Porsche Boxster S by TECHART
26 August 2014
Vrooooooo... ...ooooom! Şi din nou,
avem astăzi la test o maşină ultra-
exclusivistă, iar din spatele
singurelor două
locuri ale
maşinii motorul boxer sună
melodios şi lung cu fiecare nouă treaptă a transmisiei automate cu dublu ambreiaj, numită foarte sofisticat PDK. Da doamnelor şi domnilor! Suntem din nou în Germania, patria celor mai renumite ateliere de tuning,
şi testăm astăzi un Porsche Boxster S cu tratament de tuning de la TECHART!

Ca şi la ultimul nostru test drive cu un exemplar Porsche cu tuning, modelul de azi e dotat cu un motor aspirat natural, iar asta înseamnă că efortul de a-i creşte puterea pe cale „naturală” e nemeritat de mare pentru atelierul de tuning. Ceea ce înseamnă că exemplarul din testul nostru nostru are acelaşi boxer în 6 cilindri, de 3,436 cm
cubi, care dezvoltă 315 CP la 6,700 rpm, iar cuplul maxim de 360 Nm e disponibil între 4,500 şi 5,800 rpm! Acum, făcând abstracţie de faptul că e un Porsche, imaginaţi-vă ce ar putea face oricare alt motor de o asemenea cilindree instalat pe o maşină care cântăreşte doar 1,350 kg la gol! Şi dacă mai punem toată filosofia ingineriei minuţioase Porsche la socoteală, imaginaţi-vă ce înseamnă
315 CP la 1,350 kg! Da, cam 4.3 kg pentru fiecare cal-putere! Nu e de mirare, deci, că maşina asta prinde suta în doar 4.8 secunde şi poate alerga până la o viteză de 277 km/h!

Aşa că cei de la TECHART nu au vrut să strice reţeta inginerească iniţială şi şi-au focusat atenţia spre schimbări
estetice majore, atât la interior cât şi exterior. Din capitolul schimbărilor tehnice exemplarul din test a primit doar un sistem de eşapament nou şi arcuri noi de suspensie, cu
gardă la sol coborâtă şi reacţii mai rigide.
Modificările estetice sunt, însă, mult mai consistente. Bara de protecţie faţă a primit un spoiler în partea inferioară, însă aici e vorba de o piesă aplicată peste bara originală. Deasupra, în zona centrală de contact cu capota, cei de la TECHART i-au desenat modelului o incizie în stil 911, în timp ce Boxster S original nu dispune de un asemenea detaliu. După noi, însă, această incizie nu era necesară, modelul original arătând mult mai bine fără acest detaliu, amintind oarecum şi de legendara Carrera GT...
Aerul de răcire a motorului, însă, pătrunde prin fantele laterale masive, din spatele portierelor, iar acolo cei de la TECHART au montat o aripă interioară verticală în locul celei orizontale originale, care mai şi iese niţel în afară. Oglinzile exterioare au primit corpuri noi stilate, iar bara de protecţie spate a primit un nou difuzor de aer. Deasupra există şi un nou spoiler masiv. Desigur, tabloul exterior e completat de un set nou de jante
forjate de 21 de ţoli şi de etriere vopsite accentuat, cu emblema TECHART pe ele.

Interiorul şi-a păstrat doar tapiţeria de piele originală, dar a primit volan nou, inserţii noi peste tot, o cotieră nouă cu emblema TECHART reliefată pe ea şi până şi cadranele de bord au primit fundal modificat. Ei, ce spuneţi, vă place noul aspect al habitaclului lui Porsche Boxster S? Noi vă putem
spune doar că cei de la TECHART s-au străduit din plin să respecte standardele de calitate Porsche. În mare parte le-a reuşit, dar emblema aia metalică de pe volan lasă impresia unei proaste execuţii. Or, anume ea,
emblea, prin precizia execuţiei ei
trebuie să-ţi lase impresia
generală a unei calităţi
impecabile!...
După testele noastre drive cu maşini cu tuning, am primit de mai multe ori mesaje cu întrebări despre costurile tratamentelor de tuning, eventual cu indicarea preţurilor pentru cele mai atractive şi populare componente. Ei bine, în cazul lui Boxster S din testul nostru de astăzi, cel mai scump component unitar de tuning îl reprezintă noul set de jante forjate,
care costă 7,092 euro (cu TVA). Sistemul nou de eşapament costă 2,000 euro, spoilerul frontal costă 1,809 euro, iar spoilerul spate – 1,077 euro. La interior volanul nou costă 1,892 euro, modificarea cadranelor costă 821 euro, iar inserţiile de aluminiu pe pedale costă 357 euro.
În total, maşina din test a primit modificări de tuning în valoare de 35,290 euro cu tot cu TVA, conform preţurilor germane. Ei, ce spuneţi, aţi investi un asemenea buget pentru un astfel de tratament de tuning?
Senzaţii de condus

Ziua testului nostru a fost, în Germania, una foarte ploioasă. Timpul posomorât de dimineaţă ne ameninţa cu nori grei, din care abia aştepta să se scurgă ploaia. Nu e tocmai ziua perfectă pentru o plimbare cu decapotabila, dar ne-am amintit atunci de o celebră reclamă cu MINI Roadster de acum vreo doi ani, în care
proprietarii modelului se încăpăţânau să meargă cu plafonul coborât chiar şi pe cele mai năprasnice ploi. Ne şi imaginam deja pe noi în rolul acelor excentrici încăpăţânaţi!...

Abia de am reuşit să turăm motorul ăla delicios de sub capotă un pic mai
tare pe drumurile şerpuitoare din apropierea Stuttgart-ului, că ploaia a şi început! Era o ploaie măruntă la început, nu prea intrusivă, aşa că am lăsat plafonul coborât! Să înceapă adevărata distracţie!

Transpunerea puterii imense a maşinii pe aslfat în asemenea condiţii a devenit cu adevărat exaltantă. Ne-am convins atunci că ingineria Porsche nu cedează atât de uşor în faţa unor condiţii provocatoare, iar puterea încă era transmisă foarte eficient pe
asfaltul umed, chiar dacă motorul prindea turaţii curajoase. În acelaşi timp, în viraje, dacă ne doream să ne facem un pic de cap, puteam obţine foarte uşor şi previzibil mici derapaje ale punţii spate fără a pune în pericol traiectoria generală a maşinii! Volanul ăla instalat de cei de la TECHART, apropo, e simţitor mai gros şi parcă de lasă să simţi maşina într-un stil mai tradiţionalist. Iar padelele de lângă volan îţi permit să ajustezi imediat treapta dorită, or, cutia PDK a celor de la Porsche e un exemplu de reacţii
imediate şi execuţii fără cel mai mic rateu. Noile arcuri ale celor de la TECHART au tăiat un pic din flexibilitatea suspensiei şi au făcut maşina mai rigidă în reacţii, însă şi aşa Porsche Boxster S a rămas o maşină delicioasă, pe care o simţi imediat şi pe care o poţi pune la treabă din primele minute la volan. Motorul aspirat natural îţi oferă puterea de îndată, fără a sta la tratative cu el, şi îl simţi ca un motor de cilindree mare pe o maşină
mică! E acea senzaţie magnifică, demult uitată de filosofia downsizing-ului, în care ai la îndemână mai mult. Mai mult decât ai nevoie. Mai mult decât e logic să ai. Mai mult decât se aşteaptă birocraţii şi ecologiştii să ai. E o senzaţie de belşug tehnic la care poţi „umbla” oricând cu generozitate la simpla apăsare a acceleraţiei! Iar atunci când pui la treabă visteria aia uriaşă de putere, minunea asta de Boxster S te împinge în scaun cu o determinare aproape incredibilă pentru o maşină atât de compactă!
Porsche Boxster S nu e la fel de rafinat şi manierat în reacţii ca un Porsche 911 Carrera S decapotabil, spre exemplu, dar îl simţi impresionant de capabil de senzaţii tari. E mai rebel
decât primul, nu are aceeaşi nobleţe, dar îţi va da cele mai admirabile calităţi Porsche într-o sumă de calităţi mai accesibilă, mai rebelă, mai
tinerească! E o şcoală frumoasă şi savuroasă prin care trebuie să treci, pentru a te maturiza suficient pentru etapa următoare, un 911!
Am tot condus virajele împădurite germane până am realizat că suntem uzi. De ploaie, de plăcerea unui condus plin de fiori! Am tras, deci, plafonul textil pentru a ne continua călătoria. Din fericire, materialul textil nu te izolează prea tare de mediul exterior, aşa că tu continui să te mai simţi într-o decapotabilă şi cu plafonul deasupra!
Ploaia, însă, a sporit miza şi acum mergeam prin condiţii torenţiale! Aderenţa maşinii e exemplară chiar şi în asemenea condiţii, chiar şi cu toţi cei 315 cai-putere dezlănţuiţi! Doar atunci când dai de zone denivelate suspensia sportivă instalată de cei de
la TECHART reduce un pic aderenţa şi s-ar putea să ai nevoie de atenţie sporită. Însă, pe viraje scăldate de ploaie, dar cu asfalt impecabil, Boxster S se va simţi „în apele sale”, oferind o aderenţă şi o susţinere laterală impresionantă! Şi din nou, ieşi
din viraj, apeşi din plin pedala
acceleraţiei şi simţi că puterea imensă te împinge eficient şi nărăvaş înainte, fără a pierde timpul cu derapări umede...
După ore bune de condus, ajungem într-un loc misterios. Afară, ploaia continuă nemiloasă. Noi, însă, intrăm pe teritoriul unei uzine germane părăsite de multă vreme. Aici, în acest peisaj industrial, coborâm din nou
acoperişul maşinii, iar sunetul abundent al motorului, reflectat de pereţii duri din jur, inundă atmosfera...
Oprim motorul... E timpul pentru o sesiune foto industrială aici...
Verdict

Anul trecut redacţia noastră testa un Porsche Cayman original şi un Cayman S cu tuning de la TECHART şi ne convingeam atunci de sinceritatea şi puritatea senzaţiior obţinute la bord. Astăzi avem un Boxster S la test – paralela decapotabilă a aceeaşi filosofii şi ne convingem de un caracter şi mai rebel parcă, de senzaţii de condus cel puţin la fel de pure, de un substrat tehnic predictibil de genial. Porsche Boxster S e un aristocrat cu maniere tinereşti. Sau poate un tânăr cu maniere aristocrate. Spuneţi-i cum vreţi. Cert
este, însă, că maşina asta are un belşug ingineresc de aristocraţie în ea. Şi o doză cel puţin egală de ţinereţe şi viaţă intensă!

Şi cum rămâne cu aprecierea muncii celor de la TECHART? Ei bine, atelierul german de tuning a făcut o treabă admirabilă, pentru cei ce vor redozarea ingredientelor dintr-un Boxster S original. În special pentru cei ce vor să sporească semnificativ doza de rebeliune tinerească şi să o diminueze un pic pe cea a manierelor elegante. Însă redozarea costă
peste 35 mii de euro, ceea ce ar duce preţul maşinii finale, chiar şi în ţara noastră, la peste 100 mii euro cu tot cu nişte dotări opţionale comandate de la uzină. Vă lăsăm pe Dvs. să vă pronunţaţi despre alegerea pe care aţi face-o!...
PiataAuto.mdIlie Toma
2
3,953
GALERIE FOTO (40 IMAGINI)
COMENTARII (1)
Vlad
Chişinău
la 26 August 2014 - 10:41
Rau ca la acest test nu e video cu sunetul motorului! :(

Dar testul e super si masina are o culoare foarte frumoasa. Cind eram mic, citeam reviste auto. Acum va citesc pe voi cind de la desktop in pauzele de la serviciu, cind de pe iPad, unde e inca mai placut de citit, si ma bucur ca sinteti asa cum sinteti, originali si interesanti! Keep the tempo!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!