Menu
Acasă
Search
CITIRE TEST DRIVE:

Mitsubishi Outlander facelift

24 Aprilie 2014
Ilie Toma
Mitsubishi Outlander facelift
Atunci când testam, în toamna anului 2012, noua generaţie a lui Mitsubishi Outlander, constatam mai ales o migrare a designului spre forme mai cuminţi şi mai asiatice şi o înmuiere mult prea pronunţată a suspensiei în favoarea confortului, dar în detrimentul manevrabilităţii şi a informativităţii în condus. Mitsubishi n-a fost niciodată o maşină pentru pensionari ramoliţi, dar actuala generaţie Outlander lăsa impresia unui volan atât de neconectat cu roţile, încât dacă cel de la volan ar fi suferit de boala Parkinson şi i-ar fi tremurat mereu mâinile, maşina tot ar fi înaintat în linie dreaptă fără a vira. Şi unde mai pui că europenii au întors lung capul la formele asiatice ale modelului, preferând să aleagă doar versiunea plug-in hybrid acolo unde subvenţiile guvernamentale o favorizează puternic. Ceva părea în neregulă cu actualul Outlander. Să fie oare ăsta motivul unui facelift atât de timpuriu, aplicat modelului? A îmbunătăţit oare faceliftul cu adevărat esenţa actualei generaţii Outlander?

Operaţie plastică majoră pe bani puţini

Faceliftul lui Outlander este exemplu perfect al unei împrospătări aplicate cu calcularea foarte strictă a bugetului, astfel încât modificările să nu implice costuri prea mari pentru producător în seria de actualizări de exterior. În acelaşi timp, e impresionant să vezi cum nişte soluţii isteţe şi un pic şmechere au putut schimba personalitatea maşinii atât de mult.

Mitsubishi Outlander a primit un nou calandru, cu o altă configuraţie a liniilor orizontale, care nu mai înconjoară piramidal emblema, ci pornesc ascuţit de la ea şi se termină ascuţit în apropierea blocurilor optice. Forma barei de protecţie în esenţă nu a fost modificată, dar bara aia de plastic din mijloc a rămas acum nevopsită, contopindu-se vizual cu gura de aerisire şi creând astfel impresia unei feţe mai sportive şi mai pregătite de atac. Pe lângă asta, scutul de protecţie din plastic vopsit în argintiu l-a făcut pe Outlander să îşi fortifice caracterul de SUV capabil de provocări mai dure, iar în jurul spaţiilor destinate roţilor au apărut contururi din plastic, care mai adaugă un plus la senzaţiile descrise mai sus. Tabloul modificărilor este completat şi de noile contururi cromate ale farurilor de ceaţă, dar şi de apariţia LED-urilor în blocurile optice spate. Şi dacă la toate astea mai menţionăm şi barele de pavilion, şi designul nou al jantelor, mult mai agresiv, constatăm că Mitsubishi a reuşit o îmbunătăţire substanţială a look-ului lui Outlander cu nişte modificări extraordinar de modeste şi necostisitoare, dar în acelaşi timp extraordinar de eficiente!

Interior nemodificat

La interior lucrurile nu s-au modificat deloc, dar nici nu existau probleme acute anterior. Calitatea materialelor şi calitatea de asamblare a rămas la fel de demnă, deşi există şi în continuare zone sub volan în care se zăresc măruntaiele maşinii, dar asta e un simptom tot mai prezent la unele mărci nipone şi coreene. Izolarea fonică e bună, chiar am avut senzaţia unei îmbunătăţiri odată cu facelift-ul, unicul zgomot venind de la rularea anvelopelor.

Avantajele incontestabile ale lui Outlander sunt spaţiul imens pentru toţi cei cinci ocupanţi posibili la bord şi gradul de confort foarte mare de care aceştia pot beneficia. Mai mult ca atât, în portbagaj au rămas profilate suporturi pentru pahare pentru un eventual al treilea rând de scaune – probabil pe unele pieţe mai izolare Outlander vine şi în asemenea versiuni. În varianta noastră cu 5 locuri, însă, portbagajul e imens, mai adăpostind în dotările maxime şi un subwoofer pentru sistemul audio.

Ţinută de drum: în sfârşit, wasabi!

Poţi să parcurgi doar câteva sute de metri şi să treci de primele viraje mai accentuate, pentru a sesiza imediat că Mitsubishi Outlander facelift are o cu totul altă ţinută de drum. Suspensiile au fost uşor rigidizate, dar fără să compromită confortul de la bord, iar marea modificare vine la senzaţiile pe care le primeşti în volan. Dacă înaintea aveai senzaţia conducerii unei veliere, întorcând pânzele în direcţia dorită, apoi aşteptând şi vântul să sufle în ele pentru a schimba direcţia, acum ai senzaţia unor acţiuni mult mai prompte şi mai mecanice. Simţi că volanul a fost rigidizat artificial, prin ajustatea sistemului de asistenţă a direcţiei şi prin schimbarea raporturilor de intervenţie a lui, dar oricum schimbările de caracter sunt imense. Direcţia maşinii pare acum mult mai conectată cu roţile, fiind şi mult mai informativă, iar tu, de la volan, ai impresia unui condus mult mai natural, şi deci, mai plăcut. Faceliftul lui Outlander l-a făcut să evolueze de la o barcă cu pânze la una cu motor, modernă şi capabilă de răspunsuri imediate.

Mai mult ca atât, şi cutia de viteze automată a fost reprogramată acum pentru un condus mai sportiv. Starturile de pe loc sunt impresionant de rapizi, iar modificările continue ale raporturilor dau cu uşurinţă favoruri sportivităţii la cea mai mică sugestie a pedalei de acceleraţie.

Senzaţiile ţi se confirmă şi după alţi zeci de kilometri parcurşi. Mitsubishi Outlander e acum cu adevărat plăcut în condus nu doar pentru cei care nu dau o iotă pe senzaţii sportive, dar şi pentru cei care vor să se simtă implicaţi la volan. În sfârşit, sportivitatea a revenit printre ingredientele acestui model, suficient de mult cât să-i dea un gust plăcut, dar fără excese, încât să iuţească prea mult conţinutul platoului. Cum naiba şi-o fi imaginat japonezii până acum că un platou gustos sushi poate fi mâncat fără ghimbir şi wasabi? Acum, în sfârşit, bucătarul samurai şi-a amintit că a uitat să ne aducă wasabi pe masă şi ni l-a oferit, odată cu faceliftul. Iar noi putem, în sfârşit, să vă zicem poftă mare la condus!

Nota de plată

Restaurantele de sushi sunt de foarte multe ori scumpe, însă. Maşinile nipone, însă, vin cu preţuri mai pământene, cel puţin în afara Uniunii Europene, acolo unde nu sunt suprataxate discriminatoriu. Aşa că, acum, după ce tocmai aţi consumat un platou imens şi delicios de sushi, imaginaţi-vă că aveţi de achitat o notă de plată comparabilă cu cea dintr-un fast food. Veţi face ochii mari şi veţi crede că visaţi. Dar raportările actuale a cursurilor valutare îl avantajează pe Outlander foarte mult la preţ.

Mitsubishi Outlander facelift e disponibl în Moldova cu două propulsoare, ambele pe benzină, aspirate natural – de 2.0 litri şi 2.4 litri – şi ambele cuplate doar cu transmisia automată cu raport continuu variabil. Cea mai accesibilă versiune e dotată cu motorul de 2.0 litri şi vine cu tracţiunea pe puntea faţă, costând 345,000 lei, sau aproximativ 18,650 euro! Pentru un ditamai SUV-ul, cu cutie de viteze automată! Cea mai accesibilă versiune cu tracţiune integrală şi cu acelaşi motor de 2.0 litri, ceva mai bine dotată, porneşte de la 370,000 lei, sau aproximativ 20,000 euro! Iar o versiune dotată generos, cu acelaşi propulsor, transmisie automată şi tracţiune integrală, va costa 395,000 lei, sau aproximativ 21,350 euro!

Noi conducem motorizarea superioară, de 2.4 litri şi 167 CP, care poate veni doar cu tracţiune integrală şi doar cu cutie de viteze automată, evident. Ea porneşte în Moldova de la 440,000 lei, venind minim dotată asemeni celui mai generos nivel de echipare a motorizării de 2.0 litri. Iar preţul său, raportat în euro, înseamnă cam 23,800 euro. Versiunea noastră, în dotare de top absolut, cu plafon panoramic şi tot soiul de delicii, costă 465,000 lei, sau aproximativ 25,150 euro. Ei bine, dacă motorizarea de top va fi aleasă doar de cei care vor o ambianţă generoasă în dotări, atunci versiunile cu motor de 2.0 litri vin cu preţuri de-a dreptul imbatabile. Deci, un mare avantaj pentru Mitsubishi

Outlander facelift şi un mare argument în favoarea unei achiziţii raţionale!

Instrumente utile: Versiuni, date tehnice şi preţuri Mitsubishi Outlander în Moldova
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (45 IMAGINI):
© 2020 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter