cu nuanţă ceva mai sportivă. Aparenţa declară imediat e un E-Class adevărat, iar caroseria coupe îi ridică parcă statutul în ierarhia prestigiului de model. Dincolo de aparenţă, însă, la o privire mai atentă, coupe-ul pare ceva mai scurt ca sedanul, atât în lungime totală, cât şi în lungimea ampatamentului. Există, desigur, şi o explicaţie. Chiar dacă poartă numele familiei E-Class, modelul este, de fapt, construit pe platforma tehnică a Clasei C, având un ampatament identic cu aceasta şi o serie de caracteristici comune. Deci, germanii au luat, practic, un C-Class, l-au dezbrăcat de designul original şi i-au atribuit un design de E-Class, pus cu iscusinţă într-o formă compactă,
astfel încât doar un ochi foarte fin, sau foarte bine informat, să poată sesiza mica diferenţă. Urmele lui C-Class se simt însă atât la senzaţiile de condus, cât şi la amplasamentul unor elemente-cheie, precum levierul transmisiei, care nu stă lângă volan, ca şi la restul familiei E-Class, ci pe tunelul central, ca în cazul Clasei C.
După ce sesizezi acest lucru, începi să admiri măiestria germanilor de a camufla atât de bine platforma mai
scurtă în hainele lui E-Class. Să nu credeţi însă că acest mic truc este folosit de germani pentru prima dată în istoria lor şi CLK, predecesorul moral al lui E-Class Coupe, tot pe platforma precedentului C-Class a fost construit. Totuşi, dacă stai să analizezi cu un pic de raţiune actualul E-Class Coupe, există undeva o urmă de senzaţie că cineva ar fi trişat în raport cu tine, potenţialul client al maşinii. Că doar preţul modelului şi poziţionarea lui e conformă cu familia E-Class, nu cu