Da... e păcat de potenţialul imens al maşinii, care nu are unde să se dezlănţuie pe drumurile urbane şi chiar şi cele extra-urbane. Cuplarea primelor două trepte şi apăsarea puternică a predalei de acceleraţie te duce imediat peste orice viteză legală şi abia uneori mai cuplezi şi cea de-a treia treaptă. Şi unde mai pui că ai, de fapt, şapte trepte şi o tracţiune integrală care ştie să transfere puterea foarte eficient pe asfalt!
Ei bine, există drumuri în Europa care
ar putea pune în valoare manevrabilita-
tea supercar-ului şi potenţialul său de
acceleraţie, fără a pretinde la atingerea
vitezelor maxime. Asta e, un supercar
e ca un vin bun, de colecţie nu îl poţi
servi oriunde, cu orice aperitiv. Exact
aşa se întâmplă şi în cazul lui
Lamborghini ai nevoie de drumuri bu-
ne, exotice chiar, cu peisaje fantastice, sau cel puţin un circuit sportiv.
Acolo, însă, în peisaje elitiste, Lamborghini este în stare cu adevărat să-ţi dea o doză nemaivăzută de extaz mecanic. Acolo, când te apropii de limitele nebănuite ale maşinii, înţelegi de ce eticheta de supercar i se potriveşte cu adevărat unui astfel de
vehicul. Aventador e în stare să facă lucruri aproape neverosimile. Să accelereze într-atât de brutal, încât să te arunce nemilos în fundul scaunului, să manevreze într-atât de precis, încât corpul tău să lupte cu forţele laterale supraomeneşti, să frâneze de la viteze imense în distanţe pe care le credeai imposibile. În acele momente, rolul de pasager e unul chinuitor şi oribil, pentru că maşina asta îţi întoarce toată biologia pe dos. La volan însă, mâinile tale se conectează cu componentele mecanice ale supercarului şi tu, la rândul tău, devii un super-om, care îşi trăieşte visul eroic, în clipe de control deplin al unei puteri titanice. Graţie tracţiunii integrale cu diferenţial Haldex între axe, graţie distribuţie greutăţii de 43% pe puntea şi 57% pe puntea spate, maşina poate aborda virajele extreme exact cum îţi doreşti
să o facă fie să menţină cea mai rapidă şi scurtă traiectorie, cu derapaje minime, fie, dacă sincronizezi un joc al pedalei de acceleraţie şi al volanului, să intri într-un derapaj controlat al punţii spate. Da, drift cu tracţiune integrală, pentru că atunci când soliciţi astfel sistemul de tracţiune integrală a lui Aventador, cea mai mare parte a puterii pleacă spre puntea spate, permiţându-ţi acest lucru, iar atunci când virajul sfârşeşte şi volanul dictează o altă traiectorie, cuplul este redistribuit între cele patru roţi şi maşina este repusă pe traiectoria dorită de cele patru roţi. Şi aici vine paradoxul lui Aventador el te poate ucide pe drumurile publice dacă te crezi acolo un pilot de circuit, dar îţi dă şansa unui control absolut al performanţei în condiţii izolate, extreme!