aducă. E o maşină la care simţi că inginerii cei mai talentaţi au lucrat, fără a fi corectaţi de contabili şi cei de la marketing vizavi de costuri, target-uri şi tot felul de noţiuni care strică din rezultatul final. Da, GT 86 e o bijuterie inginerească. Dacă ar fi după mine, aş pune un câte un GT 86 la toate universităţile unde se studiază inginerie mecanică, pentru a le arăta studenţilor exemplul unui produs ingineresc desăvârşit!
Manevrabilitate în viraje
Greutatea redusă, echilibrarea excelentă, proporţiile reuşite şi centrul de greutate foarte coborât al lui GT 86, datorat inclusiv motorului boxer, a anulat necesitatea unei suspensii ultra-complexe, care să corecteze tendinţele neplăcute ale fizicii
mecanice. Aici două treimi din meritele unei bune manevrabilităţi vine din însăşi conceperea generală a modelului, dată de factorii enumeraţi mai sus, şi abia ultima treime din buna manevrabilitate este asigurată de suspensie. De fapt, în faţă avem o suspensie cu arhitectură absolut obişnuită McPherson, puţin scurtată pentru un caracter mai sportiv, iar în faţă o suspensie potrivită, dar la fel de obişnuită, cu braţ dublu. N-a fost nevoie nici măcar de un multi-link. Şi, ştiţi ceva? Aceste soluţii au fost perfect suficiente pentru a-i asigura maşinii un confort demn de exploatarea cotidiană, condimentat cu o manevrabilitate excelentă atât pe drumurile publice, cât şi pe circuite sportive! Şi unde mai
pui că arhitectura necomplexă a suspensiei va însemna costuri moderate de exploatare pentru viitorii proprietari, astfel păstrându-se filosofia accesibilităţii modelului!
Toyota GT 86 mai are şi un mic secret, deosebit de intersant, legat de manevrabilitate. Maşina este, desigur, dotată cu sistem electronic de stabilizare a traiectoriei (ESC), în conformitate cu cerinţele contemporane de asigurare a securităţii celor de la bord. ESC-ul, însă, este unul mult mai permisiv decât la un automobil obişnuit, permiţând scurte derapaje şi scrâşneturi de roţi chiar şi pe drumurile publice, condimentându-ţi,