Menu
Acasă
Search
CITIRE TEST DRIVE:

Kia Quoris

6 Iulie 2013
Ilie Toma
Kia Quoris
Oh, sfinte, ce e asta? E un BMW Seria 7, un S-Class sau un A8 cumva? E o Kia? S-a apucat Kia de producţia limuzinelor? Ce-o fi fost în capul lor? Până vreo 10 ani în urmă Kia era sinonimul unei maşini absolut bugetare, de o calitate bunicică. Mai târziu, calitatea a crescut şi fiabilitatea a devenit una incredibil de bună. Dar asta pare a fi prea de tot – o limuzină de lux cu marca Kia pe capotă? Le-o fi părut şefilor Kia că e timpul să transforme brandul lor într-unul premium? Sau e un alt experiment sortit eşecului de vânzări, precum

Volkswagen Phaeton, mai vechiul Peugeot 607 sau şi mai vechiul Opel Senator / Omega... Unii şi-au învăţat lecţia – mărcile la preţ raţional nu au ce căuta în segmentul limuzinelor de lux, chiar dacă pe ingineri i-ar duce capul să construiască un automobil din acel segment. Alţii însă, abia încearcă marea cu degetul...

Să vedem, deci, ce au creat coreenii sub numele de Kia Quoris, model cunoscut în unele ţări şi drept Kia K9. E ăsta din punct de verere ingineresc, tehnic şi din cel al echipărilor un adevărat rival pentru renumita triadă germană? Şi, mai ales, are Kia şanse să reuşească într-un asemenea segment de vârf?

Prezenţă controversată

Ne-am obişnuit să râdem cu dispreţ de clonele chineze, de maşini care imită formele unor modele deja renumite la scară globală. Dar prin faza clonărilor au trecut cândva şi coreenii şi chiar japonezii. E simplu, atunci când eşti un novice într-un domeniu şi încă nu te prea pricepi la treabă, nu-ţi rămâne decât să copiezi de la alţii, încercând să mai nuanţezi un pic creaţia, pentru a nu face o copie de-a dreptul la indigo. Dar ştiţi voi, copierea dintr-o singură sursă e plagiat, pe când copierea din multe surse înseamnă „cercetare”...

Anume cercetare pare să fi făcut designerii Kia atunci când au conceput noul Quoris, dar Peter Schreyer, şeful de design Kia şi acum şi preşedintele al mărcii, e un designer prea talentat încât să se arunce în clonări. Astfel, cei de la Kia au preluat doar elemente puternice şi bine recomandate de pe alte modele de lux, atât la interior, cât şi la exterior, încadrându-le în filosofia deja bine conturată a mărcii Kia.

Nimeni nu poate nega, probabil, că partea frontală a lui Quoris aduce foarte mult cu actualul BMW Seria 7. Noroc de grila frontală unită, în stil Kia, că dacă s-ar separa grila, atunci asemănările ar fi izbitoare. Şi totuşi, coreenii au mers mai departe şi i-au zădărât de-a binelea pe germani, montând în blocurile optice faţă LED-uri de tip matrice, pe care alţi producători abia le anunţă ca o tehnologie proaspăt dezvoltată, ce-şi va face apariţia în viitor. Pe baza intensităţii diferite a componentelor lor, acestea pot direcţiona fasciculele de lumină cu diferită intensitate în diferite zone simultan ale câmpului vizual! Nici măcar noul Mercedes-Benz S-Class nu vine cu aşa ceva!

Privită din lateral, silueta lui Quoris nu mai aminteşte de eventuale asemănări, ci mai degrabă respectă stilul propriu al mărcii coreene, dat de sora mai mică – Optima. Linia plafonului coboară fluid spre spate, culminând într-un portbagaj bine profilat, dar în acelaşi timp foarte elegant. Kia Quoris e disponibilă într-o singură variantă de ampatament, dar acesta se află undeva la mijlocul dintre o limuzină germană cu ampatament standard şi una cu ampatament alungit.

Kia Quoris are deci, un aer de maşină luxoasă, cu o eleganţă discretă, fără excese, şi mai degrabă cu un accent spre hi-tech şi o interpretare de viitor a luxului. E o combinaţie de impresii şi calităţi pe care şi-o doresc mulţi producători, şi Kia a reuşit să o realizeze cu brio aici.

Interior. E asta o Kia?

Inspiraţiile de „cercetare”, de care vorbeam mai sus, se observă şi mai mult în micile detalii ale habitaclului. Levierul transmisiei automate e unul absolut analogic celui de pe modelele

BMW, comenzile de reglare a scaunelor sunt absolut similare celor de pe modelele de top Mercedes-Benz, iar logica comenzilor sistemului multimedia, de pe tunelul central, e inspirată de la Audi, cei drept într-o măsură mai mică. Nici granzii de la

Lexus nu au fost cu totul uitaţi, cortina spate, poziţionată alăturat lunetei, funcţionează într-un mod similar – la fiecare cuplare a transmisiei în marşarier ea coboară, după care urcă din nou pentru a menţine confortul ocupanţilor de la bord.

Există însă şi soluţii extrem de originale, care îţi lasă impresia că sunt chiar mai reuşite decât cele ale triadei nemţeşti. Spre exemplu, volanul beneficiază de o rotulă simpatică în partea dreaptă, cu ajutorul căreia se poate naviga rapid şi eficient prin comenzile sistemului multimedia. Noi am încercat-o şi am avut impresia că este cu mult mai intuitivă şi rapidă în operare decât multe alte concepte ale concurenţilor.

Aerul de hi-tech din afară este completat cu o listă incredibil de lungă de tehnologii de ultimă oră, care s-au regăsit la bord. Cadranele de bord au afişaj digital, dar de o calitate grafică foarte bună. Display-ul imens de pe planşa de bord afişează imagini din jurul maşinii, pe perimetru complet, acestea fiind filmate de patru camere video exterioare. Sistemul de climatizare este unul tri-zonal, iar aerul care pătrunde la interior este purificat suplimentar. Scaunele oferă atât încălzire, cât şi ventilare, inclusiv cele spate. Speteaza banchetei spate îşi poate schimba unghiul, iar odată cu el se mişcă şi zona şezutului, pentru un confort maxim. Pasagerii spate beneficiază şi de două display-uri enorme pentru a putea urmări eventuale filme în călătorii lungi, iar cei mai iniţiaţi în tehnologiile noi îşi vor putea forma chiar o conexiune internet mobilă la bord.

Nu au fost omise nici dotările de asistenţă la condus, prezente astăzi în segmentul de vârf al lumii auto – precum radarul activ, cu ajustarea automată a vitezei în funcţie de traficul din faţă, frânarea automată de urgenţă la sesizarea pericolului unui impact, avertizarea despre existenţa unui automobil pe banda alăturată în zona oarbă şi chiar proiectarea informaţiilor esenţiale pe parbriz, cu renumitul head-up display. E interesant că avertizările de siguranţă sunt de asemenea proiectate acolo, spre deosebire de concurenţii germani. Ajungând aici cu enumerarea doar a celor mai impresionante tehnologii de la bord, e firesc să ne ciupim de faţă şi să ne întrebăm dacă nu visăm cumva. E asta cu adevărat o Kia?

E pur şi simplu incredibil ce a putut face, practic din prima, un producător coreean cu ambiţie. Aflându-te la bordul lui Kia, fie că eşti pe unul din scaunele faţă, sau pe cele din spate, nu simţi câtuşi de puţin că nivelul de confort ar fi cumva mai mic decât cel din maşinile germane concurente. Mai mult ca atât, Kia Quoris are o suspensie chiar niţel mai moale la abordarea denivelărilor, fapt care îi sporeşte şi mai mult confortul de la bord. Izolarea acustică e una absolut admirabilă, iar materialele aplicate aici sunt demne de clasa la care pretinde. O mică excepţie o face plasticul negru de pe plansa de bord, cu rol de inserţie, în locul căruie s-ar cere o inserţie fie de lemn, fie de aluminiu mat. Dar e un specific al exemplarului testat de noi, clienţii pot opta şi pentru lemn în acea zonă. Per total, însă, Kia Quoris merită o notă maximă pentru execuţia habitaclului.

Senzaţii în condus. Mai mult confort, sportivitate bine dozată.

Ei bine, în senzaţii de condus Kia Quoris se distinge ceva mai mult de concurenţii germani şi japonezi. La rularea pe drumuri cu o textură excelentă, maşina vă va îmbăta de-a binelea cu un nivel grandios de confort şi plutire deasupra carosabilului. Da, să nu uităm, Kia Quoris e dotată cu suspensie pneumatică!

La survenirea texturilor imperfecte ale carosabilului, Kia Quoris le înghite foarte bine, fără a lăsa sunetele nedorite să pătrundă la interior. Suspensia bine calibrată îşi face treaba silenţios, asigurând confortul neîntrerupt la bord.

Micile carenţe în ţinuta rutieră se fac vizibile în virajele cu textură în denivelări. Sporirea forţelor laterale cărora suspensia trebuie să le facă faţă şi prezenţa gropilor sau a denivelărilor, e o combinaţie care nu prea place suspensiei lui Quoris şi maşina trece ceva mai zgomotos peste un astfel de peisaj, lăsând textura asfaltului să fie transmisă şi în senzaţiile din volan. Pe un carosabil bun, însă, Quoris va administra reuşit forţele laterale ale unui viraj puternic şi îl va trece fără mari bătăi de cap. Totuşi, se simte că cei de la Kia nu şi-au dorit neapărat să-i urmeze pe germani în dozarea un pic excesivă a sportivitării, ci au preferat să menţină accentul pe confort.

Calitățile dinamice sunt asigurate de un motor V6 pe benzină, de 3.8 litri, care dezvoltă 290 CP şi 358 Nm, cuplat la o transmisie automată cu 8 rapoarte. Dacă transmisia propulsează imediat modelul coreean printre liderii segmentului datorită numărului de trepte şi modului ireproşabil de operare, atunci unicul motor pe benzină V6 dă mult mai puţin spaţiu de alegere pentru eventualii clienţi, care ar putea prefera o motorizare diesel sau eventual un benzinar mai puternic. Se zvoneşte o posibilă apariţie în următorul an a unui posibil propulsor diesel de 3.0 litri în gamă, dar deocamdată V6-ele pe benzină e unica alegere posibilă pentru Kia Quoris.

Totuşi, dacă vă împăcaţi bine cu această alegere, atunci motorul vă va oferi senzaţii demne în condus, desfătându-vă auzul cu un sunet echilibrat şi rafinat, specific celor mai bune motoare V6 din lume. Elasticitatea bună a acestuia permite împingerea imediată a maşinii în acceleraţii chiar şi la turaţii moderate, iar la urcarea în turaţii toţi cei 290 cai-putere lucrează la maxim pentru a propulsa cât mai eficient greutatea proprie de peste 2 tone a maşinii. Cifrele oficiale de acceleraţie de la 0 la 100 km/h dau o valoare de 7.3 secunde şi anume aşa se simte Quoris – ca un model care poate oferi acceleraţii foarte dinamice, condimentate cu graţie, dar fără a trece în segmentul unor performanţe cu totul radicale. Cutia de viteze automată este cea care operează foarte reuşit în mariajul cu propulsorul de sub capotă, reuşind să menajeze excelent de bine schimbările regimurilor de condus sau pur şi simplu să asigure maşinii comportamentul dorit. Şi nu uitaţi că Quoris e un model cu tracţiune spate, iar asta îi favorizează foarte mult calităţile dinamice!

Şi mai trebuie să spunem că Kia Quoris e şi un model al naibii de plăcut în condus, pe lângă plăcerea de a sta pe bancheta spate. Volanul îţi dă senzaţii confortabile dar şi foarte informative în acelaşi timp, permiţându-ţi să te simţi foarte antrenat în întregul proces de condus al limuzinei.

Kia Quoris: verdict final.

După o primă experienţă la bordul lui Kia Quoris, rămâi în mare parte cu gura căscată de nivelul la care a putut ajunge producătorul coreean cu această primă limuzină de lux. Dacă avansezi mult de tot într-o analiză minuţioasă vei descoperi că Quoris a preferat să se focuseze un pic mai mult spre confort, în detrimentul sportivităţii niţel excesive cu care ne-au deprins în ultimii ani producătorii germani – element care pentru unii se va dovedi un avantaj major, iar pentru alţii un mic neajuns. Judecând după calitatea drumurilor noastre, pentru conaţionalii noştri asta ar trebui să fie mai ales un avantaj. Dincolo de această mică dispută, Quoris te fascinează de-a dreptul printr-un confort excepţional la bord, dar şi printr-o listă imensă de dotări de confort şi hi-tech la bord. E adevărat că multe din ele se regăsesc şi la bordul modelelor germane, dar imaginaţi-vă efortul pe care au trebuit să-l facă cei de la Kia pentru a asigura prezenţa tuturor acestor tehnologii la bordul primei lor limuzine! Şi le-a reuşit! Au creat un model care a integrat cu succes toate ingredientele actuale ale luxului şi confortului suprem din acest segment, creând în acelaşi timp o nouă reţetă, cu un nou gust.

Dar problema e că publicul trebuie obişnuit cu acest nou gust, creat de

Kia. Trebuie invitat să păşească peste bariera psihologică de a se apropia de o Kia ce costă peste 60,000 euro. Da, anume atât costă limuzina coreeană de lux în ţara noastră. Concurenţii germani încep de la peste 65-70 mii, dar Kia mai are şi avantajul de a veni din start echipată aproape până la refuz cu toate dotările posibile. Astfel, este evident că la bordul lui Quoris obţii o sumă mai mare de calităţi pentru o sumă mai mică de bani în raport cu concurenţii germani sau japonezi, dar trebuie să ai curajul de a urca la bordul maşinii pentru a descoperi aceste calităţi atunci când eşti interesat de achiziţia unei maşini din acest segment. Odată urcat, raţiunea şi simţurile tale îţi vor spune că Quoris îşi merită din plin alegerea, iar dacă nu te deranjează să le explici ulterior tuturor amicilor de ce nu ai ales un S-Class sau o Seria 7, dar ai preferat o Kia Quoris, invitându-i şi pe ei la bord să înţeleagă alegerea ta, atunci îţi poţi pune cu curaj semnătura pe contactul de cumpărare a maşinii, pentru că vei avea parte de o perioadă de experienţe extrem de plăcute în calitate de proprietar.

Instrumente utile: Comparaţie Kia Quoris vs. concurenţi actuali
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (68 IMAGINI):
MAI MULTE TESTE DRIVE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter