când noul sufix SUN elogia şi soarele de pe steagul nipon.
Gama de modele a producătorul nipon s-a lărgit până spre anul 1938, cu implementarea primelor linii de asamblare în serie, iar între timp oamenii-cheie ai companiei au pus bazele unui altul holding industrial, Nihon Sangyo, care şi-a câştigat în scurt timp o abreviere convenţională Nissan. În 1934 apare şi compania Nissan Jidosha, Nissan concentrându-se pe construcţia camioanelor, motoarelor şi a avioanelor. Între timp, succesul lui Datsun a continuat până când vremurile de război l-au impus să se concentreze pe producţia camioanelor pentru armata japoneză, pentru ca abia în 1955 Datsun să producă primul autoturism de după război. Cu o istorie atât de strâns împletită a numelor Nissan şi Datsun, la sfâşitul anilor 50, atunci când aceştia au decis să se extindă în SUA, era firesc
să se decidă în favoarea botezării acelor vehicule cu marca Datsun pentru piaţa SUA, pentru că Nissan nu produsese decât camioane până atunci şi pentru că numele Nissan încă mai rezona în SUA cu tehnica japoneză de război şi cu proaspetele amintiri ale acestuia. În acelaşi timp s-au pus bazele uzinei Oppama din Japonia şi a alteia din Mexic, numită Nissan Mexicana SA. Din acest moment, numele Datsun şi Nissan, fondate de aceeaşi oameni-cheie, au devenit de nedespărţit, parte oficială a unei singure companii. În SUA toate modelelele Nissan se vindeau cu numele Datsun, cu excepţia unor modele speciale, cum ar fi Cedric sau Fairlady Z. Vânzările mărcii au fost destul de impresionante pentru acea vreme şi multe din modelele renumite Nissan pe care le ştiu unii fani ai maşinilor nipone au fost vândute în continuare cu numele Datsun în SUA. Totul până în anul 1981, când oficialii Nissan Motor Company au decis să fortifice
numele Nissan pentru o extindere globală mai eficientă. Aşa că, din acel an Datsun a plecat într-o lungă pauză nedeterminată, toate modelele vândute până atunci ca Datsun devenind peste noapte Nissan, iar niponii au lansat până şi o campanie The Name is Nissan în SUA pentru ca publicul să perceapă cât mai rapid schimbarea de brand. Totuşi, trecerea a fost destul de lentă în conştiinţa publicului, dar asta nu a scos marca Datsun din cimitirul mărcilor auto.
Abia către anii 2009-2012, cei de la Nissan şi, implicit, de la alianţa Renault-Nissan, şi-au amintit din nou de Datsun. Fanii maşinilor nipone au tresăltat, emoţionaţi, aşteptând, poate, maşini sportive accesibile, sau poate pur şi simplu maşini populare, oneste, la un preţ atractiv. Deciziile şefilor au migrat ulterior către o strategie de renaştere a lui Datsun sub forma unei mărci bugetare şi oneste, creată mai ales pentru pieţele mari, cu mari creşteri, cum ar fi India, Rusia sau Indonezia. Iar