trecem la un regim mult mai dietetic de condus la întoarcerea spre capitală, iar mulţimea de dealuri şi văi de pe traseu, curbe şi necesităţi de depăşiri ne vor confirma o cifră de consum cât se poate de veridică.
Suntem trei ocupanţi adulţi la bord, iar cu tot cu noi maşina trebuie să cântărească vreo 2,350 kg. Făceam pariuri imaginare despre media de consum pe care vom reuşi să o obţinem până la intrarea în Chişinău. Eu zic vreo 6.5 litri/100 km asta ar fi ideal, se dă cu părerea unul dintre noi. Poate reuşim un consum de sub 6.0 litri/100, vreo 5.9, spre exemplu, zic eu... Între timp, colegul meu aruncă o privire spre datele tehnice oficiale şi vede acolo o cifră de 5.3 litri/100 km în regim extra-urban. Ha!, 5.3 litri/100 km zic cei de la BMW! Ei, în condiţii de laborator poate, dar noi poate vom ajunge pe la 6 litri în cel mai bun caz continuă colegul meu.
Înaintăm relaxaţi, purtând discuţii lejere şi păstrând viteza maşini între 80 şi 120 km/h. Aplicăm micile tactici de obţinere a unui consum mai eficient despre care vă spuneam mai multe ori la coborârea în pantă lăsăm maşina să prindă o viteză mai mare, uneori o susţinem uşor cu acceleraţia, în timp ce la urcarea în pantă estimăm lungimea pantei şi îi lăsăm maşinii posibilitatea de a urca cu o uşoară pierdere a vitezei de 20-30 km/h pe întreaga lungime a pantei. În felul ăsta urcarea pantelor va solicita motorul mai puţin şi media totală va fi menţinută în limite bune. Totuşi, nici aceste trucuri nu pot face o maşină mai eficientă decât pe un traseu de şes, întotdeauna drept. Doar acolo veţi putea obţine cifre cu adevărat fantastice.
Ei bine, conducem în continuare. Climatizarea la bord e pornită, iar
regimul ales de noi e cel recomandat de producător pentru eficienţă maximă ECO PRO. Aici pedala, volanul şi chiar sistemul de climatizare toate sunt axate spre eficienţă maximă. Să vedem ce vom putea obţine până la urmă.
Băieţi, zic eu la un moment dat, media noastră de consum a coborât sub 6 litri la sută, mai exact 5.8 litri/100 km! Se pare că lucrurile devin interesante de tot, dar mai avem încă vreo 55-60 km până spre Chişinău. Ne continuăm, deci, drumul la fel de eficient. La un moment dat, ne pomenin în spatele unui camion încărcat, care urcă o pantă lungă de traseu. Aveam de ales să presăm la maxim accleraţia la urcare, cât mai avem vizibilitate, sau să aşteptăm în spatele lui până în vârful dealului, apoi,