sufixe speciale în denumiri, care să sugereze ecologie şi eficienţă, iar maşinile în sine vin cu anvelope mai mici şi mai speciale, culori mai deschise care să reflecte mai tare lumina soarelui şi să cheltuie mai puţină energie pentru aerul condiţionat vara, şi tot soiul de alte atribute care să contribuie pe cât de mult posibil la o eficienţă maximă pentru acel model.
Acum ceva timp, noi aveam nevoie să ne deplasăm din Germania spre Franţa, pornind din jurul oraşului Frankfurt până dincolo de Paris, într-un orăşel numit Alencon. După două zile petrecute acolo, trebuia să ne îndreptăm într-o singură noapte spre Munchen, unde să
ajungem la primele ore ale dimineţii, iar după încă o zi de muncă acolo, să mergem liniştiţi spre Frankfurt înapoi. Un traseu destul de lung, de vreo 2,300 km, fără a lua în calcul încă vreo 200 km făcuţi local, la punctele noastre de destinaţie. Iar pentru a face tot acest traseu, am avut la dispoziţie tocmai unul din acele modele super concentrate spre eficienţă maximă un Opel Meriva 1.6 CDTiEcoFlex, cu 110 CP la activ. E o maşină care, conform datelor oficiale, consumă 4.5 litri/100 km în oraş, 3.7 litri/100 km în afara oraşului şi 4.0 litri/100 km în regim mixt! Maşina e echipată cu o cutie de viteze manuală şi sistem start/stop, şi are o culoare alergică deloc atrăgătoare, dar toate
sunt de dragul maximei eficienţe! Vom reuşi, oare, noi să ne apropiem cel puţin de cifra consumului mixt oficial de 4 litri de diesel la sută?
Ziua 1. Viaţa e frumoasă când conduci la voie!
Dimineaţa devreme aterizam în Frankfurt, iar după o scurtă călătorie cu un taxi, ajungeam la sediul celor de la Opel din Russelsheim, un mic orăşel în apropierea Frankfurtului. Primisem cheile de la Meriva şi aveam de făcut astăzi întreg traseul până la Alencon, la peste 800 de kilometri depărtare. Eram singur la bord, dar trebuia să fiu la destinaţie abia seara târziu, fără nicio