Porsche Cayenne facelift
24 Decembrie 2014
Porsche Cayenne e văzut de multe ori drept vârful absolut în materie de confort şi performanţă în lumea SUV-urilor de talie generoasă. Am testat generaţia actuală a lui Cayenne în mai multe ipostaze în ultimii ani, inclusiv în ipostaze cu motoare tunate de multe sute de cai-putere şi întotdeauna
remarcam o suspensie impresionant de moale şi confortabilă, iar în ceea ce ţine de performanţe – întotdeauna spuneam că SUV-ul german poate accelera ca un supercar, dar atunci
când vine momentul frânării greutatea sa îşi spune cuvântul şi ai de-a face deja cu un mastodont adevărat. De curând modelul a trecut de curând printr-un facelift consistent, care a
adus modificări vizuale interesante şi necesare, iar pe unele motorizări – şi modificări tehnice. Să vedem, deci, cum se simte astăzi un Porsche Cayenne şi cât de diferit a devenit acesta faţă de versiunea de dinainte de împrospătare.
Design

Doar cunoscătorii fini vor distinge un Porsche Cayenne facelift după partea frontală, în raport cu unul de dinaintea faceliftului, dacă primul nu e echipat cu farurile LED opţionale, care vin cu LED-uri de zi în patru puncte, ca şi în cazul lui Macan. Aceasta e cea mai recognibilă modificare adusă părţii
frontale de designerii germani. Desigur, bara de protecţie a fost puternic modificată, cu prize diferite, mai ales în zona laterală, dar ochiul neavizat va capta mai greu aceste modificări.
Adevărata revoluţie vine la partea spate. Atunci când a apărut noua generaţie Cayenne, au fost multe voci care i-au criticat posteriorul pentru prea multă tandreţe, mai ales la forma
blocurilor optice, neobişnuit de onduită şi circulară. Faceliftul a rezolvat această problemă, iar acum blocurile optice spate ale lui Cayenne au o formă mult mai atletică şi mai suplă, iar fâşiile de LED-uri din interiorul lor
accentuează această supleţe. La toate astea se mai adaugă şi o formă un pic modificată a hayonului şi a barei de protecţie, iar în rezultat noul Cayenne arată mult mai sporty atunci când aleargă şi te lasă să-l priveşti din spate...
Interior

La interior lucrurile nu s-au modificat prea mult, ele rezumându-se în principal la forma volanului şi la amplasamentul padelelor de
schimbare a treptelor transmisiei de lângă acesta. Padelele s-au detaşat de corpul volanului şi au devenit mult mai comode acum.

Ambianţa materialelor exclusiviste, lucrate cu desăvârşire, a rămas
neatinsă. Oriunde ţi-ai arunca privirea, calitatea supremă predomină.

Iar cei care analizează achiziţia unui
Porsche Cayenne drept unică
maşină în familie pot fi în continuare
liniştiţi – bancheta spate oferă
spaţiu şi confort desăvârşit şi pentru
ocupanţii de acolo, iar volumul
portbagajului este suficient de mare
cât să adăpostească valize
enorme în călătorii
lungi. Iar cu un
sistem audio
BOSE, precum
cel de pe
maşina din testul nostru, ambianţa acustică va fi una desăvârşită în orice călătorie lungă. Şi unde mai pui că izolarea fonică desăvârşită e asigurată
şi de geamuri duble – o adevărată raritate în segmentul SUV-urilor, chiar şi în segmentul SUV-urilor premium!
Senzaţii de condus

Noi conducem un Cayenne Diesel, iar asta înseamnă că sub capotă avem un propulsor diesel V6 de 3.0 litri, care dezvoltă 245 CP între 3,800 şi 4,400 rpm, iar cuplul maxim ajunge la 550 Nm între 1,750 şi 2,750 rpm. E un
motor care n-a fost modificat odată cu faceliftul, însă şi aceste performanţe îi sunt suficiente modelului pentru a prinde prima sută în doar 7.3 secunde, fiind capabil să alerge la o viteză maximă de 221 km/h. De fapt, cu un consum mixt declarat de 6.6-6.8 litri/100 km, Cayenne Diesel e
versiunea cea mai indicată pentru cumpărătorii care analizează o asemenea achiziţie raţional, eventual ca o maşină de familie. Desigur, versiunile cu motorizări pe benzină, mai puternice, sunt mult mai savuroase în condus şi performanţe, dar un Cayenne Diesel reprezintă tocmai versiunea cea mai potrivit condimentată pentru un cumpărător mai raţional.
Din primii kilometri parcurşi, însă, remarcăm o modificare substanţială a ţinutei rutiere faţă de Cayenne-ul de dinaintea faceliftului. Suspensia nu mai pare excesiv de moale, ci a căpătat o
fermitate mult mai pronunţată şi mai sesizabilă, rămânând în acelaşi timp capabilă să înghită bine şocurile carosabilului. Totuşi, dacă înainte Cayenne-ul te frapa prin maleabilitatea suspensiei şi prin gradul de confort rezultat, acum modelul se simte mult
mai axat spre sportivitate. Din fericire pentru cei care exploatează maşinile pe drumurile autohtone, această sportivitate pronunţată nu a sacrificat confortul şi capacitatea suspensiei de a menaja drumurile cariate, dar senzaţiile sunt, totuşi, foarte diferite de Cayenne-ul de dinainte de facelift.

Senzaţiile date de acceleraţii puternice şi de funcţionarea tandemului motor-cutie sunt identice cu cele de până la
facelift, şi sunt pe cât de perfecte ţi le-ai putea imagina pentru un motor diesel. Un sunet plăcut, echilibrat, care ia turaţii fără prea mult efort, împingându-te în scaun pe măsura celor 550 Nm de cuplu dezvoltaţi imediat. La drept vorbind, dacă nu sunteţi un amator înrăit de performanţe elitiste, atunci forţa unui Cayenne Diesel vă va fi mai mult decât suficientă pentru orice ritm alert de condus sportiv. Iar senzaţiile de manevrare a volanului sunt pur şi simplu delicioase, aşa cum vă
aşteptaţi de la un Porsche! Nu sunt prea relaxate, şi nici prea rigide, dar sunt întotdeauna bine conectate cu roţile şi cu carosabilului, pentru o informativitate maximă!

Şi atunci când prindeţi viteze mari şi vine momentul unei frânări, Cayenne Diesel pare că frânează acum mai
lejer, fără a da senzaţia că frânele au o sarcină grea de a opri un mastodon din viteza sa enormă. Parcă diametrul discurilor de frână nu a crescut, şi parcă nici alte modificări tehnice la frâne nu au fost trâmbiţate de producător, însă maşina pare să
frâneze acum mult mai sportiv
şi mai prompt, fără a da senzaţia unui efort cât de mic! Per total, Porsche Cayenne a devenit, astfel, mai plăcut de condus, cu un accent sportiv mult mai desăvârşit şi mai dominant! În
timp ce amatorii de SUV-uri confortabile desăvârşite nu au de ce să se plângă, fanii Porsche vor simţi acum Cayenne-ul mult mai aproape de caracteristicile cu care sunt
familiarizaţi pe alte modele legendare ale mărcii! După un Macan atât de aproape în senzaţii de un sportcar, era oarecum firesc să descoperim şi o
migraţie a lui Cayenne spre o sportivitate mai veritabilă şi ne bucurăm să o descoperim!

Porsche Cayenne în offroad

Partea magnifică a unei asemenea maşini performante în condiţii de asfalt este tocmai faptul că ea se poate descurca de minune şi pe teren accidentat. Şi, deşi mulţi dintre noi
suntem tentaţi să credem că un Cayenne nu s-ar putea descurca decât în nişte condiţii simple de macadam, să ştiţi că limitele modelului sunt mult mai departe decât ne-am putea imagina. Cu nişte anvelope potrivite, care să-i asigure aderenţă în condiţii de teren accidentat, Cayenne poate trece prin geometrii complicate de sol accidentat, prin vaduri cu apă, pe pante abrupte şi alunecoase,
prin troiene de zăpadă. Tracţiunea integrală îşi face de minune treaba în redistribuirea cuplului între roţi, şi există şi blocaje de diferenţiale între axe şi chiar un blocaj al diferenţialului între roţile spate. Cu un asemenea arsenal, Porsche Cayenne se poate descurca fascinant de bine în offroad, până într-atât de bine, încât la un moment dat vă va fi milă să vă murdăriţi mai departe investiţia pe
patru roţi, iar el tot va putea înainta şi nu va da semne de ezitare. E admirabil că în cazul celor de la Porsche noţiunea de SUV nu înseamnă doar o siluetă înălţată, ci capacităţi veridice de aventurare în necunoscut!

Verdict: Porsche Cayenne facelift

Faceliftul a adus pentru Porsche Cayenne exact evoluţia de care avea nevoie: un design modificat al posteriorului şi un plus sesizabil de sportivitate în ţinuta de drum. Caracterul luxos desăvârşit al modelului a rămas omniprezent şi confortul a rămas la un nivel elitist, dar
sportivitatea e mult mai accentuată acum în senzaţii de condus, obţinând un contur mult mai integru şi mai savuros. Porsche Cayenne a migrat mult mai aproape de modelele legendare ale mărcii, aliniindu-se
cu mai multă fidelitate caracteristicilor renumite care definesc marca Porsche! Doar amatorii de SUV-uri maleabile şi foarte moi s-ar putea simţi frustraţi un pic de schimbarea de caracter a lui Cayenne, însă noi
credem că dozajul a fost făcut excelent de bine de inginerii germani şi Cayenne este acum mult mai apropiat de un ideal imaginar a ceea ce poate însemna un SUV de talie generoasă cu produnde valenţe sportive, rămânând şi excelent de confortabil în acelaşi timp!
PiataAuto.mdIlie Toma
2
5,210
GALERIE FOTO (46 IMAGINI)
COMENTARII (1)
cristim
Chişinău
la 29 Ianuarie 2015 - 14:13
daca ziceti ca modelul testat este cel V6 diesel de 245 CP, inseamna ca nu este modelul nou, ptr.ca dupa facelift eu stiu ca motorul V6 diesel are 262 CP si cuplul de 580 Nm.....oricum buna masina, nota 10
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!