a scaunui şoferului, ca să nu mai vorbim de acţionarea electrică a geamurilor. Dar asta a fost şi povestea generaţiei trecute şi a fost una de succes, pentru că această versiune de bază e o achiziţie raţională pentru parcurile companiilor, acolo unde e nevoie de un vehicul minimalist de transport, fără pretenţii de confort. Din fericire, în aceeaşi dotare de bază Logan primeşte acum mai multe dotări de siguranţă, inclusiv ABS, distribuţie electronică a forţei de frânare EBS, asistenţă la frânarea de urgenţă, 4 airbag-uri şi chair sistem ESC de stabilizare a traiectoriei. Iar această atitudine, de a pune aceste dotări de siguranţă chiar şi în echipări standard, e una admirabilă pe o maşină ultra-bugetară.
Următoarea treaptă de dotare e Ambiance, fiind disponibilă pentru atât
pentru motorul de 1.2 litri, cât şi pentru 0.9 turbo, dar şi pentru 1.5 dCi cu 75 CP la activ. Astfel, cel mai ieftin Logan dotat cu noul motor turbo 0.9 TCe 90 va costă în Moldova 8,000 euro şi vine din start cu toate beneficiile echipării Ambiance geamuri acţionate electric în faţă, închidere centralizată cu telecomandă, sistem audio cu MP3, USB şi Bluetooth, banchetă spate rabatabilă, tetiere spate şi bare de protecţie în culoarea caroseriei. Atenţie, însă, sistemul de aer condiţionat e încă unul opţional în această echipare, pentru el mai fiind nevoie să scoateţi din buzunar alte 700 euro. Proiectoarele de ceaţă costă alte 100 euro, dacă vi le doriţi, iar vopseaua metalizată încă 300 euro. Un motor de 1.2 litri pe benzină cu această echipare costă 7,300 euro, iar unul diesel 9,100 euro.
În fine, dotarea de top Laureate, cea pe care o testăm şi noi azi, costă 8,300 euro pentru motorul de 1.2 litri, 8,900 euro pentru 0.9 TCe, 10,000 euro pentru 1.5 dCi de 75 CP şi 10,500 euro pentru 1.5 dCi de 90 CP. În echiparea Laureate primiţi tot ceea ce aduce standard dotarea anterioară, la care se mai adaugă la pachet şi sistemul de aer condiţionat, şi proiectoarele de ceaţă şi calculatorul de bord, şi 3 tetiere în loc de 2 pe bancheta spate, şi regtovizoare ajustabile electric, cu încălzire, iar volanul şi scaunul şoferului devin reglabile pe înălţime. Cotiera, însă, trebuie comandată separat şi costă 90 euro. Maşina din testul nostru a avut doar asta în calitate de opţiune suplimentară am testat, deci, un Logan TCe 90 Laureate de 8,900 euro, la care se mai adaugă 90 euro pentru cotieră, rezultând un preţ total de 8,990 euro. N-o să vă vină să credeţi, dar pentru un Logan Laureate puteţi comanda opţional tapiţerie din piele, care costă 500 euro!