Menu
Acasă
Search
CITIRE TEST DRIVE:

Mazda6 facelift

16 Martie 2015
Ilie Toma
Mazda6 facelift
Se întâmplă rar de tot să ajungă un model în Moldova înaintea premierei europene sonore de la un mare salon auto internaţional. Spre exemplu, salonul auto de la Geneva, care a avut loc acum două săptămâni. Dar, deşi versiunea împrospătată a lui Mazda6 şi-a făcut debutul public european abia la Geneva, la începutul lunii martie, noi am apucat să o testăm în Moldova cu câteva zile înainte, într-un soi de premieră naţională specială de tot! Haideţi, deci, să vedem cum se simte pe viu sedanul nipon împrospătat şi ce oferă el astăzi unui potenţial cumpărător din Moldova!

Evoluţii

Nu a trecut prea multă vreme din momentul când noi am testat versiunea pre-facelift a lui Mazda6 – se întâmpla în primăvara anului trecut şi uite că, la mai puţin de un an distanţă, cu amintiri proaspete, am reuşit să punem mâna şi pe varianta perfecţionată a sedanului nipon. Atunci, în primăvara anului 2014, o testam la vreo două-trei luni distanţă după ce probasem noua Mazda3, de care rămăsesem profund încântaţi şi pe care o considerăm şi astăzi un etalon în segmentul său. Despre Mazda6 spuneam atunci, însă, că nu se ridică la echilibrul perfect atins de şasiul surorii mai mici, iar interiorul se simţea şi el un pic depăşit calitativ şi conceptual de mai noua Mazda3.

Astăzi avem în faţă un sedan al cărui design exterior a evoluat frumos şi subtil în acelaşi timp, Astăzi avem în faţă un sedan al cărui design exterior a evoluat frumos şi subtil în acelaşi timp, aducând maşina în pas cu liniile actualizate de design ale mărcii, dar şi făcând modelul să pară mai somptuos şi mai mare. Secretul somptuozităţii vine de la noul calandru, mai generos dimensionat, iar zonele de contact cu blocurile optice au fost mărite, în timp ce însăşi blocurile optice au fost micşorate un pic şi modificate mai aproape de forma noilor modele. Aceste actualizări de design au dus şi la schimbarea proporţiilor în prezenţa frontală a maşinii, iar astfel calandrul pare mai lat şi mai impunător, conferind întregii maşini senzaţia muşcării dintr-un segment superior.

Au fost modificate foarte reuşit şi blocurile optice spate, acestea obţinând alte contururi interioare, mult mai accentuate în versiunile cu LED-uri. De altfel, şi la blocurile frontale există acum LED-uri circulare, în stilul noilor Mazda2 şi Mazda CX-3 chiar! Per total,

Mazda6 facelift a obţinut o doză foarte generoasă de eleganţă şi somptuozitate în design, toată înţesată într-un bun gust foarte european, aşa cum modelelor nipone le reuşeşte mai rar, mai ales celor dintr-o categorie mai raţională de preţ. În mintea noastră Mazda se asociază tot mai mult cu un BMW sau un Audi nipon, cu un caracter sportiv veritabil, dar şi cu o iscusinţă deosebită în crearea unui produs finit integru!

Evoluţii interioare

Odată ce deschizi portiera şi dai să urci în habitaclu, evoluţia realizată de Mazda6 facelift nu mai poartă un caracter discret, pe care-l sesizează preponderent cunoscătorii, ci se face imediat remarcată. Înainte de facelift ni se părea un pic nepotrivit sistemul multimedia pătrăţos, încadrat într-o zonă superioară mai puţin estetică a planşei de bord, iar acum niponii au integrat foarte reuşit un display excelent şi modern direct în partea superioară a planşei, mult mai bine integrat şi ticluit.

Nu mai există zonele alea rectangulare predefinite – totul pare un tot întreg acum, parte a unui singur tablou. Iar însăşi sistemul multimedia e preluat de pe ultimele modele ale mărcii şi are o calitate grafică cu adevărat modernă, iar logica lui de funcţionare este, în sfârşit, intuitivă şi rapidă! Punct ochit!

Zona consolei centrale, care părea şi ea un pic atemporală înainte de facelift, a fost acum înlocuită cu soluţii mult mai moderne şi mai inspirate, cu un aer hi-tech. Levierul transmisiei a căpătat un contur mai sportiv şi mai proeminent, iar tunelul central beneficiază acum de spaţii de depozitare cu un capac culisant de acoperire a lor. Mai mult ca atât, pe marginile tunelului central, în dotarea testată de noi, există tapiţerie de piele, iar pielea e prezentă până şi pe planşa de bord, la fel ca la modelele premium din liga superioară! Şi când ne gândim că Mazda6 a adoptat aceste elemente elitiste la un simplu facelift!

Ceea ce nu s-a schimbat e forma scaunelor şi tapiţeria aplicată pe ele. Forma lor este în continuare plăcută şi reconfortantă, în timp ce tapiţeria textilă e calitativă, dar parcă ar fi necesat o actualizare pentru a se asorta până la urmă modificărilor admirabile menţionate de noi mai sus.

Foarte discret s-a schimbat şi designul cadranelor de bord, modificările venind la stilul scrisului cifrelor de acolo şi la calitatea afişajelor electronice. Un alt element din liga superioară pare a fi comutatorul activării regimului Sport al transmisiei, situat în stânga levierului, care ne-a amintit nouă de comutatorul similar al regimului AGILITY SELECT de la C-Class-ul redacţional! La drept vorbind, Mazda6 facelift aduce o mulţime de elemente din liga premium la interior, evoluând într-atât de mult în calitate, design şi plăcerea ambianţei, încât te lasă profund îngândurat dacă n-ar fi ea oare o alternativă şi pentru unele versiuni din liga premium? Păi, dacă e să o spunem pe şleau până la urmă – o Mazda6 în dotări de top ajunge la un preţ de la care sedanurile D premium pornesc abia, fără opţionale şi fără multă plăcere de la bord, în timp ce sedanul ăsta ţi le oferă într-un belşug frapant. Şi paradoxul e că nu sunt doar o imitaţie a acelor calităţi premium din liga de vârf, ci sunt elemente cât se poate de veritabile şi consistente, de care să te bucuri în procesul de exploatare a maşinii. Pielea are o calitate corespunzătoare şi e prezentă exact acolo unde o poţi găsi şi în liga premium, sistemul multimedia cu 2 USB-uri e unul din cele mai avansate de pe piaţă, cu interfaţă auxiliară de operare, şi mai poţi avea parte şi de toată suita de tehnologii de siguranţă şi gadget-uri moderne – faruri full LED, fază lungă automatizată, sistem de asistenţă la părăsirea involuntară a benzii şi tot ce mai găseşti astăzi pe ofertele proaspete în segmentul D premium! Deci cântărirea acestui model ca o posibilă alternativă e o idee cât se poate de raţională şi motivată, iar cei care pun accent pe decizii bine argumentate s-ar putea să se simtă foarte atraşi să încline balanţa deciziei lor spre sedanul nipon!

Senzaţii în condus

Am avut norocul să testăm o motorizare identică celei gustate de noi dinaintea facelift-ului, cu un benzinar aspirat natural de 2.0 litri sub capotă, de 165 CP, cuplat la o cutie de viteze automată cu 6 trepte. Asta ne-a dat şansa să apreciem şi mai bine modificările în senzaţiile de condus pe care le-a adus facelift-ul.

Motorul a rămas la fel de vioi şi elastic, cum se simt toate motoarele SKYACTIV-G ale celor de la Mazda, graţie ingineriei lor cu compresie sporită până la nivelul apropiat de motoarele diesel. În primii kilometri, am avut impresia unor reacţii mai lente ale transmisiei automate la intenţiile noastre spontane de schimbare a ritmului de condus, dar după câţiva zeci de kilometri parcurşi am constatat că transmisia „ne-a învăţat” stilul de condus şi şi-a adaptat reacţiile pentru o promptitudine mult mai mare la solicitările noastre. Este, deci, o cutie de viteze care îşi ajustează reacţiile în funcţie de ritmul menţinut pe anumite intervale, iar asta înseamnă că poate oferi eficienţă sporită în episoade mai relaxate de condus, sau dinamism pronunţat atunci când vă pricepe intenţiile şi graba. Iar dacă vreţi să o treziţi mai brusc la dinamism accentuat, butonul Sport o pune imediat în stare de alertă.

Senzaţiile date de şasiul maşinii au devenit mai sportive. Suspensia s-a rigidizat, iar reacţiile ei au căpătat un pic mai multă duritate şi fermitate. Pe trasee bune, neavariate, aceste schimbări conferă maşinii un caracter mai sportiv şi o manevrabilitate mai acutizată, dar pe drumurile cariate ale ţării noastre parcă ţi-ai fi dorit ca suspensia să nu se fi rigidizat. Capacitatea de absorbţie a rămas în continuare în limite bune, dar totuşi abordarea gropilor trebuie făcută cu mai mare prudenţă pe modelul actualizat, întrucât migrarea suspensiei pe o direcţie mai sportivă o cere, dacă îţi pasă de durata de viaţă a maşinii. Şi totuşi, deşi şasiul maşinii a devenit mai sportiv, el nu echivalează echilibrul ăla ideal, obţinut de inginerii niponi pe Mazda3. Acolo ei au făcut o treabă de-a dreptul genială, găsind un echilibru perfect între manevrabilitate, sportivitate şi capacitate de absorbţie, în timp ce pe Mazda6 ei şi-au mai perfecţionat munca bine făcută iniţial spre o direcţie dorită de public, dar nu s-au aliniat la genialitatea modelului mai compact.

Mai există, deci, loc de evoluţii viitoare, dar observaţi în ce termeni am ajuns să vorbim de creaţiile celor de la Mazda – „echilibru ideal”, „inginerie genială”... Sunt evoluţii gigantice făcută de această companie japoneză independentă, evoluţii pe care alţi producători mai mari fie le fac, dar îşi taxează usturător clienţii, fie se lenevesc pur şi simplu să le facă, pentru că e mai profitabil să le simuleze. Mazda îşi trăieşte acum anii celui mai consistent progres tehnic şi ingineresc, şi poate şi a celui mai onest progres, iar asta face din modelele mărcii nişte oferte plăcute, surprinzătoare şi consistente, redutabile nu doar pentru concurenţii niponi, dar şi pentru cei europeni.

Deci, ce a făcut facelift-ul, până la urmă pentru Mazda6? I-a împrospătat frumos designul exterior şi a omis toate carenţele în designul interior, aducând calitate crescută semnificativ şi o mulţime de elemente din liga premium. În senzaţii de condus modelul a migrat spre sportivitate, iar ca sumă de calităţi Mazda6 a devenit una din cele mai tentante alegeri din segmentul D de pe piaţă, muşcând ambiţios şi din consistenţa nişei premium. Exemplarul testat de noi costă 25,800 euro cu toate dotările incluse, dar preţurile generale ale modelului pornesc de la 20,500 euro. Există şi o motorizare pe benzină de 2.5 litri de 192 CP, dar şi dieseluri de 150 CP şi 175 CP, iar motorizările de top, echipate până la absolut, ajung să coste până la 31,600-32,500 euro.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (28 IMAGINI):
MAI MULTE TESTE DRIVE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter