Pagina principală
CITIRE TEST DRIVE:
Mercedes-Benz S 63 AMG Long 4MATIC
27 Martie 2014 - 16:58
De Ilie Toma
Mercedes-Benz S 63 AMG Long 4MATIC
Marea provocare a industriei auto a fost întotdeauna înglobarea confortului absolut şi a sportivităţii absolute pe o singură maşină. Şi mai continuă să fie, pentru că acest lucru rămâne în continuare imposibil, din cauza nenoricitelor de legi ale fizicii. Dar există o cursă dulce şi nebună a inginerilor de a se apropia cât mai mult de acel punct teoretic şi imposibil în care ar reuşi realizarea marii provocări. Ceea ce am testat noi astăzi e o exclusivitate naţională absolută şi e un exemplu al unei creaţii care ne sugerează că s-a fi apropiat incredibil de mult de acea perfecţiune imaginară a maşinii absolute... E vorba de Mercedes-Benz S 63 AMG, vârful absolut al familiei S-Class, alături de S 65 AMG. Mai mult ca atât, în mâinile noastre a ajuns versiunea cu tracţiune integrală 4MATIC, iar pentru ca şi partea cu confortul să fie de un absolut desăvârşit, maşina asta e una cu ampatament mărit. Oh, Doamne! Ce zi! Ce maşină! Avem un Mercedes-Benz S 63 AMG Long 4MATIC „în carne şi oase” în mâinile noastre! Să-l punem la treabă!

Gentleman cu caracter

„Nu ştii niciodată ce se ascunde după un costum”, spune o vorbă înţeleaptă, care te îndeamnă să fii întotdeauna corect cu getlemanii, ca să te ridici la înălţimea caracterelor lor. Maşina asta e un gentleman suficient de elegant încât să respecte eticheta cremei aristocratice din care face parte, dar suficient de înfricoşător încât, de după jacheta galantă să i se profileze caracterul neiertător. Sub capotă e amplasat un minunat V8 biturbo asamblat manual, de 5.5 litri, cu 585 CP şi 900 Nm la activ! Sunt nişte cifre înspăimântătoare, dar primele minute de condus lejer urban nu mă lasă nici măcar să aud sunetul de bariton al motorului. De ce? Pentru că în regim normal de condus maşina asta e o adevărată capsulă, un studiou audio complet izolat de exterior, care nu lasă niciun zgomot să-ţi perturbeze liniştea acustică. E într-atât de izolată fonic, încât nu auzi nici măcar motorul ăla delicios de sub capotă. Şi e păcat pentru cel care urcă pentru prima oară la volanul ei! Dar e foarte potrivit pentru adevăratul proprietar al maşinii, care şi-ar putea dori uneori liniştea unui iaht care plonjează în largul mării pustii... Senzaţia de iaht care pluteşte în ape liniştite e dată şi de suspensia pneumatică standard a maşinii, ajustabilă graţie sistemului AMG RIDE CONTROL. Deşi jantele noastre de 20 de inch rulează afară pe un carosabil imperfect, senzaţiile oferite în interiorul maşinii sunt comparabile cu cele ale unui iaht de lux....

Exemplarul testat de noi vine cu doar două scaune în spate. Două, dar cu adevărat regale. Există opţiunea atâtor modificări de poziţii, încât ai putea imita statul în şezlong pe prora iahtului, sau relaxarea dintr-un salon SPA, mai ales că şi masajul este inclus în lista de plăceri de la bord. Şi toate astea într-un regim de securitate nemaivăzut în lumea auto. Mă refer aici la centurile de siguranţă absolut ciudate din maşină. Sunt moi atunci când le pipăi şi au ceva în interiorul lor. Da, e vorba de primele centuri cu airbag din lume! Instalate aici, pe maşina asta! Mă simt ca într-o călătorie a timpului, într-un viitor idealist!

Pun mâna pe mânerele şi butoanele din jurul meu, şi simt răceala unui aluminiu veritabil. Deşi arată similar ca pe un S-Class cu motorizare mai cuminte, abordarea din habitaclul lui S 63 AMG e una absolutistă, maximalistă. Nu s-a economisit la nimic. Am senzaţia supra-calităţii, supra-ingineriei şi a supra-confortului aici, amestecată gustos într-o maşină care-ţi taie respiraţia. Şi inserţiile de carbon sunt adevărate, dar sunt lucrate cu grijă şi încadrate în contururi lucioase pentru a nu ştiribi din ambianţa desvărşită, ci doar a-ţi aminti despre monstrul de sub capotă, pe care-l conduci...

Extaz în opt optimi

E clar, maşina asta aduce un confort desăvârşit până la absolut, mai elitist şi mai perfecţionist decât un oricare alt S-Class care nu ar avea literele AMG în semnătură. Dar este ea oare şi suficient de sportivă, dacă nu pot nici măcar să-i aud motorul atunci când o conduc firesc, în oraş?

Dacă schimbi decorul, dar nu şi maniera de condus, S 63 AMG Long 4MATIC rămâne un iaht şi în afara oraşelor. Te poate duce repede, dar în confort şi linişte absolută acolo unde e vrei. Şi e mai plăcut să stai, în cazul ăsta, pe bancheta spate, să savurezi un curs de masaj nesfârşit. Să nu mă înţelegeţi greşit, maşina asta e extraordinar de plăcută în condus chiar şi în regim normal, întrucât informativitatea volanului şi senzaţiile unui motor care toarce lejer la vreo 5 procente din puterea pe care o poate da sunt ameţitor de plăcute. Doar că adevărata muzică nebună, în ritmi de optimi dulci, începe atunci când presezi putonul Sport de pe tunelul central, pentru motor şi transmisie, dar şi pentru suspensie. Sistemul de eşapament devine brusc mult mai sonor, lăsând sunetul exaltant al V8-ului să ajungă şi în habitaclu, volanul devine superb de informativ, suspensia devine mult mai rigidă, iar transmisia automată cu 7 trepte AMG SPEEDSHIFT devine mult mai ageră şi alertă în schimburile treptelor. Pedala de acceleraţie generează instantaneu răbufniri de efect ale motorului de sub capotă, transpuse pe asfalt superb graţie sistemului de tracţiune integrală. Cu maşina asta poţi trece un viraj cu pedala apăsată în forţă fără a aştepta apexul. Apeşi pur şi simplu pedala în forţă chiar la intrarea în viraj, şi puterea motorului va fi distribuită uluitor de eficient între cele patru roţi, iar tu vei înscrie o traiectorie perfectă într-o accelerare fulminantă la trecerea virajului. N-ai putea face asta cu o altă maşină. N-ai putea-o face nici măcar cu versiunea S 63 AMG cu tracţiune pe puntea spate. Dar aici motorul, transmisia şi tracţiunea intergală fac un mariaj în trei pervers de plăcut... Şi nici măcar nu o simţi a fi prea lungă sau prea prea, chiar dacă măsoară aproape 5.30 metri lungime! În asemenea momente simţi că S 63 AMG Long 4MATIC se transformă într-un supercar de peste 5 metri lungime, care poate face cam tot ce ar putea face şi un ştrengar de supercar rebel. Doar că tu nu o faci ca să-i impresionezi pe cei gură-cască, ci o faci galant şi cu efect, în confort absolut şi plăcere sublimă! Maşina asta are nevoie de doar 4 secunde pentru a prinde prima sută! 1,2,3,4! Şi eşti în plină viteză! Iar partea superbă, care demonstrează încă odată ingineria genială, sunt frânele excelente, care opresc maşina asta imediat, fără şuierături şi zmunciri.

Opreşti de parcă ai fi o minge prinsă frumos de cineva. Performanţa are întotdeauna nevoie de frâne care să o stăpânească, iar S 63 AMG Long 4MATIC are de toate din abundenţă – şi putere enormă, şi cuplu exploziv, şi frâne care să ţină controlul lor, dar şi o direcţie şi o suspensie care pot transforma tonele maşinii în kilograme...

Cum? Cum e posibil?

Asta mă întrebam în ultimele minute ale acestui test. Cum e posibil ca o maşină într-atât de mare şi de luxoasă să fie deopotrivă şi un supercar ameţitor? Germanii au făcut un pas grandios în apropierea de idealul imaginar al industriei auto, înglobând calităţi teoretic incompatibile pe o maşină extraorinară. Au făcut-o prin butoanele alea magice, care îţi asigură un dualism de ipostaze. Dar chiar şi la accelerări maxime şi viraje, tot te simţi în confort absolut. E drept, cineva şi-ar putea vărsa paharul de San Pellegrino pe bancheta din spate dacă nu l-a băut încă, dar masajul poate continua, muzica din Burmester-ul de înaltă fidelitate poate reproduce mai departe un jazz ritmic cu percuţie superbă, iar monitoarele agăţate pe tetiere permit celor de pe bancheta spate să citească versiunea electronică a lui Financial Times sau să urmărească ştirile pe CNN... E ca şi cum ai trăi în paradis, iar când vrei tu mai faci o vizită şi pe la fetele fierbinţi din infern. E greu şi ilogic să-ţi imaginezi, pentru că maşina asta nu respectă nici un standard logic. Ea îţi spulberă toate tiparele pe care le aveai despre lume, despre maşini. E o maşină în care

Dumnezeu are grijă de confortul de la bord, iar şeful infernului – de motor, acceleraţie, transmisie, eşapament... E o maşină în care raiul şi cu iadul şi-au dat mâna!
GALERIE FOTO (44 IMAGINI):
COMENTARII FACEBOOK:
MAI MULTE TESTE DRIVE:
VIDEO TEST DRIVE: Noua generaţie BMW Seria 3 (G20)
24 Martie 2020 - 19:31
Astăzi avem un test drive cu totul special pentru voi, pe care am reuşit să-l filmăm în Germania încă înainte de valul pandemic actual. Am testat în premieră noua generaţie BMW Seria 3, în motorizare 330i xDrive...
TEST DRIVE: Lexus NX 300h facelift
20 Martie 2020 - 15:05
Acest test drive a fost făcut în vremurile calde, verzi, liniştite şi sigure. Vremurile în care libertatea unei călătorii se simţea firească, dar după care tânjim deja astăzi... Lexus NX 300h, SUV-ul hibrid...
TEST DRIVE: Noua generaţie Renault Captur
15 Martie 2020 - 14:27
Renault Captur este printre primele SUV-uri ultracompacte, care la cea de-a doua generaţie. Dar timpurile s-au schimbat. Totodată, s-au schimbat şi cerinţele pe care le au oamenii de la un asemenea SUV compact...
TEST DRIVE: Mazda MX-5 2.0 184 CP
12 Martie 2020 - 20:32
Când mă gândesc la unul din cele mai plăcute episoade de condus din viaţa mea, îmi amintesc de testul drive cu Mazda MX-5 RF din Spania, când am alergat cu ea pe serpentinele pustii din...
TEST DRIVE: BMW Z4 M40i
11 Martie 2020 - 09:02
Motorul. Sunetul lui. Asta e cartea de bun venit pe care o primeşti când urci la volanul lui BMW Z4 M40i. Sună rafinat, dulce, aşa cum te aştepţi să sune reţeta bavareză, dar parcă mai are încă un condiment pe deasupra...
TEST DRIVE: Skoda Superb facelift 2.0 TDI 4x4
10 Februarie 2020 - 12:24
A rămas oare Skoda Superb facelift la fel de demnă de admiraţia care i se oferă în Moldova? A rămas ea cu adevărat unul din modelele cele mai bune din segmentul ei?...
TEST DRIVE: Honda Civic Type-R vs Renault Megane R.S. Trophy
28 Decembrie 2019 - 18:38
Acest test drive ar putea să-i aducă în extaz pe pasionaţii adevăraţi de automobile sport, de condus sportiv şi de inginerie de performanţă! Hatchback-urile...
TEST DRIVE: Seat Leon
22 Decembrie 2019 - 12:23
Cea de-a treia generaţie SEAT Leon se află acum la apusul carierei sale, însă ea a ajuns abia acum pe piaţa din Moldova, iar noi ne-am zis să facem o excepţie şi s-o luăm la un test drive, mai ales că ea se poziţionează pe piaţa noastră ca o sumă foarte raţională de calităţi, la un preţ cât se poate de atractiv...
TEST DRIVE: Kia Stinger GT
15 Decembrie 2019 - 17:17
Testul ăsta drive şi-a aşteptat apariţia multă vreme. Am condus această KIA Stinger la...
TEST DRIVE: Suzuki Jimny
4 Decembrie 2019 - 07:44
Mini Hummero-Gelandewagen-ul este aici! A ajuns în Moldova! Iar noi l-am testat!...