Menu
Acasă
Search
CITIRE TEST DRIVE:

Lexus LX 570 – Mastodontul rege

23 Mai 2013
Ilie Toma
Lexus LX 570 – Mastodontul rege
Haideţi să uităm pe o clipă de avalanşa de SUV-uri compacte proaspete şi de preţul benzinei. Haideţi să urcăm la bordul unuia din cele mai mari SUV-uri luxoase existente astăzi pe piaţă – Lexus LX 570...

SUV-ul de top din gama Lexus lipseşte cu desăvârşire din oferta showroom-urilor din Uniunea Europeană, pentru că parametrii săi tehnici îi înspăimântă pe birocraţii din birourile de la Bruxelles. Îl putem găsi într-un număr mult mai mare în ţările în care benzina e mai accesibilă, pornind de la SUA şi Rusia şi continuând cu Orientul Mijlociu. Modelul este unul destul de rar chiar şi în ţara noastră, dar este extrem de apreciat de proprietarii lui. Iar în lumina ultimelor discuţii aprinse ale Dvs., vizitatorilor noştri, despre ceea ce oferă un model Lexus de top, noi am decis să aducem în faţa Dvs. unul din cele mai exclusiviste modele ale mărcii japoneze de lux.

Mai mult ca atât, am avut ocazia să cunoaştem modelul mult mai bine datorită unui test drive special, prelungit pe durata a aproape trei zile, în care am ajuns tocmai în munţii României pentru a pune la treabă enormul SUV în cât mai multe peisaje. Să vedem, deci, ce oferă acest imens SUV de lux!

Design exterior şi prezenţă

Opulenţă şi masivitate. Cam astea sunt definiţiile-cheie pentru descrierea designului lui Lexus LX. Credem că nu mai e un secret pentru nimeni faptul că Lexus LX împarte aceeaşi platformă tehnică cu Toyota Land Cruiser 200, dar dacă modelul din gama Toyota are o abordare mai simplă a designului, focusată spre a face faţă unor provocări de offroad mai frecvente şi mai dure, atunci Lexus LX vine cu un aspect îmbiat de glamour şi prezenţă socială. Vopseaua albă este una extra-metalizată, cu nuanţă de fildeş, barele de protecţie sunt vopsite şi în partea inferioară, există montate până şi praguri laterale care facilitează accesul la bord, dar reduc un pic din capacităţile de trecere în offroad extrem, iar exemplarul din testul nostru mai este echipat şi cu un kit aerodinamic opţional, care accentuează şi mai mult extremităţile maşinii şi îi reduce din poftele de a se murdări prea mult în noroi.

Şi totuşi, trebuie să recunoaştem că modelul are o prezenţă fantastic de dominantă, fie că staţionează, fie că se află în mişcare. La cei aproape 5 metri lungime, aproape 2 metri lăţime şi 1.92 metri înălţime, e greu să percepi acest mastodont ca un vehicul modest, care nu face decât să înainteze în direcţia lui. Îl percepi mai degrabă ca un dominator absolut. Ca un rege indiscutabil. Acest model îţi spune mai mult decât oricare că cel de la volan a reuşit să ajungă într-o lume a luxului şi a valorilor la scară largă. Pentru că aici nu mai e vorba doar de preţul achiziţiei, ci de acceptarea costurilor imense de exploatare şi consum, dar mai ales de mult tupeu şi detaşare de percepţiile birocratice de emisii şi austeritate.

Motor şi transmisie

Cifrele cu care operează Lexus LX 570 în datele sale tehnice par desprinse dintr-o lume paralelă, departe de valul de propagandă actuală a lumii auto, care ne abundă ostentativ cu poveşti despre valori oficiale de eficienţă, aflate adeseori extrem de departe de realitate. Sub capota lui Lexus LX se poate afla un singur propulsor – cel asociat de indicele LX 570. Dacă triada germană şi-a trădat propriile ritualuri de nomenclatură a motorizărilor, din care se putea deduce anterior cilindreea motorului, atunci Lexus rămâne fidel acestor tradiţii şi indicele „570” înseamnă exact ceea ce intuim cu toţii – că sub capotă se află un motor imens, de 5.7 litri! La o astfel de cilindree, e firesc să descoperim o arhitectură V8, care te învăluie într-un sunet excepţional încă de la prima secundă a pornirii motorului. De fapt, pornirea propulsorului înseamnă un întreg ritual aici – motorul face în mod autonom o cursă de turaţie până pe la 3,000 rpm imediat ce este pornit, care îţi trezeşte un fior nemaivăzut de emoţie. Inginereşte vorbind, această turare iniţială are şi un rol de profilaxie, care curăţă orice posibilitate de sediment din măruntaiele motorului, lungindu-i astfel viaţa la nesfârşit. Sunetul acestui motor e printre cele mai plăcute sunete mecanice pe care le poţi auzi azi în industria auto. Nu sună răguşit ca un V8 americat, nu sună fioros ca un V8 german, sună perfect echilibrat, până la perfecţiunea absolută, aşa cum numai o bijuterie de motor V8 Lexus sună!

Land Rover Range Rover scoate din motorul său de 5.0 litri aspirat natural o putere de 375 CP, Mercedes-Benz GL 500 scoate 408 CP din propulsorul său de 4.7 litri tubo. Lexus LX 570 vine cu un propulsor aspirat natural, care funcţionează în regim de hobby continuu, odihnindu-se şi menţinându-şi forma excelentă. Motorul lui Lexus LX 570 livrează o putere de 383 CP la 5,600 rpm şi un cuplu maxim de 536 Nm la 3,600 rpm. Dar maşina asta nu prea ajunge să-şi exploateze motorul la asemenea turaţii, pentru că, datorită aspirării naturale, puterea este livrată absolut instantaneu chiar şi la turaţii mici, iar doza de putere şi cuplu care este deja disponibilă acolo catapultează ditamai mastodontul în accelerări rapizi fără a fi nevoie de turări maxime. Pe acestea le poţi obţine doar manevrând levierul transmisiei automate în regim manual. Şi ce plăcere e să auzi sunetul acestui motor V8, funcţionând pe la 5,000 rpm!

Vă vine să credeţi că un SUV-ul ăsta imens, care cântăreşte 2.7 tone la gol şi vreo 3 tone cu tot cu vreo 3-4 ocupanţi la bord, poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 7.5-7.6 secunde? Senzaţia e absolut fascinantă! Cele 7.5 secunde de acceleraţie sunt mai spectaculoase decât 5.5 secunde în cazul unui coupe sportiv, pentru că la volanul lui Lexus LX 570 simţi toată maşinăria asta imensă cum prinde viteză atât de rapid şi de minunezi de felul în care poate fi pusă în mişcare o greutate atât de mare!

Motorul îşi transmite imensa putere prin intermediul unei transmisii automate cu 6 trepte, care funcţionează într-un tandem ideal cu propulsorul. Algoritmii transmisiei ţin cont de puterea imensă a propulsorului şi de greutatea maşinii, şi, atunci când îţi doreşti accelerări dinamice, dar nu extreme, lasă propulsorul să-şi dezlănţuie puterea fără a retrograda treapta, pentru că propulsorul chiar are de unde scoate puterea suplimentară solicitată la orice turaţie. Doar atunci când pui pedala aceeleraţiei în podea, transmisia va retrograda rapid şi va impune motorul să urce rapid în topul turaţiilor.

Sunt oare 6 trepte suficiente pentru Lexus LX 570? Cu siguranţă da! E exact numărul potrivit de trepte pentru puterea unui astfel de propulsor şi condiţiile actuale de exploatare. Şapte trepte ar putea ajuta la o acceleraţie mai rapidă, dar motoarele mici sau motoarele turbo au cu adevărat nevoie de mai multe trepte pentru a fi ajutate, în timp ce un V8 de 5.7 litri se descurcă excelent cu o etalajare mai largă a transmisiei. Şi apoi imaginaţi- vă că fiecare treaptă în plus a transmisiei înseamnă mai multe schimburi de trepte în procesul de exploatare a maşinii, cu o exploatare mult mai intensă a ambreiajului şi întregului mecanism automatizat, cu posibile repercursiuni în materie de fiabilitate. Dar aici, chiar nu e nevoie de mai multe trepte. La condus de traseu, cu 120 km/h, Lexus LX operează cu treptele 5-6, iar dacă viteza urcă la una de croazieră pe autostrăzi, atunci treapta 6 menţine motorul într-un regim de funcţionare absolut relaxat.

Tracţiune integrală şi performanţe în offroad

Cu toate că modelul ţinteşte spre clienţi de top, care s-ar putea să nu-şi dorească neapărat capacităţi extreme de offroad, Lexus LX vine cu o serie de elemente de care multe SUV-uri au uitat în zilele noastre.

Este vorba, în primul rând, de demultiplicatorul de cuplu adevărat, care, odată inclus, permite deplasarea maşinii cu viteze extrem de reduse, dar cu turaţii mai mari ale motorului. Cu acest intrument la bord, un SUV adevărat poate învinge dificultăţi extreme în calea sa, precum dune masive de nisip sau bălţi imense de noroi. Era o vreme când marea majoritate a maşinilor de teren aveau aşa ceva, dar astăzi demultiplicatorul de cuplu este o raritate, fiind prezent doar pe unele modele Land Rover, Jeep, Toyota şi Lexus. Şi Gelandewagen. Iar Lexus LX 570 îl are, cu toată alura sa de glamour. Cuplarea lui se realizează foarte uşor şi inuitiv pentru cel de la volan. Se activează modul offroad, care dă posibilitatea manevrării cu comenzile în formă de comutatoare, destinate rulării pe offroad şi de acolo unul din comutatoare se culisează prin apăsare din poziţia H4 în poziţia L4. (High-4, Low-4). Nu există poziţii cu indicele 2 sau AUTO, pentru că Lexus LX nu se joacă de-a tracţiunea integrală, sau faţă, ci îşi transmite cuplul motorului întotdeauna către toate cele patru roţi, fie că rulează pe teren accidentat, fie că înoată în confort de asfalt.

Suspensia penumatică dă şansa măririi semnificative a gărzii la sol, fapt care face modelul japonez mult mai capabil în offroad. De asemenea, se poate seta menţinerea unei viteze constante în offroad, de 1, 3 sau 5 km/h, în urcare sau coborâre, care ajută extrem de mult la traversarea sectoarelor periculoase, mai ales a celor cu pietre masive. Un alt element, mult mai modern, dar care se dovedeşte a fi foarte util în offroad, îl reprezintă sistemul de vizualizare video a împrejurimilor maşinii, cu marcaje de ghidare pe display-ul consolei centrale. Lexus LX are montate patru camere video exterioare – una frontală, alta dorsală şi încă două laterale în blocurile oglinzilor exterioare. Acestea apot forma o imagine completă a dimensiunilor maşinii şi locului din jurul acesteia, arătându-vă cu exactitate unde traversează roata şi unde se află segmentul periculos. Se poate conecta afişarea mai mare a zonelor separate, astfel încât să vă focusaţi doar la acea parte a maşinii. Şi în fine, există, desigur, şi posibilitatea blocării diferenţialului dintre axe, care legiferează o transmitere constantă a cuplului între cele două punţi. Ce ţi-ai mai putea dori de la un SUV de lux, dacă ai toate aceste posibilităţi de offroad?

Noi l-am pus la treabă în pădurile din munţii României, pe pământ brut şi zone pietroase. Sistemul video ne ajută să protejăm barele de protecţie fără zone din plastic, dar graţie gărzii la sol ridicate nu am fost în situaţia în care maşina să rişte un contact cu solul. Mai mult ca atât, se simte o distribuţie excelentă a cuplului între roţi, dar de natură mecanică, nu excesiv electronizată. Pentru o clipă, poţi să uiţi că te afli, de fapt, la volanul unui SUV ultra-luxos şi să-ţi imaginezi că eşti vreun explorator în pădurile Madagascar-ului... Lexus LX se descurcă incredibil de bine în offroad, şi e plăcut să descoperi că dincolo de imaginea şic din exterior se ascunde un adevărat SUV capabil în teren accidentat! Da, se simt rădăcinile comune cu Toyota Land Cruiser 200 şi capacităţile acelui model, se simte forţa unei construcţii veritabile pe cadru dur, se simte ingineria perfecţionată până în cel mai mic detaliu!

Feedback direcţie şi manevrabilitate în viraje

Iar pe teren accidentat ai nevoie de un sistem de direcţie cu o informativitate foarte bună, pentru a simţi exact locul în care traversează roata. Iar Lexus a reuşit să asigure o informativitate excelentă, care e compatibilă şi cu senzaţia de lejeritate şi confort pe care o obţii atunci când rulezi pe drumuri asfaltate. Volanul opune o rezistenţă exact potrivită pentru a fi uşor de manevrat, dar şi pentru a păstra senzaţia specială daconducerii unui vehicul atât de mare.

Atunci când vezi cei 1.92 metri înălţime ai lui Lexus LX, eşti tentat să crezi că maşina asta ar putea avea mici dificultăţi la abordarea în viteză a virajelor. Dar nu este aşa. Centrul de greutate coborât al maşinii, poziţionat central pe axele maşinii, o face incredibil de manevrabilă în viraje, pentru o maşină de talia asta. Există, în mod evident, şi anumite limite fizice, de care trebuie să ţii cont, dar totuşi ţinuta rutieră la abordarea virajelor este cu mult mai bună decât te poţi aştepta! ! Probabil, dacă am alerga maşina asta pe un circuit sportiv cu viraje abordate la limita absolutului, s-ar observa anumite ruliuri ale caroseriei, dar oricum maşina va rămâne întotdeauna pe toate cele patru roţi ale sale, iar de la volan ai întotdeauna senzaţia că imensul SUV stă neclintit în parcurgerea traiectoriei pe care doreşti să i-o imprimi.

Confort la rulare

Lexus e aproape sinonim cu noţiunea de confort. Cândva, mai multe mărci renumite din industria auto se mândreau cu oferirea unor doze de confort sublim la bord, însă astăzi virusului sportivităţii excesive i-a atins pe mult prea mulţi dintre ei şi confortul absolut mai poate fi experimentat doar în condiţiile autobahn-elor germane ideale. Lexus LX 570, însă, este un SUV adevărat, iar un SUV adevărat poate ajunge nu doar pe drumuri perfect asfaltate. Şi dacă vrei să oferi confort sublim la bordul unei astfel de maşini, trebuie să prevezi comportamentul ei în toate ipostazele de carosabil posibil, de la cel mai sâcâitor până la cel mai avariat şi extrem.

Atunci când am văzut jantele imense ale acestui model – mult mai mari decât cele puse pe o Toyota Land Cruiser 200 – ne-am zis că o să descoperim multă rigiditate şi un confort mult mai redus pe carosabil accidentat. Apoi, am observat că anvelopele au totuşi un profil suficient să absoarbă şocurile primare ale carosabilului. Cum se simte deci, confortul la bordul unui Lexus LX 570?

Ei bine, extrem de bine izolat de mediul exterior, dar fără a merge până la sublimul unei limuzine precum Lexus LS. SUV-ul LX izolează cu excelenţă denivelările oricărui tip de carosabil şi te face să spui că e plăcut de moale acolo, dar când ajungi în viraje descoperi că suspensia păstrează o doză bună de fermitate încât să te impresioneze prin maniera de abordare a lor. Modul în care e setată suspensia pneumatică a lui Lexus LX poate fi un exemplu pentru oricare alţi producători din acest segment. Nu s-a optat pentru sportivizarea excesivă, ci s-a păstrat o capacitate excelentă de a absorbi orice textură de carosabil. Nu există denivelare sau groapă de asfalt, macadam sau offroad pe care suspensia lui Lexus LX să o treacă dureros, simţindu-se depăşită. De diecare dată când treci peste o denivelare zâmbeşti, realizând că maşina a fost prevăzută pentru situaţii mult mai dificile. De fapt, la bordul acestei maşini, ai acea senzaţie demult dată uitării în lumea auto, de OVERENGINEERING – de inginerie realizată să facă faţă condiţiilor mult mai dure şi mai extreme faţă de tot ce ar putea de fapt întâmpina maşina în procesul exploatării sale, astfel încât nici o componentă mecanică să nu-şi mai amintească de termeni precum „uzură”. Anume overengineering-ul garantează fiabilitatea excelentă a maşinilor care sunt proiectate în acest fel, iar la volanul acestui Lexus LX 570 ai senzaţia că ai putea să-ţi petreci o lungă parte a vieţii tale alături de el, şi tu să îmbătrâneşti puţin câte puţin, iar el, mastodontul rege – nu.

Izolare fonică

E suficient să deschizi portierele lui Lexus LX pentru a observa calitatea montării zonelor de cauciuc de acolo, menite să izoleze habitaclul de mediul exterior. Asta îţi sugerează că întreaga construcţie a modelului e prevăzută cu zone de absorbţie acustică, astfel încât cei de la bord să rămână perfect izolaţi de sunetele exterioare. În ciuda dimensiunilor sale enorme, de la care te aştepţi să provoace curenţii aerodinamici la zgomote nedorite, Lexus LX reuşeşte să fluidizeze cursul fluxurilor de aer şi păstrează orice zgomot nedorit departe de habitaclu. Se face auzit doar motorul turat ceva mai tare, iar atunci când sesizezi acel sunet vrei să amuţeşti sistemul audio cu totul, pentru a savura sunetul V8-ului de acolo. Şi apropo, sistemul audio e unul de tip Mark Levinson, care face din habitaclul SUV-ului o adevărată sală de concert, cu sunete izvorând din toate direcţiile posibile.

Design interior / ergonomie. Calitate materiale.

Fanii înrăiţi ai maşinilor germane atacă maşinile nipone mai ales la acest capitol, de obicei. Şi parţial, în unele cazuri au dreptate, pentru că multe modele japoneze pun accent pe durabilitatea în timp a materialelor, iar la o primă atingere, acestea pot părea mai puţin calitative decât cele dintr-un model german. Cum stau lucrurile în cazul lui Lexus LX?

Vorbind cu maximă onestitate, trebuie să recunoaştem că materialele de la bordul lui Lexus LX nu arată atât de nobile precum cele dintr-un Mercedes-Benz GL-Class proaspăt sau dintr-un Range Rover în prima sa zi de la achiziţie. Pielea tapiţeriei din Lexus LX e calitativă, dar parcă are şi un grad mai mare de duritate. Lemn există din belşug, dar parcă nu are o prezenţă atât de accentuată şi nu se mizează pe culori mai deschise şi mai evidente. Zonele acoperite cu gri metalizat de asemenea nu mai pot fi găsite la concurenţii germani şi britanici. Dar, la drept vorbind, dacă ar fi să comparăm interioarele acestor modele după 3 ani de exploatare cel puţin, atunci cel al lui Lexus LX şi GL-Class ar demonstra un avantaj evident în durabilitatea în timp.

Dacă la SUV-urile mai compacte Lexus, precum RX, japonezii au mers pe un design high-tech, LX aduce mai degrabă un spirit de aventură de lux la interior. Care SUV de lux de astăzi mai afişează pe cadranele de bord temperatura uleiului din motor şi nivelul voltajului din sistemul electric, pe lângă standardele turometre, vitezometre, nivel al combustibilului şi temperatură a lichidului din sistemul de răcire?

Deşi aduce o abordare de design diferită de cea a concurenţilor europeni, habitaclul lui Lexus LX oferă totuşi senzaţia unui concept estetic bine armonizat, în ton cu caracterul mai dur al maşinii. Şi anume acest caracter te face să-i simţi mai bine somptuozitatea maşinii, provocându- te să explorezi mai mult, mai departe.

Spaţiu / confort pasageri

Având dimensiuni atât de generoase, Lexus LX nu a fost nevoit să economisească la grosimea spetezei scaunelor din habitaclu, aşa că locurile pasagerilor faţă seamănă cu adevărate fotolii de masaj. Forma acestea îţi cuprinde perfect anatomia corpului, iar susţinerile laterale masive te menţin eficient în viraje. Şi unde mai pui că acestea sunt şi ventilabile! Despre spaţiul disponibil este în plus să mai vorbim probabil – mai mult decât există aici ar fi absurd să-ţi mai doreşti.

Priviţi încă o dată silueta lui Lexus LX din exterior. Observaţi linia plafonului, paralelă cu cea a carosabilului? Ei bine, Lexus LX nu a cochetat cu ideea plafonurilor în coborâre în stilul coupe-urilor, pentru că nu este un coupe. A mers pe o siluetă şi un contur bine definit, care i-au păstrat un spaţiu interior imens inclusiv pentru pasagerii spate. De fapt, pasagerii de pe bancheta spate au exact acelaşi spaţiu disponibil pe înălţime ca şi cei din faţă. Cei doi metri de lăţime ai maşinii oferă suficient loc şi pentru ca 3 pasageri să stea în confort deplin aici. Iar construcţia pe cadru dur a maşinii înseamnă că arborele tracţiunii integrale merge prin interiorul cadrului şi nu taie din spaţiul habitaclului, deci şi ocupantul din mijloc va avea spaţiu berechet pentru picioare.

Mai mult ca atât, Lexus LX 570 vine standard şi cu cel de-al treilea rând de scaune, care poate fi scos din podeaua portbagajului doar atunci când ai nevoie, iar în rest formează o podea absolut plată. Evident, şi acest rându de scaune este tapiţat cu piele, iar înălţimea constantă a maşinii face posibilă şi acomodarea unor pasageri mai înalţi aici.

Consum

Vom opera din nou cu cifre la scară largă. Cât credeţi că poate consume un motor de 5.7 litri volum care tractează o maşină de 2.7 tone la gol, cu tracţiune integrală permanentă? Poate 25 litri/100 km? Poate 30 litri/100 km?

Fără îndoială, e firescă să descoperim un consum mare. Dar nu chiar atât de mare. Cifra oficială a consumului urban este de 19.6 litri/100 km şi este posibil de atins dacă cu doar un pic de străduinţă. Dacă, însă, nu vă pasă deloc de cifra consumului, şi veţi accelera după libera discreţie, oricând vă doriţi, atunci veţi avea o medie urbană reală cam de 20-22 litri/100 km.

În regim extra-urban, cifra oficială de consum constituie 13.1 litri/100 km. Dacă se rulează în peisaj pur extra-urban, un consum între 13 şi 14 litri este perfect posibil de atins. Noi am circulat din Moldova pe traseele României pe o distanţă continuă de aproape 300 km, condimentate cu multe treceri prin localităţi, într-un soi de regim mixt. Oficial, ar fi trebuit să obţinem un consum de 16.8 litri/100 km. Noi am obţinut 14.5 litri/100 km. Dintr-un V8 atât de imens, noi zicem că e un consum cât se poate de acceptabil!

Preţ de achiziţie

În SUA, ţara care constituie cea mai importantă piaţă pentru Lexus LX 570, preţurile modelului pornesc de la peste 81,500 dolari SUA (aproximativ 63,000 euro). Ar fi un preţ de chilipir pentru o asemenea maşină, însă e prea devreme să ne bucurăm, pentru că doar în SUA asemenea preţuri sunt posibile. Dacă ne amintim de motorul de 5.7 litri de sub capotă şi de taxele vamale moldoveneşti, atunci constatăm că importul unei asemenea maşini în ţara noastră înseamnă plata unor accize în sumă de 19,820 euro, echivalentul a vreo 25,700 dolari SUA. Deci, obţinem inevitabil un preţ de peste 100,000 dolari SUA. Şi maşina din testul nostru, cu tot cu opţiuni suplimentare, a tras cântarul preţului pe peste 100 mii dolari SUA.

Cam ăsta e şi preţul concurenţilor din segment, însă, cu motorizări similare.

Astfel că nu putem să-i reproşăm lui Lexus LX 570 un preţ diferit, însă putem să-i apreciem dotările ultra- generoase prezente standard la bord.

Şi, până la urmă, cum spuneam şi mai sus, achiziţia unei astfel de maşini denotă imediat acceptul de a plăti un preţ exorbitant nu doar la achiziţie, dar şi în consum. Însă şi senzaţiile primite la bord vor fi pe măsură!

Verdict final: Lexus LX 570

Lexus LX excelează la confortul oferit la bord şi la capacităţile de offroad. Evident, consumul mare e un factor pe care trebuie să-l accepţi. Modelul pierde un pic la impresia vizuală a interiorului, faţă de concurenţii moderni germani, dar nu are adevărate scăpări nici aici, lucrurile ţinând mai mult de impresii subiective pentru eventualii ocupanţi ai habitaclului.

Există modele care îşi cuceresc viitorii proprietari prin design, ambianţă la bord, dar îi tratează pe aceştia doar ca pe nişte factori statistici, care, în mare majoritate, ar trebui să exploateze maşinile în anumite circumstanţe, pe drumuri bune, spre exemplu, 90% dintre ei să nu iasă niciodată pe offroad, x% dintre ei să n-aibă habar cum se cuplează un demultiplicator de cuplu, etc. Atunci, când producătorul tratează posesorii maşinilor produse de el doar ca pe nişte factori statistici, câţiva, care corespund tuturor acelor criterii statistice, vor fi satisfăcuţi. Dar alţii, care vor experimenta „altceva” în experienţa lor de exploatare, se vor dovedi dezamăgiţi. Şi la fiecare capitol numărul de clienţi care ar putea experimenta „altceva”, coagulat cu numărul total de proprietari, ar putea forma un tablou de clienţi parţial dezamăgiţi de maşina pe care o posedă.

Modelul de astăzi, însă, nu te tratează doar ca un factor statistic, ci ca un om în carne şi oase, cu substanţă cenuşie şi grad suficient de înalt de inteligenţă încât să poţi învăţa toate comenzile de care dispune maşina. Lexus LX 570 nu te consideră un om mediocru, care va acţiona ca majoritatea statistică. Lexus LX 570 prezumă că tu eşti altfel şi vrei să îndrăzneşti adeseori să ajungi acolo unde alţii nu ajung, într-o altă manieră decât o fac alţii. Lexus LX 570 oferă posibilităţi, unele din care ar putea fi folosite doar de 10% din proprietari.

Dar în fiecare din acele cazuri, cele 10% se vor simţi fascinate de această maşină, iar în final cea mai mare din proprietarii acestui model vor ajunge să-şi venereze maşina pentru valorile adevărate pe care aceasta le conţine şi implicit să venereze marca. Da, overengineering-ul e un diamant rar în zilele noastre, dar e atât de plăcut să dai de el! Şi e atât de plăcut să ştii că maşina asta nu te va bate la cap niciodată cu probleme de service, ţintuindu-te sâmbetele în camera de aşteptare a centrului de deservire, vizionând filme pustii şi sorbind la infinit cafele nervoase... Nu, maşina asta îţi va fi cel mai fidel partener din garaj şi după cum am spus mai sus, s-ar putea ca tu să îmbătrâneşti, iar ea să se încăpăţâneze să rămână tânără şi întotdeauna fiabilă!...

Instrumente utile: Comparaţie Lexus LX 570 vs concurenţi
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (33 IMAGINI):
MAI MULTE TESTE DRIVE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter