Skoda Rapid
22 Octombrie 2012
Am mai spus-o şi la ultimele teste –
tabloul economic dur al ultimilor ani îi
impune pe producătorii de automobile
să-şi regândească strategiile, să
redescopere abilitatea de a concepte
automobile în primul rând practice, la
preţ moderat, să se focuseze spre
regiunile care pot genera cu adevărat
creşteri de vânzări. Noua Skoda Rapid
este un reprezentant elocvent al
acestei tendinţe, unde
producătorul ceh s-a focusat
spre crearea unei maşini
practice, plăcute, accesibile şi
atrăgătoare.

Skoda Rapid este deosebit de atrăgătoare mai ales în Europa de Est,
inclusiv în ţara noastră, unde sedanurile sunt cele mai preferate forme de caroserii. Iar dacă acesta poate veni într-o formă mai compactă, dar practică, e cu atât mai bine.
Lansarea lui Rapid aduce însă şi o schimbare de strategie pentru Skoda, de logo, de linii design şi de poziţionare a modelelor sale. Odată cu Rapid, Skoda dă startul unei noi ere. Aici vine marea intrigă: de ce să se renunţe la vechea eră, dacă vânzările mărcii mergeau destul de bine, iar modelele deveniseră foarte apreciate pentru
practicismul şi valoarea pe care o ofereau pentru banii investiţi? Skoda a fost întotdeauna o marcă focusată spre practicism şi parcă Rapid nu redescoperă America, nu? Mai ales că Skoda a mai avut sedanuri compacte în istoria recentă, şi aici mă refer în primul rând la fosta Skoda Fabia Sedan. Ce se ascunde, deci, după această schimbare de strategie? Cum se simte de fapt, noua Skoda Rapid şi cum reflectă ea viitorul mărcii Skoda? Şi mai ales, ce va obţine un cumpărător obişnuit de la noua Skoda Rapid, cu ce îl va bucura sau întrista
ea? Acestea sunt întrebările pe care ni le-am pus înaintea acestui test drive special, pentru petrecerea căruia am mers chiar acasă la Skoda, în Cehia, în oraşul natal al mărcii – Mlada Boleslav.

Cehia este ţara care trăieşte şi respiră prin Skoda. Praga, dar mai ales oraşul Mlada Boleslav, abundă în automobile Skoda. O primă estimare a noastră ne-a adus concluzia că mai mult de 60% din maşinile de pe străzi sunt Skoda! Astfel că ne-am simţit şi mai onoraţi atunci când, la porţile uzinei, ni s-au înmânat cheile pentru noua Skoda
Rapid, în motorizare 1.2 TSI 85 CP şi cea mai generoasă dotare – Elegance.

Design exterior şi prezenţă

Rapid nu derivă din vreun hatchback, iar designul său nu este o adaptare, ci o idee integră. De fapt, dacă vă mai
amintiţi de conceptul Mission L – anume el a servit drept punct de pornire pentru noul Rapid şi trebuie să recunoaştem că modelul de serie a păstrat întreaga esenţă a designului lui Mission L, lucru admirabil pentru un sedan compact accesibil.
Încă de la apariţia conceptului, au fost lansate zvonuri contradictorii. Unii spuneau că Mission L se va transforma în viitoarea generaţie a lui Octavia, alţii spuneau că deveni o clonă a lui Polo Sedan. Adevărul a fost undeva la mijloc, însă. Noua Skoda Rapid este mai mare decât Polo Sedan şi se apropie ca dimensiuni de generaţia precedentă a Octaviei, cunoscută de noi drept Octavia Tour. Şi aici devine clară şi schimbarea de strategie a celor de la Skoda – Rapid va fi un model uşor mai compact şi mai accesibil decât Octavia, iar viitoarea Octavia va creşte în dimensiuni şi probabil şi în preţ. Astfel, cumpărătorii vor putea beneficia de un sedan mai accesibil, în cazul în care pun accent primar pe preţ, sau vor putea urca în ierarhie spre un sedan ceva mai generos ca dimensiuni.

Haideţi să comparăm şi câteva cifre. Noua Skoda Rapid măsoară 4.48 metri lungime şi 1.70 metri lăţime, iar Octavia Tour măsura 4.51 metri lungime şi 1.73 metri lăţime. Deci, o diferenţă de doar 3 centimetri pe ambele dimensiuni. Rapid are un ampatament de 2.60 metri, iar
Octavia Tour avea un ampatament de... 2.51 metri. Deci, practic, noul Rapid e aproape identic în dimensiuni exterioare, fiind uşor mai suplu, în schimb oferă un ampatament chiar mai mare, fapt care ar trebui să se reflecte în spaţiul din habitaclu.

Fiind o idee integră de design, însă, noua Skoda Rapid are un design
exterior extrem de plăcut şi atrăgător, cu proporţii plăcute şi corecte, cu linii proeminente şi clare, dar fără excese. E un model de care să-ţi fie întotdeauna plăcut să te apropii, a cărui prezenţă va rămâne mult timp proaspătă şi actuală. Noi îi dăm notă maximă la acest capitol.
Dinamică motor

Sub capota maşinii testate de noi e amplasat un motor turboaspirat pe benzină – 1.2 TSI. În gama de motoare disponibile pentru Skoda Rapid există două versiuni de putere a acestui motor – de 85 CP şi 105 CP. Noi testăm versiunea de 85 CP. Rapid oferă şi un motor aspirat natural de 1.2 litri
şi 3 cilindri, care dezvoltă 75 CP şi care va fi şi cel mai accesibil. Mai există şi două versiuni de putere ale motorului 1.6 TDI, de 90 CP şi 105 CP.

Ne-am aşteptat să descoperim o reacţie oarecum anemică în condus atunci când am pornit la drum. Însă propulsorul lui Rapid s-a dovedit a fi excepţional de elastic şi vioi în acceleraţii. La un moment dat, am făcut o verificare suplimentară pentru a ne convinge dacă nu am confundat noi versiunea pe care o testăm şi dacă nu cumva avem 105 CP sub capotă în loc de 85.

Ingineria e o ştiinţă exactă însă, şi pentru toate există o explicaţie logică. În primul rând, motorul beneficiază
de injecţie directă, care îi asigură capacitatea de a livra reacţii bune de răspuns chiar şi turaţii mai moderate. Apoi, turbina bine calibrată, cu rezistenţă redusă, intervine în rol de la turaţii mici spre medii, asigurând un cuplul maxim de tocmai 160 Nm, disponibil între 1,500 şi 3,500 rpm. La toate se mai adaugă şi greutatea atletică a maşinii testate de noi, de doar 1,086 kg la gol. Astfel, toate aceste componente îi asigură lui Rapid un dinamism impresionant de bun şi motorul devine foarte plăcut în condus.
Cifra oficială de acceleraţie nu e tocmai impresionantă, constituind 11.8 secunde până la prima sută, însă Rapid 1.2 TSI 85 CP nu te face să simţi că ai avea nevoie de mai multă putere, ba dimpotrivă, gândinu-ne la piaţa noastră şi cumpărătorul din Moldova, tindem să credem că anume acest motor oferă cel mai bun echilibru între performanţă şi preţ. Noi am condus Rapid şi pe autostrăzile de mare viteză şi am rămas plăcut de surprinşi de reacţiile propulsorului chiar şi la viteze de peste 150 km/h.
Operare transmisie

Maşina testată de noi vine cu o cutie de viteze manuală, în 5 trepte. Ah, vezi zice, nu se respectă tendinţa cutiilor manuale cu 6 trepte! E adevărat, nu se respectă, însă Rapid îşi doreşte să fie un model practic şi accesibil, vă amintiţi? Versiunea mai puternică, de 105 CP, a propulsorului 1.2 TSI vine cu 6 trepte. Şi apoi mai există şi două versiuni cu transmisii automate cu dublu ambreiaj, care vin cu 7 trepte la activ.

Vorbind de maşina testată de noi, cutia de viteze se dovedeşte a fi bine etajată, astfel încât accelerările decurg fără impedimente, iar la viteze mari motorul nu este turat în exces. Evident, la viteze de peste 140-150 km/h se simte nevoia celei de-a 6-a trepte, dar, din nou, aspectul practic al maşinii ne spune că pentru ţara noastă şi o listă lungă de alte ţări, o transmisie cu 5 rapoarte va fi perfect suficientă.

Cutia de viteze dă senzaţii destul de fireşti şi în operarea treptelor.
Cuplările sunt precise, cu curse
potrivite pentru fiecare treaptă, astfel
încât transmisia contribuie
la o senzaţie relaxantă
în condus.
Feedback direcţie

Senzaţiile simţite în volanul lui Skoda Rapid nu sunt foarte sportive şi nici nu trebuie să fie, însă rămân fireşti şi plăcute, graţie unui sistem electro-hidraulic de asistare a direcţiei. Maşina
are o bună informativitate, volanul te ajută să manevrezi corect şi precis direcţiile şi nu duce lipsă de fermitate. Inginerii Skoda au găsit o balanţă excelentă între confort relaxant şi condus antrenant, reuşind să facă Rapidul foarte plăcut în condus, atât în regim urban, cât şi extra-urban.
De fapt, Rapid e maşina care face faţă cu brio tuturor ipostazelor – fie că e vorba de deplasări în interiorul oraşelor, fie că e vorba de călătorii regionale, pe drumuri şerpuitoare cu multe viraje, sau pe autostrăzi plictisitor de drepte. Volanul te ţine întotdeauna bine conectat cu drumul, dar nu te încordează prea mult, astfel că tu savurezi plăcerea unui condus frumos.
Manevrabilitate în viraje

Cât de manevrabil poate fi un sedan compact de această talie? Aşteptările nu sunt prea mari, nu? Pentru că ne dăm seama că suspensia spate e formată, cel mai probabil de o bară de torsiune rigidă şi deci nu are cum să se exceleze la acest capitol.

Skoda Rapid, însă, a ales o soluţie ceva mai complexă pentru puntea
spate, care îi sporeşte considerabil manevrabilitatea. Există o bară de torsiune, însă această formează împreună cu două bare masive de stabilizare un cadru încrucişat, astfel încât întregul sistem asigură rezistenţa în timp a unei suspensii simple şi manevrabilitatea unei arhitecturi superioare. E o soluţie practică şi bine echilibrată între costuri şi performanţă. Iar pe puntea faţă e prezentă, în mod firesc, o suspensie de tip McPherson.
În senzaţii de condus, Skoda Rapid dă impresia unei maşini care ştie să-şi menţină bine traiectoria şi poziţia pe asfalt. La exagerarea vitezelor de abordare a virajelor se vor face simţite unele tendinţe subviratorii, însă maşina rămâne întotdeauna controlabilă şi sigură.
Confort la rulare

Ei bine, clienţii sedanurilor din regiunile spre care ţinteşte Rapid îşi doresc la bord un confort demn, care să le permită călătorii plăcute cu întreaga familie. Reuşeşte Skoda Rapid să le asigure acest lucru?

Da, cu desăvârşire. Rularea maşinii dă senzaţii de izolare reuşită de textura asfaltului şi până şi denivelările mai serioase nu deterioarează ambianţa generală de confort. Chiar şi pe drumuri pavate, care solicită suspensia extrem de mult, Rapid reuşeşte să „înghită” reuşit textura, oscilând fără excese. Noi am testat o maşină cu jante de 16 inch, iar jantele mai mici, de 15 şi chiar 14 inch, vor indulci şi mai mult senzaţia de confort.

Izolare fonică

Izolarea acustică a noii Skoda Rapid e una medie. Sunetul motorului turat mai tare se lasă auzit la interior. Sunetul rulării e mai puţin intrusiv, în schimb curenţii de aer şi sunetele exterioare vor mai putea pătrunde la interior. E, din nou, o realizare atent echilibrată, care nu depăşeşte limita în care
zgomotele care ar fi cu adevărat deranjante. Totul rezonează într-o limită firească, cu care te poţi împăca.

Design interior / ergonomie

Designul interior al lui Rapid este realizat într-un stil pur germanic, cu o
bună ergonomie şi o simetrie clasică. Totuşi, grosimea pe orizontală a întregului bord e una neobişnuit de mică, în tendinţa parcă de a lăsa mai mult spaţiu pasagerilor faţă.

Un alt element mai curios este lipsa comenzilor pentru acţionarea geamurilor spate pentru şofer. Acţionarea electrică a lor este opţională, însă atunci când acest
element este prezent, şoferul nu are nici un buton pentru a opera cu ele, unicele butoane fiind situate pe portierele pasagerilor spate.

De asemenea, dotarea superioară se
bucură de prezenţa cotierei, care
sporeşte considerabil confortul
călătoriei pentru pasagerii faţă. La
tragerea frânei de mână, însă,
aceasta contactează cu cotiera,
fiind nevoie ca ultima să fie puţin ridicată pentru a trage frâna de mână complet. Nu e problemă prea mare, mai ales că această situaţie se remarcă la mai multe modele contemporane.
Trebuie să menţionăm, însă, calitatea grafică excelentă a cadranelor de bord, care îţi dau senzaţia că te afli într-un automobil de o clasă superioară. Sistemul media beneficiază şi el de o grafică bună, iar logica lui e niţel
schimbată faţă de ceea cu ce s-au obişnuit proprietarii ultimelor modele Skoda. De fapt, noul amplasament al comenzilor pe display îţi ia un pic de timp de adaptare, însă în scurt timp îi prinzi ideea şi lucrurile redevin simple în operare.
Un alt plus major este existenţa a multor spaţii de depozitare, bine dimensionate şi inteligent amplasate, pentru a face viaţa la bord mai uşoară, atât în exploatarea cotidiană, cât şi în călătorii mai lungi.

Calitate materiale interior

Odată ce deschidem uşa lui Rapid şi urcăm la bord, se face simţită o puternică atmosferă de austeritate. Da, nu face să ocolim prea mult ceea ce este evident – deşi bordul lui Rapid este bine desenat, cu multă eleganţă şi gust, realizarea acestuia denotă o puternică economisire la costuri.
Cel mai mult ne-a mirat lipsa oricăror inserţii pe planşa de bord, planşa fiind turnată ca şi cum ar exista inserţii, însă acestea, de fapt, nu sunt decât un mulaj din plastic. Imaginile oficiale ale lui Rapid de prezintă şi o combinaţie de negru-bej a planşei de bord, care pare mult mai generoasă şi care maschează reuşit lipsa inserţiilor propriu-zise.

Datorită echipării de top a maşinii testate de noi, tapiţeria textilă a scaunelor este de o calitate excelentă, mai fiind şi cusută cu aţă contrastantă. În dotările de bază, însă, materialul textil va fi şi el ceva mai auster.

Deschiderea portierelor faţă îţi demonstrează o grosime incredibil de mică a întregii căptuşeli a acestora, astfel încât întreaga uşă abia de are 7-8 centimetri. De fapt, aici, la bordul lui Skoda Rapid, ni se confirmă tot mai mult unul din zvonurile tendenţioase
din lumea auto, care spuneau că ultimele modele Skoda deveniseră într-atât de calitative la interior şi corecte cu clienţii pentru preţul cerut, încât puneau într-o lumină nepotrivită modelele Volkswagen, care cereau o
diferenţă sesizabilă de preţ pentru o
diferenţă mult mai puţin sesizabilă de
calitate. Nu am vrea să descoperim în
timp că noua eră Skoda se va
materializa şi printr-o distanţare
inferioară a calităţii interioarelor,
pentru a lăsa mai mult loc de afirmare altor mărci ale grupului. În cazul lui Rapid, toate aceste aspecte sunt acceptabile, atât timp cât ne gândim, totuşi, că modelul ăsta s-a vrut unul ceva mai accesibil şi mai practic.

Spaţiu / confort pasageri faţă

Maşina din testul nostru ne bucură cu scaune sport pentru ocupanţii din faţă, care sunt excelent profilate şi extrem de confortabile. Neaşteptat de confortabile chiar, pentru o maşină din acest segment. E o opţiune de top, însă, pe care puţini o vor bifa. Însă şi scaunele standard vă vor bucura cu un confort decent.

Spaţiul interior este unul din cele mai importante avantaje ale lui Rapid. Ampatamentul generos al modelului şi dimensiunile specifice ale bordului şi panourilor portierelor lasă cu adevărat mult spaţiu liber, atât în lungime cât şi în lăţime, oferind senzaţia unui interior cât se poate de vast.
Spaţiu / confort pasageri spate

Bancheta din spate va adăposti cu uşurinţă doi maturi de înălţime generoasă, asigurându-le spaţiu pe toate dimensiunile, inclusiv pe înălţime. Şi al treilea pasager îşi poate face loc, şi tot va călători în condiţii demne. E clar, spaţiul interior generos se confirmă a fi unul din plusurile majore ale lui Skoda Rapid.

Pe bancheta din spate cotiera este una opţională, indiferent de nivelul de dotare ales, iar prize de aer, care ar direcţiona curenţi de aer din sistemul de climatizare, nu există. Sunt aspecte oarecum fireşti însă, pentru un model din această clasă, dacă ne gândim că şi unele modele din 1-2 segmente mai sus pot avea acelaşi tablou.

Se poate călători cu familia la bordul lui Rapid? Da, cu uşurinţă şi plăcere! Noua Skoda Rapid poate fi cu succes unica maşină a unei familii tinere, cu 1-2 copii. E practică, spaţioasă, confortabilă şi accesibilă – tocmai o maşină de care are nevoie o familie tânără, cu bugetare raţională!
Practicism portbagaj

Şi dacă tot am vorbit de familii tinere,
cu copii mici, portagajul unui sedan
compact poate pune în dificultate
încărcarea unui cărucior. Nu şi în cazul
lui Rapid, însă, pentru că, deşi are silu-
etă de sedan, portbagajul maşinii are o
deschidere largă, cu tot cu lunetă, ca
în cazul unui hatchback. E un avantaj
prezent pe mai multe modele Skoda,
inclusiv Octavia şi chiar Superb, graţie
sistemul TwinDoor de acolo.

Iar asta înseamnă că Rapid va fi un
model cu adevărat practic în utilizare.
Fără a rabata bancheta spate, portba-
gajul oferă deja un volum imens de
540 litri. Iar cu rabatarea se poate obţi-
ne până la 1,490 litri de volum util! Mai
mult ca atât, în orice dotare se pot co-
manda elemente de fixare a bagajelor,
care costă puţin, dar vor fi foarte prac-
tice şi utile în exploatarea cotidiană.
Consum

Propulsorul de sub capota maşinii din test indică un consum oficial extrem de atractiv – de 6.5 litri/100 km în oraş, 4.4 litri/100 km în regim extra-urban şi 5.1 litri/100 km în regim mixt. Dat fiind că vorbim de un motor turboaspirat, a cărui turbină intervine destul de
devreme, e nevoie de multă străduinţă pentru a atinge cifrele oficiale. În regim urban dinamic, condimentat cu aşteptări în ambuteiajele din Praga, după care din nou cu acceleraţii puternice, noi am obţinut 8.9 litri/100 km. Dacă se trece la un regim mai eficient de condus urban, se pot obţine şi valori apropiate de 7 litri/100 km.
În regim extra-urban, un condus de
sub 6 litri la 100 km e perfect posibil
fără mare efort. În general, Rapid
1.2 TSI 85 CP e un model destul de
eficient dacă depui un pic de
străduinţă pentru un condus mai
domol, iar atunci când ai nevoie de
putere livrată fără ezitare, motorul ţi-o
oferă imediat.
Preţ de achiziţie

Redacţia noastră a testat noul Rapid odată cu startul producţiei de serie a acestuia, iar asta înseamnă că până modelul ajunge în showroom-urile din est-europene ar mai putea trece aproximativ o lună, motiv din care la
data publicării acestui material preţurile exacte pentru Moldova nu sunt deocamdată cunoscute.

E clar, însă, că Skoda Rapid va avea un preţ poziţionat între Fabia şi Octavia pe toate pieţele. În Germania Rapid porneşte de la 13,990 euro – un preţ mult prea mare în raport cu cele cu
care suntem obişnuiţi în ţara noastră, unde o Octavia porneşte de la acest preţ. Cel mai probabil, noul Rapid va porni în Moldova de la un preţ apropiat de 10,000 euro şi am vrea să credem că va fi posibil şi un preţ de imediat sub 10,000 euro. În acest caz modelul îşi va merita deplin banii şi succesul acestuia va fi unul aproape sigur.
Verdict final: Skoda Rapid

Skoda Rapid este un model cu un design exterior extrem de reuşit şi atemporal, care îl va păstra proaspăt şi atrăgător mutl timp înainte. Punctele forte ale modelului sunt spaţiul interior ultra generos, practicismul excelent, suspensiile potrivite şi dinamismul foarte bun al motorului. Punctul de compromis al lui Rapid e atmosfera de austeritate la interior, dată de calitatea bugetară a unor materiale de acolo. E un compomis logic, până la urmă, cu care, un om care cumpără un automobil la preţ raţional, se poate împăca.
Ah, compromisuri, veţi, spune! Rapid nu este o maşină care să exceleze pe linie şi să te lase cu gura căscată, veţi mai adăuga! Da, Rapid e o maşină cu soluţii bine calculate, de compromis. Compromisul e cea mai inteligentă soluţie de cele mai multe ori, însă! Astfel că şi Rapidul îţi demonstrează că o maşină inteligentă – dacă îţi asigură şi economii în buget, şi confort de călătorie, şi siguranţă, şi un design atrăgător, şi parametri dinamici buni – e mult mai plăcută decât o maşină care excelează la unele capitole dar te scoate din minţi la altele. Da, asta e, Rapid e o maşină pe care e plăcut să
o deţii şi care te face şi pe tine, şi pe familia ta, să te simţi împlinit la bord!

Instrumente utile:

Date tehnice Skoda Rapid 1.2 TSI 85 CP Manual

Versiuni şi preţuri Skoda Rapid în Moldova

Comparaţie Skoda Rapid 1.2 TSI 85 CP vs. concurenţi
PiataAuto.mdIlie Toma
20
12,123
GALERIE FOTO (54 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (9)
kasinau
Chişinău
la 22 Octombrie 2012 - 11:32
buna masinuta, cred ca va avea succes!
0
0
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 22 Octombrie 2012 - 13:49
Bun review. Mai astept teste la masini din acelasi buget. Degeaba prezentati Jaguar de exemplu atata timp cat unii nu au bani nici macar de jumate din el. Masini care sa reprezinte bugetul moldovenilor si realitatea cotidiana.

E drept ca vedem multe masini scumpe prin Chisinau dar de cele mai multe ori banii cu care au fost cumparate nu au venit din munca prestata cu sudoarea fruntii.

Cat despre masina, am urmarit-o de acum cateva luni. Am vazut-o intr-un clip indian. Doreste sa atace piata low-cost si asta ne bucura. Pe timp de criza, acest segment a avut un real succes.

Astept si noul Lodgy de la Dacia si alte masini pentru muritorii de rand.
0
2
Robert
Bucureşti, România
la 22 Octombrie 2012 - 18:09
C-tin Padure: De acord cu tine.Chiar ar fi nemaipomenit un test cu noile Dacii,chiar as dori sa spun si despre cateva defecte cu injectoarele.
0
0
Uberzilla
Bălţi, Moldova
la 22 Octombrie 2012 - 19:10
Imi place mult acest Rapid, insa vreau sa vad si preturile oficiale. Concurenta in acest segment e acerba si daca pleaca de la 10.000eur in sus "golutz" ii va fi cam dificil.
Eu unul, astept Noua Dacie Sandero Stepway cu motor 0.9 TCe, care in complectatia Laureate ar pleca la 10900 eur <3
0
0
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 23 Octombrie 2012 - 02:39
@Uberzilla, ai grija ca masina sa nu fie submotorizata adica , la o depasire sau cand are cativa pasageri sa "gafaie". Sa vedem din review si altele ...

@Robert_444 ... La care injectoare te referi? Motorizare diesel sau pe motorina. In ultima vreme motorul diesel 1.5 a fost imbunatatit si mai mult, echipeaza gama de Mercedes clasa A ...
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 23 Octombrie 2012 - 15:49
C-tin Padure: Ma refer in special la cele diesel,care au des probleme la injectoare,sau la freon.Si sunt aceleasi motoare 1.5 care se gaseau si inainte,probabil vrei sa spui ca cei de la Mercedes le-au imbunatatit si rafinat pt a se simti comfortul unui motor de mercedes adica (silentios) .In rest nu mai are rost sa vorbim si despre fiabilitatea Mercedes.O sa o spun la alt subiect,oricum toti stim ca Mercedes nu mai este ce era odata de cand era pe cale sa dea faliment.
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 23 Octombrie 2012 - 16:13
Si inca cv ,sa nu uit sa ii felicit pe reprezentantii site-ului ''Piataauto'' pt treaba pe care o fac.Celelalte site-uri concurente mai au de invatat de la voi,faceti o treaba extraordinara de buna,atat claritate imaginilor si nu numai,fata de alte site-uri ,imi place ca acceptati si off topic-uri .Numai bine,si bafta in continuare.
0
0
Uberzilla
Bălţi, Moldova
la 23 Octombrie 2012 - 18:32
@Constantin-Padure.com
0.9 TCe - 90 CP la o turație de 5000 rot/min și un cuplu maxim de 135 Nm la 2500 rot/min. Cu 90% din cuplul maxim disponibil începând cu 1650 rot/min, etc. (http://e-automobile.ro/categorie-motor/18-benzina/88-90-tce.html)

Cu alte cuvinte e analogic la putere (chiar ceva mai bun) ca motorizarea 1.2 TSI 85 CP testata in articolul de mai sus. Ce imi place la aceste motorizari ca ai 90% din puterea masinii la turatii reduse (de la 1700). Nu mai e necesar sa-i dai carbuni pina trece de 3000rpm pentru a se trezi turbina sau 7000rpm pentru a atinge cuplu maxim.

Si uite aici un review cu Renault Clio 0.9 TCe (e in franceza dar sunt prezente si subtitrari in engleza) http://www.youtube.com/watch?v=Isyb6OttLSk. Da, Sandero Stepway va avea alte greutate, dar nu cred ca va fi vreo diferenta radicala.

O parere obiectiva o vom avea undeva peste vreo 3 ani, cind vor fi testate in lung si in lat. Insa, tin sa cred ca aceasta motorizare nu va crea careva probleme in primii 150.000-200.000 km, IMO.

0
1
Robert
Bucureşti, România
la 23 Octombrie 2012 - 18:54
@Uberzila.

Buna concluzia ta.....
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!