BMW X5 xDrive25d, SUV-ul cu consum de 5 litri la sută!
13 Mai 2014
Noua generaţie BMW X5 a nimerit din nou în mâinile noastre pentru un motiv foarte serios: apariţia primului motor diesel cu patru cilindri, de doar 2.0 litri, sub capota modelului! Măi să fie, ne-am zis, noi – oare nu au mers bavarezii un pic prea departe în conformarea cu tendinţele de downsizing cu acest nou motor, instalat pe ditamai SUV-ul BMW X5? Pe un SUV care cântăreşte peste 2 tone la gol, chiar şi cu noul motor mai uşor? Mai mult ca atât, noul propulsor aduce pentru prima dată în familia lui
X5 şi o versiune cu tracţiune doar pe puntea spate, alături de o a doua, cu tracţiune integrală. Pare o cacealma germană, o abureală de marketing, o pseudo-scuză pentru cei cu conştiinţă faţă de mediu că ar polua mai puţin atmosfera în timp conduc un SUV imens... Să fie oare aşa? Ardem de nerăbdare să aflăm!

Avem la test un BMW X5 xDrive25d, cu tracţiune integrală deci, şi evident, cu transmisie automată cu 8 rapoarte.
Nu vă vorbim astăzi despre design, spaţiu interior sau o mulţime de alte aspecte comune pentru toate motorizările modelului, pentru că am făcut-o la primul test cu BMW X5 xDrive30d din toamna anului trecut şi la mega-testul cu X5 xDrive50i / xDrive30d / xDrive M50d, realizat de noi în Austria, în luna februarie a acestui an. De această dată vom trece direct la marea intrigă a maşinii din testul de astăzi – motorul, cu tot amalgamul de senzaţii pe care este capabil să le ofere!
Putere X5 xDrive25d – suficientă?

Conducem noul BMW X5 xDrive25d iniţial în mediul urban, în regim „confortabil” de condus, pentru că maşina din testul nostru e echipată cu întreg setul de regimuri posibile – de la ECO PRO, la COMFORT, SPORT sau SPORT+. Fiecare din ele poate fi personalizat în setări, dar nu există un regim suplimentar individual, pe care ai putea să ţi-l creezi, păstrând şi
regimurile create de producător neatinse. În regim confortabil al suspensiei, maşina din testul de astăzi ni se pare mai moale ca orice alt BMW X5 de generaţie nouă pe care am pus mâna până acum! Explicaţia e una logică – primul exemplar testat de noi în Moldova avea „pachet M”, care includea o suspensie un pic rigidizată (deşi şi atunci menţionam că noul X5 e incredibil de moale), iar exemplarele testate de noi în Austria şi Germania aveau jante de dimensiuni mult mai
mari. Acum maşina asta îmi pare atât de moale, încât nu-mi vine a crede că e un BMW. Serios, e cel mai moale BMW pe care l-am condus vreodată, într-atât de moale încât şi celor mai înrăiţi fani ai condusului odihnitor le-ar plăcea la nebunie.
În zonele urbane, în regim COMFORT, dieselul de sub capotă livrează un dinamism moderat şi echilibrat, care să menţină cifra consumului la valori bune, fără a tăia de tot capacităţile
dinamice, dar şi fără prea mari dorinţe de accelerări intense. Îl simţi ca un SUV capabil, pe care să-l conduci fără prea mari excese, iar dacă îţi vine totuşi pofta de ele, atunci nu ai decât să activezi regimurile SPORT şi SPORT+ pentru a pune motorul la reacţii maxime.
După kilometrii urbani de traversare a oraşului fără prea mare grijă la consum, avem o medie de consum de 8.4 litri/100 km. E o medie realistă pe care ai putea obţine-o cu un condus firesc, fără abstinenţe şi fără excese în acelaşi timp. Cifra oficială de condus urban constituie, însă 6.7 litri/100 km, dar ştiţi voi, cifrele ideale sunt date pentru străduinţă maximă la eficienţă
şi noi bănuim că diapazonul de consum urban al lui X5 xDrive25d anume pe aici oscilează – vreo 6.7 litri/100 km dacă depui efort pentru un condus super eficient, vreo 10.5 litri/100 km dacă o să-l pui des şi serios la alergat şi vreo 8.4-8.5 litri/100 km dacă vei avea un regim mediu moderat de condus.

A venit, însă, şi vremea condusului
extra-urban, pe unul din traseele mai
bune şi mai libere ale Moldovei, cu
multe curbe, dealuri şi văi,
necesităţi de depăşiri şi
accelerări, astfel încât
să-i putem simţi
potenţialul dinamic al
motorului la maxim.
În acelaşi regim confortabil se simte uneori nevoia apăsării mai puternice a pedalei pentru a-i imprima maşinii dinamismul pronunţat dorit. Dar se simte că miezul acestui efect nu vine de la potenţialul motorului, ci de la setările reacţiilor pedalei de acceleraţiei, care vor să favorizeze
intens consumul. Încerc şi o primă depăşire a unui camion, apăs pedala puternic, motorul mă lasă să mă gândesc sigur dacă îmi doresc o asemenea acceleraţie, iar peste vreo jumătate de secundă retrogradează o treaptă şi începe să mă împingă mai serios în scaun. O depăşire un pic anemică, aş spune, care poate fi făcută atunci când ai mult spaţiu liber pe contrasens.

Mai multe maşini dau preferinţă consumului în detrimentul reacţiilor
sportive în regimul confortabil sau eficient de condus, dar atunci când simt apăsări rapizi ale pedalei de acceleraţie, „evadează” pentru o clipă din setările normale de eficienţă şi îţi dau repriza necesară de dinamism pentru un episod scurt de depăşire rapidă fără a mai fi nevoie de trecerea în regim sport. Aici, BMW X5 xDrive25d nu o face decât dacă ajungi tocmai la kick down, adică la apăsarea completă a pedalei de acceleraţiei după trecerea de bariera aia de la sfârşit. La următoarea depăşire am încercat să rezolv situaţia prin padelele de schimbare a treptelor transmisiei
de lângă volan. Am retrogradat eu exact în momentul de dinaintea depăşirii, apoi am apăsat puternic pedala de acceleraţii. Situaţia s-a schimbat radical – motorul a fost lăsat să livreze întregul său potenţial pe întregul diapazon de turaţii şi maşina s-a mişcat cu un dinamism impresionant. Aha, deci! Motorul ăsta poate! E vorba de creierii electronici, obsedaţi de eficienţă!
Ei bine, am trecut în regim SPORT pentru a vedea dacă maşina va putea asigura un dinamism bun fără intervenţiile mele de schimbare a treptelor. Oh, sfinte! În regim SPORT X5-ul ăsta se transformă într-o cu totul altă maşină. Suspensiile s-au întărit bărbăteşte, volanul şi-a acutizat imediat reacţiile, cutia a retrogradat o
treaptă pentru a-mi menţine turaţii mai ridicate ale motorului, iar prima apăsare fină a pedalei de acceleraţie s-a lăsat imediat cu o reacţie instantanee a motorului. Vroooooom! Deşi de sub capotă sunetul nu are o rasă atât de nobilă precum unul de 6 cilindri, forţa cu care împinge el maşina înainte mă impresionează de-a binelea! Dinamismul ăsta e asigurat de un motor diesel de doar 4 cilindri şi 2.0 litri capacitate cilindrică? Repet
manevrele de traseu, depăşirile sunt realizat cu rapiditate şi reacţii excelent de previzibile, maşina înaintează şi accelerează încrezută, suspensiile o menţin mult mai fixată la orice schimbare a traiectoriei! Ar fi o mare calomnie să spun că puterea acestui motor nu e suficientă pentru maşina asta – motorul ăsta de sub capotă face minuni cu tot cu cele peste 2 tone
la gol ale maşinii! Dacă nu eşti un fan de puteri superlative şi ameţitoare, potenţialul motorului ăsta, cu tot cu sistem TwinPower Turbo, te va mulţumi mai mult decât ţi-ai putea dori! Are 218 CP şi 450 Nm până la urmă, iar în lume mai există motoare diesel de 3.0 litri care scot 204 CP în regim relaxat şi vreo 240-260 CP în regim mai performant. Până şi motorul diesel cu 6 cilindri în linie al bavarezilor, de pe xDrive30d, scoate 258 CP, cu doar 40 CP mai mult! Iar BMW X5 xDrive25d poate prinde prima sută în 8.2 secunde – o cifră destul de demnă pentru un SUV al cărui raport de greutate la putere stă undeva la 9.42 kg pentru fiecare cal-putere.

E o maşină de compromis, unde toate avantajele practice ale unui SUV de talie generoasă, cu tracţiune integrală
permanentă, vin la pachet cu un motor diesel minimalist, dar capabil de un dinamism demn. E o combinaţie potrivită pentru timpurile noastre, când ne dorim aproape cu toţii mai multe calităţi pentru cifre de consum mai mici. BMW X5 xDrive25d te va impune să semnezi de fiecare dată pe propria răspundere permisiunea de a consuma mai mult diesel din rezervor, prin apăsarea regimurilor SPORT sau manual, şi doar atunci îţi va livra tot ce poate. Altfel, te va forţa să rămâi
raţional. Dacă eşti pregătit de această birocraţie tehnică – maşina asta e pentru tine.

Consum de traseu cu BMW X5 xDrive25d

Ei bine, după ce ne-am depărtat aproape 100 km de capitala ţării, conducând mai mult în regim SPORT şi manual, gustând niţel chiar şi din SPORT PLUS, cifra medie a consumului a fost tot de 8.4 litri/100 km. Dar e o cifră la fel de relevantă pentru condusul de traseu, precum plângerea unui grăsan că nu slăbeşte, mănâncând în fiecare seară trei felii de tort cu frişcă. E necesar, deci, să
trecem la un regim mult mai dietetic de condus la întoarcerea spre capitală, iar mulţimea de dealuri şi văi de pe traseu, curbe şi necesităţi de depăşiri ne vor confirma o cifră de consum cât se poate de veridică.

Suntem trei ocupanţi adulţi la bord, iar cu tot cu noi maşina trebuie să cântărească vreo 2,350 kg. Făceam pariuri imaginare despre media de consum pe care vom reuşi să o obţinem până la intrarea în Chişinău. „Eu zic vreo 6.5 litri/100 km – asta ar fi ideal”, se dă cu părerea unul dintre noi. „Poate reuşim un consum de sub 6.0 litri/100, vreo 5.9, spre exemplu”, zic eu... Între timp, colegul meu aruncă o privire spre datele tehnice oficiale şi vede acolo o cifră de 5.3 litri/100 km în regim extra-urban. „Ha!, 5.3 litri/100 km zic cei de la BMW! Ei, în condiţii de laborator poate, dar noi poate vom ajunge pe la 6 litri în cel mai bun caz” – continuă colegul meu.
Înaintăm relaxaţi, purtând discuţii lejere şi păstrând viteza maşini între 80 şi 120 km/h. Aplicăm micile tactici de obţinere a unui consum mai eficient despre care vă spuneam mai multe ori – la coborârea în pantă lăsăm maşina să prindă o viteză mai mare, uneori o susţinem uşor cu acceleraţia, în timp ce la urcarea în pantă estimăm lungimea pantei şi îi lăsăm maşinii posibilitatea de a urca cu o uşoară pierdere a vitezei – de 20-30 km/h pe întreaga lungime a pantei. În felul ăsta urcarea pantelor va solicita motorul mai puţin şi media totală va fi menţinută în limite bune. Totuşi, nici aceste trucuri nu pot face o maşină mai eficientă decât pe un traseu de şes, întotdeauna drept. Doar acolo veţi putea obţine cifre cu adevărat fantastice.

Ei bine, conducem în continuare. Climatizarea la bord e pornită, iar
regimul ales de noi e cel recomandat de producător pentru eficienţă maximă – ECO PRO. Aici pedala, volanul şi chiar sistemul de climatizare – toate sunt axate spre eficienţă maximă. Să vedem ce vom putea obţine până la urmă.

„Băieţi”, zic eu la un moment dat, „media noastră de consum a coborât sub 6 litri la sută, mai exact 5.8 litri/100 km!” Se pare că lucrurile devin interesante de tot, dar mai avem încă vreo 55-60 km până spre Chişinău. Ne continuăm, deci, drumul la fel de eficient. La un moment dat, ne pomenin în spatele unui camion încărcat, care urcă o pantă lungă de traseu. Aveam de ales să presăm la maxim accleraţia la urcare, cât mai avem vizibilitate, sau să aşteptăm în spatele lui până în vârful dealului, apoi,
având viziune clară spre următoarea vale, să facem depăşirea. Am ales, fireşte aşteptarea. Vreme de un minut am condus lejer în spatele camionului, cu vreo 70 km/h, apoi când în faţa noastră s-a întins următoarea vale, cu cale liberă pe contrasens, am efectuat o depăşire lejeră, fără prea mare forţare a motorului, păstrând astfel o medie bună a consumului.

Cifra de pe bord, însă, ne impresionează tot mai mult. Media
a scăzut, treptat, spre 5.6, 5.5 – aici menţinându-se ceva mai mult. Apoi, am obţinut şi oficialul 5.3 litri/100 km! Dar până la intrarea în Chişinău mai avem vreo 10 kilometri – vom reuşi oare să menţinem această medie excelentă?

Mai mult decât atât! Media noastră a coborât, incredibil, la 5.2, apoi 5.1 şi într-un final 5.0 litri/100 km! Ultimii vreo
3 kilometri până la intrarea în capitală asta a fost media care s-a instalat şi anume cu această cifră am sfârşit maratonul nostru de consum de 89 de kilometri! Fantastic! Am reuşit să obţinem o medie reală extra-urbană de 5.0 litri/100 km cu ditamai BMW X5 xDrive25d – un SUV imens cu tracţiune integrală permanentă! Mai bine decât cifra oficială! Jos pălăria în faţa echipei de ingineri bavarezi!
Verdict?

Verdictul nostru e cât se poate de clar. Da, BMW X5 xDrive25d e o maşină de compromis, care te motivează să conduci mai mult eficient decât dinamic, dar care poate fi şi impresionant de dinamică atunci când îi soliciţi să o facă. Preţurile pornesc de la 42,030 euro pentru versiunea cu tracţiune pe spate şi de la 44,190 pentru versiunea noastră, cu tracţiune integrală. Cu un set generos de dotări
puteţi cumpăra maşina asta cu 49-50 de mii, iar dacă o dotaţi cu opţiuni exclusiviste, ajunge pe la 55-60. Lucrurile sunt cât se poate de certe – un BMW X5 xDrive25d oferă întreg setul de utilităţi practice şi de exclusivităţi luxoase la bord cu un compromis la dinamism, dar cu un mare bonus la eficienţă în consum. Dacă asta e reţeta care vă tentează, dacă mai şi călătoriţi mult, poate, cu familia Dvs., atunci motorizarea asta oferă o sumă de calităţi irezistibilă!
Incredibil... Consum de 5.0 litri/100 km pentru un BMW X5...

Instrumente utile:

» Date tehnice BMX X5 xDrive25d

» Comparaţie date tehnice BMW X5 xDrive25d vs Mercedes-Benz ML 250 BlueTEC 4MATIC
PiataAuto.mdIlie Toma
9
38,437
GALERIE FOTO (33 IMAGINI)
COMENTARII (38)
asdfasdfas
Altai, Mongolia
la 13 Mai 2014 - 09:32
cel mai ok model pentru Moldova, inclusiv si accizele vamale is normale ;)
0
1
Igor
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 09:38
au intirziat un pic... ii plin chisinaul de ML 250 :)
0
1
M.A.P.
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 09:52
mda...cine ar fi crezut! Bravo PA!
0
1
Valeriu
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 10:06
Consum mic, dar motorul poate deveni o catastrofa cu motorina noastra si daca mergi mult prin oras. De fapt cam tot diesel-ul de dupa 2006 este catastrofa daca il tii mai mult.
1
0
FIFA
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 10:31
10 min in urma am vazut masina asta. )
0
1
jaguar
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 11:06
bun consum.super.
0
1
501STL
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 12:04
Jos palaria si pentru voi,pentru ca ati dovedit eficienta declarata de inginerii bavarezi,sincer cind am inceput sa citesc articolul nu credeam ca o sa va incadrati in cifrele oficiale.In rest am privit comparatia cu ML250 si X5 25d e mai bun la toate capitolele,dimensiuni,tehnologii,propulsor mai eficent si mai puternic(din mai putini cm3),si nu in ultimul rind pretul. Un mare RESPECT pentru BMW.
0
1
Igor
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 15:25
501STL, mai putini cm3, si aceeasi putere = mai mic resursu motorului, mai multe probleme cu forsunshili pe motorina noastra :)
0
2
501STL
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 15:55
Igor is deacord ca cu motorina noastra foarte multe probleme sunt,dar masina asta nui construita pentru bantitii si meschinii astia nostri care aduc toate zoile din lume,si ni le vind la un pret nebun.tu cind ai zis ca mai putini cm3 = mai mic resursul motorului,ai avut in vedere fata de mercedes,care are cu vreo 200 cm3 mai multi,adica o sa fie mai fiabil mercu? :D
0
0
501STL
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 15:55
sau la general?
0
0
501STL
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 16:00
mercedes are putin cuplu mai mare ,dar uite si la cite rotatii poti sa te folosesti de toti 500 si la cite mii rotatii poti sa folosesti la bmw 450 ,faci diferenta?de cai nu mai zic .accelerarea e cu aproape o secunda mai iute,asa ca nu as spune in nici un caz "aceeasi putere"
1
0
501STL
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 16:02
http://piataauto.md/Compara-automobile/compara/?auto=2&i=3775,1244,
1
0
Igor
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 16:11
501STL, uite-te la cat de tare se rup motoarele bmw comparativ cu cele de merc... plus la toate 220 cdi de merc slujeste deja ani buni ca taxist prin europa... milioane si milioane de km...

da' chiar si posesorii de bmw recunosc ca motoarele bmw, se rup oleaca mai tare decit astea de merc... nu cu mult, da' oleaca mai tare...

ciferele care se scriu e una, is de acord total cu tine... da' asta e pe hirtie... realitatea, insa, oleaca e alta :)

pace!
2
0
501STL
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 16:38
care realitate?vrei sa spui ca 220 cdi is motoare fiabile?eu nu zic de cifre,da is date tehnice,care au valoare mare.ps :noi avem 730 d F01 si nici o ruptura nui 150 000 km are deja,un coleg de munca are 520d F10 de 184 cai si cuplat la cutie automata in 8 rapoarte,a luato noua ,are 120 000 km si nici o ruptura absolut,asta eu numes realitate ;) ..................vrei sa imi arati un posesor de BMW care declara ca motoarele de BMW se rup mai repede fata de cele de MERC?
pace!
0
0
501STL
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 16:41
apropo nu eu tiam dat dislike ;)
0
0
501STL
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 16:52
@ivanoff sau marian.nedelcu sau @mafia sau robert ca e tot acelasi numa tre sa intri sa ne explice si el ceva ,ca noi doi nu pricepem nimic .......
0
1
Robert
Bucureşti, România
la 13 Mai 2014 - 17:04
@501STL, tu ai visat urat amice ? Sunt mafiotii pe urmele tale de esti asa impacientat ? :)))

On topic : parca-i taiat cu toporul........restul e CANCAN 1
4
0
dima
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 17:14
Igor nu am auzit pe nimeni si nici unde in lume un fan BMW nu o sa spuna ca motoarele de MB sint mai bune, ar fi o prostie in primul rind pentru ca nui adevarat si in al doilea rind fiindca un adevarat fan nu va zice asa ceva, taxiuri sint insa doar in europa si nu de aceea ca motoarele is mai bune ci pentru ca BMW nu fac masini pentru taxi,in comparatie cu MB si pentru ca MB merge mai moale si are mai mult comfort, BMW e pentru oamenii activi, in taxi viteza si sportivitatea nu este necesara.
0
3
501STL
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 17:26
Comentariu şters de redacţie.
Igor
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 20:57
dima, sefu meu a avut si e38 de 2.8 si e65 cu 3.0d si x5 cu 3.0 si 4.4, nu ma stiu ce motoare stau acolo, whatever... la 3 din 4 le-a facut motoarele... poate asa i s-au nimerit lui... si ii fan inrait de bmw, dar merge pe lexus ca, ma rog... nu-i place nici mb-ul si nici audi
0
1
dima
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 21:19
Igor ai scris corect motoarele macar ca nu le stii:)))) eu am avut 6 BMW-uri si nici la unul nu am facut motoare, doar suspesia, aici pot sa cred ca a reparat motoarele deoarece sint sigur ca masinile le lua la mina a 2-a, iar aici 50/50 cum tii norocul, eu de exemplu am reparat motorul 2.0 D-4D de pe toyota, minca ulei si iarasi nu pot spune ca e masina rea, totul depinde de ce stapini a avut pina la mine.
0
2
Igor
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 21:35
@dima si @501STL: motoarele MB si BMw is bune!

motoarele toyota mananca ulei (am avut 2, avensis si camry, si ambele mincau ulei, chiar daca aveam grija de ele mai tare ca de mine si prietena mea)

P.S. mi-am facut deja bunker cu barikade si PTOP-uri, ca vine nepotu lu Toyoda sa-mi explice cum sta treaba cu motoarele :D
0
2
Valeriu
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 21:50
Nu-ti fie frica Igor, vin eu si iti spun ca 2.0 d4d al meu nu papa ulei, dar poate sunt eu o excepție? Sau voi nu ați avut noroc cu fostii?
0
0
Igor
Chişinău
la 13 Mai 2014 - 22:03
:D

da' te cred pe cuvant, Valeriu... cum a zis si Dima, 50/50...

eh, prieteni... cind ii convingem pe stimatii redactori PA sa faca un offline? :)

ma gindesc ca am avea despre ce discuta, pe viu :)
1
1
Robert
Bucureşti, România
la 13 Mai 2014 - 23:46
Superb, ar fi un ''offline'', dar mai pe la vara asa ca atunci am si eu mai mult timp liber. Igor, pe tine te recunosc oricum, cu nr de Balti si masina fara vigneta, CASCO, etc, nu trebuie sa concretizez.
5
0
501STL
Chişinău
la 14 Mai 2014 - 00:20
PA ce se intimpla ?parca erati ceva de genu "corecti" si mai si blocaseti si contul cuiva,gata va trecut supararea? va credeam mai seriosi ,da voi vadca singuri iubiti sa faceti tam tam aici.Vad ca de cind sau aprins spiritele aici bagati teme numa de bmw si lexus,nusitu cum la restu ,dar mie mi se pare neprofesional.Bafta
0
1
Valeriu
Chişinău
la 14 Mai 2014 - 10:59
Alifonsou, cum iti spun altii, sa ai tu site-ul tau nu ai fi interesat sa ai mai multi vizitatori si sute de comentarii??? Rau de tot cu matematica! :D
1
1
501STL
Chişinău
la 14 Mai 2014 - 14:24
as fi interesat sigur,dar nu as permite injuraturi si murdarii una la adresa altora.Da aici ce vede?o haita de cini care hamaie LEXUS SI MUSCLE la fiecare ,absolut fiecare stire,test.................
2
0
501STL
Chişinău
la 14 Mai 2014 - 14:26
Valera,daca esti de parere ca sa ai vizitatori sa dai voie la tam tam atunci un mare bravo si tie,de matematica mea nu ai idee,dar de logica ta am eu idee si e varza logica ta.
1
0
Valeriu
Chişinău
la 14 Mai 2014 - 15:23
Eu, spre deosebire de tine, nu am nici un comentariu sters, asa ca ai grija de tine mai intai cum scrii si apoi leaga-te de altii. Bafta!
1
1
Viorel
Chişinău
la 14 Mai 2014 - 18:10
Au luat motorizarea de 2.0d de pe X3, i-au marit un pic puterea, au redenumit-o 2.5d si au pus-o pe X5.
1
3
501STL
Chişinău
la 15 Mai 2014 - 00:24
Viorel,bravo ma,extraordinar,iaca acum ii clar ce si de unde,impecabil,cum tiai dat seama?impartete cu noi
0
0
Viorel
Chişinău
la 15 Mai 2014 - 02:32
Lasa ironia, 501STL. Eu n-am facut-o pe desteptul, ci doar mi-am exprimat in acest fel opinia, in sens cu nu vad acest lucru ca pe un element de noutate. Era si de asteptat. Cei de la Mercedes au procedat la fel in cazul ML-ului, insa un pic mai devreme. Personal, nu vad nimic rau in treaba asta, atat timp cat ofera cumparatorului o gama mai variata de motorizari. In final, cumparatorului ii va apartine alegerea facuta si fiecare va opta in functie de necesitatile lui.
Totusi, eu as opta pentru motorizarea diesel de 3 litri cu 6 cilindri in linie, chiar daca consuma mai mult, datorita faptului ca eu ador sunetul acestor motoare (in general, nu doar a celor de BMW). Plus ca aceste motoare sunt foarte echilibrate.
0
3
501STL
Chişinău
la 15 Mai 2014 - 10:09
Viorel ,am ironizat ,da nu in cuvint de rau.Apropo de 3 diesel,e fantastic motorul,are cuplu si cai destui pentru orice manevra.la traseu am facut cu 730 D 2009 6.9 L Soroca-Chisinau ,cu viteza 120 km/h ,si nu am ezitat sa nu accelerez cind aveam nevoie la depasiri sau asa din palcere,eram 2 oameni in masina cu portbagajul plin.Am ajuns la concluzia ca pentru un om "normal" si pentru cerinte optime ,acest 3.0 d e mai mult decit destul,in cuplu cu cutia cu 8 rapoarte(la 160 km/h motorul sta la 2000 turatii si consum de 7.0 litri,un lucru fantastic dupa mine)
0
2
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 15 Mai 2014 - 16:31
"Aceeasi putere din cm3 mai putini" :D :D :D :D :D :D ...stupid , very stupid.

Alifrosule, da tu nu faci parte dib HAITA DE CINI CU bănvă si marsădăs-bănț ?
Ești gol baiete
2
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 15 Mai 2014 - 16:35
Bai, explicați-i lu alifrosea ista, care-i treaba cu volumu/puterea/turatia/momentu....

Băi, deșteptășiune....la tine aghe amu o ajiuns ca odata cu scaderea turatiei maxime, creste momentu??
Creste momentu si scade puterea ( daca ramai la acelasi volum , si la aceeasi turbina/compresor sau natural aspirat)

Băi....501STL ......băăăi, mi-i mila de tine...
Da comenteaza patzanu sa vez cum ii umbla dejetele pe claviatura...
Ascundeeeța-l ..
2
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 15 Mai 2014 - 19:34
bordul la acest X5 troieste... "5 litri la suta" ..
1
0
Lucian
Baia Mare, România
la 30 Decembrie 2014 - 12:03
un drivetest excelent,.felicitari. Am fost foarte placut surprins de exprimarea si ortografia dumneavoastra....
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!