Menu
Acasă
Search
CITIRE TEST DRIVE:

BRABUS 850 Roadster - Mercedes-Benz SL 63 AMG

2 Septembrie 2014
Ilie Toma
BRABUS 850 Roadster - Mercedes-Benz SL 63 AMG
Ştergeţi din minte toate maşinile cu tuning despre care am vorbit până acum! Dacă un kit aerodinamic mai agresiv şi o resetare electronică a motoarelor turbo pentru creşterea puterii părea un lucru impresionant, atunci aflaţi că toate acele lucruri nu erau decât o joacă de copii. Ăsta, doamnelor şi domnilor, e însuşi diavolul pe patru roţi! Cu coarne şlefuite rău de tot şi o privire şi mai tăioasă decât v-aţi imaginat vreodată! Sună fioros şi sinistru? Ar trebui!

Pentru că astăzi, doamnelor şi domnilor, redacţia PiataAuto.md vă aduce un test drive cu BRABUS 850 – tot el învrednicit cu titlul de cel mai puternic roadster din lume! Maşinăria asta ascunde 850 cai-putere sub capotă, iar dacă stăm bine să ne gândim, e cel mai puternic automobil testat de noi vreodată! Bine aţi venit în dulcele desfrâu mecanic de azi!

Tuning de esenţă

Vă mai amintiţi când vă spuneam despre modificările radicale pe cale le operau cândva atelierele renumite de tuning pentru a creşte puterea motoarelor în era non-turbo, modificări printre care se număra şi mărirea cilindreei motorului? Ei bine, BRABUS 850 are un motor modificat până la cel mai mic detaliu în acea manieră!

Motorul original V8 de 5,461 cm cubi, asamblat manual de către cei de la AMG, a fost desfăcut de inginerii BRABUS şi a trecut prin acel procedeu de sporire a cilindreei, primind şi o mulţime de componente noi, turnate în cuptoatele speciale înalt tehnologizate ale tunerului german. În rezultat

V8-ul are acum o cilindree de 5,912 cm cubi, adică aproape 6.0 litri! Motorul a primit şi un nou sistem de admisie cu filtre noi şi canale mai largi, realizate din fibră de carbon. Inginerii BRABUS au demontat şi cele două turbine originale ale motorului şi au instalat altele noi cu unitate de compresie mai mare. Acest fapt a necesitat şi modificarea canalelor iniţiale de evacuare, acestea obţinând şi izolare cu folie cu compoziţie de aur acum. Nu e un moft, e o necesitate inginerească! Iar mai departe, întreg sistemul de eşapament a fost modificat de cei de la BRABUS cu unul nou inoxidabil, mai lat şi mai sonor, cu o valvă care poate trece maşina fie în regim de „pretinsă cuminţenie”, fie în regim de „herghelie în infern”! Cu alte cuvinte, cei de la Brabus au modificat totul pornind de la admisie până la evacuare, iar la motor s-au schimbat atât de multe componente, încât acesta poartă acum semnătura inginerului BRABUS care l-a asamblat manual! Mai mult ca atât, dacă mai mulţi ani în urmă mărirea cilindreei motorului se făcea manual, la fel ca şi turnarea şi şlefuirea noilor piese, acum BRABUS dispune de cuptoare hi-tech care şlefuiesc şi toarnă piesele cu precizie nanometrică, întotdeauna identică, asigurându-se astfel parametri identici întotdeauna şi o calitate de uzină! Vă spuneam noi că toate modificările uzuale de tuning par o joacă de copii pe lângă asemenea abordare!

Nu în zadar motorul de sub capotă poate dezvolta acum 850 CP! Opt sute cincizeci de cai-putere, doamnelor şi domnilor, pe care propulsorul îi aleargă deplin la doar 5,400 rpm, or, linia lui roşie începe pe la 6,300 rpm! Cuplul maxim de care e capabil acum motorul atinge valoarea de 1,450 Nm, între 2,500 şi 4,500 rpm! Deşi cei de la BRABUS au ranforsat mai multe elemente ale trenului de rulare, pentru a proteja cutia de viteze, cuplul maxim a fost limitat la 1,1150 Nm! Însă şi această valoare, dragii noştri e una absolut nebună, mai ales că ea pleacă doar spre două roţi, roţile din spate! Cei de la BRABUS s-au ocupat, însă, şi de transferarea puterii pe asfalt, şi au montat o suspensie cu gardă la sol coborâtă şi rigiditate adaptată noului potenţial al maşinii. Jantele originale au fost înlocuite cu jante forjate monoblock, pe puntea faţă dimensiunea anvelopelor fiind de 255/30 R20, în timp ce puntea spate e încălţată în anvelope 305/25 R20! Şi SL 63 AMG original are dimensiuni diferite pe cele două punţi, dar BRABUS a mărit lăţimea anvelopelor spate cu încă 20 mm pentru a creşte suprafaţa de contact a acestora cu carosabilul la transpunerea celor 1,150 Nm pe asfalt! Iar acum imaginaţi-vă că maşina asta poate prinde prima sută cam în 4 secunde. Impresionant? Nu, să ştiţi că sprintul până la sută nu e cel mai impresionant din cauza faptului că tracţiunea pe o singură punte are, totuşi, limite fizice de a accelera maşina cu toată mega-puterea de sub capotă. Viteza maximă, însă, e mult mai impresionantă! BRABUS 850 poate atinge o viteză de peste 350 km/h, cu apropiere teoretică de 360 km/h, în timp ce viteza maximă a unui SL 63 AMG standard e limitată electronic la 250 km/h! Aici, pe BRABUS 850 vitezometrul cu gradaţie până la 360 km/h are un adevărat sens! Maşina asta e o creaţie mefistofelică, drăcească, nebună! Să o gustăm, deci! Să vedem cu arată lumea din infern, atunci când urci în şaua diavolului!

În şaua diavolului

Cei de la BRABUS n-au prea modificat radical interiorul lui SL 63 AMG, limitându-se la instalarea noilor praguri, a unor noi covoraşe şi la montarea unor noi padele, mult mai mari, pentru schimbarea treptelor transmisiei. Modificările acestei maşini au reîncarnat atât de mult esenţa ei, încât reconfigurarea aparenţelor nu mai avea atât de mult sens. Modificările pe care le vedeţi la exterior, inclusiv piesele din fibră de carbon, sunt toate cu rol funcţional aerodinamic, formele lor fiind perfecţionate în tunelul aerodinamic. Până şi zona aia de fibră de carbon de pe capotă are rolul unei noi direcţionări a aerului în sistemul de admisie!

Atunci când porneşti motorul lui BRABUS 850, ai impresia că deschizi uşa infernului. Însă e un infern din acela periculos de ademenitor, care te înspământă prin forţa cu care te atrage să intri acolo, să te laşi dus de valul tentaţiei… Primele apăsări mai puternice ale pedalei de acceleraţie îţi amintesc instantaneu că 1,150 Nm transmişi către două roţi te pot oricând arunca în decor dacă le neglijezi potenţialul. Puntea spate a maşinii ăsteia e extrem de jucăuşă, dar în timp ce tu-i simţi posteriorul fericit în a pierde măcar puţin contactul cu carosabilul, oricum eşti împins puternic în scaun şi îţi dai seama de viteza imensă pe care o prinzi urmărind acul vitezometrului… Sistemul de stabilizare a traiectoriei maşinii stă de gardă foarte delicat, pentru scenarii extreme, iar în asemenea episoade jucăuşe de condus nu-l simţi deloc şi, astfel, nu-ţi strică distracţia!

Includem modul Sport al transmisiei şi acţionăm valva aia magică a sistemului de eşapament… Acum orice apăsare puternică a acceleraţiei e sinonim cu un urlet perfid şi terifiant al diavolulului! Sunt nişte senzaţii de condus uluitoare! Te simţi în plin proces de păcătuire şi-ţi inhibi orice urmă de discernământ care încearcă să-ţi şoptească ce ar trebui şi ce nu ar trebui să faci. Vrei să păcătuieşti mai departe cu ea şi, mai mult ca atât, tragi de padela retrogradării transmisiei şi impui motorul să-şi mărească brusc turaţiile, apoi apeşi puternic pedala acceleraţiei, astfel încât să nu mai auzi decât zgomotele infernului în 8 cilindri!...

Ieşim şi pe una din autostrăzile germane fără limită de viteză şi o apăsare de vreo 7 secunde ne face să accelerăm cu o poftă maniacală! Arunc privirea spre vitezometru şi îmi dau seama că am trecut demult de 200 la oră, iar maşina asta nu se astâmpără şi vrea mai mult! Motorul urlă într-un hohot fioros al celor 8 cilindri care toarnă nemilos benzină şi foc în cuptoarele lor, iar acul vitezometrului se apropie tot mai mult de limita de sus! Şi face toate astea cu acoperişul coborât! Nici un curent aerodinamic nu ne deranjează, indiferent de viteza pe care o indică minunatele noastre cadrane de bord! E cel mai aerodinamic roadster pe care l-am condus vreodată! Dar, deoarece suntem pe un drum public, totuşi, distracţia noastră infernală e doar episodică, întrucât la astfel de viteze demenţiale ajungi alte valuri de trafic din urmă mult prea repede pentru ca şoferii exemplari germani să reuşească să-ţi facă loc. După câteva secunde de aşteptare în spatele unui nou grup în trafic ai iarăşi câteva sute bune de metri liberi înainte, şi poţi din nou încorda forţele demonice ale motorului! Am mai condus maşini puternice, care îţi puneau uneori prea tehnologizat şi precis forţa pe asfalt. Am mai condus maşini puternice, care era fascinante la viteze incipiente, apoi la viteze mari te îngrozeau! Aici, însă, toate componentele maşinii ăsteia par să fi fost create de un singur creator diabolic, dar genial, care le-a asortat pentru rezerve tehnice cosmice! Suspensia, motorul, transmisia, toate se simt încă departe de deplinul lor potenţial oricât de mult ai urca în viteză! Iar atunci când simţi maşina atât de capabilă de şi mai mult, nu ai niciodată senzaţia îngrozirii! Maşina asta e cea mai puternică din care le-am condus vreodată, dar e în acelaşi timp poate cea mai lipsită de senzaţia unui pericol. Pentru că, dacă ajungi să urci în şaua diavolului în infern, nu-ţi mai este frică de nimic! Chiar dacă o apăsare puternică a pedalei de acceleraţie la 220 km/h încă mai aduce senzaţia unei punţi spate uşor alunecoase în jonglarea transmiterii puterii imense pe asfalt! Paradoxul e că până şi la asemenea viteze, cu asemenea simptome grozave, simţi că diavolul ăsta nu are nicio şansă să-ţi scape din mâini! Paradoxal, dar infernul nu te copleşeşte pe tine, ci tu pe el! E o maşină uimitoare, condusul căreia te marchează profund şi te posedă...

Pe autostrăzile germane fără limită de viteză poţi întâlni multe de toate, şi de multe ori tot soiul de supercar-uri exotice. Iar BRABUS 850 e un demon care poate înjosi aproape orice supercar! Şi SL 63 AMG original poate lupta demn cu ele, dar maşina asta, cu 850 CP la activ şi 1,150 Nm puşi pe asfalt, le lasă umilite în urmă, indiferent de emblema pe care o au sub capotă!... Am experimentat şi noi câteva asemenea episoade, dar, din respect pentru emblemele acelor maşini, le lăsăm în anonimat… Cert este că maşina pe care o conducem noi e un ucigaş în serie de supercar-uri...

Pe drumuri extraurban de viteze mai moderate, BRABUS 850 îţi demonstrează că te poate ferici şi la viteze pământeşti... Fiecare nou viraj îţi aduce un flux de noi fioruri în volan, pe care le absorbi cu palmele tale... Simţi plăcerea virărilor prin regiunea lombară a scaunului, simţi o maşină pentru descrierea senzaţiilor ameţitoare ale căreia nu există încă un cuvânt potrivit în dicţionar!...

Un Mercedes-Benz SL 63 AMG porneşte de pe la 160,000 euro, un preţ care deja se intersectează cu cele ale unor supercar-uri. Iar BRABUS 850, aşa cum îl vedeţi astăzi în test, costă aproape 290,000 euro! Întrebarea dacă îşi merită diavolul ăsta pe patru roţi banii sau nu e una absurdă aici. Maşina asta e mai plăcută în condus decât un Lamborghini, un Ferrari sau un McLaren, iar puterea ei, deşi mai mare care a primelor, nu te oboseşte niciodată! Cine s-ar obosi să ţină în frâu diavolul, punându-l la treabă ori de câte ori doreşte? Nu există nimic mai fioros în infern, iar atunci când stăpâneşti însuşi infernul, nu-ţi mai poţi dori nimic mai mult de atât... Pentru că nu există nimic mai diabolic decât infernul... Pentru că BRABUS 850 e cel mai puternic roadster din lume! Pentru că maşina asta e o mostră a unei inginerii, duse la un absolut pe care nu ţi-l imaginai nici măcar în presupuneri teoretice! Doamne, fereşte!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (54 IMAGINI):
MAI MULTE TESTE DRIVE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter