Mitsubishi Outlander
9 Octombrie 2012
Nu mai e secret pentru nimeni că industria auto se află într-o perioadă dificilă cauzată de nesiguranţa
economică globală. Foarte mulţi producători se află în faţa unor decizii dificile, când vânzările nu merg tocmai bine, iar costurile rămân mari. Se nasc noi alianţe între producători, se nasc noi modele clonate, şi puţini rămân cei care pot să reziste de unii singuri în faţa provocărilor majore ale timpului.
Vă aşteptaţi, probabil, să zicem acum că Mitsubishi a fost nevoit să facă anumite sacrificii atunci când a creat noul Outlander, iar situaţia economică actuală îl scuză cumva. De fapt, nu asta am vrut să spunem. Lucrurile stau chiar exact invers.

Mitsubishi e încă unul din acei producători solitari, care merită
admiraţie pentru curajul cu care se încăpăţânează să se descurce de unul singur în condiţii atât de dificile. Veţi spune „păi generaţia precedentă Outlander a fost clonată pe Peugeot 4007 şi Citroen C-Crosser” şi e adevărat, doar că în acele cazuri francezii au preluat întru totul modelul şi au schimbat câteva elemente de caroserie în conformitate cu designul lor, iar Mitsubishi a fost cel care a elaborat ingineria în totalitate.
Mitsubishi a mai avut a învăţa, între timp, lecţia dură a Europei continentale occidentale, care i-a arătat clar că nu este dorit acolo. De ce? Impuneri tot mai dure de norme ecologice, pe care, ca să le respecţi, trebuie să trişezi prin motoare turboaspirate de cilindree mică. Costuri tot mai mari de producţie la unica uzină Mitsubishi din Europa... Şi toate condimentate cu vânzări extrem de slabe şi pretenţii extrem de mari de design şi forme futuristice faţă
de maşini. Cu alte cuvinte, Uniunea Europeană a devenit insuportabil de pretenţioasă pentru producătorii de maşini, remunerându-i cu vânzări extrem de slabe pentru efortul de a se conforma acestor pretenţii. Într-un astfel de context, când lumea mare cere cu totul altceva decât standardele imaginare ale birocraţilor din UE, orice manager responsabil ar fi nevoit să ia o decizie radicală, reorientându-şi
eforturile de dezvoltare şi strategie către zonele care pot aduce cu adevărat vânzări companiei, asigurându-i viitorul şi prosperitatea.

Asta au făcut cei de la Mitsubishi. Rusia şi CSI sunt pieţele care au apreciat cu adevărat precedenta generaţie Outlander şi i-au preţuit calitatea SUV-ului de a rezista excelent în timp pe drumuri imperfecte, dar i-au
criticat designul prea europenizat de agresiv, mai ales după facelift. În acest context, inginerii şi designerii Mitsubishi şi-au focalizat întreaga atenţie spre aceste regiuni, dar şi spre regiuni similare ale globului, ascultând mult mai aproape ce-şi doresc oamenii cu adevărat de la o maşină de acest preţ şi această arhitectură. Ei bine, răspunsul este pe cât de firesc, pe atât de contradictoriu cu tendinţa generală a premierelor de astăzi: un design ceva mai clasic, un confort ceva mai mare, chiar cu sacrificarea anumitei doze de sportivitate şi materiale moi şi plăcute la interior.
Mitsubishi declară că noul Outlander este rezultatul a ceea ce-şi doresc oamenii cu adevărat de la o maşină de acest fel. Oameni care trăiesc în regiuni cu drumuri imperfecte, cu climă dură şi cu combustibil mai puţin calitativ. Noi am aşteptat cu mare interes primul nostru contact cu noul Outlander şi iată-l acum în faţa noastră. Să vedem ce oferă noul Outlander cu adevărat, cât de mult s-a schimbat şi cât de mult corespunde el declaraţiilor creatorilor săi!
Design exterior şi prezenţă

De la prima vedere e clar – noua generaţie Mitsubishi Outlander a adoptat un design cu mult mai moderat şi echilibrat, Dacă din primele imagini oficiale neclare, publicate de japonezi, se putea concluziona că designul e oarecum lipsit de expresivitate, la primul contact pe viu se poate spune cu certitudine că şi noua modestie Mitsubishi are un şarm interesant, mai ales la partea frontală.
Nouă ne place mai ales grila frontală, cu cele două linii care se apropie captivant de emblema mărcii, poziţionată discret pe centru. Această grilă continuă reuşit în conturul blocurilor optice, iar o parte a acestuia îşi are continuarea într-o nervură curioasă pe bara de protecţie faţă. Nu o fi cel mai agresiv design, aşa cum e
la modă acum, dar expresivitatea e asigurată printr-o discreţie clasică japoneză, care îşi menţine actualitatea foarte bine în timp.

La partea spate, ochiul nostru infectat de virusul europenizării nu se poate împăca, totuşi, cu liniile de acolo.
Felinarele se cereau a fi ceva mai mari parcă ori, cel puţin, elementul de iluminare pentru marşarier trebuia pus pe hayon, în loc de bara de protecţie, pentru a da mai multă expresivitate elementului ce asigură conexiunea dintre cele doură blocuri optice.
Privit din lateral, silueta lui
Outlander nu a suferit mari
modificări faţă de generaţia anterioară,
ceea ce va asigura în continuare
suficient spaţiu pe înălţime
pentru toţi ocupanţii şi un portbagaj
practic.
Designul nou, mai puţin agresiv, are, însă, şi un beneficiu neaşteptat: rezistenţa aerodinamică a scăzut considerabil, coeficientul aerodinamic îmbunătăţindu-se de la 0.36 la 0.33.

Dinamică motor

Sub capota modelului testat de noi e amplasat cel mai puternic motor disponibil deocamdată pentru noul Mitsubishi Outlander – un benzinar aspirat natural de 2.4 litri, care dezvoltă 167 CP. Cine îşi aminteşte
de precedentul Outlander, ştie că acolo exista un motor similar de 2.4 litri, dar care dezvolta cu câţiva cai-putere mai mult (170). De ce a ales Mitsubishi să reducă puterea motorului său, vă întrebaţi? Ei bine, răspunsul e unul foarte practic, adaptat pentru regiunile cu combustibil imperfect. Marea majoritate a maşinilor de astăzi pot rula cu benzină cu cifră octanică
95, iar teoretic pot îndura şi o benzină cu cifră octanică de minim 91. Noul Oultander însă, e prevăzut să ruleze în mod normal cu benzină cu cifră octanică 91-92, şi chiar 95, iar în cazuri excepţionale poate îndura şi o cifră octanică de până spre 80! Iar asta înseamnă că în orice sătuc îndepărtat al CSI-ului, Thailandei sau Americii maşina Dvs. va înghiţi fără probleme orice benzină rezonabilă.
Mai mult ca atât, deşi valoarea cuplului maxim nu a crescut şi constituie 222 Nm, în condus motorul îţi dă senzaţia unei mai elasticităţi mult mai bune, graţie faptului că o mare parte din acest cuplu este disponibil pe o plajă mai mare de turaţii. La rotaţii joase propulsorul e mult mai vioi şi mai dornic să livreze un cuplu util.

Totuşi, dacă vreţi să recurgeţi la starturi rapizi, cu acceleraţie maximă de pe loc, veţi constata că transmisia automată şi „creierul electronic” al
motorului nu-i permit acestuia să-şi pună în aplicare întregul potenţial în momentul startului. Trei, doi, unu... şi startul, cu pedala de acceleraţie în podea, nu vă va afunda în scaun, ci veţi descoperi că motorul urcă în turaţii lent, fără efort, iar abia când atinge peste 3,000 rpm este lăsat să se comporte ceva mai agresiv. Atunci când problema e în capacitatea motorului de a propulsa maşina, îl simţi pe acesta răbufnind din toate puterile, în încercarea de a propulsa maşina, chiar dacă nu o poate face rapid. La Outlander, însă, chiar dacă tu apeşi brusc pedala la start, sistemele electronice ale maşinii îi comandă motorului un start mai moderat şi abia când urci niţel în turaţii, aceleaşi sisteme electronice îi permit motorul să se dezlănţuie mai simţitor. Anume această intermediere te face să simţi că motorul ar putea oferi mai mult, dacă ar fi lăsat să o facă. O transmisie manuală ar putea dezvolta ecuaţia, însă, aflăm că Outlander vine doar cu transmisii automate.

Iar cel de-al doilea motor disponibil pentru Outlander este un benzinar de 2.0 litri, de asemenea aspirat natural,
care livrează 147 CP. Este şi el evoluat de pe precedentul propulsor de 150 CP, fiind la fel de adaptat să facă faţă combustibilului de cifră octanică mai joasă. Mai mult ca atât, cu acest motor Outlander e disponibil atât cu tracţiune integrală, cât şi cu tracţiune pe puntea faţă.

Operare transmisie

Cutia automată de viteze, prezentă pe noua generaţie Outlander, e una evoluată din cea a precedentei generaţii. Vorbim deci, de o transmisie cu raport continuu variabil, care ajustează în permanenţă raportul de transmitere a cuplului motor către roţi în funcţie de viteză şi solicitare.

Inginerii Mitsubishi declară că au ajustat transmisia pentru o mai bună eficienţă, pe de o parte, şi pentru
reacţii mai prompte la schimbarea
regimului de condus, de cealaltă
parte. Eficienţa mai bună se simte pe
viu, în cifra de consum de pe bord,
însă reacţiile mai prompte par a fi un
pic exagerate, de fapt. Atunci când
rulezi, spre exemplu, cu 80 km/h şi îţi
doreşti să accelerezi ceva mai rapid
până la 100 km/h, apeşi pedala ceva
mai puternic, dar în limite moderate. În
acest caz, transmisia lui Outlander
retrogradează mult de tot raportul de
transmitere a cuplului, astfel încât turaţiile motorului urcă parcă prea sus
în tentativa de a asigura un bun dinamism de acceleraţie. Şi aici apare
din nou senzaţia că motorul nu este
lăsat din start să îşi transpună
întreaga forţă în acceleraţie. Dar totuşi,
toată această suită de acţiuni asigură
un bun dinamism maşinii pentru
depăşiri şi efectul dorit de acceleraţie se obţine.
Transmisia nu dispune de un regim sportiv de condus, însă oferă un regim manual de schimbare a unor raporturi predefinite, cu ajutorul padelelor de lângă volan. Schimburile se realizează cu o oarecare ezitare specifică acestui tip de cutii de viteze, însă totuşi regimul manual îţi dă şansa unui control mai mare asupra dinamicii maşinii.

Manivela transmisiei ne impresionează însă printr-o „nouă”, demult uitată, poziţie „L” (LOW). Acest regim exista acum mulţi ani la unele SUV-uluri şi nu neapărat SUV-uri, şi activa fie un demultiplicator de cuplu, pentru a transmite cuplul motorului la viteze mici de înaintare în condiţii dificile, fie menţinea turaţiile în limite moderate pentru a înainta mai sigur în condiţii de carosabil foarte alunecos. Ei bine, întrucât noul Outlander nu are nici un demultiplicator de cuplu adevărat la bord, regimul L îndeplineşte mai degrabă cea de-a doua funcţie, de a menţine motorul în turaţii joase, evitând pierderea aderenţei la urcarea în pantă pe un carosabil acoperit cu gheaţă, spre exemplu.
Ce face, deci, Outlander în offroad?

Precedenta generaţie Outlander nu se lăuda cu caracteristici prea serioase de offroader. Unghiul de atac era mic din cauza barei de protecţie frontale agresive, iar sistemul de tracţiune integrală avea performanţe bune doar pe carosabil alunecos, şi mai puţin impresionante atunci când gluma se îngroşa cu un noroi ceva mai dens.

Noul Outlander nu te duce cu ideea că ar fi schimbat ceva esenţial la acest capitol. Totuşi, după primele zone de offroad abordate, sesizezi că maşina are un unghi de atac mult mai bun
datorită formei teşite a părţii inferioare a caroseriei. Apoi aflăm că şi garda la sol e una foarte generoasă – de 21 cm, fapt care permite abordarea foarte îndrăzneaţă a denivelărilor cu adevărat serioase de offroad.

Cum se comportă tracţiunea integrală atunci când pierde aderenţa, însă? Generaţia anterioară Outlander aducea trei regimuri pentru tracţiunea integrală – 2WD, 4WD AUTO şi 4WD LOCK. Noul Outlander a schimbat tabloul şi a exclus cu totul regimul 2WD, în locul lui existând regimul 4WD ECO. Acest regim transmite cuplul motor în mare parte roţilor faţă, însă la porniri întotdeauna cel puţin 10% din cuplu se
va distribui şi punţii spate, iar atunci când maşina va pierde aderenţă, roţile vor spate vor primi o mai mare parte din cuplu. Următorul regim include tracţiunea integrală permanentă, dar distribuie variabil cuplul între punţi, în timp ce 4WD LOCK asigură o distribuţie egală între punţi, după care sistemele electronice asigură distribuţia între roţile unei punţi. În offroad adevărat, în lumea reală, primele două regimuri îţi dau şansa să mai ridici praful (sau noroiul) uneori, atunci când maşina pierde aderenţă. Se simte şi intervenţia sistemelor electronice, care mai stăvilesc din dorinţa roţilor fără aderenţă de a rula în gol şi distribuie o parte din cuplu către
roţile conectate cu pământul. Regimul LOCK asigură o distribuţie ceva mai eficientă a cuplului, mai bună decât în cazul precedentei generaţii, dar totuşi nu vă aşteptaţi la performanţe de offroader adevărat. Performanţa mai bună a tracţiunii integrale a noului Outlander este dată de montarea mai multor senzori electronici care analizează mai inteligent condiţiile de
carosabil şi distribuie mai bine cuplul. E evoluţie de intelect, dacă vreţi, cu efecte bune şi utile în viaţa reală.

Feedback direcţie şi manevrabilitate în viraje

Dacă pe teren accidentat noua
generaţie Outlander
se descurcă mult mai bine decât predecesorul său, atunci în condus de asfalt sesizezi că Outlander şi-a pierdut o mare parte din pedigree-ul sportiv, înlocuindu-l cu o doză
mult mai mare de confort. Direcţia a devenit mediocră şi neinformativă, în dorinţa de a se izola de textura carosabilului. Dacă înainte Outlander avea chiar un exces de sportivitate, acum noua generaţie suferă de un comportament moale la abordarea
virajelor sau la simularea unor evitări rapizi de obstacole. Totuşi, să fim foarte clari – nu vorbim de un comportament prea moale a maşinii, până la „sindromul bărcii”, cum îl numim noi. Lucrurile rămân într-o arie în care simţi în continuare că ai un control foarte bun al maşinii.
Volanul are şi un ciclu mai lung de rotaţie de la o extremitate la alta, realizat tot în dorinţa de focusa modelul mai mult spre confort. Nu mă îndoieasc de faptul că cei care pun un mai mare preţ pe confort vor fi perfect satisfăcuţi de această evoluţie, dar pentru noi e o schimbare prea radicală de caracter parcă...
Confort la rulare

...Schimbare care vine însoţită de un alt beneficiu major însă: confortul la rulare. Outlander a devenit acum cu mult, mult, mai capabil să absoarbă denivelările şi imperfecţiunile asfaltului, chiar dacă arhitectura suspensiei nu a avut modificări radicale. Inginerii de la Mitsubishi s-au asigurat că păstrează o arhitectură verificată în timp, dar o echipează cu elemente de rigiditate mai puţin extremă, pentru a-i asigura maşinii un comportament mult mai confortabil.

Îmi amintesc de precedentul Outlander, cu roţi de 18 inch. Era o maşină foarte ridigă în denivelări, care nu vroia nici în ruptul capului să înghită şocurile asfaltului. Noul Outlander din testul de astăzi are de asemenea jante de 18 inch, iar tabloul e unul care diferă considerabil. Maşina e cu adevărat confortabilă şi inghite exemplar toate provocările carosabilului.

Şi dacă în condiţiile drumurilor noastre, sportivitatea accentuată nu prea are unde să se manifeste, atunci creşterea în confort şi capacitate de absorbţie a suspensiilor e exact ceea
de ce ai nevoie cu adevărat pentru a rămâne satisfăcut de experienţa exploatării maşinii. Anume în această schimbare de caracter se simte migrarea lui Outlander de la o sportivitate poate prea extremă la un confort mai tangibil şi mai practic, capabil să ofere beneficii mult mai palpabile pentru exploatarea cotidiană.
Izolare fonică

O altă dovadă a schimbării la faţă a lui Outlander în conformitate cu ceea ce caută clienţii din regiunile sus menţionate ale globului e izolarea fonică. Noua generaţie Mitsubishi Outlander aduce un confort acustic
mult mai bun la bord, ridicându-se chiar peste media japonezelor şi coreenelor din acest segment. Se mai simte un uşor zgomot de rulare a anvelopelor în spate, iar sunetul motorului turat mai tare pătrunde în habitaclu, însă ambianţa generală s-a îmbunătăţit considerabil.
Design interior / ergonomie

Prima deschidere a uşii noului Mitsubishi Outlander îţi oferă o surpriză aproape neaşteptată. Interiorul maşinii s-a maturizat într-atât de mult, încât este de nerecunoscut şi te întrebi dacă te afli cu adevărat într-un Mitsubishi.
Nici un alt model al mărcii nipone nu aduce o atenţie atât de exemplară la detalii, la design şi concepere a interiorului!

Designul bordului este focusat spre cel de la volan, consola centrală având o delimitare care o încadrează în spaţiul dedicat şoferului. E plăcut să descoperi şi un nou design al cadranelor de bord, iar pe consola
centrală comenzile sistemului de
climatizare denotă o ergonomie
clasică, reuşită şi din nou, foarte
maturizată. Noul Outlander nu mai are
elemente experimentale la interior,
care ar vrea să testeze oarecum
reacţiile ocupanţilor faţă de noile idei
de design. Nu, aici totul a trecut deja
de etapa experimentelor, până la
confirmarea unei identităţi integre,
plăcute şi extrem de reuşite!
Calitate materiale interior

Iar atmosfera dată de reuşita formelor şi a designului interior e însoţită şi de materiale de o calitate cu adevărat excelentă. Plasticul este solid, bine prelucrat şi bine asamblat, bordul e
acoperit cu material moale, pielea e şi ea de o calitate foarte bună, iar pe uşi şi bord mai regăsim şi inserţii calitative, în stil de fibră de carbon! Ei bine, pentru folosirea şi îmbinarea unor materiale atât de calitative la interior, noul Outlander merită toată lauda!
Spaţiu / confort pasageri faţă

Această ambianţă maturizată până la
o calitate gustativă excelentă, asemeni
unui vin de colecţie, te
predispune şi la o relaxare plăcută la interior. Iar primii kilometri făcuţi cu maşina şi confortul suspensiei îţi
îţi sporesc această
senzaţie. Şi, dacă la
toate se mai adaugă
profilarea reuşită a
scaunelor faţă şi
spaţiul generos
disponibil aici,
atunci pe locurile
faţă în noul
Outlander se
călătoreşte în
confort deplin.
Spaţiu / confort pasageri spate

În spate, însă, ca şi în cazul precedentului Outlander, confortul este redus din cauza spătarelor scurte ale banchetei de acolo. În schimb, bancheta dispune de reglaje individualizate, iar spaţiul pe înălţime este foarte generos.
Practicism portbagaj

Noua generaţie Outlander poate veni cu un hayon acţionat electric, ceea ce distinge oarecum modelul faţă de
concurenţi. Nu e un gadget absolut necesar, însă, pe condiţii de ploaie, atunci când caroseria e murdară, această funcţie se poate dovedi a fi foarte practică.
Configuraţia spaţiului disponibil în portbagaj e una practică, aici putând fi încărcate cu uşurinţă obiecte voluminoase. Mai mult ca atât, bancheta spate poate fi rabatată complet, asigurându-se astfel formarea unui spaţiu imens pentru obiecte cu adevărat mari.
Consum

Ei bine, toate modificările realizate la
propulsor şi transmisie aduc beneficii
simţitoare în cifrele de consum. Dacă
precedenta generaţie Outlander, cu
motor 2.4 litri şi transmisie automată,
avea un consum mixt de 8.8 litri/100
km şi unul extra-urban de 7.1 litri,
atunci noua generaţie aduce un
consum de doar 7.9 litri/100 km în
regim mixt şi 6.4 litri/100 km în regim
extra-urban. Şi deoarece vorbim de un
propulsor aspirat natural, cifrele
declarate în fişa de date tehnice pot fi
atinse cu puţină străduinţă. Noi am
atins 7.6 litri/100 km după un condus
de traseu condimentat cu o
escapadă de offroad, toate pe o
distanţă de peste 100 km. Mai mult
ca atât, faptul că Outlander poate fi
alimentat în regim normal cu
combustibil de cifră octanică 92 oferă
şansa unei economii suplimentare la
preţul benzinei plătite la pompă.
Preţ de achiziţie

În ţara noastră, preţurile noii generaţii
Outlander pornesc de la un preţ la
aproximativ 19,800 euro, valabil pentru
versiunea cu motor de 2.0 litri,
transmisie automată
şi tracţiune pe faţă. Dacă luăm în
consideraţie că în acest preţ este deja
oferită şi transmisia automată, atunci
putem declara că noul Outlander
dispune de o poziţionare foarte
competitivă de preţ între
concurenţii săi.
Motorizarea de top, cu echipări de top, pe care am testat-o noi – 2.4 4WD Ultimate – costă aproximativ 26,600 euro. De aceşti bani obţineţi un SUV cu tracţiune integrală şi transmisie automată, extrem de bine echipat. Din nou, noi zicem că preţul este foarte competitiv şi atrăgător, iar la un eventual prim test drive al celor interesaţi, Outlander îi va cuceri prin confortul oferit la bord şi lejeritatea în condus.
Costuri de mentenanţă

Zero. Ca şi în cazul tuturor modelelor Mitsubishi achiziţionate în Moldova, noul Outlander beneficiază de un program de deservire tehnică programată gratuită pe parcursul a
6 ani sau 180,000 km. Deci, veţi face vizitele la service şi nu veţi plăti nimic, pentru că atât consumabilele, cât şi manopera, este gratuită!
Verdict final: Mitsubishi Outlander

Din punct de vedere tehnic, noul Outlander constituie o evoluţie a predecesorului său, mai mult decât o revoluţie, fiind construit pe aceeaşi platformă tehnică Project Global, puternic modernizată. Pe viu, însă, noua generaţie Outlander se simte ca o maşină complet diferită, cu un caracter care diferă puternic de cel al generaţiei precedente.

Noul Mitsubishi Outlander a renunţat la designul agresiv şi a adoptat linii mai calme şi mai echilibrate. Noul Outlander a renunţat şi la ţinuta de drum rigidă şi foarte sportivă, adoptând, în schimb, un confort relaxant plăcut, de care ducea lipsă
predecesorul său. Cei înflăcăraţi după SUV-uri foarte sportive nu vor fi încântaţi de noua generaţie Outlander. Cei cu viziuni mai practice, însă, care caută într-o maşină o ambianţă calitativă şi confortabilă, şi o bună adaptare la condiţiile autohtone de exploatare, vor descoperi că noul Mitsubishi Outlander este un automobil croit exact pentru ei, asemeni unei haine care îţi vine perfect, chiar dacă nu este de cea mai scumpă marcă. Outlander a renunţat la încercarea de a se conforma unor pretenţii birocratice europene şi a adoptat soluţii tehnice mult mai practice. Outlander şi-a dat jos masca sportivităţii europene şi a redevenit onest cu proprietarii săi, oferindu-le ceea, ce aceştia vor aprecia cu adevărat. Şi chiar dacă
unii jurnalişti auto europeni îl vor critica pentru design lipsit de agresivitate şi ţinută de drum nesportivă, un lucru devine clar: noul Outlander nu a fost creat să impresioneze criticii, ci pentru a-şi satisface posesorii, cei care vor avea experienţa plăcută a exploatării de fiecare zi.

Instrumente utile:

Mitsubishi Outlander 2.4 AWD Automat vs. concurenţi

Date tehnice şi preţuri Mitsubishi Outlander

PiataAuto.mdIlie Toma
9
6,869
GALERIE FOTO (60 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (18)
dima
Chişinău
la 9 Octombrie 2012 - 16:42
nu pot sa inteleg ce calitate a materialelor folosesc cei de la mitsubishi daca masina noua are deja toba de esapament ruginita? la fel am observat si la colectorul de gaze a lui bmw f30, numai a intrat in salon si deja avea urme de rugina! masinile istea noi sint facute pentru a le utiliza 2-3 ani maxim, peurma se incep problemele!
0
1
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 9 Octombrie 2012 - 17:31
Pentru Ruși și Europa Est mașinile sunt facute aiurea,da' pentru acei din Europa mult mai bine,și pentru americani tot fac mașini bune!!
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 9 Octombrie 2012 - 19:41
Parca e de pe alta planeta... dar are un vino-ncoace... Bordul aminteste de Dodge Dart.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 9 Octombrie 2012 - 19:43
Dima: Nu m-as mira daca unele ar fi fost deja exploatate putin... am vazut la o emisiune asa cazuri in Russia.
0
0
viorel ciobotaru
Bucureşti, România
la 9 Octombrie 2012 - 23:04
O masina atragatoare,diferita de modelul precedent.Nu am inteles eu bine sau cei de la mitsubishi nu au scos si o motorizare diesel?
0
0
Viorel
Chişinău
la 9 Octombrie 2012 - 23:39
Viorel Ciubotaru, dealerul Mitsubishi de la noi din Moldova practic nu furnizeaza nici un model de automobil din gama sa, cu exceptia modelelor L200, Pajero Sport si Pajero IV, si asta datorita calitatii slabe a motorinei ce se importa in Republica Moldova, care nu corespunde in totalmente cerintelor europene. Iar modelele cu motorizare diesel la vremea de azi vin toate dotate cu sistemul Common Rail (injectie directa de mare presiune a motorinei cu rampa comuna) care este foarte sensibila la combustibilul de joasa calitate si care fiind un sistem alcatuit din piese de mare precizie este foarte costisitor la reparatie
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 10 Octombrie 2012 - 17:29
Viorel: Eu presupun ca nu e de vina calitatea motorinei, ci accizele vamale ridicate la importul automobilelor cu motoare diesel in RM. In asa caz iti iese mai scump aproape de 3 ori sa devamezi un "diesel" decit un "benzinar". Poate si tu ai dreptate intr-un fel, dar nu cred ca dealerul Mitsubishi in Moldova sa fie el cel mai onest si sa aiba grija de cumparatori. Acesta e business si nu va pierde el zeci de mii de euro pentru ca tu sa nu cheltui citeva sute la reparatie, asta tinind cont ca sa pastrezi garantia trebuie sa intretii masina tot la oficiali. Asa ca "kak ne kruti", tot la dealer ajungi cu reparatia si el va fi cointeresat sa aduca masini diesel stiind calitatea motorinei, dar intr-un moment lumea nu va mai kumpara masinile lui diesel, deoarece se vor strika des si piesele japoneze sunt scumpe. Deci el mai bine nu le aduce si nu pierde clientii marcii. Aici tot ii "pradumano zaranee"...
0
0
zzz
Donduşeni, Moldova
la 10 Octombrie 2012 - 18:43
VB, posibil calitatea motorinei la moment sa fie ok, insa cativa ani in urma inca lasa de dorit. Dealerii prefera sa nu aduca pe piata ex-urss masini diesel fiindca trebuie sa raspunda de calitatea acestora pe termenul de garantie. In caz de defect al sistemului common-rail sau a pompei de inalta presiune dealerul trebuie sa scoata din buzunar cateva mii de euro, sau sa mearga in proces lung de judecata cu clientul si compania petroliera. Intereseaza-te cat costa un injector common-rail sau si mai rau unul piezoelectric. In caz de neconformare dealerul pierde suportul producatorului si sfarseste ca fostii dealeri Peugeot si Subaru de la noi. Si dealerul ca sa faca zeci de mii de euro trebuie sa vanza zeci de masini, nu-i viata asa de roz cum iti pare tie.
Si accizele vamale pana in 2500cm3 sunt aproape echivalente pentru ambii combustibili.

Documenteaza-te, in Rusia producatorii/dealerii nu aduc diesel-uri (BMW abia in acest an a riscat cu f30). Daac Hermers recunoaste deschis ca nu importa Skode 1.6tdi din cauza combustibilului, dar importa 2.0tdi. Chiar si logica ta aici nu mai functioneaza, fiindca 1.6 ar fi mai ieftin de devamat. Raspunsul este in sistemele de injectie - 1.6 este common-rail cu injector piezoelectric, 2.0 este Pumpe-Duse.

Aferent intrebarii lui Viorel, Outlanderul nou inca nu are motorizari diesel. Sunt sigur ca odata ce o sa apara motoare diesel, daca o sa fie common-rail cu injectoare simple o sa fie prezent si pe piata noastra.
0
0
zzz
Donduşeni, Moldova
la 10 Octombrie 2012 - 18:58
rectificare: outlanderul nou dispune de motoare diesel, insa nu gasesc la moment informatii aferent sistemului de injectie.
0
0
Viorel
Chişinău
la 10 Octombrie 2012 - 23:33
zzz... Outlanderul din generatia mai veche dispunea de motorizarea diesel de 2.0 litri de origine VW cu sistem de injectie PD (pumpe düse), dar asta nou dispune de motorizarea diesel de 2.2 litri cu sistem de injectie common-rail
0
0
Viorel
Chişinău
la 10 Octombrie 2012 - 23:40
Si noua motorizare diesel provine de la francezii de la PSA (Peugeot si Citroen) fiind in esenta un motot ce poate fi regasit pe unele modele din gama celor de la Peugeot si Citroen, care poarta indexul HDI.
0
1
Viorel
Chişinău
la 10 Octombrie 2012 - 23:48
VB_1One - motorizarile diesel pana la 2.2 litri nu ar iesi chiar asa de scumpe la devamat...oricum ei ar putea sa le aduca la comanda/cererea clientilor, caci pretul devamarii oricum il va suporta clientul in pretul final pe care-l va plati la momentul achizitionarii automobilului. Spre exemplu dealerul Mercedes-Benz din Moldova importa si modele cu motorizari diesel.
0
1
zzz
Donduşeni, Moldova
la 11 Octombrie 2012 - 00:05
Si pe Outlanderul vechi a stat motorul PSA 2.2 cu o cc de 2179cm3, care sta si la moment pe modelele PSA si pe Ford-uri si pe Land Rover-uri. Motorul de pe asta nou are o cc de 2268cm3 (din sursele mele nesigure). Diferenta este in diametrul cilindrului si miscarea pistonului, desigur ca ar trebui sa fie acelasi motor ca nu mai investeste Mitsubishi degeaba in proiectarea de la 0 a unui noi motor.
Insasi common-rail, fi-i de acord, nu-i nimic rau. Este doar o rampa in care sta combustibil la presiune inalta, la fel cu sta pe motoarele benzina cu injectie deja cateva zeci de ani (desigur la presiune mult mai scazuta in lipsa necesitatii uneia ridicate). Totul depinde de tipul de injectoare si pompa de inalta presiune.
0
0
Viorel
Chişinău
la 11 Octombrie 2012 - 01:06
zzz..Eu nu am zis ca sistemul de injectie common-rail e rau. El este o dovada a evolutiei motorizarii diesel, facand astfel ca motoarele diesel sa fie mai econome, mai puternice si mai silentioase. Si este un sistem destul de fiabil, iar numai daca alimentezi cu motorina de o calitate proasta de la o benzinarie dubioasa risti sa-l defectezi. Si asta nu o poti numi ca pe o problema majora sau defect de fabricatie al acestui sistem, ci doar o simpla consecinta a faptului ca nu intretii sistemul corespunzator.
0
1
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 11 Octombrie 2012 - 03:48
Motorina nu este chiar atat de proasta in Moldova. Benzina este cu adevarat mai proasta. Am pus suficienta motorina din Moldova pana acum si nu am patit nimic. In 2008 mi-a picat pompa de injectie la masina. Puneam numai motorina de la Statoil din Danemarca , ce la randul ei a fost adusa din Norvegia.

Taxele vamale ii face pe importatori sa nu aduca masini diesel. Pe langa asta, in Moldova nu prea exista un cult al motoarelor diesel. Multi prefera motoarele pe benzina cu instalatie pe GLP (LPG , propan samd).

In Romania de pilda, as putea spune ca exista un cult desavarsit in privinta motoarelor diesel.
0
0
zzz
Donduşeni, Moldova
la 11 Octombrie 2012 - 10:18
Pompa de injectie diesel poate sa se defecteze si de la motorina de calitate buna, motorina fiind utilizata si ca lubrifiant. Fie de la viscozitate, fie de la aditivii utilizati (exemplul VW USA - este nerecomandata motorina bio in amestec mai mare de 5%).
Argumentul tau aferent accizelor poate fi valid doar in cazul motoarelor cu o cc de la 1500 pana la 2000, insa contra-argumentul meu (Daac Hermes - Skoda 1.6tdi vs 2.0 tdi) este un fact. Sa fim sinceri, cat mai mica cc a motorului cu atat mai mare trebuie sa fie randamentul acestuia, si ajungem iarasi la performanta sistemelor de injectie.
Dealerilor le este indiferent ce autoturism o sa importe atat timp cat il vor putea vinde. Posibil n-o sa aduca autoturismul cu o cc mai mare sa-l tina in stoc, insa cu siguranta acesta va fi disponibil pentru comanda.
0
0
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 11 Octombrie 2012 - 15:57
Da,în Romania tot este!!
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 12 Octombrie 2012 - 16:41
Mitsubishi este o marca ,care sta foarte bine la capitolul fiabilitate.Cine v-a intra in service-ul Mitsubhishi vor vedea ca nu au masini la lucru mecanic pentru reparatii mecanice.Pentru mine ,acest nou Outlander se prezinta cu 10+ .
1
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!