Renault Twingo
22 Aprilie 2012
În maşinile franceze,
la fel ca şi în femeile din Franţa, nu
prea poţi avea încredere, însă şi maşinile, şi femeile franceze sunt al naibii de frumoase! E un stereotip care a planat de mult timp asupra maşinuţelor drăguţe din capitala romantismului, şi care continuă să mai planeze şi azi. Ce să le faci francezilor, dacă ingineria pentru ei incepe nu de la roţi dinţate, ci de la un creion care conturează silueta unei noi maşinuţe de oraş...

Iar noi ne îndreptăm astăzi privirea spre una din cele mai reprezentative
maşini moderne
franceze – Renault
Twingo – model care
a trecut toamna trecută
printr-un facelift de întinerire şi împrospătare. Să vedem ce oferă astăzi o maşină franceză precum Twingo, mai ales dacă o încadrăm în contextul peisajului autohton.
Design

Eh, fără îndoială, Twingo e un exemplu al maşinilor compacte bine desenate, create cu inspiraţie. De la primul contact îţi este clar că ai de-a face cu unul din cele mai drăguţe modele din segment. De fapt, să nu Vă miraţi dacă pe parcursul acestui test drive am să tot folosesc cuvinte la diminutiv, pentru că Twingo e un micuţ, vesel, pozitivist, care te îndeamnă să-l dezmierzi cu cel mai mieros vocabular.

Culoarea maşinii din test – un soi de roşu spre mov – este, de fapt, şi culoarea oficială de promovare a modelului, deci este considerată şi de producător ca fiind cea mai atractivă.
Într-o astfel de nuanţă, nu mai încape
îndoială că Twingo e maşina perfectă
pentru femei. Femei stilate, de altfel.

Dincolo de abureala dată de designul
francez şi formele jucăuşe, noi vom
încerca să o judecăm la rece,
pătrunzând şi în substratul tehnic al
maşinii. Dacă există cineva pe
lumea asta care face lucrurile de-
andoaselea în lumea auto, aceştia
sunt cu siguranţă francezii. Iar asta
înseamnă că şi acest Renault
Twingo ascune o mulţime de
elemente contrastante surpriză, pe
care le descoperi într-o manieră cum
nu le vei mai vedea pe nici o altă
maşină.

Priviţi partea frontală a maşinii. Faruri
drăguţe, cu rol doar de… faruri. Sub
acestea, găsim şi două faruri de
ceaţă supradimensionate, inspirate parcă din designul lui Nissan Juke.
Ok, pe lângă aceste două perechi
de elemente optice, mai găsim şi o
a treia pereche, situată acolo unde
stau de obicei farurile de ceaţă. Însă
în cazul lui Renault Twingo, aceste
ultime elemente optice au rol de
indicatoare de direcţie.
Şi mai interesante sunt mânerele de deschidere a uşilor. Vă rugăm să le priviţi şi să încercaţi să intuiţi din imagini cum trebuiesc ele acţionate pentru a deschide uşa? Să fie trase spre exterior? Hm… Aşa am crezut şi noi. De fapt, puneţi un deget în partea de jos a acestora şi pe mişcaţi în sus, eliberând încuietoarea uşilor, după care trageţi uşa propriu-zisă. Original? Desigur…
Interior

Ciudăţeniile drăguţe franceze continuă şi în habitaclu. Faptul că şoferul a fost privat de cadranele normale de bord, acestea fiind instalate deasupra consolei centrale, nu mai este o mare raritate, însă în cazul lui Twingo îţi ia ceva mai mult timp să descoperi şi să-ţi structurezi logica afişării informaţiilor pe acestea. Astfel, vitezometrul este unul electronic, iar cifra kilometrilor la oră este şi cea mai mare şi mai apropiată de şofer. Pe acelaşi instrument circular pot fi afişate nivelul combustibilului şi autonomia disponibilă, iar în imediata apropiere sunt afişate şi informaţiile sistemului audio. Turometrul lipseşte, francezii considerând, probabil, că informaţia turaţiilor motorului nu este una absolut necesară pentru proprietarii şi proprietarele de Twingo.

Cel mai intuitiv element de operare este cel al sistemului automat de climatizare. Aici lucrurile sunt cu adevărat simple în utilizare, deşi nivelul de originalitate este păstrat. Mai jos, sistemul audio ne dă de gândit de ce au montat francezii comenzile de
reglaj ale volumului către locul
pasagerului din dreapta, dacă
Twingo este o maşină în care se
călătoreşte foarte mult de unul singur
la volan. Probabil, datorită faptului că
şoferului mai are un reglaj suplimentar
al volumului şi pe volan. După volan de
fapt. Ok, e cam greu de explicat
poziţia exactă a celor două clape de
reglaj, e mai bine să priviţi imaginea
alăturată. Aceste clape trebuiesc
împinse din spate cu degetele pentru a fi operate. După două-trei încercări,
logica devine clară. Din fericire,
comenzile indicatoarelor de direcţie
şi ştergătoarelor de parbriz respectă
uzanţa generală, aici nefiind nevoie
de adaptare.
Ne-a plăcut foarte mult tapiţeria interiorului, cu un material textil striat multicolor, în stil de fashion francez.
Scaunele sunt cusute cu aţă albastră contrastantă – aceeaşi culoare pe care o puteţi vedea la panourile interioare ale uşilor, la gurile de aerisire ale sistemului de climatizare şi la vitezometru. Francezilor nu trebuie să le explici că geanta trebuie asortată cu pantofii, pentru că ei sunt maeştri în ale bunului gust, şi asta se vede la acest Twingo din plin.

Chiar dacă amplasarea comenzilor nu e foarte ergonomică, trebuie să recunoaştem că interiorul lui Renault Twingo beneficiază de materiale foarte bune, asortate cu bun gust, iar habitaclul reuşeşte să creeze o atmosferă extrem de plăcută.
Cum se conduce Renault Twingo?

Ajungem şi la capitolul în care deschidem capota, pentru a arunca o privire la substratul lui Renault Twingo. Maşina din testul nostru e dotată cu un propulsor aspirat natural pe benzină,
de 1.2 litri. Acesta dezvoltă o putere maximă de 75 CP la 5,500 rpm şi un cuplu maxim de 107 Nm la 4,250 rpm. Cutia de viteze este una manuală, cu 5 trepte. Deşi producătorul francez anunţă în datele tehnice şi o transmisie
automată pentru Twingo,
disponibilă doar pentru acest
propulsor, se pare că în ţara
noastră se vor importa
exclusiv versiuni cu
transmisii manuale.
Şi e păcat ca o maşinuţă ca Twingo să nu fie oferită unei domniţe cu o transmisie automată, care ar salva-o de la un condus neîndemânatic. Şi asta pentru că designul excelent, de nota 10, a lui Twingo, contrastează
cu un subtrat tehnic destul de banal al maşinii, iar transmisia manuală realizează cuplări mecanice, pure, fără gentilitatea suplimentară oferită de o cutie de viteze automată. Totuşi, un pic de gentilitate se observă la pedala
de ambreiaj, care îşi face efectul ceva mai sus decât la alte maşini, permiţând celui de la volan să “înmoaie” impulsurile de pornire.

Motorul lui Renault Twingo îşi face treaba destul de relaxat la turaţii normale. Pentru a-l trezi din relaxarea
firească, e nevoie să-l turaţi spre culmi, undeva pe la 4,500-5,000 rpm, acolo unde acesta îşi realizează potenţialul maxim. Totuşi, regimul normal de lucru are o altă parte a monedei, mai importantă chiar pentru Twingo: cea de a-l predispune la o eficienţă sporită. Asta se aşteaptă de la o maşinuţă compactă urbană, până la urmă, nu? Iar Renault Twingo poate indica un consum urban de 6.7 litri/100 km, unul extra-urban de 4.2 litri/100 km şi unul mixt de 5.1 litri/100 km.
La un condus normal de oraş, veţi descopei că puterea motorului vă este suficientă, iar manevrabilitatea maşinii – foarte plăcută. Ampatamentul scurt al lui Twingo – de doar 2,367 mm – îl favorizează să se strecoare cu agilitate prin spaţiile libere din trafic. Suspensia maşinii reuşeşte să absoarbă cu bine denivelările asfaltului autohton la viteze moderate. Dacă veţi face exces, însă, vă veţi convinge că suspensia spate, cu bară de torsiune, a lui Twingo nu vrea să se împace cu
denivelările pronunţate. Însă, pentru acest segment de maşini, e aproape o lege ca suspensiile spate să fie de acest tip, prin urmare nu prea avem ce să îi reproşăm anume lui Twingo. Pe puntea din faţă, însă, este prezentă o suspensie de tip McPherson, care înghite mult mai eficient şocurile denivelărilor, la orice viteze.

De fapt, în cazul unei maşinuţe precum Twingo, cea mai mare parte a greutăţii este distribuită punţii faţă, iar
spatele rămâne mult mai uşor –
tocmai de asta e mult mai logică
instalarea unei suspensii fixe cu bară
de torsiune acolo. Plus că astfel se
economiseşte spaţiu pentru portbagaj
şi bancheta spate, iar costul acesteia este mult mai accesibil în producţie. Şi un ultim avantaj – durabilitatea mai mare. De cealaltă parte a cântarului stă manevrabilitatea mai modestă în viraje la viteze mai mari.
În afara oraşului, Twingo poate oferi călătorii plăcute doar dacă vreţi să călătoriţi din plăcere, fără grabă. La un condus relaxat, Renault Twingo va fi şi eficient, şi plăcut. Dacă vă trece prin cap, însă, să ajungeţi la destinaţie
contra cronometru, atunci Twingo nu este maşina potrivită pentru astfel de maratoane de viteză. Deoarece motorul eliberează toţi cei 75 CP abia la turaţii foarte mari, e posibil să fiţi nevoiţi a efectua depăşiri retrogradând câte 2 trepte deodată şi exploatând la maxim forţa maşinii. Prin urmare, Renault Twingo nu este maşina celor infectaţi de virusul vitezei, ci mai degrabă maşina oamenilor calmi, stilaţi
şi plini de viaţă. Iar mediul urban este locul unde maşina se simte cu adevărat în apele sale.

Renault Twingo: o achiziţie făcută cu inima sau cu raţiunea?

Renault Twingo, în echiparea testată de noi, costă în Moldova 8,950 Euro. Maşina este asamblată la uzina Renault din Slovenia, în regiunea Novo Mesto – o uzină puternic specializată pe segmentul ultra-compact al celor de la Renault. Deci, cu mai puţin de 9,000 euro, proprietarul unui astfel de Twingo obţine o maşinuţă extrem de interesantă, cu un interior foarte calitativ, şi cu echipări destul de generoase la bord, inclusiv sistem de climatizare automată.

Maşina va fi şi accesibilă în întreţinere, benzinarul de sub capotă fiind unul nepretenţios, şi având o bună reputaţie în cadrul grupului Renault. Până şi anvelopele de 14 inch vă vor solicita mai puţini bani pentru înlocuire sau pentru achiziţia unui set pentru iarnă. Apropo, în echipare standard, Renault Twingo vine cu anvelope Continental ContiPremiumContact 2E – o clasă de anvelope cu o aderenţă foarte bună, care favorizează şi o eficienţă sporită.
Prin urmare, Renault Twingo poate fi şi o alegere raţională, pentru cei ce ştiu să-şi calculeze cheltuielile cu atenţie. Exploatat fără excese nenecesare, Twingo va oferi proprietarului său satisfacţia unei maşinuţe frumoase, plăcute, agile, eficiente şi foarte originale.

Iar partea emoţională a modelului îi va convinge pe cei sensibili la design, forme, culori şi originalităţi să opteze în favoarea acestei maşinuţe franceze drăguţe. Renault Twingo poate fi criticat pentru soluţiile neordinare, pe alocuri un pic ciudate, în ergonomia şi amplasarea unor detalii, însă despre Twingo nu se poate spune nici într-un caz că ar avea scăpări de calitate sau finisaje proaste.

Da, Renault Twingo poate fi şi o alegere din plăcere. Şi, de ce nu, Twingo poate fi o achiziţie raţională a unui bărbat pentru aleasa inimii lui!

Instrumente utile:
Renault Twingo vs. concurenţii săi
PiataAuto.mdIlie Toma
8
3,960
GALERIE FOTO (34 IMAGINI)
COMENTARII (2)
andrei
Roma, Italia
la 22 Aprilie 2012 - 12:22
mie numai femeile franceze imi plac
0
2
constantin
Bălţi, Moldova
la 25 Aprilie 2012 - 12:59
dar mie nici acelea nu-mi plac, ale noastre sunt peste ele:))))))))
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!