Mitsubishi Pajero Sport facelift
6 Octombrie 2013
Din fericire, în toată avalanşa de SUV-uri şi crossovere compacte, care au inundat lumea auto în ultimii ani, mai există şi offroadere veritabile, de şcoală veche, cărora nu le e frică de noroi, murdărie şi aventură. Mitsubishi Pajero Sport e unul din ele.
Modelul din testul nostru reprezintă, de fapt, versiunea facelift a lui Pajero Sport. Modificările nu sunt prea multe la număr, şi ţin mai mult de ordin estetic. Grila frontală a fost redesenată, fiind inspirată din cea a noii generaţii Outlander. A fost modificată şi structura blocurilor optice faţă şi spate, au apărut şi jante din aliaj uşor cu un design nou. Habitaclul a
primit scaune ceva mai ergonomice, iar bancheta spate are un alt mecanism de rabatare, mai practic. Calitatea tapiţeriei a crescut şi ea, iar pe consola centrală se poate regăsi un sistem multimedia mai avansat.
Trebuie să spunem
că noua tapiţerie îi
conferă modelului un
aer de calitate ceva mai
demnă, pentru că anterior
aceasta era un pic prea
spartană. Plasticul
bordului a rămas şi acum
unul destul de bugetar, dar
ştiţi voi, dacă sare noroiul
pe el e uşor să-l şi ştergeţi.
Sistemul multimedia
transpune şi el
maşina într-o eră
mai modernă, a
porturilor USB şi a conexiunilor Bluetooth. Pentru un offroader tradiţionalist, e o evoluţie bună.

De fapt, dacă îţi duci viaţa într-o ţară
cu multe probleme de infrastructură
rutieră, sau dacă serviciul tău
presupune multe ieşiri în teren, de
multe ori acolo unde drumurile sunt
departe de perfecţiune, atunci
maşina asta poate juca
foarte bine un rol dualist,
de maşină practică pentru
îndeplinirea scopurilor precise,
dar şi de maşină spaţioasă de
familie, cu un portbagaj imens
şi o versatilitate excelentă, şi
cu mult spaţiu pentru toţi
ocupanţii la bord. Noul mecanism de rabatare a scaunelor spate transformă imadiat offroaderul într-un mic camion spaţios, capabil să transporte obiecte grele şi voluminoase.
În regim urban sau pe traseele de mare viteză Pajero Sport se simte oarecum un intrus, nu putem să negăm asta. Te simţi fie încăpăţânat şi neadaptat, fie un tradiţionalist care nu se lasă convins de sisteme moderne de tracţiuni pseudo-integrale. Într-un
astfel de peisaj,
e recomandat să folosiţi cea
dea doua manivelă de pe tunelul central, pentru a decupla tracţiunea integrală, lăsând doar roţile spate motrice.

Motorul turbodiesel de 2.5 litri, de
sub capota lui Pajero Sport,
dezvoltă 178 CP la 4,000 rpm, iar cuplul maxim de 350 Nm este disponibil între 1,800 şi 3,500 rpm. Caracteristici destul de moderne, nu? Adevărul e că dieselul se conduce într-adevăr foarte lejer, cu o disponibilitate generoasă a cuplului, iar în mediul urban se poate obţine şi un consum bun, de sub 10 litri la sută. Cu ceva mai multă străduinţă, s-ar putea coborî şi sub 9 la sută. În joaca de-a
offroad-ul dur, însă, se poate
urca lesne la vreo 14 la sută.

Mitsubishi Pajero Sport are o construcţie de offroader clasic, cu cadru dur şi suspensie spate pe foi de arcuri, de asta micile gropi sacadate vor irita capacitatea suspensiei de a le înghite silenţios. Maşina va trece
fără mari ezitări peste
aceste denivelări, dar suspensia va face un pic de gălăgie şi va genera un efect de sărire peste acestea. Denivelările majore, în schimb, sunt abordate foarte eficient şi înghiţite cu o lejeritate tipică de offroader dur.
Dar uite că ajungem în sfârşit în peisaje offroad şi aici Mitsubishi Pajero Sport începe să se simtă la el acasă. Suspensia înghite cu plăcere orice denivelare a pământului de sub roţi şi te încurajează să măreşti viteza, pentru că maşina e capabilă să ruleze cu uşurinţă pe aici. Garda la sol
imensă, cadrul dur, suspensia capabilă, toate te fac să înaintezi cu încredere şi în scurt timp prinzi un gust frumos de aventură. Nu-ţi mai pui întrebarea dacă Pajero Sport poate trece sau nu peste o nouă provocare din faţa ta, ci mai degrabă te întrebi cum să o faci mai frumos şi mai
plăcut pentru senzaţiile de condus. Iar cursa foarte lungă a volanului, de vreo 3 rotaţii şi jumătate de la un capăt la celălalt, te favorizează când vrei să abordezi cu atenţie zone cu teren accidentat de-a binelea.

În cea mai mare parte a situaţiilor Pajero Sport se va descurca şi cu
puntea spate motrică. Ba mai mult, dacă vrei să-ţi faci de cap, doar aşa vei putea impune puntea spate să alunece controlat, întrucât la
conectarea tracţiunii integrale roţile transmit cuplul mult prea eficient pentru a genera derapaje spectaculoase. Dacă totuşi, ai în faţă provocări din alea legendare de offroad, atunci ai şi instrumente
legendare la îndemână – demultiplicator de cuplu, tracţiune pe patru roţi cu diferenţial blocabil între axe şi chiar şi un diferenţial blocabil între roţile punţii spate. Blocabile mecanic, nu electronic! Cu alte
cuvinte, puteţi impune mecanic maşina să distribuie un cuplu egal între punţi, indiferent de aderenţă, iar pe puntea spate puteţi impune ambele roţi să se învârtă la unison. Astfel, în orice noroi sau mocirclă, vă puteţi asigura
că fiecare din roţile spate primeşte exact 25% cuplu, iar fiecare din roţile faţă primeşte între 0 şi 50% cuplu, cele 50% care îi revin punţii faţă fiind distribuite activ de un diferenţial neblocabil de aici. Astfel, întotdeauna
veţi avea cel puţin 3 roţi motrice, pentru a ieşi din impas, iar dacă mai punem la socoteală şi demultiplicatorul de cuplu, atunci nu doar că puteţi ieşi din situaţii dificile, dar o puteţi face agale şi frumos, ca un adevărat învingător.
Puteţi forţa nota şi mai departe în offroad, aşa cum am făcut-o şi noi. Nu există nici un peisaj logic de offroad care să oprească maşina asta. Puteţi rula cu 60-70 şi chiar 90 km/h pe offroad brut, pe pământ denivelat,
iarbă, noroi zvântat, prundiş sau orice vă mai vine în minte, pentru că Pajero Sport o poate face, fără să simţi că-i forţezi limitele prea mult. Încercaţi să faceţi asemenea manevre cu un SUV civilizat modern... Acela nu e făcut
pentru asta, veţi spune. Şi veţi avea dreptate. Dar Pajero Sport este. E conceput anume pentru peisajele astea dure, din celelelalte 90% din suprafeţele lumii, pornind de la relieful asiatic până la cel african. Şi poate chiar şi arctic, că nu în zadar Pajero Sport vine echupipat cu două baterii sub capotă! La volanul maşinii ăstea te simţi mai mult decât un simplu şofer
sau proprietar de 4x4. Te simţi un explorator, un excentric, un supravieţuitor, un învingător. Da, Pajero Sport e un offroader de şcoală veche, pe care mulţi ar putea-o numi mult prea distantă de tendinţele actuale ale industriei auto. Dar relieful planetei noastre nu urmează nici el tendinţele industriei auto şi rămâne la
fel de dur şi nemilos, de asta Pajero Sport încă se simte superb în zonele cu marcaje colţuroase de pe harta lumii. Dacă vrei un SUV pe care să-l conduci doar în oraş, Pajero Sport nu e pentru tine, pentru că ai o mulţime de variante de alternativă, mai civilizate şi
mai rafinate. Sau cel puţin ar trebui să mai ai o altă maşină în familia ta. Iar aici să urci la volan atunci când vrei din nou să cucereşti lumea, cu scopuri
practice sau măreţe, în fiecare zi, sau în week-end – depinde de ceea ce faci pentru a-ţi câştiga existenţa. Ştiţi voi, explorator, excentric, luptător, învingător...
PiataAuto.mdIlie Toma
6
7,500
GALERIE FOTO (55 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (14)
FIFA
Chişinău
la 6 Octombrie 2013 - 12:27
ce offroad....moldova plina de offoad, dar voi lati pus pe un drum pe unde merge orice sedan toate satele din tara au asa drumuri...mergeti pe un teren intradevar accidentat da nu in colb nu zic ca nu va face fata, dar testatil pe masura posibilitatilor.....cum de nu ai calcat cameramanul si piesa e cool...
1
1
Igor
Chişinău
la 6 Octombrie 2013 - 13:29
http://www.youtube.com/watch?v=OPTDtB4lk2I

ceva de genu, cum is drumurile in MD :D
0
0
dima
Chişinău
la 6 Octombrie 2013 - 13:32
pentru secolul XXI motorul e cam slab si consumul de 15.6 litri e exagerat chiar si pentru offroad, mai in scurt o masina veche in ambalaj nou:)
1
1
Igor
Chişinău
la 6 Octombrie 2013 - 19:25
"de asta micile gropi sacadate vor irita capacitatea suspensiei de a le înghite silenţios"

Domnul Ilie, apreciez, nivelul Dumneavoastra de limba romana, dar, se poate, Va rog, mai simplu... ca nu-s numai eu, is mai multi care cititm de 10 ori ca sa intelegem ce-ati vrut sa ziceti... serios, ii complicat si tucma ustura ochii cind citim...
4
0
Dorin Ciobanu
Lugano, Elveţia
la 7 Octombrie 2013 - 19:08
Salut tuturor,citesc comenatriile pe PA de vreun an și am hotarît să comentez și eu.Îl știu pe Robert-un fan excitat de Toyota și tot ce e jaopnez,pe GRED,un fan adevărat al lui Mercedes,pe toți...Referindu-mă la acest Pajero,pot spune că chiar dacă e cam vechișor la design pentru 2013,e o mașină superbă,nu știu cît de mult-s în Moldova,da în CH nu am vazut prea multe.
1
2
FIFA
Chişinău
la 7 Octombrie 2013 - 23:56
you are welcome......oare mai sun multi care citesc dar nu comenteaza???fantome nu alta
1
0
Robert
Bucureşti, România
la 8 Octombrie 2013 - 00:37
Bai @Dorin Ciobanu, in primul rand felicitari pt cont, in al doilea rand mai bine stateai pe margine taticule si doar urmareai, era mai bine asa. In primul comentariu al tau nu ai aratat decat ca esti unul dintre cei care sunt paraleli cu ''lumea'' auto. Citez la ce ai spus :''Referindu-mă la acest Pajero,pot spune că chiar dacă e cam vechișor la design pentru 2013''. Pai chiar vrei sa spun ce ai grestit in postul tau ?Unu la mana, nu este un Pajero PUR-SANGE, ci doar un L200 intr-o caroserie de SUV sau SAV cum le mai plac bavarezilor sa spuna. Si apropo, nu e vina mea ca nu vezi padurea din cauza copacilor. O seara placuta!
4
0
501STL
Chişinău
la 8 Octombrie 2013 - 00:49
robert inca nu teai bagat la vo psihiatrie?ce ai deamu cu dorin ?asta ce tia mai facut.esti asa de frustrat de coropca asta de pe monitor pe nume mitubinskili pagierof sau cum acolo ,am mers nu o data pe L200,ma pis in ea de cutie de carton cu plastic eftin tip logan si vibratii tip caruta cu roti de lemn,daca tu ai pagerofun asat nu inseaman ca e masina buna la desing,da poate pe niste denivelari acolo,da e urita strasnic atit la exterior cit si la interior,un desing de anii 2000
1
3
501STL
Chişinău
la 8 Octombrie 2013 - 00:50
si eftina la salon,nu sisi merita banii deloc
2
2
Robert
Bucureşti, România
la 8 Octombrie 2013 - 01:54
Doamne ce ma amuza tipul asta @Alifonso.Frate tu chiar existi ? Ori esti un limitat, ori un troll, adica un personaj din ce in ce mai prezent pe net. Scuzati offtopicul, dar omul asta este un FENOMEN.
MDA, ce sa mai, chiar credeam ca am scapat de unii, ma gandeam ca a inceput scoala si ca trebui sa se culce devreme, dar se pare ca m-am inselat :))

Citez: tia , mia, cit, asat, nu sisi...................................Mai ai maestre ?

3
0
GRED
Chişinău
la 8 Octombrie 2013 - 09:19
O ruda de-a mea are. Zice ca face minuni in Off-Road. Precedenta masina a fost Nissan X Trial. Probabil o compara cu ea dar il cred pe cuvant fiindca stiu ca are afaceri la tara in camp si de e moluz si ploua sau de ninge la brau el este plecat la serviciu. P-u distante lungi (mai ales vara) il foloseste destul de rarr fiindca no sa ma credeti dar detine si un W140 in stare foarte buna si zice ca il va scaote in vanzare peste vre-o 10 ani poate a creste in valoare...
1
1
GRED
Chişinău
la 8 Octombrie 2013 - 09:25
Si mai mult ca atat Mitsubishi are o istorie foarte bogata in Off-Road si nu cred ca un off-road tre sa arate frumos si elegant si inca si mai de neinteles pentru mine e segmentul premium pentru asa masini. Cineva intelege care e sensul prin noroi lui Lexus LX sau Mercedes GL - ? Sau si mai nou Cadillac Escalade? Daca exista LC-200! Exista G-ul (varianta diesel ca AMG e o nebunie/prostie pe asa masina), Exista Pajero, Land Rover Defender ... si multe altele... Nu vorbesc de SUV-uri gen ML, X5, Lexus RX ca ele isi au rostul lor ...
1
1
FIFA
Chişinău
la 8 Octombrie 2013 - 21:04
robert, palma
1
0
Vadim Popa
Chişinău
la 31 Ianuarie 2014 - 13:39
Pajero Sport e bestsaler din toata gama Mitsubishi ce se vinde la noi.
Pretul e foarte bun....raportul calitate-pret e la un nivel destul de bun. Garantie 6 Ani.
Ce mai trebuie?
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!