului de aici: Chevrolet Aveo şi Kia Rio.

Avalanşa opţionalelor

O maşină din această clasă atrage de
multe ori atenţia prin preţul de bază
incredibil de mic, însă, odată ce ajungi
în showroom, sesizezi că în acel
preţ nu obţii nici măcar un
sistem de aer condiţionat.
Şi atunci, ca să dispui
de toate aceste
opţiuni plăcute, iar unele din ele absolut necesare pentru un nivel decent de confort la bord, eşti nevoit să mai scoţi din buzunar câteva sute sau mii de euro, şi în rezultat obţii un preţ destul de depărtat de cel de bază. În testul de azi avem ocazia să punem la bătaie două intrepretări extrapolate din acelaşi segment.
Exemplarul Chevrolet Aveo din test vine într-o dotare foarte apropiată de cea de bază, fiind versiunea recomandată de distribuitorul oficial drept cea mai raţională la un preţ cu adevărat accesibil. Faţă de preţul de bază de 8,200 Euro, de la cât porneşte un Aveo sedan, exemplarul nostru din test a mai fost dotat cu sistem de aer
condiţionat, reglaj poziţie volan, sistem cruise-control şi acţionare electrică a geamurilor faţă. În rezultat, maşina din test costă 9,090 Euro. Motorizarea este şi ea cea mai accesibilă – sub capotă avem un propulsor de 1.2 litri pe benzină, de 70 CP, cuplat la o transmisie manuală cu 5 trepte.
Kia Rio din test, pe de altă parte, a fost dotată cu vârf şi îndesat şi reprezintă cam tot ceea ce poţi avea înglobat într-o maşină din acest segment. Sub capotă avem cel mai puternic propulsor disponibil, de 1.6 litri şi 123
CP, cuplat la o transmisie automată în 4 rapoarte. Dacă preţul de bază pentru Kia Rio Sedan porneşte de la 9,770 Euro, cu motor de 1.4 litri, atunci versiunea din test, cu tot cu opţionale, costă 13,650 Euro.
Deci, 9,090 Euro raportat la 13,650 Euro. Ambele sedanuri compacte, dar echipate atât de diferit. Stict şi auster versus bifare de opţionale din belşug. Şi totuşi, există elemente care nu se modifică în funcţie de dotare – suspensie, spaţiu la interior, design, calitate de asamblare, manevrabilitate. Să vedem ce oferă fiecare din cele două modele!
Design

Priviţi-l pe Aveo din faţă. E un model
nervos rău de tot, care parcă vrea să
spună că cei mici pot fi şi voinici.
Această agresivitate este conferită mai
ales de linia superioară a calandrului şi
cea a blocurilor optice, dar şi de
specificul reliefat al acestora. Privit de
la distanţă, Aveo nu trădează faptul că
farurile sale nu au deloc geam plat în
faţă. Cele două elemente circulare
sunt acoperite cu geam, evident, la fel
ca şi indicatorul de direcţie, dar, în
mod normal, aştepţi o placă
de geam care să acopere
toată această arhitectură de bloc
optic. În cazul lui Aveo aceasta lipseşte. Acest fapt dă senzaţia unui design spaţial, 3D dacă vreţi, şi îi accentuează agresivitatea. Totuşi, în cazul unei ploi precum ceea din ziua de test, murdăria de pe asfalt ajunge în cele mai tainice colţuri ale blocului optic, iar ştergerea lui eficientă e cam anevoioasă. Doar spălătoria cu jet sub presiune e cea care îi poate readuce lui Aveo prospeţimea.
Partea din spate a lui Aveo e neaşteptat de blândă, după ce faţa îţi dă fiori prin agresivitate. Despre spatele lui Aveo nu se poate spune că ar fi neestetic, dar e păcat că designerii Chevrolet nu au conceput şi aici forme la fel de agresive ca şi în faţă.

Pe lateral, o incizie puternică face regula jocului, iar apoi aceasta
continuă pe circumferinţa arcului roţii spate, spre bara de protecţie spate. Per total, marele avantaj în designul lui Aveo este caracterul său, identitatea de model pe care reuşeşte să şi-o imprime. Este imposibil să vezi un Aveo şi să îl confunzi cu alt model Chevrolet.
Kia Rio, însă, adoptă reţeta formelor expresive, dar echilibrate. Modelul este proporţionat într-o manieră mai apropiată de proporţiile clasice ale sedanurilor largi, iar linia plafonului coboară foarte plăcut spre cea a portbagajului. Partea frontală este dominată de grila masivă, desenată în stilul curent al mărcii coreene. Jantele
opţionale de16 inch conferă o notă în plus de originalitate, iar în cazul lui Rio, liniile spatelui sunt într-o armonie previzibilă cu cele ale părţii frontale. Kia Rio a primit, de altfel, şi premiul Red Dot Award pentru design, însă acolo a fost vorba de hacthback-ul european. Rio Sedan, cel pe care îl vedeţi în imagini, are un design uşor diferit faţă de hatchback, iar diferenţele se referă chiar şi la unele elemente-
cheie. Secretul constă în adaptarea puternică a sedanului pentru piaţa din Estul Europei. S-a recurs la o stilizare uşor diferită, care să atragă şi mai mult consumatorii de aici. Iar noi spunem că schimbările nu sunt nici mai frumoase, şi nici mai urâte, dar au păstrat designul modelului la fel de reuşit.

Rio beneficiază şi de alte elemente opţionale de design exterior, care îi certifică un statut mai superior decât cel al unui automobil bugetar. Spre
exemplu, bara de protecţie spate a primit un difuzor masiv din plastic negru, asemeni modelelor de performanţă mult mai generoasă. Indicatoarele de direcţie sunt montate în corpul oglinzilor, iar în spaţiile rămase libere în aripile frontale au fost montate nişte incizii foarte plăcute. În faţă, proiectoarele de ceaţă au o formă foarte originală, iar în tandem cu grila cromată şi farurile stilate, acestea reuşesc să-i dea lui Rio aerul unui model de clasă superioară.
Interior

Ambele modele bucură cu un interior spaţios, inclusiv pentru ocupanţii banchetei spate. Pentru automobilele din acest segment ar fi oarecum firesc ca pasagerilor spate să le fie niţel strâmt, însă cele două modele reuşesc să facă uz de arhitectura lor într-un mod inteligent. Kia Rio reuşeşte, totuşi, să ofere niţel mai mult spaţiu aici, graţie ampatamentului său cu 5 cm mai mare, în condiţiile în care la lungimea totală Aveo îl devansează pe Rio cu 3 cm.
Designul bordului lui Chevrolet Aveo abordează forme intergalactice, cu un turometru circular, lângă care se alătură un display rectancular, pe care sunt afişate viteza curentă, nivelul combustibilului în rezervor şi alte câteva informaţii despre starea vehiculului. Amatorii designului excentric, science-fiction, vor adora aceste mici ciudăţenii de la bordul lui Aveo.

Doza de simetrie care lipseşte cadranelor de bord este recuperată de consola centrală, care vine cu linii similare interiorului fratelui mai mare Cruze. În dotările superioare, consola este compusă din materiale de culori contrastante, fapt care sporeşte gustul estetic al interiorului.

Şi acum să vorbim despre calitatea materialelor din habitaclul lui Aveo. Cum e şi firesc, aici domină plasticul gri-închis şi materialele textile. În cazul lui Aveo, dotările superioare vin cu materiale mai calitative pe bord, de aceea, dacă puneţi preţ pe calitatea superioară a interiorului, este recomandat să săriţi un pas în ierarhia nivelelor de dotări. În dotarea testată de
noi, Aveo vine, totuşi, cu plastic de calitate demnă, mai bună decât predecesorul său.

Sistemul audio din dotarea testată de noi răspunde unor cerinţe minimie de existenţă a sunetului la bord, şi te poate pune în dificultate la comenzi precum modificarea tembrului. Cu excepţia acestor elemente, interiorul lui Aveo este conceput destul de ergonomic pentru a nu-ţi crea dificultăţi în exploatare.

Şi deoarece se vrea un model cu predilecţii practice, Aveo oferă o mulţime de spaţii de depozitare în interior: sub consola centrală, pe părţile laterale ale acesteia şi pe bord, în zona pasagerului dreapta. Acolo nu există doar un sertar, ci două – unul superior şi altul inferior. Deci, dacă folosiţi un Chevrolet Aveo în scop de serviciu, puteţi fi liniştiţi că veţi avea întotdeauna un raft la îndemână. Una e clar, Chevrolet Aveo s-a maturizat mult la acest capitol în raport cu predecesorul său.
Graţie dotării maxime, interiorul lui Rio aduce o cu totul altă ambianţă. Mult mai rafinată, mult mai armonizată. Kia nu se străduie să vină neapărat cu forme spaţiale, ci abordează o configuraţie clasică a cadranelor de bord, cu 3 mari divizări. De fapt, Kia Rio a încercat să se detaşeze de segmentul bugetar într-o zonă în care germanii se lăudau că domină până în prezent. Am rămas profund impresionaţi să descoperim un bord acoperit cu material moale la atingere, panouri ale uşilor acoperite cu material textil calitativ, volan tapiţat cu piele şi butoane din plastic foarte calitativ. În calitate de dotare opţională, consola centrală vine şi cu inserţii dintr-un material lucios. Elementele cromate sunt şi ele prezente la interior, astfel încât primeşti impresia că Rio nu cedează nici un pas în faţa germanilor şi francezilor, renumiţi pentru materiale selecte în habitaclu.


Amintindu-ne de generaţia precedentă a lui Kia Rio, putem spune că marca coreeană a făcut un salt gigantic odată cu noua generaţie. Asta e, în Kia Rio, în dotarea testată de noi, nu te mai
simţi într-unul
automobil bugetar, ci
într-unul pe care l-ai
achiziţionat pentru a
călători în plăcere,
la un preţ raţional!
Inginerie şi siguranţă

La capitolul siguranţă, cel care se laudă cu un titlu special e Chevrolet Aveo. Hatchback-ul Aveo a fost testat de EuroNCAP, a primit 5 stele, iar apoi a fost declarat şi cel mai sigur automobil din segmentul său dintre toate modelele testate în 2011. Pentru ca o maşină să primească 5 stele la EuroNCAP, trebuie să ofere un nivel
foarte generos de sisteme de sigu-
ranţă la bord, printre care, obligatoriu,
şi sistem ESP de stabilizare a
traiectoriei. În aceste condiţii, sesizăm
o oarecare trişare a celor de la
Chevrolet, care oferă standard toate
aceste sisteme de siguranţă în UE, iar
în ţările din Estul Europei, acolo unde
se va realiza şi cea mai mare parte din
vânzări, producătorul modifică lista
sistemelor oferite standard,
renunţând la mai multe din ele şi oferindu-le doar în calitate de opţiune. Spre exemplu, în ţara noastră Aveo nu este oferit standard cu 6 airbag-uri europene, ci doar cu două. Cei din Belarus par a fi cei mai neglijaţi de producător: cetăţenii de acolo nu primesc nici ESP standard.

Modelul din testul nostru vine echipat cu ESP şi 6 airbag-uri frontale pentru ocupanţii locurilor faţă. Pe lângă acest
sistem, Aveo este echipat şi cu ABS, dar şi cu Brake Assist – un sistem de asistenţă la frânarea de urgenţă. E mai puţin decât oferă Aveo în mod standard pe piaţa UE, însă e mult mai mult decât concurenţi consacraţi de pe piaţa noastră, precum Dacia Logan. Începând cu cel de-al doilea nivel de dotare cumpărătorul unui Aveo primeşte toate cele 6 airbag-uri.

Hatchback-ul Kia Rio a fost testat în acelaşi an 2011 la EuroNCAP şi a primit aceleaşi cinci stele, la o diferenţă mică de punctaj faţă de Aveo.
În cazul lui Rio, descoperim o situaţie analogică, sedanul oferind doar 2 airbag-uri la bord în dotare standard, iar cei care optează pentru al treilea şi al patrulea nivel de dotare primesc, de asemenea, 6 airbag-uri. Sistemul ESP, din păcate, vine doar în dotarea de vârf. Prin urmare, la capitolul siguranţă, Aveo îl devansează pe Rio, deşi ambele modele au abordări specifice pentru regiunea estică a Europei.
E şi mai interesant să aruncăm o privire în ingineria celor două modele din test, mai ales că am declarat la începutul acestui articol că ambele se declară a fi foarte adapte regiunii din care facem parte şi noi. În cazul lui Aveo, sub capotă avem cel mai puţin puternic motor din gamă – un benzinar Ecotec de 1.2 litri, care dezvoltă 70 CP. În lista de motorizări a lui Aveo mai găsim acelaşi propulsor, dar într-o
altă variaţie de putere – cu 86 CP la activ. Varianta de 70 CP e o formă ultra-bugetară, disponibilă doar pentru Estul Europei. Injecţia este una din tip multipoint – o soluţie inginerească mai simplă, dar destul de fiabilă şi nepretenţioasă faţă de calitatea mai proastă a combustibilului. Dacă pe versiunea europeană a lui Aveo Sedan direcţia este asistată electric, atunci în regiunea noastră reţeta este clasică, hidraulică. Pentru amatorii de mai multe senzaţii dinamice, Aveo oferă încă două motoare pe benzină, de 1.4 litri şi 100 CP şi 1.6 litri şi 115 CP. Aceste două propulsoare din urmă pot fi cuplate şi la o transmisie automată,
care în cazul lui Aveo are un număr lăudabil de 6 trepte.

Kia Rio Sedan vine cu opţiunea a două propulsoare pe benzină pentru piaţa noastră – de 1.4 litri şi 107 CP şi 1.6 litri şi 123 CP, ambele cu acelaşi tip de injecţie ca şi Aveo – multipoint. Motoare dispun şi de sistem de variaţie a timpilor de deschidere a valvelor, fapt care le conferă un randament mai mare. Pe versiunea europeană a lui Rio hatchback (pentru că sedanul nu se vinde în Europa), dintre aceste propulsoare e prezent doar cel de 1.4 litri, dar cu un alt tip de injecţie şi cu 2 CP mai puternic. Acestui motor i se
mai alătură, în UE, un alt benzinar de 1.2 litri şi încă două diesel-uri.

E interesant faptul că ambele propulsoare disponibile pentru Rio Sedan pot fi cuplate la transmisii automate. Modelul din testul nostru vine echipat cu o astfel de transmisie, însă aceasta nu mai are 6 trepte, ca în cazul lui Aveo, ci doar 4. De fapt, pentru cei familiarizaţi cu modelele Kia, trebuie să vă spunem că această transmisie provinde de pe generaţia anterioară Kia cee’d, generaţie care şi-a încheiat cariera cu doar jumătate de an în urmă.Aceasta este acţionată hidraulic, deci avem o reţetă clasică de operare a unei transmisii automate.
Un alt aspect important în suita de adaptări specifice pentru regiunea noastră a celor două modele e suspensia. Spre deosebire de unii producători germani, care oferă acelaşi tip de suspensie pentru toate regiunile unde îşi distribuie modelele, declarând că acestea pot face faţă şi autobahn-urilor perfecte, şi drumurilor precum cele din Moldova, producătorii coreeni şi japonezi aleg, de cele mai multe ori, să echipeze modelele livrate în astfel de zone precum ţara noastră cu suspensii specifice, pregătite să reziste mult mai bine drumurilor imprerfecte. E o reţetă valabilă pentru ambele modele din test.
Amândouă modelele vin cu suspensie de tip McPherson pe puntea faţă. În spate, apare şi diferenţa dintre cele două modele. Chevrolet Aveo vine cu bară rigidă de torsiune, care conectează fixat cele două roţi. E o reţetă simplă şi foarte fiabilă pentru drumuri imperfecte, iar Chevrolet face uz de soluţii sigure în acest caz. Totuşi, întotdeauna bara de torsiune spate reduce manevrabilitatea maşinii, iar asta se face simţit şi în cazul lui Aveo. Însă, e un preţ mic plătit pentru lipsa bătăilor de cap. Rio Sedan vine cu o suspensie semi-dependentă
spate, cu bară deformabilă. Acest tip de suspensie e niţel mai complex, dar rămâne a fi compact, fiabil şi accesibil în mentenanţă. Avantajul acestei suspensii e confortul mai mare oferit la rulare şi manevrabilitatea mai bună, deşi încă nu e una comparabilă cu cea a unei suspensii multi-link, spre exemplu.

Vă întrebaţi, probabil, cât e de avantajos pentru cei doi producători adaptarea puternică a celor două modele pentru astfel de pieţe precum cea din Estul Europei şi implicit, a
noastră, dacă tot au o linie de producţie undeva setările căreia nu prea pot fi modificate când vrei şi cum vrei. În cazul lui Chevrolet, modelul livrat în această regiune se asamblează în Coreea de Sud, în regiunea Bupyong, în timp ce versiunile americane se produc chiar în SUA, în Michigan. Modelul fiind unul destinat în special pieţelor emergente, în dezvoltare, esenţa inginerească a versiunii asamblate în Coreea rămâne
aceeaşi, cu mici variaţii de dotări şi finisaje, variaţii care se fac foarte uşor pe o linie de asamblare modernă.

În cazul lui Rio, lucrurile sunt şi mai interesante, cel puţin pentru noi. De fapt, versiunea sedan a lui Rio se asamblează doar în Rusia, la uzina producătorului coreean din Sankt-Petersburg. Da, exact, ceea ce vedeţi
în imagine e un model produs în Rusia. Nici nouă nu ne-a venit să credem, mai ales că Rio Sedan nu are nici un rateu vizavi de calitatea asamblării sau alinierii pieselor de caroserie. La uzina din Sankt-Petersburg coreenii au asigurat o linie de producţie modernă, cu aceiaşi roboţi inteligenţi ca şi la oricare altă uzină europeană sau asiatică, astfel încât Rio Sedan se
conformează standardelor globale curente ale celor de la Kia. Curiozitatea ne poartă mai departe, şi descoperim că Rio Sedan e un model care a fost gândit, practic, pentru clima şi condiţiile de exploatare din statele CSI, ingineria coreeană luând în calcul gerurile şi iernele grele din Rusia,
preferinţele celor din CSI pentru o rulare mai moale, dorinţa de confort la bord, portbagajul mare, predilecţia spre design expresiv, dar clasic. Până şi elementele de iluminare din faruri şi felinare sunt speciale, cu termen de exploatare mărit, pentru a face faţă cu bine condiţiilor dure de iarnă. Bateria e
mai puternică decât cea care se regăseşte pe un hatchback european Rio, ştergătoarele sunt de o rezistenţă sporită, iar dotări precum încălzirea scaunelor şi încălzirea parbrizului în zona ştergătoarelor sunt disponibile începând cu cel de-al doilea nivel de echipare. În partea interioară a aripilor, Rio Sedan vine cu o protecţie bine fixată de plastic şi cu protectoare de noroi, fapt care protejează maşina de acţiunea materialului antiderapant din iernile autohtone.
Şi acum să vorbim despre spaţiul de încărcare oferit de cele două modele, or, în acest segment clienţii pun mare accent pe volumul portbagajului. Aflaţi că în termeni de cifre, portbagajele
celor două modele sunt aproape identice: 500 litri pentru Rio şi 502 litri pentru Aveo. Totuşi, portbagajului lui Aveo are o înălţime mai mare, fapt care face ca încărcarea unor obiecte voluminoase să fie mai uşoară.
Cum se conduc cele două modele?

Chevrolet Aveo vine echipat în dotare standard cu jante de oţel de 14 inch, de dimensiune 185/75 R14. Dimensiunea mică a anvelopelor face accesibilă mentenanţa lor, profilul mare contribuie la o bună absorbţie a denivelărilor carosabilului. În condus, ţinuta de drum a lui Aveo Sedan e una rigidă şi bine fixată pe asflat, chiar şi atunci când se abordează denivelări mai serioase.

Izolarea fonică a modelului e una tipică abordării bugetare a maşinii şi e la un nivel cu cea mai mare parte dintre concurenţii săi. Direcţia hidraulică a maşinii asigură un bun feedback în
volan, iar asta îl face pe Aveo plăcut în condus. În traficul de oraş, Aveo se poate lăuda cu o bună agilitate, fapt care îl face plăcut în manevre de strecurare prin nişele din trafic.

La traseu, un model precum Aveo Sedan ar trebui să poată circula bine cu viteze de până la 120-130 km/h, ca să se încadreze într-o normă generală. Aveo face faţă cu bine la astfel de viteze, iar pe un drum bun se poate duce şi spre 140 km/h, până la viteza maximă a motorizării pe care o conducem, de 162 km/h. Totuşi, la viteze mari motorul cuplat la o transmisie manuală în 5 trepte nu va fi foarte econom, iar excesele de viteză nu se prea potrivesc cu arhitectura
unui sedan compact. Totuşi, despre Aveo se poate spune că rămâne a fi manevrabil şi în regim de croazieră.

Motorul de 70 CP pare destul de leneş la tentative de accelerare pronunţată. De fapt, e firesc să fie aşa, pentru că vorbim de motorul entry-level. Puterea maximă a acestui propulsor se realizează la 5,600 rpm, iar asta înseamnă că, dacă îţi doreşti reprize mai dinamice, nu ai decât să îl turezi până spre 3,500-4,500 rpm. Cuplarea treptelor transmisiei se realizează cu o bună precizie, fapt care sporeşte plăcerea unul condus dinamic. Chiar dacă cadranele de bord sunt cam ciudate, acestea se dovedesc a fi destul de informative în condus. Cel
puţin, ne bucurăm că cei de la Chevrolet nu au ales să monteze cadranele undeva pe centrul bordului, cum le place francezilor să o facă.

Ambele modele din test oferă cotiera centrală doar în a doua jumătate a nivelelor de echipări, iar un sedan compact fără cotieră nu e foarte compatibil cu drumurile lungi. De fapt, sedanurile compacte nu au fost niciodată maşini pentru călătorii internaţionale, ci mai degrabă pentru deplasări urbane, iar uneori, pe distanţe interne de câteva sute de kilometri. Cu astfel de misiuni Aveo se va descurca bine, oferind o ambianţă demnă celor de la bord. Consumul oficial al lui Aveo poate părea că indică valori ceva mai mari decât suntem obişnuiţi în fişele
tehnice europene, dar această valoare ia în calcul calitatea mai slabă a combustibilului şi echiparea motorului cu direcţie hidraulică, prin urmare cifrele reale vor fi foarte apropiate de cele declarate: 7.6 litri/100 km urban, 4.8 litri/100 km extra-urban şi 5.8 litri/100 km regim mixt. Chiar şi aşa, motorul răspunde normelor Euro 5.
La bordul lui Kia Rio Sedan primul element aproape frapant pe care îl descoperi e izolarea fonică. Inginerii coreeni ştiu că noi, cei din Estul Europei, punem mare accent pe acest apect, şi au lucrat într-atât de bine la izolarea lui Rio, încât la bordul lui am simţi o linişte la rulare comparabilă cu cea a Mercedes-ului nostru redacţional B-Class. Şi ne aflăm, de fapt, la bordul unui sedan compact accesibil. Am aruncat o privire în lista de dotări, pentru a afla dacă nu constituie şi izolarea vreun element opţional. Nu,
liniştea e oferită standard, iar Kia face şi o menţiune că sedanul beneficiază de antifonare specială. Nu putem să nu declarăm că aici coreenii ne-au lăsat cu gura căscată.

Şi confortul la rulare se dovedeşte a fi la un nivel cu mult peste media concurenţilor săi. Suspensia spate îşi face treaba şi asigură o ambianţă extrem de plăcută la bord, chiar dacă maşina din test e dotată cu jantele opţionale de 16 inch. Şi în cazul lui Rio, direcţia este asistată hidraulic, iar asta
înseamnă o bună informativitate. Totuşi, constatăm că direcţia lui Aveo e ceva mai precisă, în timp ce Rio e setat spre un nivel mai sporit al confortului. Chiar şi aşa, Kia Rio e foarte manevrabilă în spaţii înguste şi traficul de oraş, iar la traseu, te predispune la un condus relaxat, mai ales că te bucuri de o linişte acustică excelentă. Viteza maximă a versiunii din test ajunge la 180 km/h.

După cum intuiţi, probabil, motorul de 123 CP îi asigură maşinii parametri
dinamici mult mai plăcuţi. Şi acest propulsor îşi realizează potenţialul maxim la turaţii înalte, de 6,300 rpm, însă dispune de suficientă elasticitate şi pentru turaţii mai joase. Transmisia automată, deşi are doar 4 trepte, asigură un tandem reuşit cu unitatea de propulsie, astfel încât schimburile
de trepte au loc în momente predictibile. Această funcţionare reuşită a transmisiei, dar şi sistemul CVVT de variaţie a timpilor de deschidere a valvelor, îi asigură lui Rio Sedan 1.6 Automat un consum demn, atât în regim urban, cât şi extra-urban: 8.6 litri/100 km în oraş, 5.2 litri/100 km
în afara lui şi 6.5 litri/100 km în regim mixt. Mai mult decât Aveo, însă vorbim de un propulsor cu 53 CP mai puternic, cuplat la o transmisie automată. Motorizarea direct comparabilă a lui Aveo – 1.6 litri 115 CP cu transmisie automată – indică un consum de 9.9/5.5/7.1 litri/100 km.
Concluzie: Aveo sau Rio?

Chiar dacă am condus un model echipat la maxim şi un altul echipat auster, cei doi cincurenţi au totuşi abordări similare la mai multe capitole, iar dacă aruncăm o privire atentă în lista de opţionale, putem distinge lucrurile care nu depind de echipare şi cele care vin doar pentru bani în plus.

Fără îndoială, Aveo are avantajul preţului mai accesibil. Pornind de la
8,200 Euro pentru cea mai simplă dotare, maşina din test, cu echipări strict necesare, costă 9,090 Euro. În dotare maximă, cu motor de 1.6 litri de 115 CP şi transmisie automată, şi cu toată suita de gadget-uri posibile la bord, Aveo Sedan tot va costa maxim 11,900 Euro. Adică mai puţin decât cei 13,650 Euro pe care îi cere Kia pentru echiparea cea mai generoasă, cu motor de top şi transmisie automată. Iar în dotare maximă, un Aveo reuşeşte şi el să se detaşeze cu mult
de alura de bugetar. Sedanul Chevrolet vine cu jante de 16 inch, proiectoare de ceaţă, senzori de parcare spate, inserţii cromate, tapiţerie textilă mai calitativă, iar toate geamurile şi oglinzile sunt acţionate electric. La interior, mai e prezent şi un sistem audio/media mai avansat, cu conexiune Bluetooth şi USB. Deci, cei care pun accent pe un preţ corect de achiziţie, ar putea opta cu uşurinţă în favoarea lui Aveo.
Pe de altă parte, Rio Sedan, în dotare maximă, aduce întreaga listă de dotări enumerată mai sus, dar aduce şi un confort mult mai plăcut la bord, favorizat de izolarea fonică de excepţie, plus o serie de adaptări suplimentare pentru condiţiile dure de exploatare, fapt care ar trebui să îi garanteze o bună fiabilitate pentru mulţi ani înainte. Cea mai mare parte din aceste elemente vin şi în dotarea de bază, de 9,770 Euro.

În concluzie, avem o situaţie tipică în care Aveo se focusează spre cumpărătorii ultra-raţionali, care vor un instrument de deplasare frecventă din
puncte A în puncte B, fără prea mari mofturi, deşi şi acestea sunt posibile, dacă se doreşte. Toate la un preţ extrem de accesibil. Recomandăm Aveo anume acestor cumpărători, iar aici se includ şi companiile care au nevoie de automobile accesibile pentru flota lor.

Rio, însă, e mai degrabă alegerea familiilor, a tinerilor, şi, de ce nu, a familiilor tinere. E un model care poate să-i bucure pe cei de la bord cu un confort care e prezent, de obicei, cu 2-3 segmente mai sus în ierarhia lumii auto, şi cu o ambianţă care rămâne plăcută mult timp de la achiziţie. Chiar
dacă preţul e ceva mai mare decât ultra-accesibilul Aveo, Rio îşi merită diferenţa şi te face să simţi că ai făcut o achiziţie isteaţă, obţinând mai mult pentru bani foarte raţionali.

Instrumente utile:
Comparare date tehnice maşini test
Kia Rio 1.6 Automat vs
Chevrolet Aveo 1.2 70 CP Manual


Comparare Kia Rio 1.6 Automat vs Chevrolet Aveo 1.6 Automat

Toate versiunile Kia Rio Sedan
Toate versiunile Chevrolet Aveo Sedan
PiataAuto.mdIlie Toma
9
6,605
GALERIE FOTO (57 IMAGINI)
COMENTARII (3)
G e o
Floreşti, Moldova
la 8 Mai 2012 - 18:36
Kia mai tare imi place decit Chevrolet. Da Chevroletul seamana cu Lancer X
0
1
Uberzilla
Bălţi, Moldova
la 8 Mai 2012 - 21:37
Cred ca ar fi mai corect de comparat Kia Rio vs Chevrolet Cruze. Aviind o aceeasi categorie de pret, mai ales ca cruze e ceva mai sus ca aveo.

0
2
Robert
Bucureşti, România
la 9 Iunie 2012 - 12:27
Kia a facut un salt enorm de mare in a produce masini la o calitate superioara si cu dotari moderne,iar pentru asta ii felicit!Iar in ceea ce priveste comparatia,Kia rio este facut pentru concurentii la fel ca si Aveo,desi la dotarile pe care le are acest Rio nu crede ca e de nasul lui Aveo.
1
2
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!