Lexus LX 570 – Mastodontul rege
23 Mai 2013
Haideţi să uităm pe o
clipă de avalanşa de
SUV-uri compacte
proaspete şi de
preţul benzinei.
Haideţi să urcăm la
bordul unuia din
cele mai mari
SUV-uri luxoase
existente
astăzi pe piaţă –
Lexus LX 570...
SUV-ul de top din gama Lexus
lipseşte cu desăvârşire din oferta
showroom-urilor din Uniunea
Europeană, pentru că parametrii săi
tehnici îi înspăimântă pe birocraţii din
birourile de la Bruxelles. Îl putem găsi
într-un număr mult mai mare în ţările
în care benzina e mai accesibilă,
pornind de la SUA şi Rusia şi
continuând cu Orientul Mijlociu.
Modelul este unul destul de rar chiar
şi în ţara noastră, dar este extrem de
apreciat de proprietarii lui. Iar în
lumina ultimelor discuţii aprinse ale
Dvs., vizitatorilor noştri, despre ceea
ce oferă un model Lexus de top, noi
am decis să aducem în faţa Dvs.
unul din cele mai exclusiviste modele
ale mărcii japoneze de lux.

Mai mult ca atât, am avut ocazia să
cunoaştem modelul mult mai bine
datorită unui test drive special,
prelungit pe durata a aproape trei
zile, în care am ajuns tocmai în
munţii României pentru a pune la
treabă enormul SUV în cât mai multe
peisaje. Să vedem, deci, ce oferă
acest imens SUV de lux!
Design exterior şi prezenţă

Opulenţă şi masivitate. Cam astea sunt definiţiile-cheie pentru descrierea designului lui Lexus LX. Credem că nu mai e un secret pentru nimeni faptul că Lexus LX împarte aceeaşi platformă tehnică cu Toyota Land Cruiser 200, dar dacă modelul din gama Toyota are o abordare mai simplă a designului, focusată spre a face faţă unor provocări de offroad mai frecvente şi mai dure, atunci Lexus LX vine cu un aspect îmbiat de glamour şi prezenţă socială. Vopseaua albă este una extra-metalizată, cu nuanţă de fildeş, barele
de protecţie sunt vopsite şi în partea inferioară, există montate până şi praguri laterale care facilitează accesul la bord, dar reduc un pic din capacităţile de trecere în offroad extrem, iar exemplarul din testul nostru mai este echipat şi cu un kit aerodinamic opţional, care accentuează şi mai mult extremităţile maşinii şi îi reduce din poftele de a se murdări prea mult în noroi.

Şi totuşi, trebuie să recunoaştem că modelul are o prezenţă fantastic de dominantă, fie că staţionează, fie că se află în mişcare. La cei aproape
5 metri lungime, aproape 2 metri lăţime şi 1.92 metri înălţime, e greu să percepi acest mastodont ca un vehicul modest, care nu face decât să înainteze în direcţia lui. Îl percepi mai degrabă ca un dominator absolut. Ca un rege indiscutabil. Acest model îţi spune mai mult decât oricare că cel de la volan a reuşit să ajungă într-o lume a luxului şi a valorilor la scară largă. Pentru că aici nu mai e vorba doar de preţul achiziţiei, ci de acceptarea costurilor imense de exploatare şi consum, dar mai ales de mult tupeu şi detaşare de percepţiile birocratice de emisii şi austeritate.
Motor şi transmisie

Cifrele cu care operează Lexus
LX 570 în datele sale tehnice par
desprinse dintr-o lume paralelă,
departe de valul de propagandă
actuală a lumii auto, care ne abundă
ostentativ cu poveşti despre valori
oficiale de eficienţă, aflate adeseori
extrem de departe de realitate. Sub
capota lui Lexus LX se poate afla un
singur propulsor – cel asociat de
indicele LX 570. Dacă triada germană
şi-a trădat propriile ritualuri de
nomenclatură a motorizărilor, din
care se putea deduce anterior
cilindreea motorului, atunci Lexus
rămâne fidel acestor tradiţii şi
indicele „570” înseamnă exact ceea
ce intuim cu toţii – că sub capotă se
află un motor imens, de 5.7 litri! La o
astfel de cilindree, e firesc să
descoperim o arhitectură V8, care
te învăluie într-un sunet excepţional
încă de la prima secundă a pornirii
motorului. De fapt, pornirea
propulsorului înseamnă un întreg
ritual aici – motorul face în mod
autonom o cursă de turaţie până pe
la 3,000 rpm imediat ce este pornit,
care îţi trezeşte un fior nemaivăzut
de emoţie. Inginereşte vorbind,
această turare iniţială are şi un rol de
profilaxie, care curăţă orice
posibilitate de sediment din
măruntaiele motorului, lungindu-i
astfel viaţa la nesfârşit. Sunetul
acestui motor e printre cele mai
plăcute sunete mecanice pe care le
poţi auzi azi în industria auto. Nu
sună răguşit ca un V8 americat, nu
sună fioros ca un V8 german, sună
perfect echilibrat, până la
perfecţiunea absolută, aşa cum
numai o bijuterie de motor V8 Lexus
sună!

Land Rover Range Rover scoate din
motorul său de 5.0 litri aspirat
natural o putere de 375 CP,
Mercedes-Benz GL 500 scoate
408 CP din propulsorul său de 4.7
litri tubo. Lexus LX 570 vine cu un
propulsor aspirat natural, care
funcţionează în regim de hobby
continuu, odihnindu-se şi
menţinându-şi forma excelentă.
Motorul lui Lexus LX 570 livrează o
putere de 383 CP la 5,600 rpm şi un
cuplu maxim de 536 Nm la 3,600
rpm. Dar maşina asta nu prea
ajunge să-şi exploateze motorul la
asemenea turaţii, pentru că, datorită
aspirării naturale, puterea este livrată
absolut instantaneu chiar şi la turaţii
mici, iar doza de putere şi cuplu
care este deja disponibilă acolo
catapultează ditamai mastodontul în
accelerări rapizi fără a fi nevoie de
turări maxime. Pe acestea le poţi
obţine doar manevrând levierul
transmisiei automate în regim
manual. Şi ce plăcere e să auzi
sunetul acestui motor V8,
funcţionând pe la 5,000 rpm!

Vă vine să credeţi că un SUV-ul ăsta
imens, care cântăreşte 2.7 tone la
gol şi vreo 3 tone cu tot cu vreo 3-4
ocupanţi la bord, poate accelera de
la 0 la 100 km/h în doar 7.5-7.6
secunde? Senzaţia e absolut
fascinantă! Cele 7.5 secunde de
acceleraţie sunt mai spectaculoase
decât 5.5 secunde în cazul unui
coupe sportiv, pentru că la volanul lui
Lexus LX 570 simţi toată maşinăria
asta imensă cum prinde viteză atât
de rapid şi de minunezi de felul în
care poate fi pusă în mişcare o
greutate atât de mare!

Motorul îşi transmite imensa putere
prin intermediul unei transmisii
automate cu 6 trepte, care
funcţionează într-un tandem ideal cu
propulsorul. Algoritmii transmisiei ţin
cont de puterea imensă a
propulsorului şi de greutatea maşinii,
şi, atunci când îţi doreşti accelerări
dinamice, dar nu extreme, lasă
propulsorul să-şi dezlănţuie puterea
fără a retrograda treapta, pentru că
propulsorul chiar are de unde scoate
puterea suplimentară solicitată la
orice turaţie. Doar atunci când pui
pedala aceeleraţiei în podea,
transmisia va retrograda rapid şi va
impune motorul să urce rapid în topul
turaţiilor.

Sunt oare 6 trepte suficiente pentru
Lexus LX 570? Cu siguranţă da! E
exact numărul potrivit de trepte pentru
puterea unui astfel de propulsor şi
condiţiile actuale de exploatare. Şapte
trepte ar putea ajuta la o acceleraţie
mai rapidă, dar motoarele mici sau
motoarele turbo au cu adevărat
nevoie de mai multe trepte pentru a fi
ajutate, în timp ce un V8 de 5.7 litri se
descurcă excelent cu o etalajare mai
largă a transmisiei. Şi apoi imaginaţi-
vă că fiecare treaptă în plus a
transmisiei înseamnă mai multe
schimburi de trepte în procesul de
exploatare a maşinii, cu o exploatare
mult mai intensă a ambreiajului şi
întregului mecanism automatizat, cu
posibile repercursiuni în materie de
fiabilitate. Dar aici, chiar nu e nevoie
de mai multe trepte. La condus de
traseu, cu 120 km/h, Lexus LX
operează cu treptele 5-6, iar dacă
viteza urcă la una de croazieră pe
autostrăzi, atunci treapta 6 menţine
motorul într-un regim de funcţionare
absolut relaxat.

Tracţiune integrală şi
performanţe în offroad


Cu toate că modelul ţinteşte spre
clienţi de top, care s-ar putea să
nu-şi dorească neapărat capacităţi
extreme de offroad, Lexus LX vine cu
o serie de elemente de care multe
SUV-uri au uitat în zilele noastre.

Este vorba, în primul rând, de
demultiplicatorul de cuplu
adevărat, care, odată inclus,
permite deplasarea maşinii cu
viteze extrem de reduse, dar cu
turaţii mai mari ale motorului.
Cu acest intrument la bord, un
SUV adevărat poate învinge
dificultăţi extreme în calea sa,
precum dune masive de nisip
sau bălţi imense de noroi. Era
o vreme când marea majoritate a maşinilor de teren aveau aşa ceva, dar astăzi demultiplicatorul de cuplu este o raritate, fiind prezent doar pe unele modele Land Rover, Jeep, Toyota şi Lexus. Şi Gelandewagen. Iar Lexus LX 570 îl are, cu toată alura sa de glamour. Cuplarea lui se realizează foarte uşor şi inuitiv pentru cel de la volan. Se activează modul offroad, care dă posibilitatea manevrării cu comenzile în formă de comutatoare, destinate rulării pe offroad şi de acolo unul din comutatoare se culisează prin apăsare din poziţia H4 în poziţia L4. (High-4, Low-4). Nu există poziţii cu indicele 2 sau AUTO, pentru că Lexus LX nu se joacă de-a tracţiunea
integrală, sau faţă, ci îşi transmite cuplul motorului întotdeauna către toate cele patru roţi, fie că rulează pe teren accidentat, fie că înoată în confort de asfalt.

Suspensia penumatică dă şansa măririi semnificative a gărzii la sol, fapt care face modelul japonez mult mai capabil în offroad. De asemenea, se poate seta menţinerea unei viteze constante în offroad, de 1, 3 sau 5 km/h, în urcare sau coborâre, care ajută extrem de mult la traversarea sectoarelor periculoase, mai ales a celor cu pietre masive. Un alt element, mult mai modern, dar care se dovedeşte a fi foarte util în offroad, îl
reprezintă sistemul de vizualizare video a împrejurimilor maşinii, cu marcaje de ghidare pe display-ul consolei centrale. Lexus LX are montate patru camere video exterioare – una frontală, alta dorsală şi încă două laterale în blocurile oglinzilor exterioare. Acestea apot forma o imagine completă a dimensiunilor maşinii şi locului din jurul acesteia, arătându-vă cu exactitate unde traversează roata şi unde se află segmentul periculos. Se poate conecta afişarea mai mare a zonelor separate, astfel încât să vă focusaţi doar la acea parte a maşinii. Şi în fine, există, desigur, şi posibilitatea blocării diferenţialului dintre axe, care
legiferează o transmitere constantă a cuplului între cele două punţi. Ce ţi-ai mai putea dori de la un SUV de lux, dacă ai toate aceste posibilităţi de offroad?

Noi l-am pus la treabă în pădurile din
munţii României, pe pământ brut şi
zone pietroase. Sistemul video ne
ajută să protejăm barele de protecţie
fără zone din plastic, dar graţie gărzii
la sol ridicate nu am fost în situaţia în
care maşina să rişte un contact cu
solul. Mai mult ca atât, se simte o
distribuţie excelentă a cuplului între
roţi, dar de natură mecanică, nu
excesiv electronizată. Pentru o clipă,
poţi să uiţi că te afli, de fapt, la
volanul unui SUV ultra-luxos şi să-ţi imaginezi că eşti vreun explorator în pădurile Madagascar-ului... Lexus LX se descurcă incredibil de bine în offroad, şi e plăcut să descoperi că dincolo de imaginea şic din exterior se ascunde un adevărat SUV capabil în teren accidentat! Da, se simt rădăcinile comune cu Toyota Land Cruiser 200 şi capacităţile acelui model, se simte forţa unei construcţii veritabile pe cadru dur, se simte ingineria perfecţionată până în cel mai mic detaliu!
Feedback direcţie şi
manevrabilitate în viraje


Iar pe teren accidentat ai nevoie de
un sistem de direcţie cu o
informativitate foarte bună, pentru a
simţi exact locul în care traversează
roata. Iar Lexus a reuşit să asigure o
informativitate excelentă, care e
compatibilă şi cu senzaţia de
lejeritate şi confort pe care o obţii
atunci când rulezi pe drumuri
asfaltate. Volanul opune o rezistenţă
exact potrivită pentru a fi uşor de
manevrat, dar şi pentru a păstra
senzaţia specială daconducerii unui
vehicul atât de mare.

Atunci când vezi cei 1.92 metri
înălţime ai lui Lexus LX, eşti tentat să
crezi că maşina asta ar putea avea
mici dificultăţi la abordarea în viteză
a virajelor. Dar nu este aşa. Centrul
de greutate coborât al maşinii,
poziţionat central pe axele maşinii, o
face incredibil de manevrabilă în
viraje, pentru o maşină de talia asta.
Există, în mod evident, şi anumite
limite fizice, de care trebuie să ţii
cont, dar totuşi ţinuta rutieră la
abordarea virajelor este cu mult mai
bună decât te poţi aştepta! ! Probabil,
dacă am alerga maşina asta pe un
circuit sportiv cu viraje abordate la
limita absolutului, s-ar observa
anumite ruliuri ale caroseriei, dar
oricum maşina va rămâne
întotdeauna pe toate cele patru roţi
ale sale, iar de la volan ai întotdeauna
senzaţia că imensul SUV stă neclintit
în parcurgerea traiectoriei pe care
doreşti să i-o imprimi.

Confort la rulare

Lexus e aproape sinonim cu noţiunea
de confort. Cândva, mai multe mărci
renumite din industria auto se
mândreau cu oferirea unor doze de
confort sublim la bord, însă astăzi
virusului sportivităţii excesive i-a atins
pe mult prea mulţi dintre ei şi
confortul absolut mai poate fi
experimentat doar în condiţiile
autobahn-elor germane ideale. Lexus
LX 570, însă, este un SUV adevărat,
iar un SUV adevărat poate ajunge nu
doar pe drumuri perfect asfaltate. Şi
dacă vrei să oferi confort sublim la
bordul unei astfel de maşini, trebuie
să prevezi comportamentul ei în
toate ipostazele de carosabil posibil,
de la cel mai sâcâitor până la cel mai
avariat şi extrem.

Atunci când am văzut jantele imense
ale acestui model – mult mai mari
decât cele puse pe o Toyota Land
Cruiser 200 – ne-am zis că o să
descoperim multă rigiditate şi un confort mult mai redus pe carosabil accidentat. Apoi, am observat că anvelopele au totuşi un profil suficient să absoarbă şocurile primare ale carosabilului. Cum se simte deci, confortul la bordul unui Lexus LX 570?

Ei bine, extrem de bine izolat de mediul exterior, dar fără a merge până la sublimul unei limuzine precum Lexus LS. SUV-ul LX izolează cu excelenţă denivelările oricărui tip de carosabil şi te face să spui că e plăcut de moale acolo, dar când ajungi în viraje descoperi că suspensia păstrează o doză bună de fermitate
încât să te impresioneze prin maniera de abordare a lor. Modul în care e setată suspensia pneumatică a lui Lexus LX poate fi un exemplu pentru oricare alţi producători din acest segment. Nu s-a optat pentru sportivizarea excesivă, ci s-a păstrat o capacitate excelentă de a absorbi orice textură de carosabil. Nu există denivelare sau groapă de asfalt, macadam sau offroad pe care suspensia lui Lexus LX să o treacă dureros, simţindu-se depăşită. De diecare dată când treci peste o denivelare zâmbeşti, realizând că maşina a fost prevăzută pentru situaţii mult mai dificile. De fapt, la bordul
acestei maşini, ai acea senzaţie demult dată uitării în lumea auto, de OVERENGINEERING – de inginerie realizată să facă faţă condiţiilor mult mai dure şi mai extreme faţă de tot ce ar putea de fapt întâmpina maşina în procesul exploatării sale, astfel încât nici o componentă mecanică să nu-şi mai amintească de termeni precum „uzură”. Anume overengineering-ul garantează fiabilitatea excelentă a maşinilor care sunt proiectate în acest fel, iar la volanul acestui Lexus LX 570 ai senzaţia că ai putea să-ţi petreci o lungă parte a vieţii tale alături de el, şi tu să îmbătrâneşti puţin câte puţin, iar el, mastodontul rege – nu.
Izolare fonică

E suficient să deschizi portierele lui
Lexus LX pentru a observa calitatea
montării zonelor de cauciuc de acolo,
menite să izoleze habitaclul de
mediul exterior. Asta îţi sugerează că
întreaga construcţie a modelului e
prevăzută cu zone de absorbţie
acustică, astfel încât cei de la bord să
rămână perfect izolaţi de sunetele
exterioare. În ciuda dimensiunilor sale
enorme, de la care te aştepţi să
provoace curenţii aerodinamici la
zgomote nedorite, Lexus LX reuşeşte
să fluidizeze cursul fluxurilor de aer şi
păstrează orice zgomot nedorit
departe de habitaclu. Se face auzit
doar motorul turat ceva mai tare, iar
atunci când sesizezi acel sunet vrei
să amuţeşti sistemul audio cu totul,
pentru a savura sunetul V8-ului de
acolo. Şi apropo, sistemul audio e
unul de tip Mark Levinson, care face
din habitaclul SUV-ului o adevărată
sală de concert, cu sunete izvorând
din toate direcţiile posibile.
Design interior / ergonomie.
Calitate materiale.


Fanii înrăiţi ai maşinilor germane
atacă maşinile nipone mai ales la
acest capitol, de obicei. Şi parţial, în
unele cazuri au dreptate, pentru că
multe modele japoneze pun accent
pe durabilitatea în timp a materialelor,
iar la o primă atingere, acestea pot
părea mai puţin calitative decât cele
dintr-un model german. Cum stau
lucrurile în cazul lui Lexus LX?

Vorbind cu maximă onestitate, trebuie
să recunoaştem că materialele de la
bordul lui Lexus LX nu arată atât de
nobile precum cele dintr-un
Mercedes-Benz GL-Class proaspăt
sau dintr-un Range Rover în prima
sa zi de la achiziţie. Pielea tapiţeriei
din Lexus LX e calitativă, dar parcă
are şi un grad mai mare de duritate.
Lemn există din belşug, dar parcă nu
are o prezenţă atât de accentuată şi
nu se mizează pe culori mai
deschise şi mai evidente. Zonele
acoperite cu gri metalizat de
asemenea nu mai pot fi găsite la
concurenţii germani şi britanici. Dar,
la drept vorbind, dacă ar fi să
comparăm interioarele acestor
modele după 3 ani de exploatare
cel puţin, atunci cel al lui Lexus LX
şi GL-Class ar demonstra un
avantaj evident în durabilitatea în
timp.

Dacă la SUV-urile mai compacte
Lexus, precum RX, japonezii au mers
pe un design high-tech, LX aduce
mai degrabă un spirit de aventură de
lux la interior. Care SUV de lux de
astăzi mai afişează pe cadranele de
bord temperatura uleiului din motor
şi nivelul voltajului din sistemul
electric, pe lângă standardele
turometre, vitezometre, nivel al
combustibilului şi temperatură a
lichidului din sistemul de răcire?
Deşi aduce o abordare de design
diferită de cea a concurenţilor
europeni, habitaclul lui Lexus LX oferă
totuşi senzaţia unui concept estetic
bine armonizat, în ton cu caracterul
mai dur al maşinii. Şi anume acest
caracter te face să-i simţi mai bine
somptuozitatea maşinii, provocându-
te să explorezi mai mult, mai departe.
Spaţiu / confort pasageri

Având dimensiuni atât de generoase,
Lexus LX nu a fost nevoit să
economisească la grosimea
spetezei scaunelor din habitaclu, aşa
că locurile pasagerilor faţă seamănă
cu adevărate fotolii de masaj. Forma
acestea îţi cuprinde perfect anatomia
corpului, iar susţinerile laterale
masive te menţin eficient în viraje. Şi
unde mai pui că acestea sunt şi
ventilabile! Despre spaţiul disponibil
este în plus să mai vorbim probabil –
mai mult decât există aici ar fi absurd
să-ţi mai doreşti.

Priviţi încă o dată silueta lui Lexus LX
din exterior. Observaţi linia plafonului,
paralelă cu cea a carosabilului? Ei
bine, Lexus LX nu a cochetat cu
ideea plafonurilor în coborâre în stilul
coupe-urilor, pentru că nu este un
coupe. A mers pe o siluetă şi un
contur bine definit, care i-au păstrat
un spaţiu interior imens inclusiv
pentru pasagerii spate. De fapt, pasagerii de pe bancheta spate au
exact acelaşi spaţiu disponibil pe
înălţime ca şi cei din faţă. Cei doi
metri de lăţime ai maşinii oferă
suficient loc şi pentru ca 3 pasageri
să stea în confort deplin aici. Iar
construcţia pe cadru dur a maşinii
înseamnă că arborele tracţiunii
integrale merge prin interiorul cadrului
şi nu taie din spaţiul habitaclului, deci
şi ocupantul din mijloc va avea
spaţiu berechet pentru picioare.

Mai mult ca atât, Lexus LX 570 vine
standard şi cu cel de-al treilea rând
de scaune, care poate fi scos din
podeaua portbagajului doar atunci
când ai nevoie, iar în rest formează o
podea absolut plată. Evident, şi acest
rându de scaune este tapiţat cu
piele, iar înălţimea constantă a
maşinii face posibilă şi acomodarea
unor pasageri mai înalţi aici.
Consum

Vom opera din nou cu cifre la scară
largă. Cât credeţi că poate consume
un motor de 5.7 litri volum care
tractează o maşină de 2.7 tone la
gol, cu tracţiune integrală
permanentă? Poate 25 litri/100 km?
Poate 30 litri/100 km?

Fără îndoială, e firescă să
descoperim un consum mare. Dar
nu chiar atât de mare. Cifra oficială
a consumului urban este de 19.6
litri/100 km şi este posibil de atins
dacă cu doar un pic de străduinţă.
Dacă, însă, nu vă pasă deloc de
cifra consumului, şi veţi accelera după libera discreţie, oricând vă doriţi, atunci veţi avea o medie urbană reală cam de 20-22 litri/100 km.

În regim extra-urban, cifra oficială de consum constituie 13.1 litri/100 km. Dacă se rulează în peisaj pur extra-urban, un consum între 13 şi 14 litri este perfect posibil de atins. Noi am circulat din Moldova pe traseele României pe o distanţă continuă de aproape 300 km, condimentate cu multe treceri prin localităţi, într-un soi de regim mixt. Oficial, ar fi trebuit să obţinem un consum de 16.8 litri/100 km. Noi am obţinut 14.5 litri/100 km. Dintr-un V8 atât de imens, noi zicem că e un consum cât se poate de acceptabil!
Preţ de achiziţie

În SUA, ţara care constituie cea mai
importantă piaţă pentru Lexus LX 570,
preţurile modelului pornesc de la
peste 81,500 dolari SUA (aproximativ
63,000 euro). Ar fi un preţ de chilipir
pentru o asemenea maşină, însă e
prea devreme să ne bucurăm, pentru
că doar în SUA asemenea preţuri
sunt posibile. Dacă ne amintim de
motorul de 5.7 litri de sub capotă şi
de taxele vamale moldoveneşti,
atunci constatăm că importul unei
asemenea maşini în ţara noastră înseamnă plata unor accize în sumă
de 19,820 euro, echivalentul a vreo
25,700 dolari SUA. Deci, obţinem
inevitabil un preţ de peste 100,000
dolari SUA. Şi maşina din testul
nostru, cu tot cu opţiuni suplimentare,
a tras cântarul preţului pe peste
100 mii dolari SUA.

Cam ăsta e şi preţul concurenţilor din
segment, însă, cu motorizări similare.
Astfel că nu putem să-i reproşăm lui
Lexus LX 570 un preţ diferit, însă
putem să-i apreciem dotările ultra-
generoase prezente standard la bord.


Şi, până la urmă, cum spuneam şi
mai sus, achiziţia unei astfel de
maşini denotă imediat acceptul de a
plăti un preţ exorbitant nu doar la
achiziţie, dar şi în consum. Însă şi
senzaţiile primite la bord vor fi pe
măsură!
Verdict final: Lexus LX 570

Lexus LX excelează la confortul oferit
la bord şi la capacităţile de offroad. Evident, consumul mare e un factor pe care trebuie să-l accepţi. Modelul pierde un pic la impresia vizuală a interiorului, faţă de concurenţii moderni germani, dar nu are adevărate scăpări nici aici, lucrurile ţinând mai mult de impresii subiective pentru eventualii ocupanţi ai habitaclului.

Există modele care îşi cuceresc viitorii proprietari prin design, ambianţă la bord, dar îi tratează pe aceştia doar ca pe nişte factori statistici, care, în mare majoritate, ar trebui să exploateze maşinile în anumite circumstanţe, pe drumuri bune, spre exemplu, 90% dintre ei să nu iasă niciodată pe offroad, x% dintre ei să n-aibă habar cum se cuplează un demultiplicator de cuplu, etc. Atunci, când producătorul tratează posesorii maşinilor produse
de el doar ca pe nişte factori statistici, câţiva, care corespund tuturor acelor criterii statistice, vor fi satisfăcuţi. Dar alţii, care vor experimenta „altceva” în experienţa lor de exploatare, se vor dovedi dezamăgiţi. Şi la fiecare capitol numărul de clienţi care ar putea experimenta „altceva”, coagulat cu numărul total de proprietari, ar putea forma un tablou de clienţi parţial dezamăgiţi de maşina pe care o posedă.

Modelul de astăzi, însă, nu te tratează doar ca un factor statistic, ci ca un om în carne şi oase, cu substanţă cenuşie şi grad suficient de înalt de inteligenţă încât să poţi învăţa toate comenzile de care dispune maşina. Lexus LX 570 nu te consideră un om mediocru, care va acţiona ca majoritatea statistică. Lexus LX 570 prezumă că tu eşti altfel şi vrei să îndrăzneşti adeseori să ajungi acolo unde alţii nu ajung, într-o altă manieră decât o fac alţii. Lexus LX 570 oferă posibilităţi, unele din care ar putea fi folosite doar de 10% din proprietari.
Dar în fiecare din acele cazuri, cele 10% se vor simţi fascinate de această maşină, iar în final cea mai mare din proprietarii acestui model vor ajunge să-şi venereze maşina pentru valorile adevărate pe care aceasta le conţine şi implicit să venereze marca. Da, overengineering-ul e un diamant rar în zilele noastre, dar e atât de plăcut să dai de el! Şi e atât de plăcut să ştii că maşina asta nu te va bate la cap niciodată cu probleme de service, ţintuindu-te sâmbetele în camera de aşteptare a centrului de deservire, vizionând filme pustii şi sorbind la infinit cafele nervoase... Nu, maşina asta îţi va fi cel mai fidel partener din garaj şi după cum am spus mai sus, s-ar putea ca tu să îmbătrâneşti, iar ea să se încăpăţâneze să rămână tânără şi întotdeauna fiabilă!...

Instrumente utile:
Comparaţie Lexus LX 570 vs
concurenţi

PiataAuto.mdIlie Toma
10
9,517
GALERIE FOTO (33 IMAGINI)
COMENTARII (83)
jaguar
Chişinău
la 23 Mai 2013 - 10:49
super test!
BRAVO PA!
1
3
GRED
Chişinău
la 23 Mai 2013 - 11:02
Ce sa zic. Imi place f. mult dar sunt 2 probleme doar p-u mine.
- Nu-mi permit asa inginerie pe roti
- Si daca chiar as lua la mana a doua cumva poate mai ieftina si daca ash avea de facut doar vre-o 7-8 mii km pe an ar fi ok dar asa consumul cu consumabile cred ca ma va pune la pamant cu 50 mii pe an :(
1
2
GRED
Chişinău
la 23 Mai 2013 - 11:05
Redactia are dreptate referitor la faptul ca accelerand intr-o masina mare te iau mai tare fiorii decat accerand intr-un coupe sportiv de 2 locuri. Am simtit asta - e ca si cum simti cum accereaza un Airbus
1
3
jaguar
Chişinău
la 23 Mai 2013 - 11:14
bine zis Gred
0
2
Valeriu
Chişinău
la 23 Mai 2013 - 11:15
E impresionant, dar nu stiu daca poate fi comparat cu germanii sau englezii... pare total diferit. Prin aspect e impunator, ceva aristocratic, ceea ce le lipseste celorlalti. E bine ca japonezii merg iar pe fiabilitate si nu pun toate tehnologiile astea noi cu turbine si o gramada viteze care scad dramatic fiabilitatea.
Totusi cred ca in curand va fi schimbat pentru ca e produs de ceva ani si astept sa vad ce surprize vor mai face.

1
2
GRED
Chişinău
la 23 Mai 2013 - 11:53
Lexus - the luxury vehicle division of Japanese automaker Toyota Motor Corporation introduced in the United States! Si asta spune totul - tre sa fie mare cu toate optionalele pe el. Americanii sunt foarte "alintati" - in sensul bun al cuvantului.
Numai europenii pot cere bilete de avion fara mancare inclusa la bord !!! De aia doar in UE poti gasi marci premium cu "petica" in loc de piele sau fara incalzire scaune etc... Ce-o fi in capul nemtilor ... Nu vrea el sa plateasca 1 Euro in plus daca nu are nevoie de asa ceva. Mergeti in Italia de exemplu sa vedeti ce buburuze pe strazi ...
0
1
ghenyg
London, Marea Britanie
la 23 Mai 2013 - 13:15
PA scrie ca dupa 3 ani interiorul LX-lui poate demostra un avantaj in durabilitate fata de un MB GL.....PA acest lucru e posibil doar atunci cind LX sta in garaj,si dupa 3 ani de exploatare(daca se poate spune asa)va avea la bord 30.000km!!!

2
0
Valeriu
Chişinău
la 23 Mai 2013 - 13:51
Avensis-ul meu are 170000 la bord, dar interiorul este inca foarte bun, pentru ca a avut stapani de treaba. Avand in vedere ca Lexus-ul il produce tot Toyota si este pentru bogatasi, cu siguranta calitatea e cu mult mai buna.
Depinde cine conduce masina.
E drept ca mai sunt facaturi pe youtube care arata LS, de exemplu, cum se destrama dupa 40 000, dar pe aceia prostii sa-i creada.
1
1
ghenyg
London, Marea Britanie
la 23 Mai 2013 - 13:54
p....i is acei care cumpara asa masini
4
0
Alexei
Rezina, Moldova
la 23 Mai 2013 - 14:04
Foarte reusit testul! Si verdictul final e extrem de obiectiv ! Anume asa, dupa parerea mea, ar trebui sa fie o marca de lux, ea trebuie sa dicteze legile pe piata, vrei--cumperi, nu vrei--cumpara ce vrei... încăpăţînare nu le ajunge la lexus-urile astea noi...Acest SuV e Rasa Pura, e minunat !!!
1
2
Valeriu
Chişinău
la 23 Mai 2013 - 14:26
ghenyg la noi si la rusi poate "p....i is acei care cumpara asa masini", dar in SUA media varstei unui proprietar de astfel de Lexus este cam 60 de ani, adica oameni care s-au realizat in viata si isi pot permite si stiu ce inseamna luxul adevarat.
1
3
Mihail
Chişinău
la 23 Mai 2013 - 14:44
GRED intre SUA si UE este diferenta ca dintre cer si pamint! atit economic cit si politic.... UE nu are petroll... totul este cumparat! si nemtii de ex nusi trimit armata in Libia,iraq .... ca sa pue mina pe petrol....

pe cind USA detine petro,detine si legal... si ilegal .... marog....
taxele in UE sunt foarte scumpe ... pentru a face popoarele sa consume cit mai putin pentru ca banii pe petrol sunt bani care ies din tara.... pe cind in USA e altfel.... taxele pentru petrol se duc la stat ...cit si pretul net al petrolului...
de aceia cu cit mai putin se consuma cu atit mai putin cistiga statu in USA .... le este convenabil...
asa cum era si in ex.urss....

pe urma exista un alt motiv.... "diferenta dintre cultura" nigerii din USA is ca tsiganii... chiar daca au doar 5 $+ el ii pune in bacul la escalade si merge "in nentralka" la vale ca sasi arate la vecini ca are de unde ....
pe cind oameni ca nemtii .... pe dinsi ii doaren cot de vecini... isi traesc viata lor si punct...
0
3
GRED
Chişinău
la 23 Mai 2013 - 14:46
Luxul adevarat e un iaht, un Bentley sau RR si un avion personal cu o oaste de bodyguarzi
1
2
petro
Chişinău
la 23 Mai 2013 - 14:47
masina frumoasa si mare, dar peisajele sunt si ele minunate, PA unde ati facut testul? unde ati gasit asa locuri minunate, bravo
0
1
GRED
Chişinău
la 23 Mai 2013 - 14:50
Mihai> partial de acord.
Cel mai mare avantaj al USA - e ca totul se cumpara si se vinde in $+ !!! Asta e. Si cel mai important e ca petrolul se vine in $+.
Are Arabia sau Irak petrol? Da!
Ce sa faca cu el? Sa-l vanda? DA! Pe ce? Barter? Neeeee. Pe Dolari!!!! Cine e unica tara in lume care "fac" dolari??? Nu cumva USA?
Ah da - se mai vinde si in alte valute - CONVERTITE IN $+$+$+$+ !
0
0
Robert
Bucureşti, România
la 23 Mai 2013 - 15:05
Mda......acum ca am evaluat comentariile de mai sus, sa spun si eu ceva .

In primul rand felicitari PA nu ma asteptam la un asemenea test, chiar mi-ati gadilat orgoliul ca sa soun mai exact :D

LX este unul dintre cele mai bune off-roadere premium de teren.Din cate stiu LC este cel mai bun autovehicul de teren din lume, iar acest LX avand in spate un LC , pot spune ca este cel mai bun autovehicul premium de teren . Si exact cum spunea cv mai sus , modelul se va schimba in foarte putin timp probabil si la fel si LC 200. Fiabilitatea este la superlativ cea mai buna din segment.
3
2
Robert
Bucureşti, România
la 23 Mai 2013 - 15:08
Peisajele sunt si ele la superlativ, si se vede clar ca este in RO , calitatea asfaltului este limpede.
4
1
Robert
Bucureşti, România
la 23 Mai 2013 - 15:23
@ghenyg, acum ca m-am lamurit.Se pare ca nu stii nici sa citesti. Scrie clar asa : '' modele după 3 ani de exploatare
cel puţin, atunci cel al lui Lexus LX şi GL-Class ar demonstra un avantaj evident în durabilitatea în
timp.'' . S-a specificat amandoua in aceiasi oala.
2
2
GRED
Chişinău
la 23 Mai 2013 - 16:30
LX si GL - ponturi anyway. Fiti de acord. Lumea are bani - f. bine

Iata - Land Rover Defender, G Class sau LC 200 - astea off-road frate !
0
2
ghenyg
London, Marea Britanie
la 23 Mai 2013 - 17:56
Robert_444:mai stii ceva?
2
1
Robert
Bucureşti, România
la 23 Mai 2013 - 19:43
@ghenyg, fata de tine eu stiu sa fiu mai argumentat si sa citesc inainte de a publica niste postari. Ar trebui sa imi multumesti fiindca chiar am fost amabil si m-am abordat intr-un stil mai putin vertigios.
2
2
ghenyg
London, Marea Britanie
la 23 Mai 2013 - 19:57
Robert,esti caraghios omule:D
Acum 2 saptamini ai demostrat la toti cit de inteligent esti ....(3...pigs).,si mai ai curaj sa inveti pe altii.



1
4
Robert
Bucureşti, România
la 23 Mai 2013 - 22:52
@ghenyg,

Eu cred ca esti sinonim cu motociclistul, atunci......... Fiindca nu vrei sa iti recunosti greselile de literatura. Esti atat de greu de cap in cat oamenilor le este greu sa inteleaga ceea ce scrii.
4
2
ghenyg
London, Marea Britanie
la 24 Mai 2013 - 01:41
Robert tu nu intelegi absolut nimik si pe nimeni,si esti unikul pe PA care se plinge pe asa probleme.Imi pare rau pentru tine,te credeam destept.Ca sa nu ne mai frecam mintile,nu-mi mai citi si comenta ceea ce scriu,ok?
1
2
ghenyg
London, Marea Britanie
la 24 Mai 2013 - 01:43
Apropo,greselile gramaticale ramin pe seama mea.E bine sa-ti revizui comentariile tale,si apoi sa dai note altuia.
Sanatate baiatu!
1
1
Igor
London, Marea Britanie
la 24 Mai 2013 - 19:43
Excelent test! Se pare ca l-ati scris dintr-o rasuflare ;).

p.s. e corect 4.7 sau totusi 5.7 : " în timp ce un V8 de 4.7 litri se
descurcă excelent cu o etalajare mai largă a transmisiei" ?
0
1
constantin
Bălţi, Moldova
la 24 Mai 2013 - 19:48
Mi-a placut enorm testul, merci PA, poate cel mai mult, mi s-a ridicat parul de pe corp imi pun intrebarea cind voi fi in stare sa-mi procur asa un "animal" ?cred ca nu degraba:((((
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 24 Mai 2013 - 20:24
Ahh.....am descoperit un mic detaliu uitandu-ma mai atent la acest model. Dupa cate imi aduc aminte noua filozofie Lexus este grila trapezoidala, iar acest model se pare ca nu este cel facelift care dispune de asa ceva . Dar oricum mult noroc !
3
2
Robert
Bucureşti, România
la 24 Mai 2013 - 20:26
Inca un detaliu pe care l-am mai observat, si chiar este foarte rar pe masini din acest segment, este iluminarea pragului de la usi din exterior ( cel care pui piciarele pe el cand te urci sau cobori )
2
2
GRED
Chişinău
la 25 Mai 2013 - 00:18
Lasam! Acest Lexus merita tot ce e mai bun!
0
2
Ion H.
Trieste, Italia
la 25 Mai 2013 - 00:48
Bravo PA excelent test.@GRED in Italia vezi multe buburuze deoarece impozitele is destul de piparate.Eu pentru un motor de 2.3 benzina scot din buzunar cam 1300 de euro pe an numai pe impozit si asigurare.
0
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 25 Mai 2013 - 12:01
ghenyg: daca vei duce in el piatra si scinduri ku kiroane, tot ce-i posibil... in caz contrar, nici nu te gindi! De interes cauta un LEXUS LS din '94 si are piele, vezi ce salon are... la unele W140 deam le ies atele!
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 25 Mai 2013 - 12:07
Valeriu: Referitor la virsta proprietarilor ai perfecta dreptate... pe mine ma umfla risul kind vad niste "kenti" in Adidas si in W140. El la acestia le zik "bikaraie"!
0
1
ghenyg
London, Marea Britanie
la 25 Mai 2013 - 13:05
VB_1One:LEXUS---http://www.autoscout24.de/DetailsGTM.aspx?id=228447574&cd=634972555600000000&asrc=st|fs
MB W140---http://www.autoscout24.de/DetailsGTM.aspx?id=227944795&cd=634963668470000000&asrc=st|fs
Fii atent la detalii:anul fabricatiei,km parcursi si starea la moment.
1
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 25 Mai 2013 - 15:27
Da frate... chiar credeam ca vei gasi niste masini umblate pentru a putea face diferenta, insa tu ai cutreierat pina chiar ai dat de celea mai pastrate. BRAVO pentru rabdarea timpului pierdut, rezultatul insa il asteptam de pe piata locala, unde masina se exploateaza in conditii reale, dar nu se tine la icoana.
0
1
ghenyg
London, Marea Britanie
la 25 Mai 2013 - 16:23
VB_1One:Ai vrut ca ambele sa fie din 1994,asa si am facut....,acum ce mai vrei???Aaaa,ai vrut sa-ti arat un MB distrus de tiganii de la Soroca, si un Lexus lins de stapin timp de 19-20 ani cu 100000km la bord.Asa comparatii eu nu fac.
2
0
GRED
Chişinău
la 25 Mai 2013 - 16:41
Nu va atingeti de W140 - e sfant! Toata lumea asa zice si toti expertii. Are petica W140? Desigur - nemtii sunt nemti. Ei vor W140 cu pietica. Voi stiti ca masinile la mana a doua au fost candva comandate in saloane de noi? :) Asa a fost comanda ce sa le faci. Si Lexus si MB merita aplauze!
Acest Lexus din test cred ca e pont atat timp cat exista LC 200 ! Si GL e un pont atat timp cat exista G Class!
0
4
Robert
Bucureşti, România
la 25 Mai 2013 - 17:07
@GRED, foarte corect au spus lucrurilor pe nume aici. Sincer si eu as proceda la fel. DC sa imi cumpar un astfel de LX la un pret mai mare si intretinere mai mare cand pot cumpara direct '' parintele lui LX '', adica un LC 200 evident si cu capabilitati in offroad aceleasi dar cu un nivel mai mic de calitate in ceea ce privesc detaliile, gen : sistemul audio ( care pe LX este de la Mark Levinson, si motorizarea mai potenta , etc. ).

Oricum eu raman la al meu, fiindca ofera cam aceleasi capabilitati off road,capacitate de tractare,fiabilitate, confort. Desi la ampartament este mai mare LC decat un Pajero si chiar mai luxos decat un Pajero. In rest.....not comment, as fi ales un Pinin daca se mai fabrica.

Acum sa clasificam lucrurile : Un W140 era mai slab dotat decat un LS din 94' . Tu chiar pricepi ce avea LS-ul din 94' si ce avea w140-ul ? Diferente mari , asta daca te uiti la dotari. In primul rand w140 era mai slab echipat decat ls la acea vreme . LS-ul beneficia de climatizare Bi- Zone / dual, iar w140 de climatizare One-zone....si exemplele pot continua draga GRED .
3
2
Robert
Bucureşti, România
la 25 Mai 2013 - 17:07
ai*
1
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 25 Mai 2013 - 17:17
ghenyg: Tu esti conceput pe cale ordinara sau nu? Ti-am spus destul de clar, compara masinile din MD nu din mama naibii unde sunt "linse" cum le zici tu (alt cuvint nu ai gasit)...

GRED: ca de obicei iti dau "like" pentru vorbe adevarate :) SANATATE tie!!!
1
2
ghenyg
London, Marea Britanie
la 25 Mai 2013 - 19:12
VB_1One:Faci pe desteptul?Esti sigur ca mi-ai zis sa compar masini din MD?Ai asteptat sa caut ceva pe piata locala,dar nu ai zis asta.
Fii mai serios frate,citeste atent ce scrii si fara nervi:)
2
1
Robert
Bucureşti, România
la 25 Mai 2013 - 22:00
@VB_1One, tine-te pe metereze. Eu zic ca nu are rost sa te agiti pentru unul ca @ghenyg, si la fel si bineinteles si @alexei, insa personalitatea @ghenyg are o alta abordare, este una si aceeasi persoana. Un nick cu comentarii cretine si celalalt cu comentarii mai elaborate, dar care il tradeaza intentia initiala '' baga mare cu postarile total gresite '' .
2
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 25 Mai 2013 - 22:57
ghenyg: bai omule invata-te a citi odata si pentru totdeauna sau roaga admin-ul sa te excluda de aici... "Dlia osobo odarionnih" citez: "rezultatul insa il asteptam de pe piata locala"... trebuia sa-ti fie clar din start. Tre sa fii nebun de tot sa vorbesti de MD si sa dai exemple din cosmos... doar toti stiu ka nemtii is acuratnie la masini, nafiga mi-ai trimis linkurile celea...? Vrei supara-te, vrei inghite, dar ce am avut de spus, ti-am spus...
1
1
GRED
Chişinău
la 25 Mai 2013 - 23:13
Robert ba da avea bi-zone. W140 avea si sticle duble incepand cu 91 de cand a iesit, ba avea si inchiderea usilor cu "vacuum". Apropo baetii cu W140 zic ca practic in complectatie cu sticle duble nu se face condensat pe ferestre. Si dupa cum am spus sunt W140 in complectatie saraca si sunt W140 - FULL FULL si inca variante Long cu V12. La astea eu ma refer. Lexus e p-u piata americana si acolo toate bifele erau puse din start.
0
3
Robert
Bucureşti, România
la 25 Mai 2013 - 23:30
@GRED, da aici ai dreptate . Ce e adevarat e adevarat nu am cum sa te contrazic.Lexus-ul era destinat mai mult pietei din Sua probabil de asta avea dotari mai bune din standard.

@VB-1One, lasa-l nu va intelege. Si mie imi face la fel. Se contrazice la refuz insa ii este greu sa recunoasca si cand greseste, apoi o da la intors.
3
2
ghenyg
London, Marea Britanie
la 26 Mai 2013 - 02:00
Robert_444,VB_1One:scriti mult si aiurea.
1
2
Alexei
Rezina, Moldova
la 26 Mai 2013 - 12:04
Robert esti ca o T#rfa cu doua fete...
ghenyg macar o spune cum este. Nu fuge ca tine in cercuri si cind da de belea, nu incepe sa fuga cu curu la gard sau sa trinteste cite o gluma sau ceva de genu Hi hi Ha ha si sa fuga de la raspuns... Cred ca toti sunt deacord ca ai Z#IBIT poporu cu comparatii de 2 bani (ex. da! da! e bun, frumos, luxos da toyota e tot mai buna! si asa la fiecare postare ), daca nu crezi incepe sa citesti asa cum sugerezi altora sa faca si o sa vezi ca majoritatea mai nu te implora sa termini mascaradu...ai putina stima macar fata de tine si nu intra pe site macar o saptamina sau cel mai bine o luna, or macar nu comenta nimic! o sa vezi ca n-o sa dispara toyota...
VB_1One
Cu toata stima si respectul te rog sa te calmezi... de fapt in primul comentariu in care te-ai adresat la ghenyg nu ai specificat pe care piata sa caute :
"ghenyg: daca vei duce in el piatra si scinduri ku kiroane, tot ce-i posibil... in caz contrar, nici nu te gindi! De interes cauta un LEXUS LS din '94 si are piele, vezi ce salon are... la unele W140 deam le ies atele!"
despre piata locala ai spus deja dupa ce el a cautat si a postat rezultatul cautarii...
Nu va dati provocati de MR. Pig , el azi e de partea unuia miine, o sa spuna ca nu stie nimic!!!
1
3
Alexei
Rezina, Moldova
la 26 Mai 2013 - 12:18
p.s. Chiar aici la articol se linguseste la Gred, Ba spune ca "Un W140 era mai slab dotat decat un LS", ca "LS-ul beneficia de climatizare Bi- Zone / dual, iar w140 de climatizare One-zone" , ba este deacord cu Gred ca "Robert ba da avea bi-zone" .....cum poti sa fii deacord cu asa afirmatii, cind singur afirmi inversul ...daca ,robert, incerci sa spui ca defapt erai deacord cu aceea ca lexus era pt piata americana de ce nu recunosti ca ai luat-o razna prin papusoi cind ai spus ca LS era mai Full decit W140...esti un las de 2 bani si nu poti sa-ti argumentezi si nici sa-ti aperi afirmatiile...
Cum poti sa-i dai lui Gred dreptate la tot comentu si apoi cu "musca pe nas" sa spui "Lexus-ul era destinat mai mult pietei din Sua probabil de asta avea dotari mai bune din standard" PROBABIL???? Din Standart... tu doar ai spus ca LS e mai FULL decit W140, nu ai specificat in standart sau optional ...
nici nu stiu ce sa spun , esti jalnic
1
2
Alexei
Rezina, Moldova
la 26 Mai 2013 - 12:28
p.p.s. Daca vei avea curajul sa-mi raspunzi incearca sa nu comentezi "cuvintele de legatura", greselile gramaticale si in special, TE ROG, fara ironie . Nu-mi analizacomenta modul de expunere, nu suntem la ora de l.romana si nu esti aici profesor, bine???
Or raspunzi la tema, or taci !!! In caz contrar te vei face din nou de ris!!!
1
2
Robert
Bucureşti, România
la 26 Mai 2013 - 12:57
@Alexei,

Mda.....aceleasi greseli de tipar, fara vre un sens al cuvinteloprr. Daca vrei ca omul sa iti si raspunda, scrie macar sa inteleaga ....plsss . Se lasa '' spatiu '' dupa virgula si la fel si dupa punctele de suspensie,ai niste greseli enorme, chiar nu vreau sa ma gandesc cat de bine scrii pe caiet cu un pix in mana. Probabil indezirabil.Nu imi permit sa te fac '' analfabet '' fiindca chiar nu meriti un asemenea omagiu, sunt altii si mai mari decat tine ;)

Esti la fel ca @ghenyg, daca nu aceeasi persoana. Nu intelegeti nimic, cititi comentariile pe sarite si va bagati ca musca in lapte. In primul rand, GRED m-a aprobat pe mine iar apoi eu pe el, chiar iti este asa greu sa intelegi ????? El a spus ca '' DA '' intr-adevar este mai dotat fiindca era special pt piata din SUA si de aceea avea din start ce mercedes w140 avea la versiunile de top.Mai sunteti multi oare ???????
4
1
GRED
Chişinău
la 26 Mai 2013 - 13:15
Guys, hai sa discutam despre masina din test. Poate conving colegul de serviciu care are un GX570 adus din sua sa intre si el maine pe site sa dea un feedback din prima mana. A avut probleme si el la electronica si la costat destuuuuul de bine cam peste 20 mii lei. Dar nu-si face griji zice ca masina - isi merita toti banii. Apropo inainte de asta a avut un sedan W210 si un AUDI vechi AUDI_100 ... si zice ca sunt complect diferite senzatii sa conduci un Mastodont de asta si un Sedan. Si po sekretu comfortul unui sedan e de nedepasit in schimb in asta are o senzatie de siguranta si incredere in orce anotimp al anului.
Si asta e o lege de fapt ca sa comparam, C mai comfortabil decat GLK, E class mai comfortabil decat ML si S Class mai comfortabil decat GL.
La alte marci e exact aceiasi mapare -cel putin sunt sigur ca un LS e mai comfort. decat un LX in schimb LX iti ofera alte emotii.
Eu sunt pentru comfort si siguranta in orce masina dupa asta toate celelalte - putere, posibilitati off-road etc...
0
2
Alexei
Rezina, Moldova
la 26 Mai 2013 - 14:21
robert,
Bai inteligentule uite mai intii sub nas si mai apoi sub padure, asa si am stiut ca nu o sa raspunzi clar de ce te pierzi in afirmatii. Si chiar nu intelegi ce scriu altii...
GRED, poti sa ne aduci ceva claritate? Dupa ce am citit comentariul tau :
"Robert ba da avea bi-zone. W140 avea si sticle duble incepand cu 91 de cand a iesit, ba avea si inchiderea usilor cu "vacuum". Apropo baetii cu W140 zic ca practic in complectatie cu sticle duble nu se face condensat pe ferestre. Si dupa cum am spus sunt W140 in complectatie saraca si sunt W140 - FULL FULL si inca variante Long cu V12. La astea eu ma refer. Lexus e p-u piata americana si acolo toate bifele erau puse din start."
eu am inteles urmatoarele:
1. MB W140 are complectatii DIFERITE de la cele mai sarace pina la Full Full
2. Lexus LS (fiind predestinat pt SUA) nu are asa multe oferte, El este doar FULL
3. Ca rezultat W140 dispune de complectatie mai bogata decit LS
Robert afirma ca tu ai fost deacord cu faptul ca fiind predestinat pt piata SUA, LS e mai dotat (cuvintele cheie sunt: "deacord" si "MAI (dotat decit W140) " ) decit MB W140
Deci chiar te rog sa spui cine o inteles corect si cine NU !!!
1
4
Alexei
Rezina, Moldova
la 26 Mai 2013 - 14:24
P.S. deci care are in arsenal cea mai bogata complectatie W140 sau LS ?? nu importa piata, doar oferta, cine ofera lux la superlativ??
GRED ???
0
1
GRED
Chişinău
la 26 Mai 2013 - 17:05
Alexei> W140 era rege in anii 90 si punct! Pretul era mai mare dar era REGE!
Este schema germana de procurare a automobilului cu posibilitatea de a nu plati ce nu doresti de exemplu piele. Si posibilitatea mai restransa cum ar fi in SUA sau Japonia adica sunt versiuni de baza 2-3 sau 4 si basta
1
3
GRED
Chişinău
la 26 Mai 2013 - 17:09
Aici e ceva info - http://ru.wikipedia.org/wiki/Lexus_LS
Din articol se vede clar ".... Интересно, что маркетологи Lexus при формировании прайс-листов предложили не типично японскую (с несколькими фиксированными комплектациями), а именно германскую схему: для автомобиля предлагалась всего одна базовая комплектация и ряд опций..." Nemtii tot timpul vand in felu asta .. complectatia de baza si restul alegi ce doreste ranza .. pana la punctul final
1
3
GRED
Chişinău
la 26 Mai 2013 - 17:13
De aia si marci premium MB, BMW sau AUDI sunt foarte multe pe piata germana cu optiuni saracute sau chiar stranii de tot - de exemplu volan si torpedou cusut in piele sau alcantara plus 4x4 plus incalzire scaune fata/spate in schimb tapitzareia e din materie si nu pielesau cu cutie manuala ... asa a dorit proprietarul fiindca in partea de Nord a Germaniei iernile sunt foarte geroase si nu doreste neamtul piele si cutie automat sa aiba probleme pe ghiata si omat...
1
3
GRED
Chişinău
la 26 Mai 2013 - 17:24
Sa nu sa se supere iubitorii de japoneze dar hai sa fim sinceri.
Primul model LS - http://img.drive.ru/i/0/502a57acb72142616400018a.jpg aduce putin a MB (seria W126)
Al doilea model LS - http://img.drive.ru/i/0/502a57acb721426164000199.jpg are ceva cu BMW Seria 7 in spate si in fata iar face din ochi MB-ului
Si in al treilea rand fratilor a treia generatie Lexus (anul 2000/2001) - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/Lexus_LS430_re1.jpg - cand deja W140 nu se mai facea demuuult. Spatele nu va aduce aminte de vechiul W140? Ia vedeti - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6b/Mercedes_W140_rear_20070609.jpg?uselang=ru
1
2
ghenyg
London, Marea Britanie
la 26 Mai 2013 - 17:32
GRED:Ai perfecta dreptate.Nu gasesti in lumea toata 2 masini nemtzesti identice
1
1
ghenyg
London, Marea Britanie
la 26 Mai 2013 - 17:38
GRED:Nu se vor supara,unul din fanii japonezilor a recunoscut ca Lexus LS seamana cu MBW 140.
1
1
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 26 Mai 2013 - 19:04
ghenyg: ladna, scrie tu mai putin si ku sens, kiar ar fi de dorit...

Alexei: Ai dreptate, in primul coment nu am specificat... cred ca trebuia s-o fac, intrucit vad ca sunt persoane care tre sa-i dai tot "na bliudo4ke", ca de altfel o ia razna... Noi doar vorbeam de situatia reala, in ceea ce priveste starea interiorului la ambele modele.. si evident trebuia sa vina ku exemple de la noi din tara, pentru ca toti stiu ka in Germania in mare parte totul este bun si pastrat ca nu mai poti constata valoarea uzurii. Cineva daca vrea astfel de modele, ku siguranta nu le va aduce in tara, ci le va procura de pe piata autohtona, asa ca va cauta ceva pastrat intrucit nimeni nu a adus demult asa masini in tara. El daca a inteles cum l-a dus intelectul, e treaba omului...
0
2
Robert
Bucureşti, România
la 26 Mai 2013 - 19:11
@ghenyg, din nou sucesti borcanele pustiule. In discutie se vorbeste clar de LS 400 din 94' nu de LS430 care intr-adevar a fost inspirat dupa posteriorul lui w140 samd. Insa japonezii au stiut sa recunoasca acest lucru, fata de Mercedes care a facut multe greseli apoi s-au facut ca ploua.

Da GRED '' W140 era rege in anii 90 si punct '' :)) . Era singurul model de segment F care se gasea prin service-uri....deci intr-adevar era chiar regele problemelor mecanice. Asfalt uscat va doresc !
1
1
GRED
Chişinău
la 26 Mai 2013 - 21:17
Da Robert. Fiecare are dreptul la o parere. Sa dea Domnul in industria AUTO sa mai apara asa modele cum a fost modelul W140.
O asa complexitate de obiect la vremea lui cum a fost W140 inca nu a prea vazut service-uri frate. Si sa stii ca circula si in ziua de azi prin Chisinau si regiuni mai ales modelele diesel ca cele pe benzina de 5.0 sau 6.0 au plecat prin copaci fiindca asa masini aveau multi banditei care nu prea aveau minte.
Am mai spus intr-un post sa nu compari suspensia Toyotei sau chiar modelelor Lexus cu 2 braturi sau McPherson cu cea multilink care o instaleaza nemtii. P-u cei care nu stiu engleza multilink = "многорычажка". Iubitorii de W124 stiu ce e "многорычажка" si cat este de efectiva este implementata ea de MB si cat de potrivita este aceasta suspensie pe drumurile noastre!!
0
2
Alexei
Rezina, Moldova
la 26 Mai 2013 - 21:52
Robert, ce omule deja nu esti prieten cu Gred?? ;)))) Cind te-a pus clar la punct (si s-a dovedit faptul ca nu citesti atent), incerci iar sa aduci argumente vechi cu service! Ceva nou plss... Cind japonezii au recunoscut ca s-au "inspirat" de la MB? cind deja au fost dati cu nasu de critici? (precum s-a intimplat acum cu tine), sau cind au adus pe lume IS-ul, care la fel era o copie, sau o inspiratie, a BMW Seria 3, spune-o cum vrei? Chiar daca au si spus ca s-au "inspirat" (toata china e plina de asa inspiratii), atunci nu se mai poate de vorbit de pozitii inalte pe piata, nu poate fi primul pe piata cind in loc sa elaboreze un design nou, ei asteapta sa copieze lucrarile altor marci si sa adauge ceva schimbari, cel putin in design, si in anumite clase. Impotriva la unele bijuterii ca LX sau a nano-tehnologiilor nu am nimic impotriva, la ce se pricep, se pricep, da la unele capitole nu s-au dus mai departe de chineji.
Si nu sari cu sapa la avioane, nu te anina de ghenyg, el a scris LS (fara indici), nu citi doar ceea ce vrei sa citesti, citeste si ceea ce nu-ti place, GRED 3 LS-uri a comparat:
primu=seria W126
al doilea=BMW Seria 7 in spate si in fata iar face din ochi MB-ului
si al treilea=aduce aminte de vechiul W140...
LS a cistigat vinzari doar datorita pretului, pe wikipedia scrie ca la aparitie pe piata a vindut mai mult decit treimea germana la un loc, dar...Dar nu a specificat ce profit a obtinut din aceste vinzari!!!! Inteleg ca asa au dorit sa faca cunostinta cu publica, dar de ce cind au inceput sa majoreze preturile vinzarile cadeau cu zeci de procente? de ce Robert?
Pentru ca nu toti viseaza noaptea fiabilitate extrema, oamenii mai vor si ceva adrenalina, ceva aventura, ceva Look, nu doar design si fiabilitate infinita pt pensioneri si lucratori, oamenii vor ceva special !!!
Ceva intrebari? asfalt uscat nu-mi trebuie, merg bine si pe umed, mai putin colb...
1
2
Robert
Bucureşti, România
la 26 Mai 2013 - 22:42
@Alexei, spatiu intre litere plss, iar semnele de punctuatie nu sunt puse la locul lor......plss ca '' ma dor ochisorii '' cand te citesc. Pe urma vom avea un punct de plecare intr-o polemica amicala dupa ce inveti sa iti revizuiesti greselile gramaticale. O seara placuta si tie !


@GRED, daca faci referire la suspensiile de pe Toyota-Lexus, sa stii ca sunt printre singurele branduri care folosesc suspensii independente, iar asta le face mai confortabile. Am ajuns sa vorbim despre o inventie mai veche de 15 aniin domeniul automobilelor ca despre o raritate, fiindca din cauza costurilor multi alti producatori ( majoritatea ) au ajuns sa renunte la suspensia independenta, folosind puntea ( doar pt ca este mai ieftina ). De aceea Toyotele preiau denivelarile mult mai confortabil si la fel si Lexus.
3
1
Robert
Bucureşti, România
la 26 Mai 2013 - 22:44
Si inca ceva GRED, in MD probabil inca se mai vinde , insa in RO sunt considerate niste jafuri si la fel si W220 .
3
1
GRED
Chişinău
la 27 Mai 2013 - 00:48
Hey! Roberte tu ceva incurci! Ai un minus daca duci lumea in eroare. Dar daca nu esti la curent si nu cunosti atunci ai un plus fiindca nu o faci cu rea stiinta. Eu am mai explicat in posturile mai vechi care e treaba cu fiabilitatea Toyotei si Lexus inclusiv.
Ceia ce scrii tu - "............Toyota-Lexus, sunt printre singurele branduri care folosesc suspensii independente..." - :) intoarcete repede si zi ca ai gresit. Dragi forumisti nu va radeti va rog. Citeste datele tehnice a producatorilor altfel daca baetii de pe forum o sa controleze care masina si ce suspensie are ce-o sa gandeasca oare lumea despre tine??? :)
Asta asa ca un likbez ca sa-ti dai seama (mergi in documentul tehnic a producatorilor si o sa vezi). Uite mai jos un exemplu de clasificare a automobilelor dupa comfort:

1. Cel mai comfortabil: E Class:
Передняя подвеска независимая - многорычажная
Задняя подвеска независимая - многорычажная

2. BMW 5:
Передняя: пружинная, типа McPherson со стабилизатором на алюминиевом подрамнике
Задняя: Независимая многорычажная со стабилизатором поперечной устойчивости

3. Toyota Camry (Aici intra si Lexus pur si simplu silent-block sunt mai moi orientate spre comfort)
Передняя подвеска: Подвеска со стойками типа Макферсон
Задняя подвеска: Подвеска со стойками типа Макферсон и сдвоенными рычагами

4. Toyota Avensys:
Передняя подвеска: Амортизационная стойка с винтовой пружиной
Задняя подвеска: Два рычага и винтовая пружина

5. Toyota Corola: (de unde comfort frate cu torsion si McPherson ?)
Передняя подвеска: Типа McPherson со стабилизатором поперечной устойчивости
Задняя подвеска: Торсионная, со стабилизатором поперечной устойчивости

6. Honda Accord:
Передняя подвеска: Два рычага (Double wishbone)
Задняя подвеска: Два рычага (Double wishbone)

7. Honda Civic (asta e cea mai dura)
Передняя подвеска: Амортизационная стойка
Задняя подвеска: Неразрезанная балка (asta-i pptz)

Desi nu est strict unii producatori schimba tipul suspensiei de la model la model.
0
3
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 27 Mai 2013 - 00:55
Iata datorita la multilink, poti merge ku W124 si nici sa nu observi ca "hodovaia" ii moarta... un prieten kiar zicea: "La W124 poti sa ramii ku mostu pe drum si sa nu simti" :D :D
1
2
GRED
Chişinău
la 27 Mai 2013 - 01:08
Si asta ca tu sa nu te dezamagesti tare - ultimul model LS are multilink fata/spate pe cand MB foloseste multilink incepand chiar cu clasa C !!
Inca 190 avea multilink si nu e inventie de 15 ani dar ohoho ... "... "La sfârșitul anului 1982 Mercedes-Benz 190 vine cu o suspensie fata/spate multi-link independenta fără precedent și senzaționala. Deplasarea optima a roților din spate si fata a fost realizat prin distribuirea forțelor și momentelor de cinci braturi cu legături trei-dimensional aranjate - fiecare dintre care a fost geometric specializat pentru funcția sa ... ". Ideia asta sa stii ca au luato multi producatori dar putini au implementato pe modelele lor fiindca e al naibii de complexa si scumpa!
0
3
Robert
Bucureşti, România
la 27 Mai 2013 - 02:10
@GRED uita-te la noul Auris si vei vedea o surpriza........restul stim deja ;)
3
1
GRED
Chişinău
la 27 Mai 2013 - 09:39
Stim dar nu trisham da? :)

"... Интересно, что младшая версия комплектуется полузависимой задней подвеской. В то время как на более мощную Toyota Auris устанавливается задняя многорычажная подвеска, что не может не радовать..."

Adica doar versiunile de TOP !

Si mai departe e - " При этом новая Toyota Auris стала комфортней предшественницы, но на значительных дефектах дорожного полотна по-прежнему ощутимо трясет"...
http://toyota-auris.infocar.ua/test8898_auris_id2476.html
1
2
Alexei
Rezina, Moldova
la 27 Mai 2013 - 13:13
Robert esti un nauc in toata firea ! Nu te ajunge capul sa pierzi, macar taci, nu te fa de risul lumii !!!
Acum " ochisorii " tai defectati au prins firul sau tot pe frina se afla ? Ajunge spatiu ? Daca te dor ochii, pai scrie un demers, o reclamatie la Piata Auto si roaga-i sa introduca functia de MAJORARE a caracterelor si alte posibilitati de evidentiere a mesajelor special pentru " ochisori V.I.P."
Cred ca din acelasi motiv nu incapi pe drum si intimidezi motociclistii, nu-ti ajunge spatiu ?!
Inainte de a invata pe cineva uite cite greseli gramaticale ai tu, daca nu te ajunge tartacuta roaga un profesor de l.romana sa o faca! Nu ma intimideaza greselile altor utilizatori, deaceea nu depun silinta sa fac un comentariu ideal...
Pun pariu ca daca ma adresez la un profesor de romana sa-mi verifice si sa-mi corecteze greselile apoi il afisez pe site, tu oricum nu o sa ai curajul sa raspunzi, pentru ca undeva intelegi ca o dai in bara pe zi ce trece, dar orgoliul de P I G nu-ti poate da semnal verde de a recunoaste greselile............. (cite puncte de suspensie vreu atitea pun (nu-i o lege pe site sa respectam ortografia si alte standarte ))
1
3
Alexei
Rezina, Moldova
la 27 Mai 2013 - 13:18
P.S. De ce am intrebat "Ajunge spatiu ?" Am incercat sa las mai mult spatiu ___(dupa___fiecare___cuvint) dar cind am publicat s-a redus doar la _ . Deaceea Sorry, dar mai mult spatiu decit se permite nu-ti pot oferi ....
1
2
Robert
Bucureşti, România
la 27 Mai 2013 - 23:01
'' vreu '' ? =)) :)) .....aceeasi greseala. Dar te las in pace nu mai zic nimic. Cand vei invata sa scriii corect atunci voi conversa cu unul ca tine. Ma intreb daca si in Rusa scrii tot la fel de gresit ?
4
1
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 27 Mai 2013 - 23:34
Robert_444:Ai și tu o greșeală,"scrii tot la fel de gresit ?".Ai folosit 2 cuvinte sinonime:la fel=tot,dar trebuia folosit unul dintre ele.
1
2
Alexei
Rezina, Moldova
la 28 Mai 2013 - 10:56
VW, are o multime de greseli de genu...el incearca sa scrie fara greseli, sa arate ca e "inteligent", dar in stilistica face o multime de greseli...
VREU, da Robert, VREU, nu VrEAu, asa vorbim aici in RM,asa comunic eu, daca ai analiza cum vorbiti voi acolo o sa observi ca si voi prefaceti cuvintele, exemplu chiar pe site a fost odata, ai spus "acu" , noi aici spunem majoritatea, "acuM"..alt exemplu este rostirea numerelor: "doispe", "treispe", "paispe" etc. IN Rusa vorbesc in 3 feluri: 1. Ft vulgar, 2. Ca intre prieteni 2. Pe nota 8-9 cu alte persoane care necesita o asa comunicare , tu robert o cati (cauti) pe prima. La articolul cu Renault ai gasit-o deja de la alt utilizator ))))
1
2
Alexei
Rezina, Moldova
la 28 Mai 2013 - 10:59
P.S. Imi cer scuze am gresit, la articolul "BMW Pininfarina Gran Lusso Coupe – viitoarea Seria 8" nu la Renault ...
1
1
petro
Chişinău
la 28 Mai 2013 - 11:23
Alexei nu-i mai trage atentie la robert, el intentionat te provoaca, si nu numa pe tine dar pe toti, davai pasliom ivo v hui pa dalse si gata
1
2
Alexei
Rezina, Moldova
la 28 Mai 2013 - 12:10
hai ))..eu o sa incerc mai mult sa nu scriu nimic la adresa lui..
1
2
Robert
Bucureşti, România
la 28 Mai 2013 - 17:07
@Alexei alias ghenyg, sau cene oi mai fi. Stii cum se joaca '' alba neagra '' ? Eh exact sinonim esti si tu cu acest joc. M-as bucura, sau mai degraba mi-ai face cea mai mare placere sa nu mai comentezi nimic si sa nu te mai dai cu presupusul la postarile mele, chiar m-as numi cel mai norocos daca nu ai mai posta in numele meu fiindca spui numai bazaconii. Nici macar dupa acest discurs nu ai invatat sa scrii corect......pacat.Eu gresesc prietene, insa stiu sa recunosc cand comit vreo greseala nu sunt ca tine. Asta e concluzia mea.
4
1
Robert
Bucureşti, România
la 28 Mai 2013 - 17:07
cine*......corectie ;)
4
1
Robert
Bucureşti, România
la 28 Mai 2013 - 22:27
Ma bucur ca l-am facut sa taca pe '' clarvestitor '' .
4
1
Alexei
Rezina, Moldova
la 29 Mai 2013 - 13:34
Dubina, tu poti sa faci un lucru numai in pantaloni, am spus ca o sa incerc sa nu scriu ceva la adresa ta si eu NU am NEGAT faptul ca fac greseli, am spus chiar ca nu ma intimideaza atit greselile mele, cit si cele comise de alti utilizatori, asa ca nu schimonosi realitate tantalaule. Daca tu recunosti ca faci greseli, atunco cu care naiba drept iti permiti sa ma corectezi pe mine, cine esti ba, filolog de doi bani ??? Esti prost ca probca
1
3
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 11 Iunie 2013 - 12:17
As alege un RAM 2500
1
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!