Porsche Cayenne Turbo Gemballa Aero 2 – SUV-ul demenţial
29 Iulie 2013
Dacă există o marcă germană cu caracter sportiv suprem, în care ingineria e un capitol sfânt, aceea e Porsche, fără îndoială. Orice german, chiar de mic copil, fiind întrebat care e adevărata maşină sport germană, va da un răspuns fără echivoc: Porsche.

Cayenne nu e un Porsche tradiţional, în primul rând pentru că e un SUV, iar arhitectura de SUV, zic fanii înrăiţi ai mărcii, nu poate păstra caracteristicile adevărate ale unui sportcar. Totuşi, Cayenne a transformat Porsche dintro companie falimentară decadentă în
cea mai profitabilă marcă auto, repunând-o pe o cale sigură a progresului. Iar noi mai ştim că inginerii din Stuttgart zic că au perfecţionat într-atât de mult SUV-ul Cayenne, încât acesta are o ţinută mai sportivă şi mai rafinată decât oricare alt SUV din lume, adeverindu-şi emblema Porsche de pe capotă.

Şi totuşi, maşina din testul nostru nu are o emblemă Porsche pe capotă... Şi asta pentru că cei mai fericiţi sau
norocoşi dintre noi, care reuşesc să-şi asigure un substrat financiar foarte generos, ajung să aibă probleme pe care muritorii de rând nu le prea pot pricepe. Imaginaţi-vă că aţi avut deja un Audi, BMW, sau Mercedes-Benz, aţi tot urcat în ierarhia modelelor germane şi la un moment dat v-aţi plictisit... Aproape imposibil, dar totuşi imaginaţi-vă asta în contextul în care aveţi conturi bancare foarte grase şi mai aveţi şi o duzină de amici cu conturi bancare la fel de grase, care,
atunci când vă întâlniţi serile în oraş, îşi mai expun câte-o nouă achiziţie auto excentrică. Eh, în astfel de momente vine timpul să probaţi noi mărci şi implicit mai apare câte un Porsche în parcarea cluburilor în care vă întâlniţi. Şi uite peste o perioadă vă plictisiţi până şi de un Porsche, chiar cu toate posibilităţile lui de personalizare aproape infinite. E şi mai greu de
crezut, nu? Dar totuşi se întâmplă... Şi anume acolo, la acea etapă aproape incredibilă de existenţă privilegiată, vine dorinţa aia arzătoare de a avea ceva mai mult decât un „simplu” Porsche. Şi aici intervin renumitele ateliere de tuning, care vă pot satisface fiţele şi mofturile până la un nivel aproape absurd, doar dacă vă doriţi.
Iar maşina din testul nostru e o astfel de creaţie, concepută să-i satisfacă şi să-i distingă pe cei mai pretenţioşi privilegiaţi. E un Porsche Cayenne Turbo, tunat de renumitul atelier german de tuning Gemballa. Atunci când spunem Gemballa, cei mai mulţi dintre noi se gândesc la aspect extrem de agresiv, performanţe ameţitoare şi sunet infernal. Ei bine, aceste presupuneri se adeveresc!
Aspectul agresiv este asigurat de un kit aerodinamic proeminent, care porneşte de la partea frontală, în zona inferioară a barei de protecţie şi continuă cu evazări ale aripilor şi un un sistem de evacuare modificat, cu ţevi de eşapament duble, în stil clasic. Întregul kit aerodinamic este realizat din fibră de carbon adevărată,
respectându-se principiul „ceea ce arată ca fibra de carbon, e fibră de carbon adevărată”. Mai departe, agresivitatea este accentuată de jantele ranforsate Gemballa, de 22 de inch, încălţate în anvelope Michelin 295/30 ZR 22. De după jantele imense se zăresc şi etrierele masive de frână, vopsite în culoare roşie aprins, cu
logo-ul Gemballa aplicat pe ele. Iar pentru ca tabloul vizual să fie cu adevărat complet, suspensia maşinii a fost coborâtă cu 40 mm, Cayenne Turbo obţinând astfel o prezenţă şi mai sportivă pe asfalt.

Arată trăsnet, fără îndoială, însă trebuie să ştiţi că aceasta e una din cele mai discrete interpretări de tuning posibile
de la Gemballa, în care agresivitatea e accentuată într-o doză relativ moderată, lăsând o mare parte din caracterul iniţial al maşinii neatins. În acelaşi timp, trebuie să recunoaştem că un astfel de exemplar, parcat în faţa unui club de fiţe, ar atrage fără îndoială toate privirile şi bliţurile telefoanelor moderne...
Dar haideţi să pătrundem niţel şi în substratul tehnic al acestei maşini nebune. Etrierele masive pe care le vedeţi sunt doar vopsite de către cei de la Gemballa, frânele rămânand
absolut standard, aşa cum au fost ele instalate de cei de la Porsche. Suspensia a rămas şi ea standard de facto, cei de la Gemballa instalând un kit electronic de coborâre a ei. Fiind pneumatică din start şi având capacitatea de coborâre şi ridicare,
tunerii germani i-au resetat, practic, valoarea implicită a suspensiei la minus 40 mm faţă de pământ, aducând SUV-ul mai aproape de carosabilul pe care rulează.

Sub capotă s-a umblat ceva mai mult. Atunci când iese de pe poarta uzinei Porsche, Cayenne Turbo e dotat cu un motor V8 biturbo de 4.8 litri, care dezvoltă 500 CP şi 700 Nm, reuşind
să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4.7 secunde, atingând o viteză maximă de 278 km/h.

Porsche mai are şi versiunea Turbo S pentru Cayenne, care e cea mai dementă dintre toate, acolo acelaşi motor V8 biturbo de 4.8 litri dezvoltând 550 CP şi 750 Nm, cu o acceleraţie de la 0 la 100 km/h de 4.5 secunde şi o viteză de top de 283 km/h.
Exemplarul din testul nostru este un Cayenne Turbo tunat, puterea căruia a fost adusă la exact valoarea unui Cayenne Turbo S – adică cei de la Gemballa i-au asigurat motorului o putere de 550 CP şi 750 Nm. Mai mult ca atât, aceştia declară că versiunea lor tunată are un timp de acceleraţie de la 0 la 100 km/h chiar mai bun decât Turbo S-ul original – 4.4 secunde faţă de 4.5 secunde.
Se simt oare aceste performanţe ameţitoare în condus? O, da! SUV-ul ăsta accelerează ca un dement absolut, cu toată greutatea lui proprie de peste 2 tone. Simţi cum eşti lipit forţat de scaun, iar forţa de lipire creşte proporţional cu turaţiile motorului, la fiecare schimbare de trepte. E preferabil, deci, să nu fi luat
mese copioase înainte de condusul acestei maşini!

Senzaţiile acceleraţiilor fulminante sunt însoţite şi de un fundal acustic grandios, dat de sistemul de eşapament modificat, cu clapă, pentru a accentua şi mai mult potenţialul motorului. Atunci când ai vreo 5-6 mii
turaţii la motor, prin sunetul ţevilor de eşapament auzi un sunet atât de infernal, încât îţi imaginezi o cloacă de draci înrăiţi care urlă fioros pe cât pot în toţi cei opt cilindri ai motorului.

Dar după asemenea acceleraţii spectaculoase, care te duc în clipe numărate la viteze de peste 150 sau
chiar 200 km/h, vine momentul în care mai trebuie să şi frânezi. Anume atunci îţi reaminteşti că te afli întrun bolid de peste 2 tone, totuşi, care trebuie stăpânit extrem de bine, mai ales că frânele maşinii sunt absolut standard, cu discuri de oţel. Maşina asta accelerează ca un supercar veritabil, dar frânează ca un SUV standard, greoi, de peste 2 tone, fapt care te impune la o anumită rezervă şi previzibilitate înaintea virajelor sau
punctelor de oprire. Deci, atenţie mare la supraestimarea performanţelor de care este capabil SUV-ul!

Virajele, însă, sunt abordate fascinant de bine de către Cayenne Turbo cu tuning-ul celor de la Gemballa. Suspensia originală a maşinii face faţă deja cu brio oricăror viraje, iar
coborârea ei cu 40 mm nu face decât să coboare şi centrul de greutate a maşinii şi astfel să facă bolidul ăsta imens şi mai manevrabil. În virajele agresive de circuit maşina poate fi împinsă la limite absolute, prin ieşirea din ele cu acceleraţia la podea, aşa cum se covine unui sportcar pe circuit. Tracţiunea integrală foarte eficientă vă
va limita, însă, posibilităţile de alunecare controlată, pentru că va stabiliza foarte rapid maşina. Şi unde mai pui că deconectarea sistemului de stabilizare a traiectoriei nu e o deconectare adevărată, ci doar o mutare a pragului de intervenţie, până la urmă maşina tot intervenind electronic pentru a limita alunecările în situaţii critice. Un lucru e cert, însă – Cayenne Turbo, cu sau fără modificările celor de la Gemballa,
e un SUV al naibii de descurcăreţ cu forţele laterale, reuşind să vireze cu o precizie şi o forţă la care multe alte SUV-uri pot doar să viseze.

În acelaşi timp, suspensia unui Cayenne te fascinează prin confortul pe care ţi-l oferă şi capacitatea de
absorbţie. Cu jante de 22 inch şi cu kit de coborâre a gărzii la sol, dar şi cu o rigiditate sporită firească a versiunii Cayenne Turbo, ne-am fi aşteptat la o renunţare aproape totală la confort şi la o incapacitate acută de absorbţie a denivelărilor. Dar nu este aşa! Maşina asta înghite cu o excelenţă uimitoare
denivelările carosabilului şi asigură un confort apropiat de cel al unei limuzine la bord! Anume aici înţelegi de ce inginerii de la Porsche au întotdeauna cel mai greu cuvânt de spus în dezvoltarea unei maşini – pentru că ştiu cu adevărat ce fac şi sunt, probabil, cam cei mai buni din lume!
Şi cum rămâne
cu interiorul unui Cayenne
tunat de Gemballa? Şi aici, de
această dată, atelierul german de
tuning a fost foarte discret. Au apărut
zone cu inserţii noi din piele
contrastantă, cusută cu aţă
contrastantă. Tapiţeria de bază a
scaunelor şi a planşei de bord e cea originală, însă. Cele 5 cadrane de bord, tradiţionale pentru orice Porsche,
au obţinut un fundal nou, de culoare neagră, cu logo-ul Gemballa aplicat pe ele. Desigur, nu se puteau omite nici pedalele, care au primit inserţii de aluminiu.
În cazul tuturor atelierelor de tuning, interiorul poate fi călcâiul lui Ahile, care trădează capacitatea de a asigura o adevărată excelenţă în executarea acestora. Ei bine, la Gemballa Aero 2,
maşina pe care o testăm azi, interiorul este realizat fără cel mai mic defect, toate cusăturile fiind perfect alineate, pielea fiind perfect selectată, şi toate elementele noi respectă calitatea unui adevărat Porsche. Deci, te vei simţi în
continuare într-o ambianţă
ultra-premium, specifică mărcii,
bucurându-te de toate personalizările care s-au făcut pentru sacul de bani pentru care l-ai lăsat în Germania.
Şi e vorba într-adevăr de un sac de bani, la drept vorbind. Un Porsche Cayenne Turbo fără opţionale costă în Germania aproape 124,000 Euro, în timp ce un Cayenne Turbo S, şi el fără opţionale, costă în showroom-urile Porsche din Germania aproape 152,000 Euro. Maşina din testul nostru
e tunată pe baza unui Cayenne Turbo
cu mai multe opţionale bifate, la care
se adaugă şi întregul pachet de
tuning, iar preţul final ajunge
la... 198,881 Euro, adică aproape
200 mii Euro! Deloc puţin, fără îndoială, dar vă amintiţi că SUV-ul
ăsta tunat vine să rezolve mai ales
problema unor oameni pentru care
operaţia de scădere a 200 mii euro
din contul bancar dă aproape aceeaşi
sumă iniţială... Anume lor Porsche
Cayenne Turbo Gemballa Aero 2 le garantează impresii de admiraţie pentru lumea exterioară şi senzaţii fulminante pentru cea interioară, mai ales pentru cel de la volan. Iar restul detaliilor nu sunt decât cifre...
PiataAuto.mdIlie Toma
8
6,945
GALERIE FOTO (79 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (10)
FIFA
Chişinău
la 29 Iulie 2013 - 09:37
bun de dus la mojito
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 29 Iulie 2013 - 11:44
Comentariu marcat ca spam. Afişează comentariul
6
3
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 30 Iulie 2013 - 18:00
De-o dragoste sa-l lasi intr-un kopac... :D

P.S. Klassnii aparat!!!
0
1
GRED
Chişinău
la 30 Iulie 2013 - 21:58
Asta ce e ? Offroad? sau sportcar?
0
0
Vlad
Chişinău
la 31 Iulie 2013 - 11:12
GRED, mai degraba sportcar si nimic offroad :)

PA bravo ca ati ajuns sa testati asa masina si testul e scris interesant, e prezenta si ironia de serviciu pe care numa' unii o pot pricepe :)

Dar eu niciodata nu as cumapara masina cu tuning macar si Porshe. Cu 200 mii iti iai cel mai personalizat porsche sau bmw sau mercedes de la fabrica sau chiar bentley imi pare ca iti poti de acum permite cu asa bani. Dar de motor cu tuning nici nu mai vorbesk, cum or face tuning companiile si cit de puternic nu ar fi motorul va trai oricum mult mai putin inainte sa-si dea ortul popei. Robert_444, tu acela cu fiabilitatea, cum de nu zici nika despre motorasele cu tuning, sau nu te-ai intilnit cu asa probleme?
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 31 Iulie 2013 - 19:25
Salut Vlad. In primul rand voi trece peste confuzia ta de a'ti raspunde la o concluzie de tip personala. De '' motorasele '' cu tuning sau '' steroizi '' nu voi apuca niciodata sa vorbesc, fiindca aici depinde de o noua clasificare si noi politici. In plus la un tunning mai putin conteaza fiabilitatea, fiindca masina nu va rula zilnic ci intr-un mod cat se poate de preventiv, sau doar atunci cand vrei sa iti satisfaci orgoliul.De exemplu hai sa vb despre GT-R.
Un GTR este foarte performant mai ales la supensie (mai adaug ca nu toate motoarele au aceiasi putere... deci e posibil sa te trezesti cu un motor mai puternic decat cum zic cei de la Nissan, si ca rotile au un sistem special de prindere a penurilor pentru ca sunt supuse la niste forte care le pot distruge usor).
Si oricum este mai usor sa modifici puterea unui GTR, pentru ca nu este la fel de complex construit (inca un motiv pentru care e mai ieftin).
1
0
Igor
Chişinău
la 1 August 2013 - 11:05
h..ea... la peste sau la dupa fazani cu dinsu n-ai sa te duci...
1
1
Vlad
Chişinău
la 2 August 2013 - 12:12
Ei Robert, n-am inteles nimic din raspunsul tau, apushoara, apushoara, si hop despre Nissan GTR. Ca in anecdotul cela cu paduchele si studentul, il stii? :-))
0
1
Vlad
Chişinău
la 2 August 2013 - 12:22
Nu te supara Robert pur si simplu tu pe aici esti acela care o tine intruna cu fiabilitate. P/u mine fiabilitatea e prima calitate la o masina, de asta conduc Honda de cativa ani buni fara probleme si daca as schimba apoi tot as alege ceva fiabil si practic.
De asta ma amuza Gemballa, ca e facuta numa p/u oameni sa se "risuiaska" pe la mall-uri, iar motorul cela eu cred ca oricum va trai mai putzin, nu cum zici tu, ca unii nu pot sa iskaleasca ziua daca nu au trecut pe la mall, deci masina o sa mearga in taota ziua, in garaj nu va prinde paiangeni :)
PS necatind la asta nu as refuza vreo doua cercuri pe un trak la volan cu asa mahina- 550 cai cred ca se simt beton de tot...
0
0
Igor
Chişinău
la 2 August 2013 - 13:07
@Vlad >> despre Porsche Cayenne Turbo Gemballa Aero 2... Porsche Cayenne Turbo Gemballa Aero 2 nu este un Nissan GTR, dar daca era Nissan GTR:

"Un GTR este foarte performant mai ales la supensie (mai adaug ca nu toate motoarele au aceiasi putere... deci e posibil sa te trezesti cu un motor mai puternic decat cum zic cei de la Nissan, si ca rotile au un sistem special de prindere a penurilor pentru ca sunt supuse la niste forte care le pot distruge usor).
Si oricum este mai usor sa modifici puterea unui GTR, pentru ca nu este la fel de complex construit (inca un motiv pentru care e mai ieftin)."

=))))
0
1
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!